Renault/Nissan 1.5dci moottori nakuttaa rumasti pari minuuttia käynnistyksen jälkeen pakkasella.
Ei käy parin minuutin jälkeen kunnolla ja hakkaa niin ikävästi että pitää sammuttaa kone. Kun kone lämpenee niin alkaa käydä normaalisti. Lämpöisellä kelillä ei ole ongelmaan. Onko kellään ollut samaa vikaa?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
On, mullakin oli kerran Renu. Onneksi myin pois.
Miten se ilmeni? Ja missä kelissä?
Ootko käyttänyt lohkolämmitintä? Varmaan parinkymmenen asteen pakkasessa vähän nakuttaakin...
Vierailija kirjoitti:
Mitä pakkasella tarkoittaa -1 vai -50?
noin -5 ja siitä alaspäin. Joskus riittää 0 astetta. Auton on pitänyt seistä pitkään. Jos sillä on ajettu hiljattain niin vikaa ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Ootko käyttänyt lohkolämmitintä? Varmaan parinkymmenen asteen pakkasessa vähän nakuttaakin...
Lohkolämmitin ei auta mitään. Muutama aste riittää ja nakutus ei ole normaalia dieselin ääntä, vaan sellaista että moottorista kuuluu teräviä kolahduksia kun räjähtelee vastapalloon
Joko pitää korjauttaa tai sitten vain hyväksyä, että kilsoja on jäljellä
0 - 50 000 km
Sincc
Minkäs ikäinen se on?
Nissan mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mullakin oli kerran Renu. Onneksi myin pois.
Miten se ilmeni? Ja missä kelissä?
No, se vika ilmeni Renun omistamisena kuten ap:lla. Kyllä se ilmeni kaikilla keleillä.
Ootko katsonut, että öljyt ja jäähdytinneste kunnossa? Omani ei nakuta, mutta nesteet hupenee usein tosi vähiin.
Onko ketjukone? Ketjun venyminen aiheuttaa kylmällä tollasta..Valmistaudu moottorin hajoamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään oikea Nissan mies ei kysy vauva aaveelta tällaisia asioita.
mä kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Ootko katsonut, että öljyt ja jäähdytinneste kunnossa? Omani ei nakuta, mutta nesteet hupenee usein tosi vähiin.
Tämä tai venttiilit, luulisin ..
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Onko ketjukone? Ketjun venyminen aiheuttaa kylmällä tollasta..Valmistaudu moottorin hajoamiseen.
Hihnakone
Se on ominaisuus ranskiksissa ja toki polttomoottoreissa yleisemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Sori,mulla siis bensakone.
Ei oo mulla ollut. Autoni tosin kovilla pakkasilla on kankea.