Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko todennäköistä, että piikittelevä ihminen kadehtii piikittelyn kohdetta?

Vierailija
19.01.2021 |

Koen että minulla on asioita, joita monikin voi kadehtia. Olen kivannäköinen, onnellinen, fiksu ja henkisesti kehittynyt. Silti usein saan muilta hyvin piikitteleviäkin kommentteja, joissa vihjataan etten olisi jotain, mitä olen. Voiko tällainen käytös minua kohtaan johtua puhtaasta kateudesta?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis piikittää huumeita vai mitä?

Vierailija
2/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti kehittynyt?!! :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis piikittää huumeita vai mitä?

https://www.suomisanakirja.fi/piikitell%C3%A4

Ap

Vierailija
4/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne piikittelee? Tai mistä asioista?

Vierailija
5/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköistä on ja mm. narskusisarukseni tätä harrastaneet ikänsä minua kohtaan. Itse ovat saaneet ns.kaiken ja minä en oikein mitään, mutta kun heille ei mikään ikinä riitä ja kaikki pienikin muiden hyvä on mukamas heiltä pois:( Todella raskaita ihmisiä ovat ja aiheuttaneet paljon pahaa elämässäni:( Kateus koski juuri hoikkuuttani, hyvää kuntoani, fiksuuttani, itsenäsiyyttäni,henkistä tasapainoani kaikista vaikeuksista huolimatta jne., mutta onnistuivat tuhoamaan kateuksissaan lopulta toki loputkin hyvinvoinnistani.

Vierailija
6/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse piikittelen henkilöitä jotka aiheuttavat minulle turhautumista työelämässä.

Vierailija
7/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla. Voi olla myös niin, ettet ole niin pitkällä, kuin ajattelet. 

Vierailija
8/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tiedän esimerkiksi hyvin, miten ihmisten kanssa kuuluu käyttäytyä.

Ap

Vierailija
9/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti, maalaiset haukkumassa kaupunkilaisia... tavisautoilijat teslakuskeja... mistähän onkaan kyse?

Vierailija
10/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mulla piikittelijä (tai oikeastaan v*ttuilija, ne loukkaukset on todella julmia ja törkeitä ja tarkoitettu satuttamaan) on oma ÄITINI. Ei ole koskaan ollut mulle kiltti, hyvä, lämmin tai tukenut mitenkään - sen sijaan ilkeilyä on piisannut senkin edestä, ja yhä vaan piisaa jatkossakin.

Vierailija
11/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse piikittelen henkilöitä jotka aiheuttavat minulle turhautumista työelämässä.

Ymmärrän. Itselläni on kaveri, joka on hirveän naivi. Hänelle tulee välillä - en nyt sanoisi ihan piikittelyksi - ihmeteltyä ääneen, että mitä ihmettä oikein ajattelee, tehdessään jotain hölmöä. En kyllä todellakaan kadehdi hänen toimintaansa.

Vierailija
12/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Se on kateutta. Äärimmäisissä tapauksissa kadehtija luo kateuden kohteesta puheissaan täysin fiktiivisen hahmon keksittyine ominaisuuksineen ja tekemisineen, mutta tätä kai tapahtuu lähinnä julkkiksille.

Vierailija
13/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sun kohdalla mutta olen hyvä kuvaamaan ja piirtämään. Piikittelyä olen kokenut paljon mutta eivät ole onnistuneet lyttäämään :) heillä itsellään ei ole mitään harrastuksia.

Vierailija
14/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ihminen loukkaa minua toistuvasti, yrittää päteä, käskyttää tai nolata ja alentaa, olen kyllä sen verran epäkypsä että piikittelen tilaisuuden tullen takaisin. Pyrin tekemään sen huomaamattomasti.

Toki silti paras kosto esim työkaverille on vaan olla mukava ja avulias jotta kaikki toimii, mutta puoliviaton piikki tilaisuuden tullen välillä vaan lipsahtaa. Koen olevani aika normaali ihminen, ja minua kyllä kaduttaa ja pyydän anteeksi jos itse satun jotakuta loukkaamaan.

Vierailija
15/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä avauksessa viittaa siihen, ettei ap voi olla henkisesti kehittynyt? Sinä sen sijaan vaikutat juuri sellaiselta kitkerän katkeralta ihmiseltä, jonka motiivi on vain purkaa omaa pahaa oloaan johonkuhun, joka on siihen täysin syytön.

Vierailija
16/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköistä on ja mm. narskusisarukseni tätä harrastaneet ikänsä minua kohtaan. Itse ovat saaneet ns.kaiken ja minä en oikein mitään, mutta kun heille ei mikään ikinä riitä ja kaikki pienikin muiden hyvä on mukamas heiltä pois:( Todella raskaita ihmisiä ovat ja aiheuttaneet paljon pahaa elämässäni:( Kateus koski juuri hoikkuuttani, hyvää kuntoani, fiksuuttani, itsenäsiyyttäni,henkistä tasapainoani kaikista vaikeuksista huolimatta jne., mutta onnistuivat tuhoamaan kateuksissaan lopulta toki loputkin hyvinvoinnistani.

Aina tätä siellä narsku, täällä narsku, joka puolella narsku - juttua... Siellä taas joku itseoppinut pollatohtori on diagnosoinut koko muun sukunsa sairaaksi, ja itse hän on tietysti se sukunsa ainoa "terve", jota sorsitaan.

Vierailija
17/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli millaisia? Ja miksi? Eikö sinulla ole koskaan mitään opittavaa muilta? Entäpä oma erilaisuuden sietokykysi? Ei vaikuta olevan ainakaan hyvällä tasolla. Oletko johtavassa roolissa työssäsi?

Kyselen paljon, koska kiusaaminen ja henkinen huonovointisuus työelämässä on aihe,jota tulisi purkaa enemmän. Ymmärräthän, että käytöksesi lisää huonovointisuutta ympärilläsi?

Vierailija
18/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä avauksessa viittaa siihen, ettei ap voi olla henkisesti kehittynyt? Sinä sen sijaan vaikutat juuri sellaiselta kitkerän katkeralta ihmiseltä, jonka motiivi on vain purkaa omaa pahaa oloaan johonkuhun, joka on siihen täysin syytön.

Se, että käyttää tuollaista termiä kuin henkisesti kehittynyt. Ap kuulostaa tosi naiivilta ja yksinkertaiselta ihmiseltä, sellainen "hömelö". Uskon, että se on se asia, mikä saa ihmiset piikittelemään hänelle.

Vierailija
19/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että käyttää tuollaista termiä kuin henkisesti kehittynyt. Ap kuulostaa tosi naiivilta ja yksinkertaiselta ihmiseltä, sellainen "hömelö". Uskon, että se on se asia, mikä saa ihmiset piikittelemään hänelle.

Jos lähtisin tälle linjalle niin minä puolestani piikittelisin sinua, koska olet yksisilmäinen ja sosiaalisesti osaamaton juntti.

Vierailija
20/84 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lähtisin tälle linjalle niin minä puolestani piikittelisin sinua, koska olet yksisilmäinen ja sosiaalisesti osaamaton juntti.

Ja en siis ollut tuo jolle vastasit. Olen vaikkapa se kolmas työkaveri...