Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaista arvostatte asumisessa, mitä muut eivät tunnu arvostavan?

Vierailija
20.01.2021 |

Haluatko asunnon olevan tietynlainen, sisustuksen tms?

Kommentit (635)

Vierailija
601/635 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan asua kaupungissa palvelujen lähellä, kerrostalossa, vaikka olemme useamman lapsen lapsiperhe. Lisäksi olen valmis tinkimään sijainnin vuoksi neliöistä. Kokeilimme asua maalla isossa omakotitalossa, mutta en tykännyt. Liikaa kotiin liittyviä töitä ja muuten sitten tylsää. Nyt vain hypätään metroon ja hurautetaan museoon, kahvilaan tai minne nyt halutaankin. Meidän lapset myös asuvat mielummin samassa huoneessa kun yleensä tuon ikäiset jo haluavat omat huoneet. Joten ollaan koko perhe samoilla linjoilla asiassa.

Haha, olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa! Haluan ihan aktiivisesti asua nimenomaan kerrostalossa, vaikka palstan mukaan se on hirveintä ikinä ja naapurit meluaa tai sitten on itse kauhujen naapuri. Ei todellakaan haluta omakotitaloa, missään nimessä.

Vierailija
602/635 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto ränsistyneen näköisessä talossa. Asunto itsessään on remontoitu viimeisen päälle, mutta talo näyttää rumalta ja kurjalta, vaikkei olekaan ränsistynyt. Varkaat eivät vaivaudu, koska ajattelevat ilmeisesti, että täällä asuu vain köyhiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/635 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tupa ja oma lupa. Paljon tonttia/lääniä olla ja elää. Omat huoneet tai kokonaan erilliset rakennukset eri asioille (mm. työhuone, erilliset huoneet puu- ja metallikäsitöille, kotiteatterihuone yms). Naapurit mahdollisimman kaukana. Kiinteä valokuituliittymä 1....10 Gbit/s nopeudella ettei tarvia leikkiä niitä säälittäviä mobiililaajakaista/puhelinleikkejä. Mahdollisimman omavaraiset systeemit sähkön, veden ja lämmityksen suhteen. Moni näistä mm. valokuitu ja erilliset tilat toteutuukin jo nykyisessä talossa, mutta maaseudun rauha ei eikä ole kokonaan erillisiä rakennuksia esim. työjuttuja varten.

Vierailija
604/635 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus. Aika paljon Suomessa mennään "käytännöllisyys" edellä. En esimerkiksi ymmärrä miksi avokeittiöön siihen saarekkeen ja kaapistojen välillä olevalle kaistaleelle valitaan lattiaksi ruma laatta jos muuten puuta. Vai eikö nykyihmiset osaa enää kokata niin ettei lattialle roisku?

605/635 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkaa naapuria.

Vierailija
606/635 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ihminen tuntuu pitävän sitä hienona ja kätevänä kun ostaa isoimmat jutut (huonekalut tms.) uutena. Minä taas ajattelen, että sitä hauskempaa on mitä enemmän löytää käytettynä. Uutena ostaminen tuntuu lähes nololta, kuin luovuttamiselta. Mieluummin olen hetken ilman jotain kuin suuntaan suorilla Ikeaan.

Vierailija
607/635 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Miten tämä sun viesti liittyy ketjun aiheeseen eli asumiseen? 

Sopii sisustukseen tuollainen - ehkä? Minun sisustukseeni ei sovi :)

Vierailija
608/635 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asumista. Voi olla, että mulla on käynyt tuuri, mutta 30v jälkeen ja monessa eri asunnossa asuneena ei ole koskaan ollut häirikkönaapuria. Oon myös asunut kaupungin huonomaisilla alueilla.

Pienehkö kylpyhuone. Tilaa sen verran, että mahtuu pyykkikone, suihku ym. En tarvi mitään spa tunnelmaa ja kylppärin siivoaminen on perseestä.

En myöskään tarvi jättimäistä, erillistä keittiötä. Keittiö voi olla oma huoneensa, mutta ei tarvi mahtua isoa ruokapöytää.

Vierailija
609/635 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Miten tämä sun viesti liittyy ketjun aiheeseen eli asumiseen? 

Sopii sisustukseen tuollainen - ehkä? Minun sisustukseeni ei sovi :)

Ei munkaan sisustukseen. Oon laiska siivoamaan ja inhottais ne varisseet rintakarvat sohvatyynyillä.

Vierailija
610/635 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erillinen vessa, ei siis suihkuhuoneen kanssa samassa vaan erillään. Jotkut ei tunnu välittävän nihkeästä rinkulasta tai kostuneesta vessapaperista. Mulle whdoton nou nou. Ainakin yksi vessa erillään.

Minäkin arvostaisin, valitettavasti nykyiseen omistusasuntooni erillistä vessaa ei saa. Mutta tuota nihkeyttä en ymmärrä, ei minulla vessan pönttö ole suihkun jälkeen nihkeä. Kylpyhuoneen lattiakin kuivuu talvella alle 10 minuutin ja kesällä (lattialämmitys ei luonnollisesti ole niin lämmin kuin talvella) noin 20 minuutissa. Onkohan sinulla ilmanvaihto kunnossa.

Vierailija
611/635 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloon minua ei saa.

Omakotitalossa asuin kunnes jäin yksin kun lapset lähtivät maailmalle. Myin taloni ja ostin rivarin päätyasunnon. Tämä on hyvä eläkeläiselle, ei lumitöitä, isännöinti huolehtii kaiken. Oma piha on riittävän kokoinen ja suojassa naapureitten katseilta.

Riittävästi pitää olla tilaa, ajatuskin yksiössä asumisesta ahdistaa. Nykyinen kotini on n. 80 m2 kolmio, tämä on hyvä, yksin asun.

Vierailija
612/635 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillinen oikea keittiö, saunan ja kylpyhuoneen lisäksi kakkosvessa ehdoton. Kaappeja, joissa liukuovet, ei vaatehuonetta. Olohuoneessa ehjiä seiniä ja isot ikkunat.

Vierailija
613/635 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kylpyhuone, jossa kunnon suiku ja amme - pientä sähkösaunaa en kaupunkiasuntoon kaipaa. Saunoa voi sitten mökillä puulämmitteisessä saunassa niin, että pääsee aina kunnolla terassille vilvoittelemaan ja mereen uimaan/kastautumaan. Kaupunkioloissa nautin siitä, että voin lilliä hyväntuoksuisessa vaahtokylvyssä hyvän kirjan kanssa vaikka toista tuntia.

Vierailija
614/635 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puulämmitys (ei laisinkaan sähköpattereita tai lattialämmityksiä, paitsi wc:ssä) ja puut omasta metsästä on kyllä ollut näillä sähkönhinnoilla luojan lykky. Myös pihasauna löytyy, jossa peseytyminen tapahtuu. Sisälle ei olla vieläkään suihkua rakennettu. Asumiskustannukset aivan puoli-ilmaiset, vaatii lähinnä vain fyysisen tekemsen, mutta pysyy kunnossa, kun rymyää kevättalvet puita kaadellen ja sitten pinoo kesäksi, jotta saa taas talveksi puita. 

Vierailija
615/635 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmimökki omassa metsässä ja pihasauna.

Mutta asun näin jo 😊

Tämän takia asun yleensä Suomessa ja luopunut monista asioista kuten hieno koulutus, iso talo ja rahaa.

Tunnen olevani todella onnekas.

Vierailija
616/635 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*hirsi

Vierailija
617/635 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellisyyttä.

Vierailija
618/635 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntuu sisustavan kotiaan sillä ajatuksella, että sitten kun muuttaa, se on helppo myydä, kun on tarpeeksi neutraali. Etenkin keittiö ja kylppäri, mutta myös seinien värit/pintamateriaalit. Itse olen aina sisustanut ihan vain itselleni ja yleensä kaikkea muuta kuin neutraalisti. On ne asunnot silti kaupaksi menneet ja vielä hyvään hintaan. Ja tärkeintä on se, että olen viihtynyt koko rahan edestä koko sen ajan, kun olen kodissa asunnut.

Vierailija
619/635 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siitä, että on pienehköt ikkunat. En välitä asua akvaariossa. Luonnonvalon sopii pysyä pihamaalla. Jos haluan paistatella auringossa, menen ulos, sisällä saa olla hämärää ja viileää.

Vierailija
620/635 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyvyyttä. Rakensimme talon 20 vuotta sitten ja valitsimme todella ajattomia värejä ja materiaaleja. Uusia hankintoja tehdään harkiten, vanhaa kunnostetaan ja arvostetaan. Jostain syytä olen syntynyt sisustus hulluun sisarusparveen, jossa rakennetaan ja remontoidaan jatkuvasti. Myös kaveripiirissä on muutama samanlainen. Tuntuu, etteivät muut ymmärrä lainkaan, että miten voimme asua näin. Kyläillessä kysytään, että milloin aiotaan mikäkin paikka remontoida ja viimeksi eilen meillä saunoessa kauhisteltiin alkuperäisiä kaakeleita ja kyseltiin, että eikö jo aiota tehdä kylppäriremppaa. Oi miksi? Jos olemme itse tyytyväisiä? Tuntuu, että some, huvila ja huussi, suomenkauneinkoti, remppavaimuutto ja muut sisustus ohjelmat saavat ihmiset aivan hulluksi.

Märkätiloja nyt kannattaa rempata säännöllisesti (siis ei toki viiden vuoden välein, mutta vähintään nyt 20 vuoden välein) jo ihan sen takia, että materiaalit jossain vaiheessa ihan oikeastikin, eivätkä vain myyntimiesten puheissa, tulevat käyttöikänsä päähän ja esim. 20 vuotta sitten tehty vesieristys voi jo kaivata uusimista, silikonit tuskin enää ovat kuosissaan ja muutenkin on voinut tulla huomaamatonta vuotoa ja kulumaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi