Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahanpuute pilaa naisen ulkonäön!

Vierailija
21.01.2021 |

Olen 42-vuotias nainen, työkyvyttömyyseläke. Raha riittää juuri ja juuri pakollisiin; vuokra, laskut, ruoka ym. Mutta, alkaa suorastaan v*tuttaa, kun ulkonäkö menee ihan alaspäin, kun ei ole koskaan vara tehdä sille mitään. Kampaajalla, kauneushoidoissa saati missään pienessäkään kauneustoimenpiteessä (täyteaineet ym.) ei ole rahaa käydä. Oikeastaan edes peruskosmetiikkaa ei voi ostaa, kuin tosi harvoin ja silloinkin se raha on poissa muusta tarpeellisesta. Esim. jos haluaisin ostaa muutamia, vaikka vähän halvempiakin meikkejä tai kasvojenhoitotuotteita niin oikeastaan siihenkään ei ole varaa. Jonkun 2e huulipunan voi ostaa ehkä kerran kuussa. Tämän ikäisenä, kun pitäisi muutenkin tehdä kaikkensa ulkonäön rapistumista vastaan niin masentaa, kun ei voi tehdä juuri mitään ja ulkonäkö rapistuu. Mielestäni näytän juuri sellaiselta köyhältä, joka ei ”hoida itseään”. Vielä taipuvainen mt-ongelmiin niin kyllähän tämä on yksi masennusta tuova asia, kun ei voi itsestään pitää huolta, kuten haluaisi. Olen huomannut, että olen alkanut tuntemaan hieman kateutta samanikäisiin naisiin, jotka pystyvät käymään jatkuvasti kampaajalla, kauneushoidoissa, jopa ottamaan täyteaine ym. käsittelyitä, ostamaan hyviä ihonhoitotuotteita ja kauniita vaatteita. Kyllä ne naiset on ihan varmasti sen ansainneet palkallaan tehdystä työstä, mutta silti vähän kateellinen, surullinen, kun itse jää ihan ”paitsi” siitä kaikesta. Kuitenkin haluaisi olla nainen myös ja pitää huolta itsestään.
Mitä te muut vähävaraiset naiset, varsinkin 40+ ajattelette ja tunnette tästä asiasta? Olisi kiva kuulla muiden naisten ajatuksia ja että kärsittekö asiasta? Myös vinkkejä, miten vähävaraisena pitää kauneutta yllä otetaan kiitollisena vastaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkillä käyminen ja jumppaaminen on ihan ilmaista. Et tartte mitään täyteaineita. Liikuntaa, riittävää unta, hyvää ruokaa, ja vettä.

Ei alkoholia, tupakkaa, valvomista, ylensyömistä.

Vierailija
2/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille pitäis antaa ilmaiseksi kauneudenhoitopalvelut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että täyteaineet saavat sinun naamasi paremman näköiseksi?

Paras keino on se, että syöt suht terveellisesti ja harrastat jotain liikuntaa ja kunnon yöunet. Noista ulkona lenkkeily ja nukkuminen ovat melko ilmaisia.

Vierailija
4/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harmi. Yhtä asiaa kuitenkin ihmettelen, noita täyteaineita. Itse olen 53-vuotias eikä rahasta ole pulaa. Täyteaineet eivät ole käyneet mielessäkään. Mitä täyteaineita porukka laittaa?

Vierailija
5/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46v ja ei minullekkaan jää pakollisten vuokran ja laskujen jälkeen rahaa mihinkään muuhun. Kampaajalla käy säännöllisin väliajoin. Yritän syödä terveellisesti ja käyn lenkillä aina kun pystyn, terve puna poskilla on ihan kiva juttu. En ole yhtään rupsahtanut, enkä ole kateellinen kenellekkään (johan se kateus rumentaa). Elän omaa elämääni niin hyvin kun pystyn.

Vierailija
6/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele noin. Olen antanut tukkani kasvaa harmaana ja pitkänä ja vaikka aluksi koin kauheaa painetta jatkaa raitojen laittamista niin lopujen lopuksi voimaannuin siitä. Olen harmaatukkainen ja se tuntuu hyvältä. Täyteaineita en laittaisi vaikka olisin miljönääri, en tavoita koko ajatusta. Oldn ehkä vanhan liiton feministi, mutta miksi minä en saisi kokea olevani riittävä ilman maskia ja jotain nuorentavia aineita?

Vartaloni on hyvässä kunnossa, mielestäni se on tärkeää. Toki rasvaan atooppista ihoani, tilaan rasvet Dermasyliltä, eivät ole kalliita. Ainoastaan meikkivoidetta käytän, en mitään huulipunia.

Tästä ei varmaan ollut sinulle kauheasti hyötyä, mutta kerroinpa vain.

N52

Vierailija
7/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lenkillä käyminen ja jumppaaminen on ihan ilmaista. Et tartte mitään täyteaineita. Liikuntaa, riittävää unta, hyvää ruokaa, ja vettä.

Ei alkoholia, tupakkaa, valvomista, ylensyömistä.

Tämä. Nämä ovat tärkeimpiä keinoja. Panosta siihen, että näytät luonnollisena hyvältä - se tapahtuu elintapojen kautta. Ihonhoitotuotteita voi tehdä itsekin ruokakaapin antimista, etenkin öljyt ovat ikääntyvälle ja kuivalle iholle hyviä. Jos sinulta löytyy esimerkiksi vaikka vain oliiviöljyä ja sokeria/kahvinpuruja, kenties töräys hunajaa, niin niillä saa jo kuorintoja/naamioita aikaiseksi. Yöksi esim. öljyä tuomaan iholle kimmoisuutta, vielä parempi, jos sen oikein hieroo ja työstää ihoon (hellävaraisesti).

Vierailija
8/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan meikit ja muun kosmetiikan huutonetistä tai torista.

Meikkipaketteja ostan. Viimeksi ostin 70 euron meikkipaketin huutiksesta. Sain ison kasan uusia ja vähänkäytettyjä meikkejä ja primereita. Melkein kaikki laadukkailta merkeiltä.

Kasvohoitotuotteeni on lähes kaikki torista tai facekirppikseltä.

Kerran pari kokeiltuja rasvoja (pumppupulloja) tai ihan uusia. Biothermin tuotteita ostin uutena viimeksi. Naamion, seerumin ja koteusveden.

Kerran kokeillut laadukkaat kotimaiset luonnonkosmetiikkavoiteen ja seerumin ostin myös hetki sitten facen kirppikseltä.

Suosittelen tutustumaan!

Hiuksissa pidän raitoja. Ei haittaa juurikasvut. Kerta vuoteen olen käynyt kampaajalla mutta nyt olen oppinut tekemään raidat itse. Viimeksi laitoin tummempia raitoja.

Kunhan ei liioittele niin hyvä tulee.

Minulla pitkät hiukset joten latvojakin tasasin itse.

Vaatteet ostan myös käytettynä. Koitan ostaa vain merkkivaatetta käytettynä. Ja klassisia vaateita.

Haaveilen kosmetologikäynnistä.

Silmänympärysiholle tarvitsisi joku hoito ottaa.

Säästän siihen rahaa.

Hyvät yöunet ja veden juonti on myös halpa keino.

Ei alkoa eikä tupakkaa.

Täytän tänä vuonna 39.

Vierailija
9/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu ja kuntoilu sekä vitamiinit kaiken a ja o. Hanki mäkikuismaa, jos on taipumusta masennukseen, se myös ennaltaehkäisee masennusta. Mäkikuismateetä pari kertaa päivässä. Välillä on hyvä pitää hieman taukoa, katso esim. Frantsilan sivuilta ohjeet.

Voit hoitaa ja kirkastaa omaa hiustenväriä esim. kamomillateellä, hoitaa myös päänahkaa. Kostutat hiukset ja päänahan teellä ja jätät vaikuttamaan n. 10-15 min. Kamomilla hoitaa myös ihoa ja ei maksa paljon. Prismassa kamomillateepaketti maksaa euron pari. Siinä on huomattavasti enemmän vaikuttavia aineita kuin ns. hintakosmetiikassa. Kaura tekee myös hyvää iholle. Laitat joskus puuronjäämät naamaan :)

Vierailija
10/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sun eläke riitä? Kyllä mun riittää eikä ole kovin suuri. Kosmetiikka on filorgaa ja cliniqueta, Zalandolta käy niin tasainen virta että matkahuollossakin saan pakettini ilman henkilöllisyystodistusta. Ruuan tuo kotiin K marketin lähetti. Silti riittää rahaa laittaa osakkeisiin ja rahastoihin. Miten sinä oikein elät?

Vierailija
11/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilu ja kuntoilu sekä vitamiinit kaiken a ja o. Hanki mäkikuismaa, jos on taipumusta masennukseen, se myös ennaltaehkäisee masennusta. Mäkikuismateetä pari kertaa päivässä. Välillä on hyvä pitää hieman taukoa, katso esim. Frantsilan sivuilta ohjeet.

Voit hoitaa ja kirkastaa omaa hiustenväriä esim. kamomillateellä, hoitaa myös päänahkaa. Kostutat hiukset ja päänahan teellä ja jätät vaikuttamaan n. 10-15 min. Kamomilla hoitaa myös ihoa ja ei maksa paljon. Prismassa kamomillateepaketti maksaa euron pari. Siinä on huomattavasti enemmän vaikuttavia aineita kuin ns. hintakosmetiikassa. Kaura tekee myös hyvää iholle. Laitat joskus puuronjäämät naamaan :)

Mäkikuismaa ei saa enää Suomesta, meni sukset ristiin Elintarvikeviraston kanssa. Plus jos Ap tekee rahasta tiukkaa niin joku mäkikuisma on viimeisiä asioita mitä kannnattaa suositella. Sillä rahalla hän menisi sinne kampaajalle vaikka.

Vierailija
12/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella edullinen ihonkuorinta on kun sekoitat taloussokeriin vähän vettä. Paras kuorinta ja käytännössä melkein ilmainen. Siihen sitten jotain kosteuttavaa rasvaa päälle kun olet kuivannut ihon. Hiusten kosteuttajina toimii hyvin myös kun laittaa ruokaöljyä (oliivi, rypsi) ja sekoittaa kananmunan valkuaisen sen sekaan. En tiedä miss Ap asut, mutta täällä Taka-Töölössä ainakin kampaaja mainostaa hiusten leikkuuta 10€. Ei se aina ole niin kallista jos vaan löytää oikean paikan. Kyllä varmaan sossusta sen verran rahaa voi saada että tuollaisen voisi itselleen kustantaa? Pidä myös huolta että juot tarpeeksi vettä niin iho kiittää etkä tarvitse kosteusvoiteita niin paljon. Alkoholi kuivattaa ja vanhentaa tehokkaasti. Ei vaatteidenkaan tarvitse olla merkkivaatteita, että näyttävät siistiltä ja kivalta.

Vierailija
13/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 59 v. eikä tulisi mieleenkään täytehoidot, ei edes kasvohoidossa käynti. Mutta alkoholia yritän käyttää vähemmän. Alkoholi- ja hiilaripöhö näkyvät naamassa heti

Vierailija
14/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten N52, oman luonnollisen kauneuden huomaaminen, vaatii kyllä rohkeutta, siedättymistä ja tottumista.

Hoidetun olon saa luomukonsteillakin, tässä ketjussa hyviä vinkkejä. Netti on pullollaan lisää. Kannattaa muuttaa tyyliä ja kauneusihannettaan tietoisesti vähemmän kalliiksi, ja etsiä tarkoituksella esikuvia tähän lehdistä ja netistä.

Hyvinvointitrendi muutti itselläni suhtautumista omaan ulkonäköön, ja tulee halvemmaksi ja helpommaksi. Täytän tänä vuonna 40. Meikkaan halpiksilla vähän, hiukset pitkät ja luomut, niitä hoidan aika huolella. Iho on helppo, perusvoiteilla ja Lumenella/ apteekilla pärjää. Ikääntyminen toki yksilöllistä on, ja olen perinyt äidiltä hyvän säilymisen geenit. En tunne itseäni yhtään hoitamattomaksi ja elähtäneeksi, vaikka elämäntilanne nyt pakottaa entisestäänkin köyhempiin valintoihin tällä hetkellä. Haluan ikääntyä, kuten äitini ja N52, kun niitä harmaita käy lisää tulemaan. Pari on jo.

Vierailija
15/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v pitkäaikaistyötön. Värjään ja leikkaan hiukset itse. Raha riittää myös ihonhoitotuotteisiin ja meikkeihin. Esim. Seerumit, naamiot ja muut voiteet maksaa noin 20-40e purkki.

Vierailija
16/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin kosmetiikka ja ihonhoitotuotteet on hyviä ja halpoja- päihittävät monet huippumerkit. Oli pakko siirtyä, kun menetin työpaikan. Vaikka saisin samat tulot kuin ennenkin, niin takaisin en vaihda! Ainoa tuote, mikä on kaölis, on kuorinta-aine.

Tämän lisäksi terveelliset elämäntavat: en tupakoi, vettä riittävästi, kasviksia (sesongin kasvoksia saa efullisesti), hyviä rasvoja ja aurinkosuojavoide!

Hiusten osalta on semmoinen onni, että hiukset eivät ole harmaantuneet. Ohut tukka on, mutta väri on ok. Pidän kiinni.

Vierailija
17/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit 70 %, kosteusvoiteet 15%, elämänasenne, liikunta ja kehosta huolehtiminen 15%.

Siinä aakkoset. Jos geenit ei miellytä, niin muita osa-alueita voi yrittää korostaa. Pitää muistaa, että se miltä näytät 40 vuotiaana perustuu elämääsi 40 vuoden ajan.

Ei varsinaisesti budjettikysymys.

Vierailija
18/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39v nainen ja olen ollut köyhä lähes koko aikuisikäni. Silti rahaa on riittänyt niin terveelliseen syömiseen kuin ulkonäöstä huolehtimiseen. Olen valinnut hemmottelutavakseni pienimuotoisen kauneudenhoidon enkä esim. kirppisshoppailua tai alkoholia kuten moni muu vähävarainen naistuttavani.

Naaman rasvaamiseen menee ehkä parikymppiä kuussa, meikkeihin satanen tai kaksi vuodessa (meikkipuuteri kahdessa sävyssä, kaksi ripsaria, kulmageelituubi, kaksi eyelineria, luomiväri ja pari huulipunaa). Hyvää kosmetiikkaa löytyy niin Lidlistä kuin tavaratalojen selektiivisten merkkien aleista.

Pidän hiukseni pitkänä ja värjään juuret silloin tällöin hennalla. Kun olin vähän aikaa palkkatöissä, erehdyin blondaamaan hiukseni ja leikkuuttamaan lyhyen mallin. 140 euroa meni 2kk välein kampaajalle, nyt sama summa riittää koko vuodeksi leikkuisiin ja kasviväriin.

Koin vaikeana vain ne pari siirtymävuotta, kun tulot hiljalleen vähenivät ja piti karsia monelta eri elämän osa-alueelta. Että olenko enää sosiaalisesti hyväksytty, jos en kuluta, harrasta ja pakkeloi kuten "ne muut"? Onneksi se vaihe meni ohi ja olen nyt tasapainoinen ja tyytyväinen. Samaa toivon sulle! Syö terveellisesti, juo vettä ja osta oikeesti edes se piristävä huulipuna, jos se on sulle tärkeä (esim. Catricen parin euron punat on oikein kivoja).

Vierailija
19/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkikuismaa ei saa enää Suomesta, meni sukset ristiin Elintarvikeviraston kanssa. Plus jos Ap tekee rahasta tiukkaa niin joku mäkikuisma on viimeisiä asioita mitä kannnattaa suositella. Sillä rahalla hän menisi sinne kampaajalle vaikka.

Totta. Mutta ajattelin lähinnä ennaltaehkäisyn kanalta. Psyykelääkkeet käsittääkseni lihottavat ja pöhöttävät.

Vierailija
20/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu, terveellinen ravinto, kunnon yöunet, ei tupakkaa, kosmetiikkaa esim. CM:n Mammuttimarkkinoilta, puhdistus- ja kosteutustuotteita. Meikkejä tarjouksesta jos tarvii. Ikää 63 ja rapiat päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän