Miksi nuorille ei kelpaa talvijalkineet?
Kommentit (180)
Kuka julkkis keksi näin typerän muodin.. ei sovellu suomen ilmastoon ainakaan talvella..
Minä en suostunut teini-iässä käyttämään pipoa, koska kaikki pipot näyttivät mielestäni rumalta päässäni. Kyse ei siis ollut siitä, että olisin ajatellut pipon olevan nolo vaan ongelma oli mielestäni pääni muodossa. Suurin osa kavereista kyllä käytti. Ja talvitakkini oli myös sitä epäkäytännöllistä napa vilkkuu -osastoa, mutta alla oli tietysti pitkä paita, joka peitti selän. Talvikengät sen sijaan olivat tuohon aikaan asialliset. Siihen se sitten jäikin.
En nyt oikein näe, miksi tämä nykynuoriso olisi yhtään sen hölmömpää sakkia.
N31
Vierailija kirjoitti:
Jostain joskus luin, että nuoren aivot toimivat siten, että sosiaalinen yhteenkuuluvuus menee fyysisen mukavuuden edelle. Kääntäen sosiaaliseksi hylkiöksi joutuminen tai epäsuosituksia leimaaminen on psyykelle pahempaa kuin paleleminen tai muu fyysinen vaiva. Ei kyllä ole ikävä noita aikoja. Onneksi saa olla lähes 40 v. just sellanen ku huvittaa, vaikka sitten nolo ja outo.
Olen samaa mieltä. Teini-iässä pahinta oli se massan tuoma paine. Tosin kyllä aikuisillakin on jossain määrin samaa, kuppikuntia ja nokkimisjärjestyksiä sekä kiusaamista. Mutta teineillä se oli todella merkittävä osa sosiaalista elämää.
Kasvattakaa alfateinejä, niin ei tarvitse seurata lauman hölmöilyjä.
Olipa teininä helppoa, kun kiusattiin joka tapauksessa, niin ei tarvinnut ottaa paineita siitä, että kiusattaisiin lisää jos pukeutuu lämpimästi talvella. En edes muista mitkä asiat olisivat olleet oman aikani typerää talvipukeutumista (90-luvun alussa). Veikkaisin etteivät ne suositut tytöt käyttäneet pipoa?
Sitten toisaalta Suomesta on hyvin vaikea löytää tarpeeksi lämmintä talvitakkia ihan eteläisen Suomenkin talveenkin. Kaikki talvitakkeina myytävät ovat järjestäen aivan liian ohuita. Hyvään monta vuotta kestävään talvitakkiin voisi jopa panostaa ja saisi maksaakin vähän enemmän, jos olisi lämmin ja kestäisi, mutta sellaista ei löydy, siis jotain muuta kuin CG tai Parajumpers. Joka vuosi tämä sama ongelma ja etsiminen alkaa heti kun kauppoihin saapuu ensimmäisiä talvivaatteita kun on vielä aika aikainen syksy.
Ei ne teinit taida paljon säätiedotuksia seurata eikä pakkasvaroituksia... kattoo vaan jotain netflixii...
Teinit elää jossain mielikuvitusmaailmassa vissiin kun ei tajua että suomessa on talvella kylmä...
En tosiaan tiedä, mutta itse olin ihan samanlainen. Mieluummin palelin kuin käytin jotain tyhmiä talvikenkiä. Sitten siihen vuosien myötä tottui niin, että "aate" sen takaa unohtui.
Sitten joskus 26-vuotiaana ostin kylmän talven pakottamana oikeat talvikengät ja jestas, en enää niistä luopuisi.
Noniin herätys teinit ja teinien vanhemmat. Ei kävellä niin kuin herra hakkaraiset unessa..
Vierailija kirjoitti:
Sitten toisaalta Suomesta on hyvin vaikea löytää tarpeeksi lämmintä talvitakkia ihan eteläisen Suomenkin talveenkin. Kaikki talvitakkeina myytävät ovat järjestäen aivan liian ohuita. Hyvään monta vuotta kestävään talvitakkiin voisi jopa panostaa ja saisi maksaakin vähän enemmän, jos olisi lämmin ja kestäisi, mutta sellaista ei löydy, siis jotain muuta kuin CG tai Parajumpers. Joka vuosi tämä sama ongelma ja etsiminen alkaa heti kun kauppoihin saapuu ensimmäisiä talvivaatteita kun on vielä aika aikainen syksy.
Oletko tosissasi? Ihan markettimerkkien reisimittaiset untuvatoppatakit ovat oikeasti lämpimiä. Kun siis tarkistaa, että on tehty kunnon materiaaleista. Ihan superlämpimiä ovat esim. kotimaiset Joutsen-merkkiset toppatakit.
https://www.mytheresa.com/euro_en/yves-salomon-x-moon-bootr-fur-ankle-b…
Siitä halvalla teineille talvikengät. 😀
Mä en ymmärrä miksi pitää taivastella toisten valintoja. Jokainen kantaa vastuun itse valinnoistaan.
Mun äiti napisi mulle housujen käytöstä, kun meilläpäin oli 20 asteen pakkaset ja olin ulkona talvisaappaissa ja lämpimässä takissa + muissa. Mulla oli vaan hame ja 80 denierin sukkikset. Oli mulla vähän viileä, mutta ei erityisen kylmä. Ja olen 34-vuotias... :D
Päivästä toiseen tätä yhtä tapausta kauhistellaan, mutta nyt käsi ylös kuinka paljon tuota oikeasti näkee?
Meidän eteisessä näyttää olevan uggeja, maihareita ja villasukkia. Teinejä on kun ollaan haettu koulusta ei olla paljas nilkkaisia nähty ja pipotkin on päässä.
Teinien aivot eivät ole vielä tarpeeksi kehittyneet ymmärtääkseen että pakkasilla pitää pukeutua lämpimästi. Ulkonäkö menee kaiken edelle.
Taannoin jossain tutkimuksessa kysyttiin teineiltä että kumman valitsisivat mieluummin itselleen; syövän vai lihavuuden. Ylivoimainen voittaja oli syöpä. Perusteena oli että syövässähän vaan lähtee hiukset ja voi käyttää peruukkeja ja kasvattaa hiukset takaisin mutta lihava näyttää kauhealta joka paikasta. 🙄
Jep. Paljaat nilkat = kapinaa. Ja kapina kuuluu teini-ikään.
Tosin varmaankin jotkut Uggit, Dr. Martensin maiharit tai jopa Moon Bootsit kelpaisivat teineillekin? Ja tyylikkäät villasukat/säärystimet?