Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys äänikirjojen kuuntelijoille

Vierailija
22.01.2021 |

Jos kuuntelet paljon äänikirjoja, niin tässä tulee kysymys sinulle. Oletko antanut palautetta lukijoista ja jos olet, niin kenelle? Minusta tuntuu että haluaisin antaa, mutta pelkään ettei siitä ole hyötyä. Haluaako joku edes palautetta näistä? Tietääkö kukaan?

Kommentit (1286)

Vierailija
1061/1286 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen surullinen sekä tuttavani puolesta että omasta puolestani. Olen kuullut yhden hänen lukemansa kirjan ja haluaisin erittäin paljon kuulla lisää. Painotus ja intonaatio ovat täydelliset ja hän tulkitsee tekstiä herkin nyanssein. Mikään studio ei kuitenkaan ota häntä listalleen, koska näyttelijän koulutus puuttuu. Ei se aina auta vaikka olisi näyttöjä ja valmiita kuuntelijoitakin, jos puuttuu se ainoa juttu mistä välitetään.

Kuulostaa niin tutulta, että joko meillä on yhteinen tuttu, tai tapauksia on useita. Minun tuttuni osaa puhua jotain kymmentä kieltäkin, mutta ei vaan kelpaa. Järjetön juttu.

Jos teidän ystävänne ovat aidosti näin hyviä ja taitavia eikä silti natsaa, niin voisiko kyse olla siitä että he ovat mulkkuja ihmisiä, joiden kanssa ei haluta työskennellä?

Trolli.

Onhan se nyt pelkästään tyhmää, ettei osaajille anneta töitä, koska joku muodollisuus puuttuu. Etenkään kielitaitoa ei läheskään aina löydy niiltä näyttelijän koulutuksen saaneilta. Ei ainakaan noin monipuolista.

Vierailija
1062/1286 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen surullinen sekä tuttavani puolesta että omasta puolestani. Olen kuullut yhden hänen lukemansa kirjan ja haluaisin erittäin paljon kuulla lisää. Painotus ja intonaatio ovat täydelliset ja hän tulkitsee tekstiä herkin nyanssein. Mikään studio ei kuitenkaan ota häntä listalleen, koska näyttelijän koulutus puuttuu. Ei se aina auta vaikka olisi näyttöjä ja valmiita kuuntelijoitakin, jos puuttuu se ainoa juttu mistä välitetään.

Kuulostaa niin tutulta, että joko meillä on yhteinen tuttu, tai tapauksia on useita. Minun tuttuni osaa puhua jotain kymmentä kieltäkin, mutta ei vaan kelpaa. Järjetön juttu.

Jos teidän ystävänne ovat aidosti näin hyviä ja taitavia eikä silti natsaa, niin voisiko kyse olla siitä että he ovat mulkkuja ihmisiä, joiden kanssa ei haluta työskennellä?

Trolli.

Onhan se nyt pelkästään tyhmää, ettei osaajille anneta töitä, koska joku muodollisuus puuttuu. Etenkään kielitaitoa ei läheskään aina löydy niiltä näyttelijän koulutuksen saaneilta. Ei ainakaan noin monipuolista.

Aivan. Taitavan lukijan torjuminen muotoseikan vuoksi ei ole pois ainoastaan lukijalta itseltään vaan myös kuuntelijoilta. Asiakkailta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1286 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun ääni ärsyttää,mutta palautetta en anna- näkövamman vuoksi saamme Celia-kirjoja ilman maksua. Voi olla että ne luetaan

ilman palkkaa meille. En ilkeä siis pikkuasiasta numeroa tehdä.

Vierailija
1064/1286 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjakuuntelija kirjoitti:

Jonkun ääni ärsyttää,mutta palautetta en anna- näkövamman vuoksi saamme Celia-kirjoja ilman maksua. Voi olla että ne luetaan

Ei niitä enää lueta ilman palkkaa eikä edes pienellä palkalla. Celian kirjoja lukevat nykyään ammattilaiset, joiden liksa on vähintään 100 e/tunti.

Vierailija
1065/1286 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä enää lueta ilman palkkaa eikä edes pienellä palkalla. Celian kirjoja lukevat nykyään ammattilaiset, joiden liksa on vähintään 100 e/tunti.

Onko lukijoiden palkat todellakin näin suuret? Hehän eivät edes tutustu kirjoihin etukäteen?! Ei mikään ihme, ettei ketään muuta haluta hemmoteltujen näyttelijöiden palkkoja polkemaan.

Vierailija
1066/1286 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ilman palkkaa. Kaupallisilla studioilla ne tehdään ja lukijoiden palkat tulikin jo kerrottua. Toimitusjohtajien tulot satoja tonneja vuodessa. Opetelkaa vaatimaan laatua, joku niistä turauksista kuitenkin maksaa. Celian ollessa kyseessä veronmaksajat.

Vierailija
1067/1286 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Majuri vasta valitti Satu Rämön livessä että lukijoilla on aivan liian pienet palkat (tuntipalkka yli 100 e). Hän on lukenut Celialle 27 kirjaa. Luuletko todellakin että ilman palkkaa?

Vierailija
1068/1286 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukka Pitkänen on paras! Ville Tiihonen on toiseksi paras. Erja Manto, Sanna Majuri, Krista Putkonen-Örn ovat myös hyviä. Joskus kannattaa antaa lukijalle mahdollisuus, vaikka alkuun ei pidäkään. Näin kävi minulla Raven Leilani Kiilto- kirjan kanssa. Kirjan luki Amira Khalifa. Kirja oli hyvä ja lukija loppujen lopuksi myös!

Luen dekkareita ja tykkkään että lukija on vähän karski mies kuten Pitkänen tai Tiihonen.

Vierailija
1069/1286 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BookBeat kysyy aina kun kirja loppuu oletko valmis. Ja kun vastaan kyllä se antaa mahdollisuuden tähdillä (1-5) arvostella sekä kirjan että lukijan.

Huono lukija saa itseltäni aina vain yhden tähden. Siihen voisi vielä liittää tekstiäkin, mutta tähtien antaminen riittää.

Vierailija
1070/1286 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen palkka! Eikä tarvitse osata edes lukea suomeksi, ei tarvitse osata lausua kieliä ym. Ohjeetkin annetaan valmiina.

Vierailija
1071/1286 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mervi Takatalo niin huono lukija.

En tykkää että vaihtelee ääntään lukiessa, niin että madaltaa ääntään miehen ollessa kyseessä ja pienentää ääntä, jos lapsi.

No jotkut muutkin tähän sortuu, mutta se on ärsyttävää todella! 956

Vierailija
1072/1286 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää että vaihtelee ääntään lukiessa, niin että madaltaa ääntään miehen ollessa kyseessä ja pienentää ääntä, jos lapsi.

Vaikka Veikko Honkanen on upea lukija, hänen naishahmonsa herättävät hirveää myötähäpeää. Erityismaininta Sinuhen Neferneferneferille.

Vierailija
1073/1286 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Veikko Honkanen on upea lukija, hänen naishahmonsa herättävät hirveää myötähäpeää. Erityismaininta Sinuhen Neferneferneferille.

Mistä Veikon lukeman sinuhen pystyy kuuntelemaan ?

Vierailija
1074/1286 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sen kaikista äänikirjapalveluista pysty?

Vierailija
1075/1286 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Bookbeatissa lukija on Lars Svedberg

Vierailija
1076/1286 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli.

Eivät kaikki näyttelijät tunnu osaavan edes äidinkieltään. Olen joutunut jättämään lähiaikoina paljon kirjoja kesken, koska lukijoiden tapa painottaa sanoja on ollut niin järkyttävä. En ymmärrä minäkään, miksi taitavat lukijat eivät saa töitä vedoten johonkin tiettyyn koulutukseen. Ei lukijan työ ole mitään lääkärin tai hoitajan työtä missä ollaan vastuussa ihmishengistä ja sen takia kontrolli on niin tiukka! On joitakin loistavia lukijoita, jotka eivät ole näyttelijöitä, joten miksi lukijaksi ei voisi saman tien päästä muutama lisää? Kuka sen takia muka kuolee?

Vierailija
1077/1286 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Bookbeatissa lukija on Lars Svedberg

Taisin sekoittaa herrat. Molemmat ovat lukijoita parhaasta päästä, mutta naishahmojen tulkinnat eivät ole onnistuneita.

Vierailija
1078/1286 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako tähän ketjun häntäpäähän tulla puhumaan hieman asian vierestä? Tai ehkä tätä on jo käsitelty, mutta tuhannen kommentin joukosta on aika työlästä etsiä.

Olen muutaman kuukauden aikana ahminut kymmeniä äänikirjoja, en suomeksi, mutta uskoisin kielen olevan toissijainen juttu tässä asiassa. 

Milloin ja mistä syystä te jätätte kirjan kuuntelemisen kesken? Minusta tuntuu siltä, että jos olen kuunnellut vaikka tunnin pari, olen heittänyt aikani hukkaan, jos hylkään kirjan. Olen juuri nyt neljän tunnin kohdalla kirjassa, jonka alun perin erittäin hyvä lukija onkin ryhtynyt käyttämään virkkeissä kummallista sävelkulkua, joka alkaa viedä minun huomiotani pois itse juonesta. Yhdessä kirjassa lukija oli miellyttävä siihen saakka, kun kirjailija alkoi ylikäyttää erästä sanaa, jonka lukija äänsi systemaattisesti väärin, paitsi yhden kerran vahingossa oikein.

Kuunteleminen on helppo jättää kesken heti alussa, jollei lukija miellytä, mutta minua vaivaa nimenomaan tämä, että lukijan suoritus muuttuu, kun "on jo liian myöhäistä".

Ei ole ongelmaa jättää äänikirjaa kesken. Luen e-kirjana loppuun.

Milloin ja mistä syystä te jätätte kirjan kuuntelemisen kesken?

En juuri milloinkaan. On erittäin harvinaista, että aloitan kirjan enkä kuuntele sitä loppuun. Minulle on melko yhdentekevää, miten lukija ääntää jotkin sanat. Tähän varmasti vaikuttaa se, että olen kuunnellut monentasoisia äänikirjoja 70-luvulta lähtien. Ehkä olen sen myötä oppinut sietämään kaikenlaista enkä ole tullut ronkeliksi.

Vierailija
1079/1286 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin lopettaa Bookbeatin tilauksen. Hyvin vähän löytyy enää kuunneltavaa, koska lukijoiden taso on laskenut. Jotain pitäisi tehdä ja kiireesti, koska tiedän etten ole ainoa, jota ärsyttää. Minua ei kiinnosta, kuka lukija on ja mitä töitä hän on aikaisemmin tehnyt, kunhan osaa hommansa. Eniten lukevissa on monta hyvin huonoa, esim. täälläkin mainitut Outi Vuoriranta, Mikko Toiviainen ja Mervi Takatalo.

Vierailija
1080/1286 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on nainen?