Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahanpuute pilaa naisen ulkonäön!

Vierailija
21.01.2021 |

Olen 42-vuotias nainen, työkyvyttömyyseläke. Raha riittää juuri ja juuri pakollisiin; vuokra, laskut, ruoka ym. Mutta, alkaa suorastaan v*tuttaa, kun ulkonäkö menee ihan alaspäin, kun ei ole koskaan vara tehdä sille mitään. Kampaajalla, kauneushoidoissa saati missään pienessäkään kauneustoimenpiteessä (täyteaineet ym.) ei ole rahaa käydä. Oikeastaan edes peruskosmetiikkaa ei voi ostaa, kuin tosi harvoin ja silloinkin se raha on poissa muusta tarpeellisesta. Esim. jos haluaisin ostaa muutamia, vaikka vähän halvempiakin meikkejä tai kasvojenhoitotuotteita niin oikeastaan siihenkään ei ole varaa. Jonkun 2e huulipunan voi ostaa ehkä kerran kuussa. Tämän ikäisenä, kun pitäisi muutenkin tehdä kaikkensa ulkonäön rapistumista vastaan niin masentaa, kun ei voi tehdä juuri mitään ja ulkonäkö rapistuu. Mielestäni näytän juuri sellaiselta köyhältä, joka ei ”hoida itseään”. Vielä taipuvainen mt-ongelmiin niin kyllähän tämä on yksi masennusta tuova asia, kun ei voi itsestään pitää huolta, kuten haluaisi. Olen huomannut, että olen alkanut tuntemaan hieman kateutta samanikäisiin naisiin, jotka pystyvät käymään jatkuvasti kampaajalla, kauneushoidoissa, jopa ottamaan täyteaine ym. käsittelyitä, ostamaan hyviä ihonhoitotuotteita ja kauniita vaatteita. Kyllä ne naiset on ihan varmasti sen ansainneet palkallaan tehdystä työstä, mutta silti vähän kateellinen, surullinen, kun itse jää ihan ”paitsi” siitä kaikesta. Kuitenkin haluaisi olla nainen myös ja pitää huolta itsestään.
Mitä te muut vähävaraiset naiset, varsinkin 40+ ajattelette ja tunnette tästä asiasta? Olisi kiva kuulla muiden naisten ajatuksia ja että kärsittekö asiasta? Myös vinkkejä, miten vähävaraisena pitää kauneutta yllä otetaan kiitollisena vastaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi halpa ja toimiva juttu ihonhoitoon on vaseliini, varsinkin talvella kuivattavan keskuslämmityksen aikaan.

https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/7e6ed16e-70d0-4b29-af97-8f0bd2203492

Vierailija
22/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole rahasta puutetta, tienaan hyvin it-alalta ja sinkkuna saan vapaasti käyttää mitä tienaan miten vaan. Mutta ei, ei minua kiinnosta yhtään mitkään kauneushoidot eikä täyteaineet eikä kalliit hoitotuotteet.  Eikä juurikaan koko ulkonäkö. Pesen naaman saippualla, laitan apteekin perusvoidetta jos iho kuivuu jostain kohtaa. Töihin meikkaan halvoilla marketin perusmeikeillä kevyesti. Hiukset pitkät ja luonnonväriset (keski/tummanruskea nykyään harmailla luonnonraidoilla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa että miten laitatte tummempia raitoja? Itse tällä hetkellä kuntoutustukilainen. Kaikki vinkit hiusten hoitoon ja hellävaraisesti värjäämiseen otetaan vastaan? Oman juuri 5cm ja 8asteinen ja loput hiuksista 11 asteista vaalennettua. Haluaisin ehkä tummempia raitoja joukkoon.

Vierailija
24/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tavallinen viisikymppinen keskituloinen nainen, jolla olisi varaa laittaa rahaa ulkonäköön, mutta koen , että ulkonäköni ei kohene kampaajalla, meikeillä tai vaatteilla vaan terveellisellä ruualla ja liikunnalla. Tupakoimattomuus ja kohtuu alkoholinkäytössä ja auringossa olossa on tärkeää. Kosteusvoidetta käytän päivittäin ja meikkiäkin joskus. Omalle vartalolle sopivat kivannäköiset vaatteet toki piristävät, mutta niitä olen löytänyt kirppariltakin ja tämänikäisenä en koe tarvetta ostella vaatettakaan jatkuvasti, toki töissä on vaatteet työn puolesta.

Vierailija
25/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella edullinen ihonkuorinta on kun sekoitat taloussokeriin vähän vettä. Paras kuorinta ja käytännössä melkein ilmainen. Siihen sitten jotain kosteuttavaa rasvaa päälle kun olet kuivannut ihon. Hiusten kosteuttajina toimii hyvin myös kun laittaa ruokaöljyä (oliivi, rypsi) ja sekoittaa kananmunan valkuaisen sen sekaan. En tiedä miss Ap asut, mutta täällä Taka-Töölössä ainakin kampaaja mainostaa hiusten leikkuuta 10€. Ei se aina ole niin kallista jos vaan löytää oikean paikan. Kyllä varmaan sossusta sen verran rahaa voi saada että tuollaisen voisi itselleen kustantaa? Pidä myös huolta että juot tarpeeksi vettä niin iho kiittää etkä tarvitse kosteusvoiteita niin paljon. Alkoholi kuivattaa ja vanhentaa tehokkaasti. Ei vaatteidenkaan tarvitse olla merkkivaatteita, että näyttävät siistiltä ja kivalta.

Ja jos haluaa vielä paremman kuorinnan niin taloussokeriin tilkka vauvaöljyä (halvin on ok). Taivaallinen lopputulos tuon ja rasvauksen jälkeen.

Vierailija
26/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenkin ulkonäön pilaa ohut lompakko. Pahempi ongelma miehillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan