Parisuhde autistisen miehen kanssa
Kokemuksia? Ns korkeafunktioinen, ei "näy" ensikättelyssä. Uskomattoman intohimoinen ja empaattinen mutta loukkaantuu herkästi, mitään miehelle tärkeää ei pysty edes loogisilla syillä arvostelemaan ilman että se menee ihon alle. Ymmärtää asiat hellyyttävän kirjaimellisesti, ei kannata pyytää hyppäämään lähijunaan :) Tulevaisuus mietityttää ja mahdolliset yhteiset lapset jos niitä siunaantuisi, tiedän että mies on sisaruksistaan toimintakuntoisin, esim. nuorin veljensä ei puhu sanaakaan eikä kykene toimimaan arjessa ilman avustusta.
Kommentit (106)
No haluatko olla aina se, joka joustaa ja antaa periksi, koska toinen ei kykene? Sellainen ei ole hyvä, tasa-arvoinen parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei välitä tasavertaisesta suhteesta ja on valmis olemaan se suhteen kantava voima niin mikäpä siinä. Mutta muuten kehotan välttämään.
Ihan tasavertainen suhde on meillä. Niin helppoa!
Mulla on mahtava parisuhde autistisen (asperger) miehen kanssa, mutta olenkin itsekin autismin kirjolla. Olen aina seurustellut vain toisten autistien kanssa, silloinkin kuin sen enempää minä kuin ne entiset kumppanitkaan ei olla vielä tiedetty olevamme autisteja. Uskoisin, että autistien on paras seurustella keskenään, ei neurotyypillisten kanssa, vaikka joillain nekin suhteet toimii.
.