Miksi nuorille ei kelpaa talvijalkineet?
Niitähän on joka lähtöön. Sellaisia lenkkarimaisiakin.
Ylellä oli juttu nilkkansa palelluttaneesta teineistä, jolle ei edelleenkään kelpaa mitkään talvijalkineet kaupasta. En ymmärrä? Niitähän on tosi hienoja nahkaisia ja karvavuorisia, urheilullisia jne.
Kommentit (180)
Nilkkojen kylmettyminen altistaa akillesjännevaivoihin myöhemmin. Monenlaisia urheiluvammoja kokeneena täytyy sanoa että juuri akillesvaivat on kivuliaita ja pitkäkestoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo aikuinen, mutta minulla ainakin jäi lapsuudesta hirveä kammo talvikenkiin. Silloin 1990-luvulla ainakin olivat hirveän rumia, kömpelöitä, liian kuumia, hiostavia ja kutittavat. Teininiä sitten uskalsin kieltäytyä noista. En myöskään ole koskaan käyttänyt tennareita talvisin. Nykyään käytän ympäri vuoden samoja kenkiä. Ostan yleensä urheilukaupoista urheiluvaatemerkkien kävelyyn tarkoitettuja goretex-kenkiä.
Sama juttu se on myös toppahousujen ja ulkoiluhousujen kanssa. Anteeksi nyt vaan aikuisten toppahousujen suurin puolestapuhuja Niina Backmann, mutta toppahousut aikuisella antavat kyllä vähän juntin vaikutelman tai vähintäänkin vaikutelman siitä, että kaikki ei ole ihan kotona niitä käyttävällä aikuisella.
Kyllä se nyt vaan on niinpäin, että nolon ja juntin, kertakaikkisen tyhmän vaikutuksen tekee juuri nämä nilkat paljaana kulkevat, kas, kun ei ole vielä ilman takkia ja napapaidassa.
Oma teinini käyttää leggareiden/tiukkojen farkkujen kanssa mun vanhoja pitkävartisia paksupohjaisia nahkasaappaita ja vanhaa pitkää toppatakkiani. Eka vuosi kun en ole huolissani tarkeneeko!
Toppatakki on vain muutaman vuoden vanha mutta kengät on siltä ajalta ku tuo malli oli edellisen kerran muotia, olin yläasteella reilut 20 v sitten joten muoti ehti kiertää. Korkeat on pohjat mutta noilla jo jokusen kuukauden painellut kaikilla liukkailla, ainakin tarkenee. Olisi myös vedenpitävät talvitennarit mutta no, ne sitten jos on jotain reippailua liikunnassa ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Hienot talvikengät on kalliit...
Hienot lenkkarit ne vasta kalliita ovat ja jotkut jopa keräilevät niitä kaapit täyteen. Tosin Suomen sääolosuhteissa huvittaa se että jotkut haluavat kulkea valkoisissa tennareissa yhtä lailla rapa-, loska- ja lumikeleillä kuin kuivilla kesäkeleillä. Minusta valkoisia kenkiä ja housuja olisi aika vaikea pitää puhtaina tai ainakin niissä se lika helposti näkyy tummiin kenkiin ja housuihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tähän ole olemassa mitään järjellistä vastausta. Etkö itse muista omalta teiniajaltasi vastaavia hömpötyksiä? Mä muistan omaltani oikein hyvin, vaikka siitä onkin jo jokunen vuosi vierähtänyt.
Vastaus on, että teinien järki ei ole vielä kehittynyt ymmärtämään tekojen seurauksia pitkällä tähtäimellä.
En muista, että 80-luvulla olisi tuollaisia älyttömyyksiä harrastettu, minä en ainakaan.
1980-luvulla nuoriso kulki enemmän avopäinlievillä pakkaskeleillä, kun taas nykynuorisolla näkyisi päät olevan hyvin usein jonkinlaisen hupun tai pipon peitossa. Joillakin päätä paleltaa ilmeisesti sisätiloissakin huppujen ja pipojen perusteella.
Moniko söi lapsena lunta vaikka kiellettiin 😁
Vierailija kirjoitti:
Hienot lenkkarit ne vasta kalliita ovat ja jotkut jopa keräilevät niitä kaapit täyteen. Tosin Suomen sääolosuhteissa huvittaa se että jotkut haluavat kulkea valkoisissa tennareissa yhtä lailla rapa-, loska- ja lumikeleillä kuin kuivilla kesäkeleillä. Minusta valkoisia kenkiä ja housuja olisi aika vaikea pitää puhtaina tai ainakin niissä se lika helposti näkyy tummiin kenkiin ja housuihin verrattuna.
Niihin on suojasuihkeet ja mikä estää ostamasta keväällä uudet.
Joskus sata vuotta sittenhän nilkat oli lähes vastaava seksuaalinen osa kuin tissit, ei sopinut vilautella. Onko alkanut jälleen tulla kuvioihin nilkkafetisistejä joita tytöt haluaa kiusata?
Helsingissä en ole kymmeneen vuoteen ostanut talvikenkiä. Lenkkareilla pärjää oikein hyvin.
Olen aikuinen 42v ja olen muutaman talven (Helsinki) kulkenut lenkkareilla ja tennareilla tai no paskimmilla loskakeleillä on lyhyt vartiset kumpparit.
Talvikengät hiostaa ja painaa nilkasta ylöspäin. Ahdistaa vaikka miten kävis kokeilemassa laadukkaitakin kallis merkkisiä kenkiä.
Eikö nuoret suostu timberlandejakaan enää käyttämään?
Luonto karsii turhakkeet pois Darwinin lain mukaisesti. Kaikkien ei tarvitse selviytyä talven ylitse luonnossakaan.
Tekee mieli sanoa kuin Arno Kasvi: Voi mitä haperoa Nimittäin ne kentten pohjat. Jotain höttömuovia, murenevat, särkyvät ja kaivertuvat montulle pakkasella kärestä keskeltä, tulee märkyys varpaisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niihin on suojasuihkeet ja mikä estää ostamasta keväällä uudet.
Hyvät talvikengät kestää helposti yli 5 vuotta ja ne näyttävät uudennäköisiltä käyttämällä esimerkiksi mustaa kenkälankkia.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä en ole kymmeneen vuoteen ostanut talvikenkiä. Lenkkareilla pärjää oikein hyvin.
Lenkkikengät ovat nimensä mukaisesti tarkoitettu urheilua varten. Aikuiset ihmiset käyttävät kävelykenkiä kun he eivät lenkkeile tai muuten urheile.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo aikuinen, mutta minulla ainakin jäi lapsuudesta hirveä kammo talvikenkiin. Silloin 1990-luvulla ainakin olivat hirveän rumia, kömpelöitä, liian kuumia, hiostavia ja kutittavat. Teininiä sitten uskalsin kieltäytyä noista. En myöskään ole koskaan käyttänyt tennareita talvisin. Nykyään käytän ympäri vuoden samoja kenkiä. Ostan yleensä urheilukaupoista urheiluvaatemerkkien kävelyyn tarkoitettuja goretex-kenkiä.
Miksi samoja kenkiä pitää pitää ympäri vuoden? Lämpötilaero voi olla yli 50 astetta. Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Jokaisella sukupolvella on omat kummallisuutensa. Muistan itse että 1980-90-lukujen vaihteessa piti pipon reuna rullata ylös niin että pipo jätti korvat paljaaksi ja peitti vain päälaen. Nyt kun katsoo jotain sen ajan suomalaisia ohjelmia niin tyhmältähän se näytti ja korviakin paleli.
Vierailija kirjoitti:
Paleltuma vaivaa, mutta silti tytöllä on repaleiset farkut!
Samaa katsoin. Joko se talvi meni? :D
Vierailija kirjoitti:
Luonto karsii turhakkeet pois Darwinin lain mukaisesti. Kaikkien ei tarvitse selviytyä talven ylitse luonnossakaan.
Luuletko, ettei tuo teini nilkkojen jäätymisen seurauksena koskaan tule lisääntymään?
Vastaus on, että teinien järki ei ole vielä kehittynyt ymmärtämään tekojen seurauksia pitkällä tähtäimellä.
En muista, että 80-luvulla olisi tuollaisia älyttömyyksiä harrastettu, minä en ainakaan.