Miksi nuorille ei kelpaa talvijalkineet?
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Ei tähän ole olemassa mitään järjellistä vastausta. Etkö itse muista omalta teiniajaltasi vastaavia hömpötyksiä? Mä muistan omaltani oikein hyvin, vaikka siitä onkin jo jokunen vuosi vierähtänyt.
En muista. Nämä olivat minulle yhtä suuria mysteerejä teini-iässä kuin nyt.
Itsellä ainakin oli kauheasti stressiä pukeutumisesta kun muut sen määritteli miten saa pukeutua..
Netin ja sosiaalisen median vaikutus sekä julkkisten seuraaminen vaikuttavat nuorten vaatevalintoihin. Siksi talvipakkasella saatetaan olla ulkona ohuissa vaatteissa ja toisaalta kesällä paksu takki päällä.
Halu olla muodikas ja tarve näyttää hyvältä ajavat käytännöllisyyden ohi. Siitä tulee itsevarmempi olo ja sillä haetaan hyväksyntää...
Vahvat persoonat uskaltavat pukeutua täysin massasta poikkeavasti aiempaa vahvemmin.
Joka ikäluokalla on ollut joku tietty vaate, joka on nolo ja jota ei missään nimessä käytetä. Olen syntynyt vuonna 1980, omalla ikäluokalleni se nolouden huipentuma oli pipo. Pää paljaana kuljettiin, vaikka lämpötila olisi ollut -30 astetta. Pikkusiskoni kuuluu siihen ikäluokkaan, joka käytti ainoastaan napaan asti yltäviä takkeja, ja paljas alaselkä oli sen hetken muotijuttu. Kyllä meistä silti ihan järkeviä aikuisia kasvoi.
Tästä nilkkansa palelluttaneen teinin tapauksesta ei olisi pitänyt uutisoida näin näyttävästi. Vaikka sen tarkoituksena lieneekin ollut varoittaminen niin päinvastoin se todennäköisesti vain innostaa teinejä toimimaan typerästi kun tiedossa saattaa olla julkisuutta, huomiota ja näkyvyyttä, joita moni teini oikeasti haluaa.
Nykyään paleltuu nilkat, vuosituhannen vaihteessa jenkkakahvat. Teineillä on teinien jutut, itse opin joskus lukioiässä arvostamaan vaatteissa enemmän säänmukaisuutta kuin ulkonäköä
Nää nilkat paljaina ym notkuvat ovat muutenkin niitä hillujia, jotka sylkevät ja metelöivät pitkin auloja ja nurkkia. Siis näitä pikkukoviksia. Isän kaapista kassillinen kaljaa mukaan ja mopo käyntiin.
Jostain joskus luin, että nuoren aivot toimivat siten, että sosiaalinen yhteenkuuluvuus menee fyysisen mukavuuden edelle. Kääntäen sosiaaliseksi hylkiöksi joutuminen tai epäsuosituksia leimaaminen on psyykelle pahempaa kuin paleleminen tai muu fyysinen vaiva. Ei kyllä ole ikävä noita aikoja. Onneksi saa olla lähes 40 v. just sellanen ku huvittaa, vaikka sitten nolo ja outo.
Lamisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tähän ole olemassa mitään järjellistä vastausta. Etkö itse muista omalta teiniajaltasi vastaavia hömpötyksiä? Mä muistan omaltani oikein hyvin, vaikka siitä onkin jo jokunen vuosi vierähtänyt.
En muista. Nämä olivat minulle yhtä suuria mysteerejä teini-iässä kuin nyt.
Teinit tekee niin kuin kaverit tekee ja mitä kaveri käskee pukea niin ne tekee niin. Ei tottele vanhempia vaan kavereita koska kaverit on ne joiden kanssa vietetään eniten aikaa nyt ja tulevaisuudessa, koska nuoret itsenäistyy.. Ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Tästä nilkkansa palelluttaneen teinin tapauksesta ei olisi pitänyt uutisoida näin näyttävästi. Vaikka sen tarkoituksena lieneekin ollut varoittaminen niin päinvastoin se todennäköisesti vain innostaa teinejä toimimaan typerästi kun tiedossa saattaa olla julkisuutta, huomiota ja näkyvyyttä, joita moni teini oikeasti haluaa.
Älä höpötä. Halusi varmasti auttaa muita mutta julkisuus tulee siinä sivutuotteena.. Jos joku alkaa siitä matkimaan niin se on ihan älytöntä eikä saa varmasti samaa julkisuutta ja huomiota..
Vierailija kirjoitti:
Jostain joskus luin, että nuoren aivot toimivat siten, että sosiaalinen yhteenkuuluvuus menee fyysisen mukavuuden edelle. Kääntäen sosiaaliseksi hylkiöksi joutuminen tai epäsuosituksia leimaaminen on psyykelle pahempaa kuin paleleminen tai muu fyysinen vaiva. Ei kyllä ole ikävä noita aikoja. Onneksi saa olla lähes 40 v. just sellanen ku huvittaa, vaikka sitten nolo ja outo.
Se olisi hienoa jos nuoret tajuaisivat kuunnella vanhempiaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olisi hienoa jos nuoret tajuaisivat kuunnella vanhempiaan..
Nuorten aivot voisivat toimia silleen että kuuntelesivat vanhempiaan niin ei tässäkään mitään ongelmaa edes olisi..
Miten nämä nuoret on oikein kasvatettu kun ei tarvitse vanhempien neuvoja kuunnella...
Oon 14vee ja käytän mieluummin talvijalkineita kun kärsin loppuelämäni ongelmista jäätyneiden nilkkojen kans :D on se kumma ku vaan tyylin takia uhrataan omat jalat
Vierailija kirjoitti:
Oon 14vee ja käytän mieluummin talvijalkineita kun kärsin loppuelämäni ongelmista jäätyneiden nilkkojen kans :D on se kumma ku vaan tyylin takia uhrataan omat jalat
Joo on se niin mutta ei koske vaan nuoria vaan myös aikuiset tekee tyhmiä juttuja esim. käyttää korkokenkiä vaikka ne pilaa jalat.
Semmoista se on kun pitää olla massapukeutumista ja muodin orjuutta.
Sä et sitten ymmärrä et on tärkeää pukeutua kuin muut niin ne ajattelee ja muodin mukaisesti muuten kiusaajat saa lisää syytä kiusata..