Mokkapalat raskaana?
Saako raskaana ollessa syödä mokkapaloja? Tai siis tottakai saa, kun saahan kahviakin juoda, mutta kannattaako vain jättää väliin? Kun mietin sitä, että sitä kahvia tulee vain puoli desiä, että paljonkohan siinä on kofeiinia.
Muuten en juo kahvia, joten en saa kofeiinia muualta. Tai onko vinkata hyväksi todettuja reseptejä muokattuihin mokkapaloihin esim. kaakaolla?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta kofeiinitonta kahvia jos huolettaa. Noin mitättömästä määrästä en kyllä itse murehtisi ellet nyt sitten ajatellut mättää koko pellillistä naamariin yhdeltä istumalta.
Sittenkin olisin enemmän huolissani syödystä sokerin ja rasvan määrästä kuin kofeiinistä, kahvia kun kuorrutteessa ei ole edes puolen kupillisen vertaa.
Kyllä puolessa desissä jauhettua kahvia on jo useampi sata milligrammaa kofeiinia.
Ei siihen kuorrutteeseen jauhettua kahvia laiteta puolta desiä. Vaan siitä jauheesta haudutettua kahvia. Kupillinen kahvia tulee yhdestä kahvimitallisesta, joten olisiko koko mokkapaloissa käytetty sellaiset 1/3 mittalusikallista kahvinporoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilannetta on hyvä miettiä hetkellistä himoa pidemmälle ja laittaa mokkapalojen kanssa vaakakuppiin terveydelliset tekijät, jotka koskevat sinun lisäksesi myös kasvavaa vauvaa. Sokeri ja valkojauhotuotteet ovat ravinneköyhiä kaloreita, joten ne antaa sikiölle varsin heikot eväät kasvuun ja ne voivat altistaa mm. ylipainolle.
Raskaana olevan äidin syömä mokkapala altistaa syntymättömän lapsen lihavuudelle.. aika lentävä väite, oisko tälle jotain todisteita???
Äidin se ainakin altistaa lihavuudelle :)
Ja lihavien äitien lapsista tulee usein itsestäänkin lihavia.Mitä vittua? Kuinka sekaisin täytyy kehon fysiologian olla jos ei voi syödä mokkapaloja lihomatta?
Täällä on ihan pimeetä sakkia. Ap, vedä vaikka kolme palaa. Tai viisi. Kuka saatana tuollaista jaksaa edes miettiä.
Kuka tosiaan jaksaa ajatella lasta kun on minä ja minun oikeudet. Kyllä minulla on oikeus vetää vaikka se koko pellillinen ajattelematta muita. Ja parkua niitä raskauskiloja vielä silloinkin kun lapsi täyttää 20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilannetta on hyvä miettiä hetkellistä himoa pidemmälle ja laittaa mokkapalojen kanssa vaakakuppiin terveydelliset tekijät, jotka koskevat sinun lisäksesi myös kasvavaa vauvaa. Sokeri ja valkojauhotuotteet ovat ravinneköyhiä kaloreita, joten ne antaa sikiölle varsin heikot eväät kasvuun ja ne voivat altistaa mm. ylipainolle.
Raskaana olevan äidin syömä mokkapala altistaa syntymättömän lapsen lihavuudelle.. aika lentävä väite, oisko tälle jotain todisteita???
Äidin se ainakin altistaa lihavuudelle :)
Ja lihavien äitien lapsista tulee usein itsestäänkin lihavia.Mitä vittua? Kuinka sekaisin täytyy kehon fysiologian olla jos ei voi syödä mokkapaloja lihomatta?
Täällä on ihan pimeetä sakkia. Ap, vedä vaikka kolme palaa. Tai viisi. Kuka saatana tuollaista jaksaa edes miettiä.
Kuka tosiaan jaksaa ajatella lasta kun on minä ja minun oikeudet. Kyllä minulla on oikeus vetää vaikka se koko pellillinen ajattelematta muita. Ja parkua niitä raskauskiloja vielä silloinkin kun lapsi täyttää 20.
Miten mokkapalat liittyvät lihavuuteen? Oletko kehitysvammainen?
Isoäiti kertoi, että aikana ennen ehkäisyä naiset keksivät mitä uskomattomimpia keinoja päästäkseen eroon ei-toivotusta raskaudesta. Yleensä mikään ei auttanut, vaan lapsia syntyi joka vuosi lisää vaikka niitä ei ollut varaa ruokkia saati kouluttaa. Harmi ettei silloin ollut mokkapaloja. Koko ongelma olisi ollut helppo hoitaa noin yksinkertaisesti!
Mistä ihmeestå näitä typeryksiä oikein tulee?! Mitenkähän saat sen lapsen pysymään hengissä aikuiseksi...
Kyllä join kahvia molemmat raskausajat ihan normaaliin malliin ja kumpikin lapsi on ihan täysin terveitä ja hyvinvoivia eikä ole edes allergioita.
Vähän maalaisjärkeä touhuun hyvä nainen! Vauvat on varsin sitkeitä ja kestäviä otuksia
Vierailija kirjoitti:
Kyllä join kahvia molemmat raskausajat ihan normaaliin malliin ja kumpikin lapsi on ihan täysin terveitä ja hyvinvoivia eikä ole edes allergioita.
Vähän maalaisjärkeä touhuun hyvä nainen! Vauvat on varsin sitkeitä ja kestäviä otuksia
Siinä oikein oivallinen lause. Lapset kestää ja selviää ihan mistä vaan. Milloin tämä ällö myytti kumotaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta kofeiinitonta kahvia jos huolettaa. Noin mitättömästä määrästä en kyllä itse murehtisi ellet nyt sitten ajatellut mättää koko pellillistä naamariin yhdeltä istumalta.
Sittenkin olisin enemmän huolissani syödystä sokerin ja rasvan määrästä kuin kofeiinistä, kahvia kun kuorrutteessa ei ole edes puolen kupillisen vertaa.
Kyllä puolessa desissä jauhettua kahvia on jo useampi sata milligrammaa kofeiinia.
Äh, sä trollaat.
En, mutta pikkuhiljaa alkaa valjeta miksi se ammoinen mokkapalakokeilu ei ollut varsinainen menestys :-D Noh, ainakin oli kofeiinia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä oikein oivallinen lause. Lapset kestää ja selviää ihan mistä vaan. Milloin tämä ällö myytti kumotaan?
No tuota... vaikka nykyihminen kuvittelee voivansa hallita kaikkea omilla teoillaan ja valinnoillaan, ikävä fakta on se, että elinkelpoiset sikiöt selviävät lähes mistä tahansa ja osa ei selviä, vaikka äiti käärisi itsensä siihen kuplamuoviin koko raskauden ajaksi. Kyse on pitkälti sattumanvaraisesta ketjusta, joka lähtee liikkeelle jo ennen hedelmöitymistä ja jatkuu jokaisessa solunjakautumisessa. Mitp tahansa voi tapahtua tai olla tapahtumatta, teitpä mitä tahansa.
Voit toki syödä ja juoda tai olla syömättä tai juomatta mitä ikinä nyt keksitkin, mutta takuita et voi koskaan saada siitä, oliko siitä sikiölle haittaa tai hyötyä. Myrkyt ja lääkkeet toki erikseen.
Pitipä nyt vielä tulla kommentoimaan, sen verran alkoi taas ärsyttää palstalaisten näköalattomuus.
Minulla on ennestään jo yksi lapsi, mutta hänellä on paljon ongelmia, jonka takia olen nyt raskaana erittäin varovainen kaiken kanssa. Mikään ei viittaa siihen, että esikoiseni ongelmat johtuisivat jostakin, mitä olen tehnyt raskauden aikana, mutta silti olen paljon varovaisempi tällä kertaa. Esikoistakin odottaessa noudatin kaikkia suosituksia, mutta silti kävi kuten kävi.
Joten ei, en ole kehitysvammainen, tyhmä, hysteerinen, kääri itseäni kuplamuoviin tai mitä muuta tässä nyt on ehdoteltu. Olen vain äiti, joka pelkää aiheuttavansa lapselle ongelmia. On se kumma, kun mitään täältä ei voi kysyä ilman nälvimistä. Miten päin vain tekeekin, se on aina väärin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pitipä nyt vielä tulla kommentoimaan, sen verran alkoi taas ärsyttää palstalaisten näköalattomuus.
Minulla on ennestään jo yksi lapsi, mutta hänellä on paljon ongelmia, jonka takia olen nyt raskaana erittäin varovainen kaiken kanssa. Mikään ei viittaa siihen, että esikoiseni ongelmat johtuisivat jostakin, mitä olen tehnyt raskauden aikana, mutta silti olen paljon varovaisempi tällä kertaa. Esikoistakin odottaessa noudatin kaikkia suosituksia, mutta silti kävi kuten kävi.
Joten ei, en ole kehitysvammainen, tyhmä, hysteerinen, kääri itseäni kuplamuoviin tai mitä muuta tässä nyt on ehdoteltu. Olen vain äiti, joka pelkää aiheuttavansa lapselle ongelmia. On se kumma, kun mitään täältä ei voi kysyä ilman nälvimistä. Miten päin vain tekeekin, se on aina väärin.
Ap
Äidin homma on olla huolissaan ja pieni neuroottisuus sallittu kyllä :)
Itse juon kahvia raskaana ja join viimeksikin. Kaikkea ei tarvitse ajatella "järjellä". Jos olet vähemmän ahdistunut sikiön hyvinvoinnista, kun jätät kahvin ja mokkapalat pois, niin sitten teet niin. Ei sitä tarvitse sen kummemmin perustella.
Vierailija kirjoitti:
Raskaus ei ole sairaus, ainakaan somaattinen.
Totta, ei ole ihme, ettei kukaan tee lapsia, kun nykyään raskaana oleva ei saa syödä mitään.
Itse ja ystäväni, olimme raskaana 70-luvulla ja söimme kaikkea mahdollista ja kaikki saivat terveitä normaaleja lapsia, jotka ovat terveitä normaaleja aikuisia. Useimmilla ei ole edes mitään allergioita, kun saivat kolmekuisesta alkaen kiinteitä ruokia.
Järki käteen mammat.
Vierailija kirjoitti:
En mä kyllä laita mokkapaloihin kahvia.
No sitten leivot jotain muuta kuin mokkapaloja.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap, kyllä sä olet hysteerinen. Toki pieni neuroottisuus odottaville äideille sallitaan, niinkuin joku jo sanoikin. Ymmärrän tämän kyllä. Mutta silti, rauhoitu.
Esikoisesi ongelmat eivät johdu mistään mitä olet tehnyt tai jättänyt tekemättä. Ihmisillä, lapsilla, on ongelmia, joille ei vaan voi mitään. Se ei johdu siitä, syötkö tai etkö syö mokkapaloja vai et.
Liika hysteerisyys sinänsä vaikeuttaa elämää, se vaikeuttaa myös läheisten ja lasten elämää ja voi jopa haitata normaalia kehittymistä.
Tai sitten vaan ihan yksinkertaisesti jätät ne mokkapalat syömättä. Problem solved.
Tsemppiä kovasti sulle ap ❤️
Älä välitä kuittailuista. Niitä tulee tällä palstalla aina.
Nauti mokkapala tai kaksi ihan hyvällä mielellä, kunhan ruokavalio on muilta osin terveellinen. On tärkeää myös se, että nauttii ja hemmottelee itseään kohtuullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaus ei ole sairaus, ainakaan somaattinen.
Totta, ei ole ihme, ettei kukaan tee lapsia, kun nykyään raskaana oleva ei saa syödä mitään.
Itse ja ystäväni, olimme raskaana 70-luvulla ja söimme kaikkea mahdollista ja kaikki saivat terveitä normaaleja lapsia, jotka ovat terveitä normaaleja aikuisia. Useimmilla ei ole edes mitään allergioita, kun saivat kolmekuisesta alkaen kiinteitä ruokia.
Järki käteen mammat.
Sama täällä, paitsi lapset tehty 80-luvulla. Kaikkea söin ja kahvia join odotusaikana. Laoaet terveitä ja nyt jo aikuisia,.eikä kummallakaan mitään allergioita. Kiinteetä ruokaa aloin antamaan jo kolmikuisena molemmille, ja ulkona vaunuissa nukutin päiväunet, öisin nukkuivat 8 tunnin unet kun ei tarvinnut nälkäänsä huutaa. Joten nyt kun lukee näitä nykyajan äippien "huolen aiheita", niin ei voi kun ihmetellä. Nyt jo mokkapalatkin....
Vierailija kirjoitti:
Ap
Anteeksi, mutta millaisia ongelmia meinasit aiheuttaa lapsellesi mokkapaloilla? Se ettei voi enää raskausaikana syödä edes kahvista tehtyjä leivonnaisia (tai ainakin on jotenkin huolissaan aiheuttamastaa ehkä tuhosta lapselle) niin kyllä tuo kuplamuoviin kääriytymiseltä kuulostaa. Eihän täällä voi kohta edes elää kun kaikkea pelätään. Terveisin: Kahden alle 5v lapsen äiti. Ps. Ota vähän rennommin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Anteeksi, mutta millaisia ongelmia meinasit aiheuttaa lapsellesi mokkapaloilla? Se ettei voi enää raskausaikana syödä edes kahvista tehtyjä leivonnaisia (tai ainakin on jotenkin huolissaan aiheuttamastaa ehkä tuhosta lapselle) niin kyllä tuo kuplamuoviin kääriytymiseltä kuulostaa. Eihän täällä voi kohta edes elää kun kaikkea pelätään. Terveisin: Kahden alle 5v lapsen äiti. Ps. Ota vähän rennommin
Mä mietin samaa. Ja jos ajatellaan, että koko mokkapalapellilliseen menee kuorrutteeseen se puolisen desiä kahvia. Koko pellillisestä saa helposti sellaiset 40 palaa, joten palassa on 0,0125 dl eli 1,25 ml kahvia. Paljonko tuossa määrässä on kofeiiniä? Ihan marginaalinen määrä. Ja kun tuo vielä laimenee verenkierrossa, ei vauva saa kofeiinia kuin ihan hitusen. Vaarallisempaa on mennä ulos kävelylle ja hengittää pakokaasuja.
Nyt on vähän liioittelua jo. Mutta jos saat mielenrauhan olemalla syömättä mokkapaloja niin sitten et syö.
Äh, sä trollaat.