Mistä saa nykyään ostettua pesupalloja nestemäistä pyykinpesuainetta varten?
Kaupassa oli tasan yksin pyykinpesuainepakkaus, missä oli mukana pesupallo, mutta juuri sitä pesuainetta en halunnut. Pesupalloja ei myöskään ollut myytävänä erikseen missään. Ja kyseessä oli kuitenkin ihan hypermarket, ei mikään pieni lähikauppa.
Miten ihmiset nykyään käyttää nestemäistä pyykinpesuainetta, jos pesupallojen löytäminen on niin vaikeaa?
Kommentit (71)
Pesupalloa ei tarvi heittää roksiin kun pesuainepullo tyhjenee. Itselle on kertynyt ainakin 10 pesupalloa kaappiin
Vierailija kirjoitti:
Pesupalloa ei tarvi heittää roksiin kun pesuainepullo tyhjenee. Itselle on kertynyt ainakin 10 pesupalloa kaappiin
Laita ilmoitus Toriin :).
Minusta pallo on tarpeellinen jo mitta-asteikon vuoksi. Ilmeisesti moni lurauttaa summamutikassa ainetta miten paljon sattuu.
Mikä tahansa muovikippo käy, korkki esim.
Kaikissa näkemissäni pesukoneissa on ollut pesuaineen annostelulle oma lokeronsa. Miksi konetta ei haluaisi käyttää valmistajan suunnittelemalla tavalla?
Serton pesuainepulloissa on nykyään tosi pieni se pesupallo. Mun koneessa se kiilautuu luukun lasin ja kauluskumin väliin eikä pyöri koneessa vapaasti pyykin seassa. Harmi kun menin heittämään kertyneet isommat pallot pois.
Kertokaa nyt minulle tyhmälle, miksi sitä pesuainetta ei voi laittaa pesuainelokeroon?
Mittaan pesuaineen korkin avulla pesuainelokeroon, ylhäältä päin tuleva vesi huuhtoo pesuaineveden alas pyykeille tasaisesti. Vai onko tässä kyse siitä että kaikki koneet eivät ota vettä samalla tavalla ja pesuaine ei siksi levity tasaisesti/osa jää lokeroon?
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa näkemissäni pesukoneissa on ollut pesuaineen annostelulle oma lokeronsa. Miksi konetta ei haluaisi käyttää valmistajan suunnittelemalla tavalla?
Mun koneessa jos laittaa nestemäistä pesuainetta lokeroon, se valahtaa heti koneeseen. Ja kun ohjelma alkaa sillä, että kone pumppaa vettä pois jostain sieltä koneen pohjilta, niin se juuri annosteltu pesuaine menee siinä mukana. Pyykeille jää sitten pesuaineeksi se pikku tippa, joka ehkä jäi siihen matkalle.
Mun koneeseen saa kyllä erillisen irrotettavan pikku kaukalon nestemäiselle pesuaineelle, mutta siitä ei kaikki pesuaine huuhtoudu kun kone ottaa vettä, vaan ohjelman päätyttyä pesuainetta on siinä kaukalossa vielä.
Eli, mun pitää käyttää joko jauhetta lokeroon tai nestemäistä pesupalloon.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt minulle tyhmälle, miksi sitä pesuainetta ei voi laittaa pesuainelokeroon?
Mittaan pesuaineen korkin avulla pesuainelokeroon, ylhäältä päin tuleva vesi huuhtoo pesuaineveden alas pyykeille tasaisesti. Vai onko tässä kyse siitä että kaikki koneet eivät ota vettä samalla tavalla ja pesuaine ei siksi levity tasaisesti/osa jää lokeroon?
Mun koneessa nestemäinen pesuaine menee lokerosta liian aikaisin koneeseen ja päätyy suoraan poistoputkeen. Se valuu siis heti pois kun sen kaataa siihen lokeroon, eikä vasta sitten kun vesi tulee. Jauhe kyllä jää lokeroon odottamaan vettä.
Omossa, bioluvilissa ja sertossa on ainakin pesupallo vielä mukana. Mitähän lajiketta ap käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Minusta pallo on tarpeellinen jo mitta-asteikon vuoksi. Ilmeisesti moni lurauttaa summamutikassa ainetta miten paljon sattuu.
Korkilla minä mittaan. Siihen mitään palloja tarvita.
Ihme jankkaaja täällä tässäkin ketjussa.
Miksi ei voi vain tulla vastaamaan kysymykseen?
Meidän K-Supermarketissa oli lavalllinen nestemäisiä pesuaineita, joissa noin puolessa oli pesupallo mukana. Siitä olisi voinut aivan varmasti siirtää yhden haluamaansa pesuaineeseen.
Minä ainakin ajastan koneen menemään päälle aamuyöllä. En viitsi kaataa pesuainetta tuntikausiksi suoraaan pyykkien päälle. Käytän Serton nestemäistä, pullon mukana tulee aina pesupallo. Täyttöpussejakin saa niin ei aina tarvitse ostaa pulloa 😊
Ihan sama ongelma mulla. Käytän Lidlin hajusteetonta pyykinpesunestettä ja hajusteetonta Minirisk pesuainetta. Niiden mukana ei pesupalloa myydä ja vanha pesupallo on niin pahasti kärsinyt, että uusi tarvittaisiin. Mutta täytyy sitten ostaa jotain pesuainetta jossa pesupallo on, jos ei muuta konstia löydy.
Vierailija kirjoitti:
Ihme jankkaaja täällä tässäkin ketjussa.
Miksi ei voi vain tulla vastaamaan kysymykseen?
Meidän K-Supermarketissa oli lavalllinen nestemäisiä pesuaineita, joissa noin puolessa oli pesupallo mukana. Siitä olisi voinut aivan varmasti siirtää yhden haluamaansa pesuaineeseen.
Onko muukin varastaminen mielestäsi ihan ok?
Aloin juuri miettimään, että miksei sitä pesuainetta voi muuten kaataa suoraan pyykeille? Tähän asti olen itse käyttänyt pesupalloa ja kun koneen laittaa päälle, alkaa rumpu heti pyörimään ja pallo kaatuu. Joten ne vaatteet on heti pesuaineessa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää että pesupallon käyttö on suositeltavaa, erikoista että niitä ei siltä näytä olevan oikein missään myynnissä...
-90-luvulla niitä oli. Vaaleaa muovia ja punainen reijällinen yläosa. Nykysin pitäs varmaankin olla jotain biohajoavaa pahvia kun kaikki muovi ajautuu tyyneen valtamereen.
Verkkokaupan kuvien perusteella ei selvinnyt mitkä pesuainemerkit vielä myyvät pesupallon kylkiäisenä. Toivottavasti Omo ja Bioluvil, kun täällä kerran niin vinkattiin. Asia selviää varmuudella vasta seuraavalla kauppareissulla.
Pesuaine suoraan pyykin päälle voi polttaa ne pilalle siitä kohtaa. On se sen verran väkevää.
Korkkia taas ei ole suunniteltu pesukoneessa pyöritettäväksi jatkuvasti.
Me käytetään pesupallona ihan tennispalloa. Pari reikää kylkeen, että saa aineet sisään.