Kannattaako allergisen edes harkita luonnonkosmetiikkaa?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mille olet allerginen?
Tavallisesta kosmetiikasta löytyville keinotekoisille hajusteille tai säilöntäaineille? Kyllä, luonnonkosmetiikka voi olla parempi vaihtoehto.
Monille kasveille ja kukille? Riippuu paljon tuotteesta, monia erilaisia kasviuutteita sisältävä voi hyvin olla huonompi valinta kuin niitä sisältämätön tai tavallinen kosmetiikka.
Tuntuu, että vähän kaikelle. Iho saattaa ärtyä sellaisistakin tuotteista, jotka eivät ole edellispäivänä aiheuttaneet mitään.
Ap
Ei kannata. Varsinkin kasviuutteet ovat allergeeneja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kasviuute? Onko niitä kaikissa tuotteissa?
Ap
Itse elän ilman kosmetiikkaa. Siis oikeasti, ei vaan ilman meikkejä vaan myös ilman pesuaineita yms. Voi kokeilla, jos keho reagoi usein ja paljon kemikaaleihin
En muuta käytäkään. Luonnonkosmetiikassa on helppoa käydä läpi itselle sopivia aineita yksi kerrallaan. Pidän 100% sheavoista, 100% arganöljystä, mehiläisvahasta, hunajasta, savesta ja turpeesta. Näillä saa jo kaikki ihovoiteet, shampoot, hiustenhoitoaineet ja deodorantit toimimaan.
Käytän tiettyjä luonnosta kerättyjä tuoksuja, mutta en siedä keinotekoisia. Alkoholi ainesosana myös ei sovi iholleni.
Luonnonkosmetiikkaa on HYVIN laaja skaala tuotteita. Itsellä ei mitään ongelmaa, kun katson vain, ettei tuote sisällä esim. aloe veraa tai kehäkukkaa, joille olen allerginen. Esim. savi- ja turvetuotteet tuskin allergisoivat ketään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki eikä kaikille. Allerginen ei tarkoita sitä, että on allerginen kaikelle mahdolliselle.
Kannattaa kokeilla LV:n tuotteita, ei ole kallis kokeilu. Apteekissakin valikoimaa riittää, tosin ovat alkaneet esim. la roche posay:n toleriane sarjan( kaikkein herkimmille) lisämään jotakin hemmetin yrttiuutteita, loppui multa niiden rasvojen käyttö siihen paikkaan. Nyt käytössä LV:n korjaava yövoide yö-ja päivävoiteena ja ihon pesuun ihan hajusteeton lactoline pesuneste. Oma ihoni pysynyt näillä hyvänä, eikä ole lompakko kiljunut. LV:n seerumi vielä harkinnassa. Ikää on päälle 35v ja ihotyyppi herkkä sekaiho, eli monesta tuotteesta saan kuitenkin näppyjä tms ja en kestä kasvovoiteissa sitruunahappoa = saan pienen pieniä näppylöitä naaman täyteen. Osa on kehunut myös Dermosilin herkän ihon sarjaa. Luonnonkosmetiikkaa en itse uskalla lähteä testaamaan, kun monesti näitä eri kasviuutteita on paljon ja arvaappa näistä mikä käy ja mikä ei.
Luonnonkosmetiikkaakin löytyy nykyään paljonkin merkkejä, jotka tekee hypoallergeenisia tuotteita. Suosittelen kokeilemaan tällaisia, kyllä monet allergikotkin luonnonkosmetiikkaa ihan onnistuneesti käyttää. Kaikissa tuotteissa ei käytetä esim. eteerisiä öljyjä ollenkaan, nehän on yksi usein allergisoiva ainesosa.
Itselle ei kokeilemani luonnonkosmetiikka ole sopimus ja olen kokeillut useampia. Allerginen myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kasviuute? Onko niitä kaikissa tuotteissa?
Ap
Kasviuute on kasvista uuttamalla otettu ainesosa. Tietenkään niitä ei ole kaikissa tuotteissa. Eikä kaikki kasviuutteet allergisoi kaikkia. Kokeilemalla löydät itsellesi sopivat tuotteet. Niinhän se menee ei-luonnonkosmetiikassakin. Kokeilematta ei voi tietää tuleeko oireita vai ei.
Luonnonkosmetiikassakin on allergia- ja astmaliiton hyväksymiä tuotteita. Niistä allergiaoireiden saaminen on äärimmäisen epätodennäköistä.
Olen atoopikko. Mulle ei nimenomaan sovi sheavoi, mehiläisvaha, aloe vera eikä hajusteet eikä sitrusöljyt. Luonnonkosmetiikassa saa aika tarkasti katsoa mikä sopii. Paljon allergisoivia ainesosia.
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkosmetiikassakin on allergia- ja astmaliiton hyväksymiä tuotteita. Niistä allergiaoireiden saaminen on äärimmäisen epätodennäköistä.
Mistä näitä löytää?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä löytää?
Ap
Kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä löytää?
Ap
Kokeile alkuun vaikka googlen käyttöä.
t eri
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla LV:n tuotteita, ei ole kallis kokeilu. Apteekissakin valikoimaa riittää, tosin ovat alkaneet esim. la roche posay:n toleriane sarjan( kaikkein herkimmille) lisämään jotakin hemmetin yrttiuutteita, loppui multa niiden rasvojen käyttö siihen paikkaan. Nyt käytössä LV:n korjaava yövoide yö-ja päivävoiteena ja ihon pesuun ihan hajusteeton lactoline pesuneste. Oma ihoni pysynyt näillä hyvänä, eikä ole lompakko kiljunut. LV:n seerumi vielä harkinnassa. Ikää on päälle 35v ja ihotyyppi herkkä sekaiho, eli monesta tuotteesta saan kuitenkin näppyjä tms ja en kestä kasvovoiteissa sitruunahappoa = saan pienen pieniä näppylöitä naaman täyteen. Osa on kehunut myös Dermosilin herkän ihon sarjaa. Luonnonkosmetiikkaa en itse uskalla lähteä testaamaan, kun monesti näitä eri kasviuutteita on paljon ja arvaappa näistä mikä käy ja mikä ei.
Ongelma on siinä, että nämä LV:t ei oikein tee mitään. Iho pysyy ihan ok kunnossa, mutta ei mitenkään erityisen hyvänä, talvella ei välttämättä edes riitä kosteutustehot. Ja LV:n shampoosta sain vaan kutiavan päänahan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä löytää?
Ap
Käytännössä kaikista luonnonkosmetiikkaa myyvistä liikkeistä. Itse olen ostanut ihan Prismastakin.
t. sama
Riippuu mille olet allerginen?
Tavallisesta kosmetiikasta löytyville keinotekoisille hajusteille tai säilöntäaineille? Kyllä, luonnonkosmetiikka voi olla parempi vaihtoehto.
Monille kasveille ja kukille? Riippuu paljon tuotteesta, monia erilaisia kasviuutteita sisältävä voi hyvin olla huonompi valinta kuin niitä sisältämätön tai tavallinen kosmetiikka.