Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinä aikoinaan säilyit kuivana koulussa/ koulumatkoilla?

Vierailija
05.08.2008 |

.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä nykyajan ongelmaa, että pitää olla koululaisillakin vielä reimatekit sun muut.

Vierailija
2/14 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sitä märkiä oltiin, mutta eihän se haitannut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttämään reimatec-asuja... Ehkä liikuntatunnilla joo, mutta eihän lapset nyt koulussa muutenkaan tuulipuvuissa kulje?

Tai no, voihan olla että vaikka pojat alkavat kiinnittää pukeutumiseensa huomiota vasta vähän vanhempana? (Ei kokemusta)

Vierailija
4/14 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä vastauksista saa sen kuvan, että aina koulumatkoilla kastui...

Vesisateen sattuessa käytin itse sateenvarjoa koulumatkalla. Sadesäällä välitunnilla oltiin katoksen alla.

Vierailija
5/14 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pojalla on muuten syksyksi Reimatecin kurahousut!

Vierailija
6/14 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai muutenkin?

Vierailija
7/14 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein seisottiin välitunnit sillit suolassa pienessä katoksessa. Hengissä selvittiin, mutta en yhtään ymmärrä, miksi nykylasten pitäisi kastua tai kulkea sateenvarjojen kanssa, kun parempiakin vaihtoehtoja on.

Ei minulla lapsena ollut autossa turvaistuintakaan (tai edes aina vyötä) ja silti meidän lapset eivät ole irti autossa. Kun olin lapsi, meillä oli tietokoneena ensin Commodore 64, sen jälkeen Amiga 500, mutta kyllä nykyisin niin minä itse kuin lapsenikin käyttävät ihan toisenlaisia ja aika paljon tehokkaampia tietokoneita.

Minulla ei alakouluikäistä lasta ole, mutta enpä usko, että he vielä hirveästi reimatec-merkkiä protestoisivat. Ja meidän teinikin pistää ihan mielellään sateella ja tuulisellakin säällä Icepeakin (vastaava kosteussuojattu takki kuin Reimatec-takitkin) takin päälleen. Ja jos merkkiä ei lukisi rintapielessä, niin eipä tuotakaan takkia Reiman samanikäisille suunnatuista takista erottaisi. Ja melkoisen samalta näyttävät myös esimerkiksi Columbian takit.

Vierailija
8/14 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivat oikein hyvin liikkatunnille vaikkapa suunnistukseen pikkusateellakin.

Mutta ihan oikeasti, kyllä ainakin kouluikäiset tytöt ovat sen verran trenitietoisia etteivät tuulitakkia suostu tavallisena päällystakkina pitämään. Sadetakin sijasta voisi ehkä jopa mennä ihan ok.

Minulla ei alakouluikäistä lasta ole, mutta enpä usko, että he vielä hirveästi reimatec-merkkiä protestoisivat. Ja meidän teinikin pistää ihan mielellään sateella ja tuulisellakin säällä Icepeakin (vastaava kosteussuojattu takki kuin Reimatec-takitkin) takin päälleen. Ja jos merkkiä ei lukisi rintapielessä, niin eipä tuotakaan takkia Reiman samanikäisille suunnatuista takista erottaisi. Ja melkoisen samalta näyttävät myös esimerkiksi Columbian takit.

Vierailija
9/14 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella saappaat ja sateenvarjo. Joskus ei ollut saappaita ja sitten niitä märkiä kenkiä sai kuivatella koko päivän ja niitä oli kamala käyttää.

Vierailija
10/14 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasiassa käyttävät ja nimenomaan haluavat käyttää urheiluvaatteita. Farkut nyt tietysti housuina, mutta paitoina suosiossa hupparit, t-paidat jne. ja jalassa urheilukengät (lenkkarit tai tennarit.) Ja alakoululaiset nyt vielä koulussakin jokaisella välitunnilla pitävät pienen omaehtoisen "liikuntatunnin", joten liikuntavaatteet ovat ihan asianmukaiset. Liikuntaa ovat usein myös koulumatkat ja onhan se nyt paljon mukavampi kävellä se muutama kilometri päivässä kunnon kengillä ja usein juuri sieltä urheilu- ja vapaa-ajankengistä sellaiset löytyvät.

Sopivat oikein hyvin liikkatunnille vaikkapa suunnistukseen pikkusateellakin.

Mutta ihan oikeasti, kyllä ainakin kouluikäiset tytöt ovat sen verran trenitietoisia etteivät tuulitakkia suostu tavallisena päällystakkina pitämään. Sadetakin sijasta voisi ehkä jopa mennä ihan ok.

Vierailija
11/14 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkukoululaisena pidettiin ehkä sadeviittaa tai sadetakkia. Kumisaappaista ei ole oikein mielikuvia. Yläasteikäisenä oli sitten R-Collectionin anorakki, joka ainakin jonkin verran kesti sadevettä. Sitä vaan kärsittiin, eikä pakkauduttu sateella ulos! Yläasteella sai olla välitunnit sisällä ja ala-asteen koulussa oli iso katos, jonka alla kai oltiin sateella. Ala-asteella tietty piti kävellä koulumatkat, mutta niin ne kai vain käveltiin ja sitten kotona laitettiin vaatteet kuivumaan. Jos oli pitkä koulumatka, niin silloinhan pääsi koulutaksilla, eikä sitä sateessa kävelemistä jäänyt kovin pitkää pätkää. Ei kellään mitään kurahousuja ollut! En tiedä sitten näistä nykyisistä lastenvaatteista millaisia vedenkesto-ominaisuuksia niissä on tai miten "katu-uskottavalle" ne kenenkin vanhemman ja lapsen mielestä näyttää.

Vierailija
12/14 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadetakissa ja kumisaappaissa. Kuivana pysyin. Oma esikoiseni on nyt 19-vuotias ja hänkin on tähän päivään mennessä pysynyt kuivan ilman yhtään reimateciä, eikä meidän muillakaan lapsilla ole vielä ollut yhtään kosteussuojattuja vaatteita. Kyllä meidän vitosluokkalainenkin viime vuonna vielä laittoi sadetakin päälleen, mitään sellaista ei kyllä laittaisi, missä lukisi vaikka Reima. Mieltää ne pikkulasten vaatteiksi. Helsingissä asutaan.

Vierailija
13/14 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olis kuravellissä uinu. niin vanhempia tietenki haittas :)

Vierailija
14/14 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muistan vielä että minulla oikein rukka-sadetakki, tylsän näköinen. Kaverilla oli oikein sievä muovitakki seppälästä tms. mutta se repesi pian.

Ja meidän ekaluokkalainen poika vaati viime syksynä minua ostamaan hänelle vielä välikausiHAALARIN kun se on kätevämpi pukea kuin takki ja housut. Tarpeen se olikin, oli kurassa usein pipoa myöten. Lassitec löytyi vielä kokoa 128 mutta tehdäänkö sitä isompaa kokoa?