Mikä auto sinulla on?
Kommentit (2446)
Egolleni ja autoilu tarpeisiini (10tkm/vuosi) riittää hyvin noin 2000 euron arvoinen käyttöauto, josta kuitenkin löytyy kaikki oleelliset nykyajan mukavuudet kuten ilmastointi, vakionopeudensäädin yms.
Pelkkä liikennevakuutus, pesuista huolehtii lähinnä sadevesi, renkaat on nykymittapuulla pienehköt ja hyvin edulliset uusia, huollot ja varaosat myös hyvin edullisia, huollot voi suorittaa edullisen hinnoittelun "nyrkkipajoissa" kalliiden merkkihuoltojen sijaan, kulutus 6.5l/100km bensiiniä. Tällä ajelee ilman suurempia korjauksia todennäköisesti vielä ainakin seuraavat 5 vuotta, eikä tarvitse murehtia naarmuista, kolhuista tai naapuri kateudesta :)
Ihmettelen 20-30 teur arvoisten käytettyjen premium autojen ostajia sekä osin myös 50 teur arvoisten sähköautojen ostajia. Edullista autoilua, kyllä varmaankin, jos unohtaa huomioida arvonlaskun ja käytettyjen premiumien tapauksessa myös potentiaaliset massiiviset korjauskulut ja muut käyttökulut.
Moni unohtaa, että pelkkä täyskasko, säännölliset pesut ja vahaukset sekä mahtavan kokoisen rengassarjan uusiminen (tyyliin 225/40/18) kustantaa järjettömiä summia kuukausi tasolle jyvitettynä, kaiken muun lisäksi. Sähköautot ovat raskaita ja kuluttavat rengassarjoja nopeaan tahtiin.
Moni myös ostaa autonsa rahoituksella ja maksaa tolkutonta korkoa siitä hyvästä. Toki joskus on lähes nollakorko tarjouksia, mutta silti keskiverto korko autorahoitukselle taitaa pyöriä jossakin 5% paikkeilla.
Ps. Joitakin vuosia takaperin oli selvitetty, millä autoilla eniten reaalivarallisuutta omistavat autoilevat. Tulos, ehdottomasti suosituin oli Skoda Octavia.
Turhaakin turhempi ketju.
Tuntemattomat luettelevat toisilleen automerkkejä ja vuosimalleja eikä ketään kiinnosta.
Vai tunnustaako joku oikeasti lukeneensa kaikki viestit tästä ketjusta?
Vierailija kirjoitti:
Ford C-max 1,6 vm 2011, ostin käytettynä v 2013. Ollut todella positiivinen yllätys. Hyvä ajaa eikä koko aikana ole mitään harmeja tuottanut. Sisätiloiltaan voisi olla vähän isompi.
Fix Or Repair Daily.
TDI ajettu n. 200 000km , huoleton ajettava, normi merkkihuollot n. parin vuoden välein. Parilla euro tonnia dieseliä tankkiin ja arvon alenena toinen pari tonttua vuodesssa.
Ja viimevuosina arvo vaan noussu, ihme juttu.
Kai pitäisi vaihtaa kun rippikoulu ikää. Mutta taitaa kannattaa mailman tappiin.
Mulla on iso Volvo V70 Cross Coutry.
Tänään navigoin väärin n. kolme metriä ja korjasin tilannetta peruuttamalla.
Ymmärrän, että hermostutti pikku-Kiaa perässä.
Olisi vaan ohittanut pikkutiellä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi vaan ohittanut pikkutiellä.
Nää pikkuautojen kuskit saakin raivarin, jos vaikka Volvokuski törttöilee.
Tässä tapauksessa ei kuski törttöillyt vaan minä.
RAM avolava
Kaksi kertaa vuodessa pitää vetää isoa venettä, niin pitää olla kunnon veturi.
Onhan se vähän kömpelö kauppareissulla, mutta venettä vetää sujuvasti.
Audi A6 2012vm. 3.0TDI sedan quattro
Ohjelman kanssa 300hp
260 000km mittarissa
Ominaisuudet mistä oon tykänny:
Moottoritie ajossa vääntöä löytyy. 80kmh vauhdista pääsee 140kmh aika pienellä kaasun painamisella.
Enemmän tilaa kun edellisessä.
Vähemmän kuluttaa kun edellinen.
Neliveto talvella aivan todella hyödyllinen!
On audin oma alusta ja sporttipenkit.
Polttoaineella toimiva lämmitin kivempi kuin töpselihomma.
On tukeva ja turvallinen kiesi.
Omimaisuudet joista en ole tykänny:
Aika kömpelö kaupunki ajossa.
Polttoaineen kulutus nousee aika paljon kaupunki ajossa.
Liikkeelle lähtö aika "löysä"
S-tronic automaatti pettymys. Piti hiljattain huoltaa isolla rahalla.
Pikkusen huolestuttaa diesel autojen tulevaisuus, ei ole nyt oikein varaa vaihtaa (kun mikään toyota ei kelpaa)
Vierailija kirjoitti:
260 000km mittarissa/quote]
Paalikamaa. Suomihullut ohjelmoiduttavat noita vanhoja saksantakseja ja ihmettelevät kun eivät sitten kestä. Se loppuunliu' utettu s-tronic ei oikein kestä uusia vääntöjä kun mittarilukemakin voi olla 150tkm alakanttiin.
Vierailija kirjoitti:
Turhaakin turhempi ketju.
Tuntemattomat luettelevat toisilleen automerkkejä ja vuosimalleja eikä ketään kiinnosta.
Vai tunnustaako joku oikeasti lukeneensa kaikki viestit tästä ketjusta?
Turhaakin turhempaa on ihmetellä keskustelua, joka on omasta mielestä turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
260 000km mittarissa/quote]
Paalikamaa. Suomihullut ohjelmoiduttavat noita vanhoja saksantakseja ja ihmettelevät kun eivät sitten kestä. Se loppuunliu' utettu s-tronic ei oikein kestä uusia vääntöjä kun mittarilukemakin voi olla 150tkm alakanttiin.
Aika hauska kommentti!!
En väitä itse olevani mikään asiantuntija,mutta minulla on sellainen käsitys, että auton hintaan, siis uutena, vaikuttaa muunmuassa päästölukemat - enemmän päästöjä isonpi vero. No sitten tehtaalla moottoriin asetetaan hieman pienemmät tehot jotta päästöt (hinta/verot) pienemmät.
Stage one optimointi esim audi a6 220hp + 80hp lisää on todella maltillinen ohjelmointi, enemmänkin moottorin palauttaminen sen "normaaliin" kuntoon.Tehdas antaa stronicille 200 000km sen jälkeen on tuurissa miten sille käy. Oli ohjelmaa tai ei.
Se on näissä enemmänkin tyyppivika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi vaan ohittanut pikkutiellä.Nää pikkuautojen kuskit saakin raivarin, jos vaikka Volvokuski törttöilee.
Tässä tapauksessa ei kuski törttöillyt vaan minä.
Vain tyhmä menee navigaattorin mukaan, kun se ohjaa minne sattuu ja milloin sattuu.
Uutena ostettu Suzuki Vitara vm 2017. Olen ollut erittäin tyytyväinen, täydellinen minulle eikä vielä ole ainakaan ilmennyt yhtäkään ongelmaa.
Aloituksessa kysyttiin, että mikä auto sinulla on, vastaan että henkilöauto. Ei kysytty merkkiä eikä mallia :D
Vierailija kirjoitti:
Toyota yaris, sillä se Rovanperäkin ajaa.
Se ajaa Toyotan rahoittamalla Euroopassa kootulla Yariksen näköisellä kilpa-autolla. En tiedä onko siinä yhtään edes Toyotan valmistamaa osaa.
Mitä oikeaan Yarikseen tulee niin mietin tässä että miten TM: 60 000km:n kestotesti onkaan mennyt. Matkan varrella ollut kaikenlaista ongelmaa. Edellisen kerran kun Yarista testattiin, siinä oli niin pahoja ruostevaurioita että se olisi flopannut ensimmäisen katsastuksensa. Onkohan ruosteenestoa parannettu sen jälkeen?
Eurooppalaiset tehdään sinkkipellistä. Ei ruostu.
Mercedes-Benz A 180 vm. 2017. Keskikulutus 3,7 l/100 km.
Vaihdoin pienempään ja taloudellisempaan polttoaineen hintojen takia.
Volvo S60 2.4 automaatti, vm. 2005