Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä muuta väsyttää nää rajoitukset?

Surullinen murmeli
18.01.2021 |

Olen superpositiivinen ihminen ja yritän aina nähdä asioista hyvät puolet.

Nyt on kuitenkin tunnustettava, että mäkin olen ihan puhki näihin koronarajoituksiin.

Lasten etäkoulu alkoi taas, nuorisolta peruttiin penkkarit ja vanhojen tanssitkin siirrettiin toukokuulle. Ulkomaan reissuun ei pääse, sukulaisia ei oo nähny kohta vuoteen, harrastuksia tai mieltä ilahduttavia konsertteja, teatteria, kirjastossa lueskeluakaan, kahvilassa norkuamista tms. ei voi ajatella...

Mä en enää jaksa, jos tää on tätä koko vuoden vielä. Etätyöpäivä typerine etäpalavereineen, TV:tä ja kävelyä ulkona, lasten ja nuorten tsemppausta siitä että kyllä tämä tästä ja ei heidän koko elämänsä tule olemaan jatkuvaa etäkoulua... että kyllä nyt kannattaa vielä jaksaa... ja nukkumaan. Aloittaakseen saman taas aamulla.

Ihan syvältä. Hulluksihan tässä tulee lapset, nuoret jos jo itsekin kun elämän tähtihetki on maitokaupassa käynti kerta viikkoon.

Millä te jaksatte tsempata vielä tätä samaa rajoitusjaskaa päivästä toiseen?

Mä meinasin tänään heittää maskit seinään ja alkaa taas elää - kunnes huomasin että ainiin, ei voikaan kun kaikki hauska on kiinni, suljettu, loppu, tauolla.... huoh 😔 mie en enää jaksa.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne uimahallit ja kirjastot jo auki? Entä museot? Pk-seudulla.

Ei ole

Käsittämättömän julmaa ihmisten kiusaamista!

Vierailija
102/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei väsytä yhtään. "Joudun" tosin käymään töissä paikan päällä koska meillä ei etätyömahdollisuutta, mutta muuten ihanaa, kun ei tarvitse nähdä ihmisiä eikä ole mitään juhlia, illanistumisia ym. Nautin työajan päätteeksi yksin kotona olemisesta. Käyn lenkillä ja muutenkin ulkoilen paljon. Lapset jo sen verran isoja että hoitavat itse etäopiskelunsa, siitäkään ei minulle ole isompaa stressinaihetta. 

Koronanautiskelija / ruttohedonisti havaittu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä maailmanlopun ennustamista ja pessimismiä en jaksa. Joulusta on kohta kuukausi, mutta edelleen odotetaan, että ryöpsähtikö tartunnat silloin. Koko viime kevät odotettiin kahden viikon jaksoissa teho-osastojen täyttymistä ja ruumisrekkoja. Kesällä pidätettiin henkeä koko ajan, vaikka tartuntoja oli joinakin päivinä nolla. Koko ajan varaudutaan pahimpaan ja rajoitetaan kaikkien elämää vaikka se pahinkin on kuitenkin vain vähän normaalia korkeampi kuolleisuus riskiryhmillä.

Juuri tämä. Tätä tautia ei voida hyväksyä. Mitä uhrataan? Ihmisten mielenterveys (silläkö ei väliä?), toimeentulo, sos.elämä). Entä sitten kun 75% kansasta on rokotettu? Ollaanko valmiit päästään irti hysteriasta? Korona muuttunee, tekee uusia kierroksia ja koko maailmaa ei taatusti saada rokotettua niin että tauti olisi poispyyhkäisty. (Itse otan rokotteen ehdottomasti). Niissä maissa missä on kuolleita enemmän ei kuitenkaan ole mitään totaalista mustaa surmaa. Vanhuksia kuollut jonkin verran enemmän. Ruotsissa, Italiassa, Espanjassa elämä jatkuu ja apokalypsistä ei tullut. Onko vanhukset tärkeämpiä kuin lapset ja nuoret? Tässä sekoilussa tunnutaan yhä elävän vaihetta joka oli keväällä 2020, eli yritettiin toimia siten että koko homma saataisiin poispyyhkäistyä muka. Sairaslakapasiteetin suojaamisen kyllä ymmärrän mutta se ei ole ollut missään vaiheessa uhattuna täällä, ja näillä maailmanlopun uhkailuilla kuinka ”kyllä se nyt näinä viikkoina roihahtaa” ihmiset vaan turhautuu. Pelkään että koska tätä ei tulla saamaan kokonaan häviämään, aina tulee löytymään perusteita sille että rajoituksia täytyy jatkaa koska voi tulla uusia muunnoksia ja blaablaa. Koska näin halutaan toimia.

Vierailija
104/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vuosi vielä menee ainakin näin, ettekö historiasta ole oppineet, että tällaiset pandemiat kestävät sen kaksi vuotta? Espanjantauti, hongkongilainen, mitä näitä on ollut. Lukekaa, älkääkä luutuko!

Vierailija
105/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tää suomalaisten narina ”rajoituksista” ym, Suomessa ei ole tarvinnut tehty mitään radikaalia asian eteen. Ei ole kaupat, parturit, Kynsistudio , luistelu paikat ym kiinni, ei laiteta kauppoja aikaisin illalla kiinni, ei ole ulkonaliikkumis kieltoa.

Teillä ei ole mitään käsitystä siitä millainen vuosi keski-Euroopassa ja etelä-Euroopassa on ollut.

Näkisittepä nämä aavekaupungit!

Vierailija
106/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vuosi vielä menee ainakin näin, ettekö historiasta ole oppineet, että tällaiset pandemiat kestävät sen kaksi vuotta? Espanjantauti, hongkongilainen, mitä näitä on ollut. Lukekaa, älkääkä luutuko!

Sanon, että kyllä, juu, ja ihan vatun sama. Kuolleisuus nousee puolella prosentilla ja yht'äkkiä kaikilla on kiihko tehdä ihmisistä kuolemattomia. Unohtakaa jo, ei tule onnistumaan. Eteenpäin.

Vierailija
107/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen "rajoitukset", hahhahhaaa! Mieti minkälaista on vastuullisemmissa maissa, joissa yöt ja viikonloput ulkonaliikkumiskieltoja 200-300 euron SAKON uhalla. Naurettavat suomalaispellet "kärsivät" ja vinkuvat vain "suosituksista".

Ai niissä "vastuullisemmissa" maissa, jotka antoivat viruksen levitä vapaasti?

Ja Suomi ei antanut viruksen levitä vapaasti? Mainitse tähän yksikin todellinen rajoitus etäkoulun lisäksi?

Kaikki yli 10 hengen tilaisuudet peruttu. Se on h'lvetin iso rajoitus meille, jotka saamme (tai oikea muoto: saimme) elantomme välillisesti tai suoraan tapahtuma-alalta. 

Olemattoman pieni hinta siitä, että suurin osa suomalaisista pysyy terveinä. Tapahtuma-ala ei tuota mitään, siis jos tuottamisella ymmärretään kansantaloudellinen lisäarvon tuottaminen. Todellisista vientituloista nyt puhumattakaan; nettotuotto sieltä perinteisellä tyylillä on negatiivinen. Toivottavasti tulevaisuudessa tuottaa muutakin kuin kansantaloudelle tappiota.

Kun ei näköjään tiedä mistään mitään, niin silloin voi olla myös hiljaa.

Vierailija
108/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annika Saarikko sanoi suoraan, että rajoitusten tavoitteena on suojata riskiryhmiä. Joita on viidesosa kansasta. Neljän viidesosan kustannuksella näitä nyt suojellaan.

Vierailija
109/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annika Saarikko sanoi suoraan, että rajoitusten tavoitteena on suojata riskiryhmiä. Joita on viidesosa kansasta. Neljän viidesosan kustannuksella näitä nyt suojellaan.

Mä näen tuon nyt kyllä niin, että niitä matkustajia suojellaan.

Kaikki muut joutuu kärsimään. Kuka enemmän kuka vähemmän mutta kuitenkin.

Ja nyt pitäisi tietää miksi ne matkustelijat on niin arvokkaita?

Vierailija
110/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan poikki näistä Saksan rajoituksista, Suomen meininki kuulostaa todella leppoiselta tähän verrattuna, toivoisin että voisin asua siellä enkä olla lukittuna tänne neljän seinän sisälle.

Tässä meidän rajoituksia:

- Kaikki muu kiinni paitsi ruokakaupat ja apteekit

- Kotoa saa poistua max 15 km päähän

- Ihmisten ilmoilla on ollut pakko käyttää maskia huhtikuusta lähtien. Kauppaan ei ole päässyt ilman sitä sisälle. Nyt tuli pakollisiksi ffp2 maskit, jotka ovat ihan hirveän kalliita

- Saa nähdä maksimissaan 1 perheen ulkopuolisen henkilön, eli kavereita ei voi kutsua kylään koska ollaan pariskunta

- Ei olla näyty ketään sukulaisia tai perhettä iäisyyksiin, koska lentäminen on niin pahasta

- Etätyöt molemmilla jo maaliskuusta lähtien, seinät alkaa kaatua päälle.

- Ulkonaliikkumiskielto klo 21 lähtien kamalien sakkojen uhalla

Tulen ihan oikeasti pian hulluksi kun tätä meininkiä on jatkunut jo niin pitkään.

Vierailija
111/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan poikki näistä Saksan rajoituksista, Suomen meininki kuulostaa todella leppoiselta tähän verrattuna, toivoisin että voisin asua siellä enkä olla lukittuna tänne neljän seinän sisälle.

- Ihmisten ilmoilla on ollut pakko käyttää maskia huhtikuusta lähtien. Kauppaan ei ole päässyt ilman sitä sisälle. Nyt tuli pakollisiksi ffp2 maskit, jotka ovat ihan hirveän kalliita

- Saa nähdä maksimissaan 1 perheen ulkopuolisen henkilön, eli kavereita ei voi kutsua kylään koska ollaan pariskunta

- Ei olla näyty ketään sukulaisia tai perhettä iäisyyksiin, koska lentäminen on niin pahasta

Tulen ihan oikeasti pian hulluksi kun tätä meininkiä on jatkunut jo niin pitkään.

Saatko sakot jos et tottele vai onko noi suosituksia?

Voithan sä palata tänne. Ei kukaan kai estä?

Vierailija
112/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilat ja ravintolat on auki. Ei muuta kun kahville.

Kotimaanmatkailu ei ole suljettu. Varas mökki jostain ja lähde rentoutumaan.

Ihan omia valintoja on jäädä neljänseinän sisälle. Ei se korona lopu siihen kuitenkaan. Onhan se nähty muissamaissa ettei raskaat lockdownitkaan auta kun sen hetken.

Vierailija
113/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sakot tulee jos ei tottele. Minulla on vielä vuosi yliopistoa täällä jäljellä, en viitsi lopettaa tässä vaiheessa. Heti kun valmistun, muutetaan takaisin Suomeen.

Olen asunut täällä 10 vuotta, mutta vasta korona sai tajuamaan miten upeaa on elää harvaan asutussa maassa. Aivan hirveä koti-ikävä

Vierailija
114/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon väsynyt ja vaikka miten tsemppaan tai järkeilen, huomaan että olen alakuloinen, osin masentunut. Kaipaan ihmisiä, menoja, kontakteja. Etäpalaverit on yhtä puuroa, en jaksa olla henkisesti enää läsnä. Ketään ei tunnu töissä kiinnostavan, mitä teen, osallistutaan etäseminaareihin, joissa meininki on väsynyttä ja velttoa. Eilen oli huono päivä. Ensin paikallisuutisissa kerrottiin, että koronatartunnat on täällä laskussa. Sen jälkeen uutisoitiin, että ollaankin leviämisvaiheessa, josta seurasi rajoitusten kiristämistä. Lasten loppukin harrastustoiminta ajettiin näillä rajoituksilla alas. Ihan mielivaltaista. Mitään selityksiä ei anneta, kaikki tuntuu selittyvän "koronatilanteella", siitä on tullut kaiken kattava perustelu.

Vierailija
115/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sakot tulee jos ei tottele. Minulla on vielä vuosi yliopistoa täällä jäljellä, en viitsi lopettaa tässä vaiheessa. Heti kun valmistun, muutetaan takaisin Suomeen.

Olen asunut täällä 10 vuotta, mutta vasta korona sai tajuamaan miten upeaa on elää harvaan asutussa maassa. Aivan hirveä koti-ikävä

Saako koiraa edes viedä ulos 21 jälkeen? Entä jos tulee töistä vasta sitten (no, muuta ei varmaan ole kuin logistiikka- ja hoitoala, mutta kuitenkin)? 

Vierailija
116/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan omia valintoja on jäädä neljänseinän sisälle. Ei se korona lopu siihen kuitenkaan. Onhan se nähty muissamaissa ettei raskaat lockdownitkaan auta kun sen hetken.

En mä tykkää mökkeilystä. Ja luonnossa liikkumistakin olen harrastanut jo kyllästymiseen asti.

Haluan oopperaan, myyjäisiin, messuille, harrastuksiin ja muihin paikkoihin missä on ihmisiä.

Vierailija
117/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan leviämisalueella, ja täällä on uimahallit kiinni ja kirjastossa saisi olla vain korkeintaan 15 minuuttia. Siinä olikin ne omat huvit, mitä oli kesällä ja syksyllä. Olisin myös ilmoittautunut pianotunneille näin aikuisena, mutta en mahtunut kenenkään oppilaaksi kun "kaikki" haluaa nyt harrastaa jotakin, mitä voi tehdä kotona. 

Sen lisäksi moni sellainen paikka, jossa mielellään lasten kanssa ollaan käyty on joko kiinni, tai niissä oleminen ei ole mielekästä enää. Kuten elokuvateatteri (kiinni, joka joulu ollaan käyty muutamankin kerran katsomassa elokuvia), uimahallit, kiipeilypaikat, sisäleikkipuistot jne. 

Jos olisi huoleton, eikä olisi kiinnostunut yhtään vallitsevasta tilanteesta ja olisi välinpitämätön tartunnan saamisen suhteen, elämä olisi varmasti paljon helpompaa.

Mutta tällaisena introverttinä ahdistun ihan h*lvetisti siitä, että sitten ne paikat joissa voi olla, on aivan täpötäynnä ihmisiä! Joku lähin hiihtolatukin toissapäivänä, siellä sedät meni peräkanaa välittämättä yhtään pienemmistä, jotka vasta opetteli. Ja jostain syystä tämä kaupunki ei tilanteesta huolimatta saa aikaiseksi kunnostaa edes jäitä koulujen pihoille! Sitten niillä muutamilla on hirveä tungos ja kiekkoilijat valtaa lähes kokonaan. Mene sinne sitten lasten kanssa, jotka vasta opettelevat. 

Vierailija
118/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä tykkää mökkeilystä. Ja luonnossa liikkumistakin olen harrastanut jo kyllästymiseen asti.

Haluan oopperaan, myyjäisiin, messuille, harrastuksiin ja muihin paikkoihin missä on ihmisiä.

Täällä sama. Ja kun ei ole hirveän varakas, niin ne mökit sun muut on hinnoiteltu tällaisena aikana meiltä ulottumattomiin. Omaa ei ole, eikä mitään suvun mökkiäkään missä voisi olla vaikka yhden viikonlopun rentoutumassa. 

Vierailija
119/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kuolee vuosittain noin 50 000 ihmistä, ja tästä noin 500-1000 ihmistä influenssaan.

Kevään 2020 ja vuoden lopun välisenä aikana noin 500 kuoli koronaan ja 0 influenssaan.

Kokonaiskuolleisuus +-0

Brändin nimi vain vaihdettiin. Ihmiset kuolevat kuten ennenkin mutta heidän ei anneta elää kuten aikaisemmin. Kyse ei ole siis ihmisten terveydestä vaan politiikasta.

Vierailija
120/130 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se korona voi vielä noilla rajoituksilla kuitenkin levitä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi