Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen, että lasteni äiti on juoppo

Vierailija
18.01.2021 |

Ehkä hieman kärkkäästi sanottu tuo juoppo, mutta että alkoholia taitaa mennä reippaasti aina, kun lapset ovat luonani. Ovat minun luona joka toinen viikonloppu.

Lasten äiti tuo lapset luokseni joka toinen perjantai ja minä vien heidät takaisin sunnuntaina. Jälleen kerran eilen kun vein lapset äidilleen, niin hänestä oikein huokui krapula. Vapisi, oli kalpea ja silmät punoitti. Kovasti yritti olla skarppi ja oli ottamassa lapsia vastaan hymy huulilla. Ei alkoholista koskaan näy merkkiäkään sisällä talossa (olemme edelleen hyvissä väleissä ja yleensä käyn sisällä tuodessani lapset ja kerron vähän viikonlopun kuulumisia), ei siis loju tyhjiä tölkkejä tai pulloja missään, viina ei haise mutta pesuaine kyllä, eli hän on siivonnut varmaankin juuri ennen kuin tuon lapset.

Lapset ovat 8- ja 10-vuotiaita ja olen kysynyt heiltä varovasti, juoko äiti kun ovat kotona niin ei kuulemma. Eivät ainakaan ole nähneet.
Saattaa siis olla että juo vain kun lapset ovat luonani, jolloin asia ei periaatteessa kuulu minulle vai kuuluuko? Tarkoitan onko aiheellista tehdä lastensuojelu ilmoitus?

Sellainen lisäys että olemme eronneet kolme vuotta sitten ja melkein kaksi vuotta sitten lasten äiti jäi työttömäksi, joten olisikohan masentunut jopa. On pikkuhiljaa minusta muuttunut hieman poissa olevaksi ja ilottomammaksi. En ole kysynyt asiasta suoraan koska periaatteessa asia ei minulle kuulu mitenkään jos ei juo lasten läsnäollessa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen lause kiteytti asian oikein hyvin.

Vierailija
2/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hänestä juoppoa tee jos käy ulkona 2 kertaa kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle, jos ei juo lasten läsnäollessa.

Vierailija
4/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole paljon vanhemmalta? Luultavasti ei edes käy ulkona vaan juo yksin kotona piilossa.

Ap

Vierailija
5/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei sinulle kuulu, mitä eksäsi tekee lapsivapaillaan. Sinullahan niitä riittää.

Vierailija
6/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus on aiheellinen jos jätät lapsesi humalaiselle tai krapulaiselle hoidettavaksi oli hän äiti tai joku muu.

Vierailija
7/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, mutta kun varmuutta ei ole juoko. Ja jos ei vielä niin eikös ne määrät ja kerrat lisäänny pikkuhiljaa aina.

Ap

Vierailija
8/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ulkona käynti juoppoa tee mutta alkoholin juonti tekee.

Vierailija
9/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna äipän dokata. Jaksaa sitten paimentaa lapsia.

Vierailija
10/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole paljon vanhemmalta? Luultavasti ei edes käy ulkona vaan juo yksin kotona piilossa.

Ap

Mitä se vanhemmuus tuohon kuuluu?

Vierailija
11/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitus on aiheellinen jos jätät lapsesi humalaiselle tai krapulaiselle hoidettavaksi oli hän äiti tai joku muu.

Höpö höpö, krapula ei haittaa jos kykenee lapsista huolehtimaan. Aloittajan lapset eivät ole edes mitään pieniä enää ja kuvailemansa vapina ja kalpeus ei vielä estä toimimasta.

Vierailija
12/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiahan ei sinulle kuulu, mitä eksäsi tekee lapsivapaillaan. Sinullahan niitä riittää.

Onpas juopolla paljon puolustelijoita, taitaa näitä kaappijuoppoja olla naisissa enemmänkin.

Vierailija
13/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, mutta kun varmuutta ei ole juoko. Ja jos ei vielä niin eikös ne määrät ja kerrat lisäänny pikkuhiljaa aina.

Ap

Kyllä ne saattaa jopa vähentyä oli alkoholisti tai ei.

Vierailija
14/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette hyvissä väleissä, ota joskus aikaa hänen kanssaan kahden kesken ja ota asia (varovasti)puheeksi. Jo ihan tuon luonteen muuteksenkin takia. Tilanne voi pahentua pikkuhiljaa huomaamatta ja silloin lapsesi kärsivät eniten.

Vierailija
15/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kenenkin mielestä sitten on paljon. Alkoholismiin ei ole mitään tiettyä määrää x, mikä juodaan ja sitten on alkoholisti. Kyse on enemmänkin siitä, mikä merkitys alkoholilla on ihmisen elämässä. Saako asiat hoidettua normaalisti, onko pakko juoda, juoko ihminen vain humaltuaakseen, nouseeko määrät jne. Miksi lapset ovat ap luonasi vain kahtena viikonloppuna kuukaudessa? Jospa lasten äiti on niin väsähtänyt, että hakee nollausta juomalla.

Vierailija
16/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, krapula ei haittaa jos kykenee lapsista huolehtimaan. Aloittajan lapset eivät ole edes mitään pieniä enää ja kuvailemansa vapina ja kalpeus ei vielä estä toimimasta.

En mä kyllä lapsiani tuossa tilanteessa jättäisi edes sen toisen vanhemman luo. Kehottaisin hoitamaan itsensä kuntoon ja palataan sen jälkeen asiaan.

Vierailija
17/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna äipän dokata. Jaksaa sitten paimentaa lapsia.

Juuri näin. Toivottavasti äippä saa myös seksiä lapsivapailla, jos ei mies-/naisystävää ole.

Vierailija
18/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään äiti ihmisen ei tarvitse juoda pisaraakaan oli lapset missä tahansa.

Vierailija
19/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kenenkin mielestä sitten on paljon. Alkoholismiin ei ole mitään tiettyä määrää x, mikä juodaan ja sitten on alkoholisti. Kyse on enemmänkin siitä, mikä merkitys alkoholilla on ihmisen elämässä. Saako asiat hoidettua normaalisti, onko pakko juoda, juoko ihminen vain humaltuaakseen, nouseeko määrät jne. Miksi lapset ovat ap luonasi vain kahtena viikonloppuna kuukaudessa? Jospa lasten äiti on niin väsähtänyt, että hakee nollausta juomalla.

Työni vuoksi lapset olisivat suurimman osan ajasta yksin luonani jos olisivat esim joka toinen viikko. Lisäksi he eivät saa koulukuljetusta luotani koska ovat kirjoilla äidillään enkä minä voi heitä aamuisin kuskata kun olen lähtenyt töihin jo yöllä.

Sitten vielä se syy että mielestämme lapsilla täytyy olla yksi koti mistä kulkea koulussa.

En usko että äiti on väsynyt lapsiinsa vaan paremminkin tuntee huonommuutta työttömyydestään ja siitä ettei ole enää varaa samoihin asioihin kuin ennen työttömyyttä.

Ainakin saa siivottua juomisestaan huolimatta ja pihakin on kolattu jos ollut sateinen viikonloppu (kun kysyit jääkö asiat hoitamatta).

Ap

Vierailija
20/51 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään äiti ihmisen ei tarvitse juoda pisaraakaan oli lapset missä tahansa.

Juuri tästä syystä Suomessa on niin paljon alkoholisteja. Suhteemme alkoholiin on kieroutunut. Käykääpä vaikka Italiassa. Ihan erilainen meno. Eikä pahemmin juoppoja nää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi