Miksi nuorille ei kelpaa talvijalkineet?
Niitähän on joka lähtöön. Sellaisia lenkkarimaisiakin.
Ylellä oli juttu nilkkansa palelluttaneesta teineistä, jolle ei edelleenkään kelpaa mitkään talvijalkineet kaupasta. En ymmärrä? Niitähän on tosi hienoja nahkaisia ja karvavuorisia, urheilullisia jne.
Kommentit (180)
Muistan kyllä ne ajat kun talvivaatteet oli muka noloja. Mutta meilläpäin oli kyllä aika In harrastaa esim. laskettelua ja talviurheilua ja ihan statusjuttu ne arvokkaat toppahousut ja - takitkin olivat. Itse vasta parikymppisenä nöyrryin pukeutumaan kunnolla kun alkoi hävettää se teinimäinen palvelu ja ulkoilun välttely. Toki kaupoilla pyöriessä jne. pärjää usein ihan farkuilla, mutta ulkoillessa kunnon varusteet ehdottomasti!
Teini-ikäisillä on niin nopea aineenvaihdunta, ettei heitä palele niin herkästi kuin aikuisia.
Kristiina xx kirjoitti:
Teini-ikäisillä on niin nopea aineenvaihdunta, ettei heitä palele niin herkästi kuin aikuisia.
Minä palelin teininä paljon enemmän, ja olin 15 kg laihempikin. Tosin en käyttänyt pipoa, kun en oikeesti uskonut sen lämmittävään vaikutukseen käytännössä 😄
Monilla teineillä vaatteiden tyylikkyys, ulkonäöllä muiden teinien hyväksynnän saaminen menee järjen ja mukavuuden edelle. Tyylikkyys tärkeämpää kuin oma terveys monien teinien mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten toisaalta Suomesta on hyvin vaikea löytää tarpeeksi lämmintä talvitakkia ihan eteläisen Suomenkin talveenkin. Kaikki talvitakkeina myytävät ovat järjestäen aivan liian ohuita. Hyvään monta vuotta kestävään talvitakkiin voisi jopa panostaa ja saisi maksaakin vähän enemmän, jos olisi lämmin ja kestäisi, mutta sellaista ei löydy, siis jotain muuta kuin CG tai Parajumpers. Joka vuosi tämä sama ongelma ja etsiminen alkaa heti kun kauppoihin saapuu ensimmäisiä talvivaatteita kun on vielä aika aikainen syksy.
Kyllä niitä löytyy ja paljonkin, mutta ei tietenkään cittarista, Prismasta tai jostain ketjuliikkeestä. Netti on täynnä niitä. Moncler, Colmar, Kjus, Blauer, Helly Hansen, joutsen, North face, bomboogie, canadian classics, Woolrich, Duvetica. Nyt on vielä hyvät alennusmyynnit meneillä.
Tuo Woolrich on todella lämmin ja kestävä.
Samanlaista kärsimysmuotia aikoinaan nuorisolla, että pipoa -tai muuta päähinettä ei suostuttu käyttämään kovimmillakaan pakkasilla!
Ja nykyäänkin, useimmiten uutisissa haastateltavat - poliitikot ym - värjöttelevät tuulessa ja tuiskussa paljain päin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo aikuinen, mutta minulla ainakin jäi lapsuudesta hirveä kammo talvikenkiin. Silloin 1990-luvulla ainakin olivat hirveän rumia, kömpelöitä, liian kuumia, hiostavia ja kutittavat. Teininiä sitten uskalsin kieltäytyä noista. En myöskään ole koskaan käyttänyt tennareita talvisin. Nykyään käytän ympäri vuoden samoja kenkiä. Ostan yleensä urheilukaupoista urheiluvaatemerkkien kävelyyn tarkoitettuja goretex-kenkiä.
Sama juttu se on myös toppahousujen ja ulkoiluhousujen kanssa. Anteeksi nyt vaan aikuisten toppahousujen suurin puolestapuhuja Niina Backmann, mutta toppahousut aikuisella antavat kyllä vähän juntin vaikutelman tai vähintäänkin vaikutelman siitä, että kaikki ei ole ihan kotona niitä käyttävällä aikuisella.
Johan on juntti kirjoittaja , Suomen talvi ja pakkaset . Eikö ole järkeä päähäsi taottu . Vain älykääpiö palelluttaa tahallaan itsensä , kun ei ole millä aivojaan käyttelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten toisaalta Suomesta on hyvin vaikea löytää tarpeeksi lämmintä talvitakkia ihan eteläisen Suomenkin talveenkin. Kaikki talvitakkeina myytävät ovat järjestäen aivan liian ohuita. Hyvään monta vuotta kestävään talvitakkiin voisi jopa panostaa ja saisi maksaakin vähän enemmän, jos olisi lämmin ja kestäisi, mutta sellaista ei löydy, siis jotain muuta kuin CG tai Parajumpers. Joka vuosi tämä sama ongelma ja etsiminen alkaa heti kun kauppoihin saapuu ensimmäisiä talvivaatteita kun on vielä aika aikainen syksy.
Kyllä niitä löytyy ja paljonkin, mutta ei tietenkään cittarista, Prismasta tai jostain ketjuliikkeestä. Netti on täynnä niitä. Moncler, Colmar, Kjus, Blauer, Helly Hansen, joutsen, North face, bomboogie, canadian classics, Woolrich, Duvetica. Nyt on vielä hyvät alennusmyynnit meneillä.
Tuo Woolrich on todella lämmin ja kestävä.
Pitkät irtovuorelliset nahkatakit ovat käytännöllisiä Suomen ilmastossa ja niitä voi käyttää syksystä kevääseen. Alkusyksystä ja loppukeväästä niistä voi irroittaa ne vetoketjulliset vuoret ja kylmimpään aikaan vuodesta tammi-helmikuussa pitkän vuorellisen nahkatakin alle voi laittaa lämpimän poolopaidan tai fleecepaidan sekä aluspaidan.
Kerrospukeutuminen auttaa siinä että samaa takkia voi käyttää nollakelissä ja -20 asteen pakkasessa. Valitettavasti kaupoissaan myydään enemmän lyhyitä nahkapusakoita kuin pidempiä nahkatakkeja, jotka suojaavat kunnolla alaselän ja ulottuvat hiukan polvien yläpuolelle. Semmoinen firma kuin Thinsulate valmistaa hyviä pipoja, sormikkaita ja kaulahuiveja, jotka suojaavat kovallakin tuulella.
Vierailija kirjoitti:
101 jatkaa
Nykyisin ulkohousut best, meikkaaminen hillitympää ja pitkävartiset valkoset sukat best
Eikö samaa asiaa voi sanoa suomeksi?
Siksi kun muoti ohjaa vähä-älyisimpiä nuoria liikaa.
En ymmärrä kirjoitti:
Ymmärrän, jos ei halua paksuja tennissukkia käyttää, en ole itsekään tykännyt niistä ikinä ja pilaa helposti asun. Paitsi nekin on nyt maailmalla muotia. Luulisi että ohuet sukat voisi olla talvella, ymmärrän kyllä muuten että pärjää nykytalvet matalissa tennareissa ja pärjään itsekin.
Pohjalliset lämmittävät ihmeesti, tosin en tajua nilkkojen paljaana pitoa. Mutta varsikengät eivät pakkasilla ole lämpöisemmät kuin villasäärystimet ja -sukat.
Koska hyvä näköisiä talvi kenkiä on vähän. Olemme olleet ostamassa talvokenkiä teinille. Aina kun on hyvän näköiset, ne on loppu kaupoista ja netistä. Tehkää hynän näköisiä kenkiä, niin eiköhän niitä osteta. Joskus oli muotia ugg- karvakengät ja niitä oli kaikilla.
Paljaat nilkat ei ole enää muotia. Sitä on turha syyttää.
Et taida olla päiväkodilla käynyt? Etkä ollut ulkona omien lasten kanssa, voi lapsi raukat. Ei ainakaan täällä tarkene touhuta ulkona 2h ilman toppahousuja. Eikä näytä juntilta vaan asialliselta pukeutumisesta. Itse olen sekä töissä ulkona juu olen varhaiskasvattaja -15 kun pakkasta ja olet ulkona sen 1-2tuntia. Niin kokeileppa ja kysyn sitten onko juntti olo kun on kylmä kun piti olla olevinaan niin hienoa.... Omien lasten kanssa ulkona tulee oltua 2-3tuntia ja kyllä pakkasellakin käytiin ulkona. -29 astetta kun on niin ei kukaan lähde ulos ilman toppahousuja paitsi ne typerät jotka näyttää juntilta silloin.
Minä en teininä kehdannut pyytää vanhemmiltani rahaa, vaikka siis ostivat kyllä asioita/vaatteita jos oli tarve. Vaikka kysyivät haluatko uudet, kieltäydyin koska en halunnut että joutuvat laittamaan rahaa minuun. Tennareilla siis mentiin, ainakin siihen asti kunnes äiti pakotti kauppaan valitsemaan.
Myös isovanhemmat tansseissa hameessa ja sukkahousuissa pakkasella ja ikääntyminen sitten muistuttaa noista ajoista kolotuksineen.
Eikös Kuomat ole nyt retrolla ja ironisella tavalla cool? Olen jopa harkinnut ostavani sellaiset itselleni. Ne on niin helppo laittaa jalkaan.
🇺🇦🇮🇱
Meillä oli kerran sukulaislikka maalta käymässä oli stadilaisilla teineillä ihmettelemistä kun meidän teini naama punasena vei kaupunkiin tutustumaan ja sukulaislikalla oli toppahaalari ja manaili vielä kunnolla kuinka "urbaanitollot on typeryyden huippu näköjään" vaikka oli pitänyt uutisia liioiteltuna. :D
Erikoista on että tyylikkäät talvisaappaat eivät kelpaa vaan pitää olla tennarit.
...mutta susirumat UGGit ovat ok.
Ymmärrän, jos ei halua paksuja tennissukkia käyttää, en ole itsekään tykännyt niistä ikinä ja pilaa helposti asun. Paitsi nekin on nyt maailmalla muotia. Luulisi että ohuet sukat voisi olla talvella, ymmärrän kyllä muuten että pärjää nykytalvet matalissa tennareissa ja pärjään itsekin.