Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saa nykyään ostettua pesupalloja nestemäistä pyykinpesuainetta varten?

Vierailija
20.01.2021 |

Kaupassa oli tasan yksin pyykinpesuainepakkaus, missä oli mukana pesupallo, mutta juuri sitä pesuainetta en halunnut. Pesupalloja ei myöskään ollut myytävänä erikseen missään. Ja kyseessä oli kuitenkin ihan hypermarket, ei mikään pieni lähikauppa.

Miten ihmiset nykyään käyttää nestemäistä pyykinpesuainetta, jos pesupallojen löytäminen on niin vaikeaa?

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omo Professional 7,5 litran paklauksissa on mukana pesupallo. Saa esim Hankkijasta:

https://www.hankkija.fi/koti-ja-kiinteisto/kodinhoito/ia-omo-profession…

Vierailija
82/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippaa liemet pyykin päälle koneeseen, mihin sitä palloa tarvitaan ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen pesuaineen voi laittaa suoraan koneen rumpuun ilman palloakin.

Vierailija
84/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa näkemissäni pesukoneissa on ollut pesuaineen annostelulle oma lokeronsa. Miksi konetta ei haluaisi käyttää valmistajan suunnittelemalla tavalla?

Lataan koneen illalla tai iltapäivällä ajastustoiminnolla sillä ajatuksella että se pesee yön aikana koneellisen. En halua laittaa ainetta lokeroon,josta se valuu pyykkien päälle lojumaan tunti tolkulla. Haluaisin asettaa pyykkien päälle pesupallon, että aine ei kosketa pyykkiä kuin vasta sitten kun koneen rumpu alkaa pyöriä. Siksi.

Vierailija
85/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temusta.

Vierailija
86/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua, mitä ongelmaa tämän ketjun pyykinpesijät yrittävät ratkaista. En tajua tapaanne tehdä kotitöitä; se vaan on niin umpityperä. Pesupalloja ja ties mitä vittua.

Vierailija
87/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut kenellekään mieleen säästää palloja, kun niitä oli ostettaessa joka pesuainepullon päällä? Minulla on niitä tallella vielä viisi. Tulivat muuttolaatikossa mukana viime vuonna myös uuteen osoitteeseen. 

Vierailija
88/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa näkemissäni pesukoneissa on ollut pesuaineen annostelulle oma lokeronsa. Miksi konetta ei haluaisi käyttää valmistajan suunnittelemalla tavalla?

Lataan koneen illalla tai iltapäivällä ajastustoiminnolla sillä ajatuksella että se pesee yön aikana koneellisen. En halua laittaa ainetta lokeroon,josta se valuu pyykkien päälle lojumaan tunti tolkulla. Haluaisin asettaa pyykkien päälle pesupallon, että aine ei kosketa pyykkiä kuin vasta sitten kun koneen rumpu alkaa pyöriä. Siksi.

Pesukoneen ohjelman pyöriessä pitäisi itse olla kotona ja valveilla, vahingon sattuessa pystyy jopa toimimaan itsekin. Ei mahda myöskään vakuutus korvata vahingoissa, jos pesukoneen lataaja vetelee hirsiä koneen pyöriessä. Mihin ihmeeseen sinulla on niin kiire, että pesukonekin pitää erikseen ajastaa? Itse kyllä osaan keksiä vaikka mitä järjellistä tekemistä siksi aikaa, kun pesukone pyörii.

.

Vierailija
89/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi ehkä noin puolen desin pesupallo jäänyt jostain aikaisemmasta vaiheesta. Siinä on mittaviivat viiden millilitran välein. Yleensä käytän Sertoa, jonka pesupalloja mulle on kertynyt kolme. En tietenkään heitä pesupalloja pois, enkä heittänyt pesujauheen mittaakaan.

Nykyään pesen talopesulan koneella, siinä on erikseen lokero nestemäiselle pesuaineelle. Jos laittaisin pesupallon koneeseen, tavara lentäisi pitkin rumpua, koska kone punnitsee pyykit ensin linkoamalla kuivana. En siis tarvitse pesupalloa.

Vierailija
90/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kaadan joskus likaisimman vaatteeni päälle suoraan

Vierailija
91/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne pesuaineet valu rumpuun ennen kuin ohjelma on alkanut

Vierailija
92/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne pesuaineet valu rumpuun ennen kuin ohjelma on alkanut

Tämä! Niitä lokeroitahan on useampia. Ei ne kaikki valu heti rumpuun, mikä järki siinä olisi? Pesuaineet, huuhteluaineet ja ehkä valkaisuaineetkin samaan aikaan.

Vierailija
93/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan jauheenkin palloon. Ja hei ap, jos haluat, että sun kone pysyy kunnossa, käytä jauhetta! Kodinkonekorjaaja ainakin oli tätä mieltä. 

Vierailija
94/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin 4-5 pesupalloa. Mitä aloittaja teki aiemmille pesupalloilleen?

Vierailija
95/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kaadan joskus likaisimman vaatteeni päälle suoraan

Näin mäkin teen. Laitan pesuainetta suoraan rasvatahroihin, keltaisiin paidan kaulukseen t. kainaloihin, likaiseen housunlahkeeseen ja siihen se mitallinen hupenikin.

Vierailija
96/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan jauheenkin palloon. Ja hei ap, jos haluat, että sun kone pysyy kunnossa, käytä jauhetta! Kodinkonekorjaaja ainakin oli tätä mieltä. 

Ei jauhetta, jos siinä on zeoliittia. Riittää kodinkonekorjaajalla töitä. Vain fosfaattillista pesujauhetta koneisiin tai sitten nestemäistä.

Vierailija
97/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän pesupalloista. Niin kätevät käyttää.

Pysyy pesuainelokerokin puhtaana. 

Vierailija
98/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneen ohjelman pyöriessä pitäisi itse olla kotona ja valveilla, vahingon sattuessa pystyy jopa toimimaan itsekin. Ei mahda myöskään vakuutus korvata vahingoissa, jos pesukoneen lataaja vetelee hirsiä koneen pyöriessä. Mihin ihmeeseen sinulla on niin kiire, että pesukonekin pitää erikseen ajastaa? Itse kyllä osaan ke

ei tarvitse olla vieressä kyttäämässä. Meillä on tuore vakuutusyhtiön päätös kahden kuukauden takaa että pihalla sai olla haravoimessa vaikka pyykkikone oli päällä.

Vierailija
99/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jauhetta, jos siinä on zeoliittia. Riittää kodinkonekorjaajalla töitä. Vain fosfaattillista pesujauhetta koneisiin tai sitten nestemäistä.

Enpä ole zeoliittia sisältäviin pesuaineisiin törmännyt vuosikausiin. - sama 

Vierailija
100/106 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tiedoksi jos ei vielä viidessä sivussa selväksi ole tullut että pesupalloja saa tilaamalla pesuaine firmoilta