Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaista arvostatte asumisessa, mitä muut eivät tunnu arvostavan?

Vierailija
20.01.2021 |

Haluatko asunnon olevan tietynlainen, sisustuksen tms?

Kommentit (635)

Vierailija
501/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan lämmintä vettä, joka tulee hanasta ilman että minun tarvitsee muuta kuin kääntää hanaa! Aah.

Olen asunut suurimman osan elämästäni siten, että lämmintä vettä ei todellakaan tullut hanasta vaan oli aikamoisen vaivan takana.

Tämä oli muuten suorastaan yllättävä plussapuoli omakotitaloon muuttaessa! Kun on oma lämmönvaihdin ihan lyhyen matkan päässä hanoista, ei lämmintä tai kylmää vettä tarvitse odotella kauaa. Rivarissa ja kerrostalossa kuumaa ja kylmää sai odotella paljon kauemmin, kun se taloyhtiön vaihdin oli jossain kaukana.

Vierailija
502/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan, että vesi tulee hanasta ja myös sisävesivessa. On myös suihku. Muutin juuri vanhasta hirsitalosta, jota kyllä rakastin ja pintakunnostin 10 vuotta. Mutta on se ihanaa, kun ei ole veden kantamista ja ulkohuussissa käyntiä.

Ostajat nauttivat nyt vaatimattomasta elämästä, siitä hyvä mieli minullakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin aidanrakennushalukkuus alkaa kummasti lisääntymään kun pari kertaa kutsuu kaveriporukan nudistihenkisiin grillijuhliin pihalleen.

Vierailija
504/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan asua mahdollisimman ylhäällä naapureiden vuoksi. Aina, kun olen asunut maantasossa, ongelmaksi on muodostuneet naapurit. Mikä ihme ihmisiä vaivaa, etteivät osaa pysyä pois naapurin ikkunan takaa?!? Nuoret (kiimaiset) miehet ja mummot ihan kaiken pahimpia.

Vierailija
505/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ettei tarvi siivota. Sama nakella roskat lattialle kun ei kuitenkaan saa tussua.

Vierailija
506/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omistusasunnossa halvalla asuinalueella sellaisessa kohdassa, missä ei ole pahemmin levottomuuksia mutta ihan vieressä on pari levottomampaa aluetta. Asunto on kahden hengen perhekokoomme nähden iso ja valoisa, 80-luvun puolivälistä. En tiedä onko tämä nyt niin harvinaista, mutta omasta tuttavapiiristä monet haluaa väkisin joillekin muka hienoille asuinalueille vaikka sitten vuokralle. Ja monet tyytyvät todella pimeisiin putkimaisiin lääviin tai haluavat niin väen vängällä uuden asunnon, että joutuvat sitten tyytymään miniatyyrikotiin. 

Vierailija
507/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan asua mahdollisimman ylhäällä naapureiden vuoksi. Aina, kun olen asunut maantasossa, ongelmaksi on muodostuneet naapurit. Mikä ihme ihmisiä vaivaa, etteivät osaa pysyä pois naapurin ikkunan takaa?!? Nuoret (kiimaiset) miehet ja mummot ihan kaiken pahimpia.

Ylhäällä on paras asua minunkin mielestä.

Vierailija
508/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painovoimaista ilmanvaihtoa.

Vierailija
509/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on aivan mahtavaa kun on maaseudulla iso tontti järven rannassa ja omat metsät siinä ympärillä. Voi olla vaikka viikkotolkulla yksin eikä nää yhtään ainoaa ihmistä jos ei halua. Ihan luksusta näinä aikoina.

Vierailija
510/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kuka osaa arvostaa ja kuka ei, mutta mulle tärkeetä asumisessa on:

- luonnonläheisyys ja rauhallinen asuinalue

- hyvä ilmanvaihto

- ilmalämpöpumppu

- toimiva keittiö, jossa isot tiskialtaat ja astiankuivauskaappi

Vierailija
511/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin aidanrakennushalukkuus alkaa kummasti lisääntymään kun pari kertaa kutsuu kaveriporukan nudistihenkisiin grillijuhliin pihalleen.

Eikö sinulla riitä rahat rakentaa aita jos sitä haluat, mitä ihmettä naapuria asialla kiusaa.

Vierailija
512/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipalovaaran takia en koskaan muuta kerrostaloon, en edes ekaan kerrokseen. Muutoinkin kerrostalo on järkyttävä läävä.

Vierailija
513/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylin kerros, ei hissiä, ikkunat kolmeen suuntaan. Karsii kyläilijöitä, ovet lukossa, ihanan valoisa. Rauhallista. En tiedä mitä alempiin kerroksiin kuuluu kun pöntöllä istun tai hulavanne/kaukosäädin putoaa lattialle. Ei ole kukaan tullut valittamaan.

Myyntihinta halpa hissittömässä talossa -jos muutan en yhtä kivaa ja isoa asuntoa saa sillä hinnalla.

Ja sielläpä olet jos vaikka satut jalkasi murtamaan. Kerrostalot ovat hirveitä paikkoja asua.

Vierailija
514/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-keskustassa asumista. Tykkään asua metsikköisellä alueella kaupungin laidalla.

Vierailija
515/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku muukin arvostaa näitä, mutta vastaan puolilämmin kuisti ja narisevat lattiat. Tykkään siitä, että talo elää omaa elämäänsä. Toki liika narina on liikaa. 

Vierailija
516/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laminaattia. Helppohoitoinen eikä tarvitse pelätä sen kulumista tai pilaantumista.

Tämä! Olen vuokranantaja ja vastikään vuokralaiset muuttivat pois. En ollut kymmeneen vuoteen nähnyt kämppääni ja kun saavuin katsastamaan, niin oikein silmiä hiveli nähdä virheettömän kauniit ja hohtavat laminaatit lattialla. Omassa kodissa olin joutunut uusimaan naarmuuntuneet ja elottomat puulattiat. Terv. Koiraperhe

Vierailija
517/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YKSITYISYYS

Naapurin mummo ei ole kanssani samoilla linjoilla näkösuojien tarpeellisuudesta.

t. omakotiasuja, maalle muutto haaveissa

Samaa mieltä. Yksityisyys on kaikkein tärkeintä. Omassa naapurissa asuu eläkeukko, joka syyllistää naapureita sälekaihtimien käytöstä ja siitä, että ihmiset haluavat viettää omaa elämää, johon ei kuulu ylisosiaalisen miespuolisen ullataalasmaan viihdyttäminen.

Vierailija
518/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan lämmintä vettä, joka tulee hanasta ilman että minun tarvitsee muuta kuin kääntää hanaa! Aah.

Olen asunut suurimman osan elämästäni siten, että lämmintä vettä ei todellakaan tullut hanasta vaan oli aikamoisen vaivan takana.

Tämä oli muuten suorastaan yllättävä plussapuoli omakotitaloon muuttaessa! Kun on oma lämmönvaihdin ihan lyhyen matkan päässä hanoista, ei lämmintä tai kylmää vettä tarvitse odotella kauaa. Rivarissa ja kerrostalossa kuumaa ja kylmää sai odotella paljon kauemmin, kun se taloyhtiön vaihdin oli jossain kaukana.

Ööööh... elätkö jossain 60-luvulla?

Kyllä mun joka asunnossa on jo vuosikymmeniä tullut lämmintä ja kylmää vettä ihan odottamatta ja juuri siinä lämpötilassa kun haluan. Googlaa sekoitin. Ja tervetuloa tänne 2020-luvulle!

Vierailija
519/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipalovaaran takia en koskaan muuta kerrostaloon, en edes ekaan kerrokseen. Muutoinkin kerrostalo on järkyttävä läävä.

Juu eihän omakotitalossa tai rivarissa olekaan tulipalovaaraa, niinkö? Ja huom kerrostaloja on Suomessa enemmän kuin yksi, eli se "järkyttävä läävä" jonka olet nähnyt.

😂

Vierailija
520/635 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylin kerros, ei hissiä, ikkunat kolmeen suuntaan. Karsii kyläilijöitä, ovet lukossa, ihanan valoisa. Rauhallista. En tiedä mitä alempiin kerroksiin kuuluu kun pöntöllä istun tai hulavanne/kaukosäädin putoaa lattialle. Ei ole kukaan tullut valittamaan.

Myyntihinta halpa hissittömässä talossa -jos muutan en yhtä kivaa ja isoa asuntoa saa sillä hinnalla.

Ja sielläpä olet jos vaikka satut jalkasi murtamaan. Kerrostalot ovat hirveitä paikkoja asua.

Itse mietin joskus että olisi kiva asua jossain vanhassa mummonmökissä... mutta seuraavassa sekunnissa tajuan että sehän olisi aika kamalaa meikäläiselle selkävammaiselle sinkulle, kun en pystyisi huolehtimaan lämmityksestä, lumenluonnista tai pihatöistä sun muista. Lisäksi asunto olisi nykyiseen verrattuna pimeä ja kylmä. Se olisi varmaan kaukana palveluista, liikenteestä eikä kukaan kaverikaan jaksaisi sinne tulla.

Nyt saan asua mukavassa kerrostaloasunnossa, jossa neljännessä kerroksessa riittää valoa, maisemat ikkunasta ovat mitä parhaat, on lasitettu parveke, jota voi käyttää n. 6 kuukautta vuodessa ilman lämmitintä. Hissillä pääsee suoraan kotiin ja ulos, bussi tulee aivan talon päätyyn, talo on rauhallinen, naapurit mukavia ja ympäristö vehreää, ja kiinteistöfirma hoitaa talon pihatyöt ja siivoukset sekä korjaukset asunnossa. Mikäs tässä on ollessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi