Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaista arvostatte asumisessa, mitä muut eivät tunnu arvostavan?

Vierailija
20.01.2021 |

Haluatko asunnon olevan tietynlainen, sisustuksen tms?

Kommentit (635)

Vierailija
561/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painovoimaista ilmanvaihtoa.

Sama tuli mieleeni heti. Kumma kun kysytään että mitä sellaista arvostatte mitä muut ei tunnu arvostavan, niin vastaillaan että hyvää äänieristystä ja runsasta säilytystilaa. Ihanko oikeasti kuvittelette ettei kukaan muu tunnu arvostavan samoja asioita? 

Vierailija
562/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä asuntoa. Tosin nythän tiny house-trendi on tuonnut tätä enemmän esille. Vielä 10v. sitten kaikki tuntuivat ihmettelevän kun rakensimme talon, jossa on vain 2 makuuhuonetta (meillä on 1 lapsi), eikä mitään takkahuonetta tai muuta erillistilaa. Omasta mielestäni talomme ei edes ole kauhean pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte en vaihra tätä 1927 rakennettua tupaani mihinkään uuteen home pullo taloon. Ei oo hometta ja painovoimainen tuuletus toimii paremmin kun mikään koneellinen. Lämmitys on puilla ja hoidettu siten et keittiös on puuhella/leivinuuni yhdistelmä olohuonees pönttömuuri ja makkarin myös pönttömuuri. On kätevä kun lämmittäes samalla saa tehtyy sapuskat. Pihalla on sitten sauna erikseen mihnä käydään pesulla tuvas ei oo suihkua eikä tule. Jos ei jaksa saunaa lämmittää peseytymistä varten niin olkoon peseytymättä. Eipä se joka päiväinen suihkus lotraaminen eres tee iholle hyvää. Ugh olen puhunut.

Vierailija
564/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivitaloasunto päätyasunto, jolloin mahdollisena melunlähteenä vain yksi seinänaapuri. Makuuhuoneen sijoitus niin, ettei olisi naapuriasunnon seinustalla, ainakin sänky pitäisi saada pois naapuriseinän vierestä.

Omakotitalo olisi paras asumismuoto, mutta nykyään vaatisi todella suuret tulot ensinnäkin hankkia se ja sitten vielä ylläpitääkin se. Ei onnistu minun tuloilla :/

Mulle tärkeä juttu myös! Asutaan paritalossa ja veetuttaa, kun molemmat makuuhuoneet on naapurin seinustaa varten, ja siellä mekastetaan välillä myöhään iltaisin. Ilmeisesti tässä sijoittelussa on ollut jokin idea (helpompi rakentaa, putket kulkevat tietyissä paikoissa tms.), mutta kyllä minusta mukavuus on tällaisissa asioissa paljon tärkeämpää. Olen valmis maksamaan seuraavassa asunnossa vaikka vähän enemmän siitä, että makkarimme on paikassa, johon naapurin äänet eivät kuulu.

Vierailija
565/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiö ja olkkari erilliset. Kulkuaukko on mutta tiskit ja hella ei näy eteiseen eikä olkkariin.

Erillinen wc pukuhuoneen vieressä. Ei haluttu pönttöä pesuhuoneeseen.

Vierailija
566/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisen helppoutta.

En ole tarpeeksi rikas että asuisin sellaisessa omakotitalossa joka tarpeeksi helppo.

Asun nyt vuokralla ihanassa, uudehkossa paritalossa. Tämä on taloyhtiö eli ei tarvitse huolehtia kuin sen verran että kolaa (lapioi tai työntää jalalla) lumet sivuun puolen metrin läntiltä että pääsee sisälle ja ajaa takapihan pienen nurmialueen. Taloyhtiö hoitaa loput. Jos jotain menee rikki niin riittää että soittaa huoltoyhtiölle ja tulee ilmaiseksi uusi. Vuosi sitten saatiin uusi täyspitkä jääkaappi hajonneen tilalle ja uusi vinyylilankkulattia kun laminaatti oli kärsinyt kosteudesta. Sain valita mieleisen sävyn lattiaan.

Ei tarvi jännittää sitä jos vessanpönttö hajoaa tai uuni menee rikki. Tai jos tulee joku muu vika joka täytyy korjata.

Kotivakuutus korvaa omat mokat joita ei ole kylläkään tullut ja taloyhtiö muut.

Takka on ihana lisä jota ilman olisi aika kurjaa.

Myös pitää olla tarpeeksi asuinneliöitä ja lapsilla omat huoneet. Säilytystilaa pitää olla tarpeeksi. Sitä meillä ei kyllä ole tarpeeksi.

Myös helppo-hoitoisuus siivottavuuden suhteen ja sellainen sisustus jota on helppo vaihtaa ilman suurta investointia. Sohva sellainen että päällisiä pystyy vaihtamaan ja pesemään (Ikea söderhamn) ja pinnat helposti pyyhittävät eikä tavaraa muutenkaan liikaa.

Vierailija
567/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso vanhanaikainen tiskipöytä.

Vierailija
568/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- erillinen keittiö ja olkkari

- käytävät

- tuulikaappi

- niin pieni kph kuin vain mahdollista

- hämärä sauna

- kellertävä valaistuksen väri

- painovoimainen ilmanvaihto

- ikkunat muuhun ilmansuuntaan kuin etelään

- materiaalit, jotka ovat sitä miltä näyttävät

- pysyvä ja muuttumaton sisustus

Vierailija
569/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arava-asunto, tehoneliöt, joihin ei pety koskaan. (rivitalon pääty 4 h, k + s)

Vierailija
570/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa! Okt sen olla pitää. Minua ei saisi enää mistään hinnasta rivi- tai kerrostaloon asumaan.

Vierailija
571/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa! Okt sen olla pitää. Minua ei saisi enää mistään hinnasta rivi- tai kerrostaloon asumaan.

Ja siis yleisesti muut siis eivät arvosta tilaa vaan enemmistö haluaa asua ahtaasti?

Vierailija
572/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis yleisesti muut siis eivät arvosta tilaa vaan enemmistö haluaa asua ahtaasti?

ei paljon arvosteta, kun tungetaan kehä kolmosen sisäpuolelle pikkuruiseen kerrostaloasuntoon.uikutetaan ku o kallista ja ahdasta :)

Vierailija
573/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puunhalaaja kirjoitti:

Vanhat kuuset pihalla. Ne katson aina ensiksi joka kodin pihasta. En ostaisi ilman kunnon kuusia.

Tämä! Mulle ei tosin ole pakko olla kuusia, kunhan puut on niin isoja ettei käsivarret yllä ympäri. Joku ikivanha tammi olisi kaikkein ihanin. Tuollaisia ei rahalla saa, ja nämä nykyaikaiset tuijapihat eivät viehätä yhtään.

Vierailija
574/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessanpytty kylppärissä!  En tykkää juosta suihkusta/saunasta märkänä  puoli taloa läpi vessaan.

Vierailija
575/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haja-asutusalueella väljästi asuminen. Metsä naapurina. Matkaa lähimpään kauppaan 10 km. Pihatöitä kaikkina vuodenaikoina suht paljon. En muuta taajamaan kuin pakon edessä.

Vierailija
576/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin ihmisille kovasti markkinoidaan sitä ahtaan asumisen ihanuutta nykyään. "Tuija, miehensä, kolme lasta ja noutajakoita Teppo asuvat 20 neliön yksiössä Pasilassa. Rakkautta riittää, Tuija sanoo." Ja muuta hevonkukkua. Oikeesti tappelevat joka päivä.

Vierailija
577/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin näyttää olevan kauhistus vessa kylppärissä. No meillä on omakotitalossa erillinen vessa ja kyllä oikeasti välillä kaipaa toista vessanpyttyä. Olisi kätevää kun se olisi kylppärissä. Tämä on rintamamiestalo johon edelliset omistajat ovat tehneet elintasosiiven jossa kylppäri ja sauna, mutta vessanpyttyä sinne ei ole laitettu. Nyt tulisi hemmetin kalliiksi alkaa sitä sinne laittamaan.

Vierailija
578/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät naapurit

Vierailija
579/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvyyttä. Rakensimme talon 20 vuotta sitten ja valitsimme todella ajattomia värejä ja materiaaleja. Uusia hankintoja tehdään harkiten, vanhaa kunnostetaan ja arvostetaan. Jostain syytä olen syntynyt sisustus hulluun sisarusparveen, jossa rakennetaan ja remontoidaan jatkuvasti. Myös kaveripiirissä on muutama samanlainen. Tuntuu, etteivät muut ymmärrä lainkaan, että miten voimme asua näin. Kyläillessä kysytään, että milloin aiotaan mikäkin paikka remontoida ja viimeksi eilen meillä saunoessa kauhisteltiin alkuperäisiä kaakeleita ja kyseltiin, että eikö jo aiota tehdä kylppäriremppaa. Oi miksi? Jos olemme itse tyytyväisiä? Tuntuu, että some, huvila ja huussi, suomenkauneinkoti, remppavaimuutto ja muut sisustus ohjelmat saavat ihmiset aivan hulluksi.

Vierailija
580/635 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuone, työhuone ja keittiö. Kaikille omat huoneensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän