Olenko ainut nainen palstalla, jonka mielestä sukupuolten välinen tasa-arvo on mennyt jo liian pitkälle?
Mä olisin tykännyt olla kotiäiti lasten kanssa. Olisin tykännyt että mies elättää perheen. Mun mielestä se että naiset "saavat" olla mukana työelämässä ei ole kovin positiivinen juttu. Mielelläni käyttäisin enempi aikaa perheen ja miehen tukemiseen ja kodin pitämiseksi siistinä ja viihtyisänä.
Kommentit (352)
Vierailija kirjoitti:
konservatiivisena naisena lähinnä naurattaa näiden feministiliberaalien vaahtoaminen siitä, jos joku nainen haluaa olla konservatiivinen
Eiäp feministiliberalit vaahtoa siitä että joku haluaa olla konservatiivinen. Lähinnä naurattaa se ettei ap osaa olla haluamaansa asiaa ilman että muilta kielletään vaihtoehtoja. Feminismi on sitä että sinun valintasi olla konservatiivinen nainen (miehen alistama) on ihan yhtä ok kuin se että kävisit töissä ja huolehtisit itse omista rahoistasi.
Miten tasa-arvon on mahdollista mennä liian pitkälle?
jos se tasa-arvo on sitä että miehet naisistuu, niin on mennyt liian pitkälle. Suuri osa nykymiehistä ei osaa yksinkertaisimpiakaan miehille kuuluvia töitä, esim. ostetaan ok-talo ja sitä ei pystytä ylläpitämään, vaan joka helvatin nippeliä ruuvaamaan pitää joku 'ammattimies' hommata. Melkoisen kädetöntä on nyky miehet, jos on naisetkin.
Parasta on, kun monemmat osaa ristiin toistensa töitä, niin ei tule vääntöä miten ja mitä pitää tehdä kulloinkin, kun molemmat tietää.
Vierailija kirjoitti:
M25 kirjoitti:
Miust ei oo menty tarpeeks pitkälle. :D Ajatelkaa sitä huutamista, jos mies sanois, et haluu elää naisen rahoilla… :D Et jos oikeesti mies ja nainen olis tasa-arvosii, nii mies sais elää naisen rahoilla. Ite en tollasee alkas, mut tuli vaan mieleen. :)
Minulle kelpaisi erinomaisesti jos ero tulisi, että uusi mieheni olisi vaikkapa työtön ja eläisi minun rahoillani ja olisi minun kanssani niin paljon kuin minä haluan.
Epäilen, että mahtaako sinun tuloilla olla varaa maksaa kaikki mitä mies haluaa hömpsötellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, mitä tekemistä teidän perheen sisäisellä työnjaolla on tasa-arvon kanssa?
Tasa-arvo on sitä että jokaisella on samanlainen ja yhtäläinen oikeus mennä ja tehdä sitä mitä haluaa ja rahkeet riittää, esim. kouluttautua ja tehdä töitä ammatissaan.
Mutta juuri tätä ei ymmärretä. Pohjoismaissa.
Lisäksi tasa-arvo ilmeisesti sekoitetaan siihen että nainen=mies, lopputuloksena itketään ikisinkkuutta, masennusta, miesmäistä olemusta lohtusyömistä. Luullaan oma taso korkeammaksi kuin se on, mutta ylätason miehet valitsevat, sen joka ei yritä olla mies. Aika usein vielä ulkomaalaisen.
Vaihtoehtoja olisi, jos vain tasa-arvo ymmärrettäisiin oikein. Mutta näköjään ei(
Pihi suomimies ei oikeasti ole kovinkaan haluttu. Tänne tullaan kyllä, vaan eroavat sitten melko nopeasti.
Tämä. Niin nähty kuvio. Etenkin nämä lomatuliaiset havahtuvat todellisuuteen aika nopeasti Suomeenmuuton jälkeen. Maanmittaaja-Markulla ei olekaan massia elättää leveästi laatutietoista vaimoa, vaikka lomareissulla rahaa on syydetty joka tuuttiin maassa jossa rahan arvo on vieläpä erilainen. Suomessa täytyykin laskea senttejä että saadaan eukolle hankittua Prismasta käsilaukku ja talvivaatteet. Luksus ja vuittonit ovat kaukaista unelmaa.
Aika harvoin näkyy luksusta suomalaisten naisten päällä vaikka kumpikin käyvät töissä. Missä vika? Elintasokumpu kyllä lähes kaikilla suomalaisilla naisilla löytyy.
Ota huomioon, että kahden keski- tai pienituloisen ihmisen palkoilla ei laiteta 1000€ käsilaukkuihin. Sille rahalle on tärkeämpää käyttöä.
No eikö silloin ole melko huvittavaa irvailla miehistä, joiden ulkomaalaisilla vaimoilla ei juuri näykään niitä tonnin käsilaukkuja? Mies on aluksi ainoa, joka käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja samaa mieltä. Nykyajan "tasa-arvo" on kääntynyt enemmän niin päin, että nainen saa tehdä mitä haluaa, milloin haluaa ja miehen pitää kyykkiä ja passata. Lähipiirissä todella paljon tällaisia "tasa-arvoisia" pariskuntia ja perheitä.
Nykyajan tasa-arvossa on vikana se, että nainen tekee nyt naisten JA miesten työt. Olipa todella fiksua hankkia kunnon orjan elämä. 24/7 pelkkää työtä. Miehillä on enää vastuu käteen vetämisestään. Ei mistään muusta.
Tämä. Miehet keskimäärin eivät maksa edes puolta yhteisistä menoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M25 kirjoitti:
Miust ei oo menty tarpeeks pitkälle. :D Ajatelkaa sitä huutamista, jos mies sanois, et haluu elää naisen rahoilla… :D Et jos oikeesti mies ja nainen olis tasa-arvosii, nii mies sais elää naisen rahoilla. Ite en tollasee alkas, mut tuli vaan mieleen. :)
Minulle kelpaisi erinomaisesti jos ero tulisi, että uusi mieheni olisi vaikkapa työtön ja eläisi minun rahoillani ja olisi minun kanssani niin paljon kuin minä haluan.
Epäilen, että mahtaako sinun tuloilla olla varaa maksaa kaikki mitä mies haluaa hömpsötellä.
Kyllä olisi. Jos ei nyt ihan joka päivä saaria ja ravihevosia (ehkä joka viikko vaan), niin kyllä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja samaa mieltä. Nykyajan "tasa-arvo" on kääntynyt enemmän niin päin, että nainen saa tehdä mitä haluaa, milloin haluaa ja miehen pitää kyykkiä ja passata. Lähipiirissä todella paljon tällaisia "tasa-arvoisia" pariskuntia ja perheitä.
Nykyajan tasa-arvossa on vikana se, että nainen tekee nyt naisten JA miesten työt. Olipa todella fiksua hankkia kunnon orjan elämä. 24/7 pelkkää työtä. Miehillä on enää vastuu käteen vetämisestään. Ei mistään muusta.
Minä taas näen paljon pareja/perheitä, joissa sekä mies että nainen tekee yhtä paljon kotitöitä, lastenhoitoa, jne perinteisiä naisten töitä, mutta LISÄKSI mies tekee perinteiset miesten hommat, esim. tekniikkaan, voimankäyttöön, remontoimiseen liittyvät työt.
No meillä se on vähän toisin päin. minä teen yksinäni roskien vientiä lukuunottamatta kotityöt ja laitan ruuat, teen remontit, hoidan lasten koulu, lääkäri, terapia ym. asiat ja käyn vielä töissäkin silloin, kun joku haluaa palkata minut. Miehelle olen jättänyt noiden roskien lisäksi renkaiden vaihdon. Tarvittaessa osaan kyllä hoitaa senkin.
Oletpa melkoinen alistaja, kun et anna mehen tehdä juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, mitä tekemistä teidän perheen sisäisellä työnjaolla on tasa-arvon kanssa?
Tasa-arvo on sitä että jokaisella on samanlainen ja yhtäläinen oikeus mennä ja tehdä sitä mitä haluaa ja rahkeet riittää, esim. kouluttautua ja tehdä töitä ammatissaan.
Lisäksi tasa-arvo ilmeisesti sekoitetaan siihen että nainen=mies, lopputuloksena itketään ikisinkkuutta, masennusta, miesmäistä olemusta lohtusyömistä. Luullaan oma taso korkeammaksi kuin se on, mutta ylätason miehet valitsevat, sen joka ei yritä olla mies. Aika usein vielä ulkomaalaisen.
Vaihtoehtoja olisi, jos vain tasa-arvo ymmärrettäisiin oikein. Mutta näköjään ei(
Pihi suomimies ei oikeasti ole kovinkaan haluttu. Tänne tullaan kyllä, vaan eroavat sitten melko nopeasti.
Tämä. Niin nähty kuvio. Etenkin nämä lomatuliaiset havahtuvat todellisuuteen aika nopeasti Suomeenmuuton jälkeen. Maanmittaaja-Markulla ei olekaan massia elättää leveästi laatutietoista vaimoa, vaikka lomareissulla rahaa on syydetty joka tuuttiin maassa jossa rahan arvo on vieläpä erilainen. Suomessa täytyykin laskea senttejä että saadaan eukolle hankittua Prismasta käsilaukku ja talvivaatteet. Luksus ja vuittonit ovat kaukaista unelmaa.
Aika harvoin näkyy luksusta suomalaisten naisten päällä vaikka kumpikin käyvät töissä. Missä vika? Elintasokumpu kyllä lähes kaikilla suomalaisilla naisilla löytyy.
Ota huomioon, että kahden keski- tai pienituloisen ihmisen palkoilla ei laiteta 1000€ käsilaukkuihin. Sille rahalle on tärkeämpää käyttöä.
Väenväkisellä osa menee hakemaan luksusta vaativan neidon. Milloin menee kaaliin, että kehitysmaassa naisten täytyy laittautua koreaksi päästäkseen pois sieltä ja siellä olevan tyystin eri kulttuuri mitä meillä?
Sinä et selvästikään ole matkustanut muuta, kuin jääkaapin ja sohvan väliä. Jostain kumman syystä ulkomaalaiset naiset, jotka ovat naimisissa oman maansa miesten kanssa, laittautuvat koreaksi päivittäin. Meinaatko tosiaan, että maailmassa kaikki muut naiset ovat yhtä leväperäisiä ja moraalittomia, kuin suomalaiset naiset, että lähtisivät rahan perässä heti miehen kuin miehen matkaan?
Vertasit juuri suomalaista miestä naapuriin, vai? Kuule, venäläinen mies tietää miten pitää rouvansa tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan miehenä mahdollisuuksien tasa-arvoa, koska uskon meritokratiaan, eli pätevyyden palkitsemiseen. Pätevimmät pääsevät huipulle vain, jos kaikilla on tasapuoliset mahdollisuudet edetä. Kaikki hyötyvät siitä, että osaavat ihmiset saavat enemmän valtaa kuin ne jotka eivät.
Samasta syystä inhoan sitä, jos pätevyys laitetaan toissijaiseksi ja joku palkitaan sukupuolen, ihonvärin tai seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Yhteiskunta ei toimi hyvin jos sitä johtaa ihmiset joiden suurin ansio on olla tiettyä sukupuolta, tietyn värinen tai jotain muuta epäolennaista. Tästä syystä olen kiintiöitä vastaan ja pidän haitallisena jos poliitikot äänestetään valtaan minkään muun kuin osaamisen perusteella.
Kiva kun olet oppinut uuden sivistyssanan, mutta se on utopiaa ilman mitään kiintiöitäkin. Kysymys on joka tapauksessa suosittuus-kisasta. Näet, että kiintiöllä tullut nainen tai ulkomaalainen olisi automaattisesti epäpätevämpi kuin suhteilla ratsastava, mahdollisesti täystollo mies, jonka ei edes tarvitse vaivautua oikeasti pätevöitymään asiaan. Ummistat silmäsi siltä, että hyvin hyvin harvoin missään rakenteissa ovat valitut ihan aidosti puhtaasti pätevimpiä ainakaan suurin joukoin. Moni muu asia vaikuttaa enemmän. Toki, jos nainen pärjää ilman kiintiöitä, on hän kristallin kirkkaasti hyvin pätevä, koska joutuu sen todistamaan. Toisin kuin miehet, joille uralla merkitystä on mm. sillä, että on naimisissa ja kannattaa perinteisiä arvoja, muttei lähde tuomitsemaan, jos joku tämän työreissuilla unohtaa.
Pätevyydellä pärjääminen ei ole utopiaa, vaan todellisuutta. Ei se koskaan tule täydellisesti toteutumaan, mutta en ole sellaista väittänytkään. Tuen mahdollisuuksien tasa-arvoa minkä voin.
En ymmärrä miksi sanot että mielestäni kiintiöllä tullut olisi automaattisesti epäpätevämpi, mutta ymmärrät varmasti että kiintiöllä otettu on vain onnen kantamoisella pätevin. Mielestäni kiintiöt perustuvat oletukseen, että suurin osa rekryistä tehdään väärin perustein, mutta päätöksien pitäisi perustua tutkittuun tietoon eikä mutuiluun. Yhtiöt haluavat voittaa kilpailijat ja siihen sopii hyvien työntekijöiden palkkaus. Jos joku yritys palkkaa osaavia ja toinen muilla perusteilla, tulee toinen näistä pitkällä aikavälillä selviämään kilpailun voittajana.
Olet väärässä siinä että mieheksi syntyminen on vapaalippu menestykseen. Kuulostaa siltä, että olet hyväksynyt suositun selityksen totuudeksi ilman kritiikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väenväkisellä osa menee hakemaan luksusta vaativan neidon. Milloin menee kaaliin, että kehitysmaassa naisten täytyy laittautua koreaksi päästäkseen pois sieltä ja siellä olevan tyystin eri kulttuuri mitä meillä?
Sinä et selvästikään ole matkustanut muuta, kuin jääkaapin ja sohvan väliä. Jostain kumman syystä ulkomaalaiset naiset, jotka ovat naimisissa oman maansa miesten kanssa, laittautuvat koreaksi päivittäin. Meinaatko tosiaan, että maailmassa kaikki muut naiset ovat yhtä leväperäisiä ja moraalittomia, kuin suomalaiset naiset, että lähtisivät rahan perässä heti miehen kuin miehen matkaan?
Et sitten ymmärrä että maissa joissa naisen asema on riippuvainen miehestä, sen naisen on pidettävä ulkonäkönsä kunnossa ettei tule jätetyksi, ei siksi että haluaisi puunata joka päivä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse pitkän linjan kotiäiti/kotirouva. Ihmetyttää kaikki kotiäitiyteen liittyvät hämärät sivumerkitykset. Kotiäiti/kotirouva pitää kodin siistinä, laittaa ruokaa, hoitaa lapset ja mitä milloinkin kodin piiriin liittyvää. Voisi sanoa, että on alan ammattilainen. Sitten mielikuvat ovat, että antaa seksiä miehelle aina kun tämä haluaa, on tyhmä kuin saapas eikä ole mitään omia mielipiteitä! Miten ihmeessä ne kotiäitiyteen liittyvät? Ihan sama kuin ihmisiset supisisivat, että "tiedäthän Pirjon, se on optikko, no ilmankos sillä ei rahat pysy käsissä, tietäähän nuo optikot" tms. ihan yhtä mielivaltaista. Kyllä kotiäitejä on tosi monenlaisia, kuten nyt vaikka niitä optikoita :) Itselleni ajatus, että kotiäitejä ei arvosteta, koska tasa-arvo on mennyt liian pitkälle, on ihan vieras. Siinä vaiheessa kun tasa-arvoa ei ole, nimenomaan ei arvosteta: esim. kotiäitejä voi olla silloin paljon, mutta ei arvostusta. Minulle tasa-arvo on mm. sitä, että nainen voi olla kotiäiti tai ansioäiti ja arvostus on sama. Aina pyritään saamaan ihmiset tukkanuottasille hakemalla vastakohtia, mutta en kotiäitinä ole ikinä väheksynyt ansioäitejä. No, näin meitä naisia kai hallitaan: kun eukot riitelee av:lla naisen asemasta, miehet tekee mitä lystää...
Höpö höpö. Mielikuva kotiäidistä on juuri se, että hän siivoaa kotia, laittaa ruokaa, hoitaa lapsia ja muutenkin tekee kaikkea kodin piiriin liittyvää. Tämä vaan ei monen mielestä ole se, miten he haluavat koko elämänsä käyttää. Tai no, lastenhoito toki tuntuu mielekkäältä, mutta sitähän on vain jonkin aikaa, kunnes lapset kasvavat. Ei kotiäiteihin yleensä mitään seksimielikuvia liitetä, päinvastoin...
Tietysti ne mielikuvat vaihtelevat. Tuo siivoaminen on sitä työn ydintä ja toki se yleensä mainitaan, mutta tarkoitan näitä sivumerkityksiä, jotka yleensä temmataan tuulesta. Kyllähän tässäkin ketjussa on mainintoja, kuinka Suomessa ei ole ollut kotiäitikulttuuria, jossa nainen PASSAA toisia jne. En ole käsittänyt jotain imurointia passaamisena vaan ihan kodin huoltamisena. Lastenhoito nyt on tavallaan passaamista, mutta eiväthän he nyt edes selviytyisi hengissä ilman tätä hoitamista. Ja yllättävän monta kertaa olen mm. juuri täältä av:lta lukenut, että en voisi olla kotiäiti ja toteuttaa seksissä vain miehen toiveita yms. yhtä kummallista. Sirpa Selännehän nousi otsikoihin tästä aiheesta, mutta lienee poikkeustapaus. Tietysti sitten voi ajatella, että paras tapa muuttaa näitä asenteita on toimia itse toisin, esiintyä tyyliin rautaisena kodin hoidon ammattilaisena tms. Ylipäänsä näin vanhemmiten olen paljon vähemmän kiinnostunut sellaisesta "yleisestä asenneilmapiiristä" mikä oli parikymppisenä jotenkin kiintoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan halua muuttaa Suomeen, kun täällä tehdään naisista miehiä. Se ei sovi muun maalaisille naisille, eikä oikein miehillekkään.
Vain suomalaiset on aivopesty tähän ja ovat vailla tietoa paremmasta elämästä.Ne jotka muuttivat ulkomaille varmasti ymmärtävät tämän. Ne jotka ei, antaa alapeukkua. Mutta jonkun tämä viesti on kerrottava.
Täällä tehdään naisista miehiä, ja miehistä naisia. Harvat kulttuurit pitävät tällaisesta. Poislukien jotkut pohjoismaat.
Tilanne alkaa onneksi korjautua. Tänne on tullut jo todella paljon ulkomaalaisia, kauniita ja naisellisia naisia. Fe - ma - kot ja soi - ja - po - jat ovat jo poissa muodista.
Mikä saa sinut kuvittelemaan täällä jo valmiiksi asuvien alkavan uudelleen jonottamaan suomalaisen pakeille? Yhden tiedän uudelleen avioutuneen. Loput keitä tunnen viihtyvät sinkkuna tai seurustelee maamiehensä kanssa.
Nyt kävi silleen hassusti, että sinä kuvittelit jotain mitä en tarkoittanut. Lisäksi saattaa olla, että kuvittelet myöskin tuntevasi useita ulkomaalaisia naisia, koska ainakin minun tuntemat ulkomaalaiset naiset, jotka ovat naimisissa suomalaisten miesten kanssa, välttelevät selvästi suomalaisia naisia ja ymmärrän kyllä miksi. Olettehan te erittäin rasistisia ja vihamielisiä otuksia. Olenkin aina ihmetellyt, että millaisia hirviöitä mahdattekaan olla, kun katkerissa vuodatuksissanne on aina joku kaljamahainen juopporetkumies vaihtanut teidät huomattavasti nuorempaan ja ennen kaikkea kauniimpaan ja ystävällisempään aasiattareen.
Erittäin harvalla aasialaisella näkyy täällä päin hyvin hoidettua ihoa, uusinta autoa ja kauniita vaatteita. Miksei miehensä hemmottele heitä? Olen nähnyt Jenkeissä ja Kiinassa rikkaita aasialaisia ja jokaisella oli kauniin kuulas iho.
Yksi mahdollinen syy voi löytyä siitä, että meillä täällä suomalainen nainen voi tulla miehen elämään pelkät pieruverkkarit päällään, mutta lähtiessää lopullisesti, on vienyt mukanaan vähintään puolet miehen omaisuudesta, vaikka ei ole sitä lainkaan kartuttanut.
Mitenkähän kuulasihoisia mahtaa enemmistö mammafoorumin "kaunottarista" olla?
Miksi halvennat miehiä? Ovatko suomalaiset miehet mielestäsi yksinkertaisia? Tyhmiä? Eivät osaa ja ymmärrä avioitua naisten kanssa, joilla on omat tulot, ja tehdä avioehtoa? Mihin tällainen mieskuvasi pohjautuu, omiin kokemuksiisi? Isäsi kokemuksiin?
Mitä se mielestäsi kertoo naisista, jos mies mennessään naimisiin joutuisi tekemään avioehdon? Minulle tulee mieleen, että nainenhan on silloin huijari. Ja miltä se naisesta tuntuu, jos mies vaatii avioehtoa? Ja minä kuvailin naisia, en suinkaan miehiä. Tunnistitko itsesi pieruverkkareista, vai mikä kirvoitti kommentoimaan? Oli avioehtoa tai ei, niin tuskin kukaan mies haluaisi ottaa mukaansa eron jälkeen puolikkaita pieruverkkareitasi.
Tuossahan itse kerroit kuinka suomalainen nainen ottaa eron ja vie puolet miehen omaisuudesta pieruverkkareissaan sitä itse ollenkaan kartuttamatta (naurattaa, ei kuvitelmasi pieruverkkareista vaan siitä että se mies kartuttaa omaisuuttaan ja nainen ei tee mitään). Niin eikö silloin kannattaisi juurikin tehdä se avioehto?
-eri
Varmaan turha tätä tänne laittaa, kun palstalla on paljon lassukoita ja muita naistenvihaajia.
En muotoilisi, että tasa-arvo on mennyt liian pitkälle, vaan että en pidä tästä unisex-tasa-arvosta. Varsinainen ongelma on miesten vihamielinen suhtautuminen naisiin ylipäätään. Kunnioituksen puute. Kyllä itse kaipaisin, että mies huolehtisi minusta. Vaikka sitten niin, että olisin ollut kotiäiti. Ja rakastaisi. Mutta sellaista ei ole ollut. Ja harva mies osaa olla käyttämättä väärin tilannetta, jossa hän tuo rahan kotiin ja on enemmän vapauksia olla ja mennä. Aika moni mies pettää ja alkaa despootiksi ihan vain koska voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ymmärrä että maissa joissa naisen asema on riippuvainen miehestä, sen naisen on pidettävä ulkonäkönsä kunnossa ettei tule jätetyksi, ei siksi että haluaisi puunata joka päivä...
Älä vaivaudu selittämään. Noihan kuvittelee varattomiem naisten laittautuvan munan takia. Ihmettelevät silmät suurina miksi nainen oikuttelee ja vaatii aina vain enemmän tuloja, sinällään sille riittäisi oma luottokortti vaan tätä ei haluta hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan turha tätä tänne laittaa, kun palstalla on paljon lassukoita ja muita naistenvihaajia.
En muotoilisi, että tasa-arvo on mennyt liian pitkälle, vaan että en pidä tästä unisex-tasa-arvosta. Varsinainen ongelma on miesten vihamielinen suhtautuminen naisiin ylipäätään. Kunnioituksen puute. Kyllä itse kaipaisin, että mies huolehtisi minusta. Vaikka sitten niin, että olisin ollut kotiäiti. Ja rakastaisi. Mutta sellaista ei ole ollut. Ja harva mies osaa olla käyttämättä väärin tilannetta, jossa hän tuo rahan kotiin ja on enemmän vapauksia olla ja mennä. Aika moni mies pettää ja alkaa despootiksi ihan vain koska voi.
Sanot että miehet suhtautuvat naisiin vihamielisesti, mutta viestisi paljastaa, että suhtaudut naisena miehiin vihamielisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Miehet keskimäärin eivät maksa edes puolta yhteisistä menoista.
Oli siis sarkasmia. Pakko tarkentaa kun oli tullut niin paljon yläpeukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan halua muuttaa Suomeen, kun täällä tehdään naisista miehiä. Se ei sovi muun maalaisille naisille, eikä oikein miehillekkään.
Vain suomalaiset on aivopesty tähän ja ovat vailla tietoa paremmasta elämästä.Ne jotka muuttivat ulkomaille varmasti ymmärtävät tämän. Ne jotka ei, antaa alapeukkua. Mutta jonkun tämä viesti on kerrottava.
Täällä tehdään naisista miehiä, ja miehistä naisia. Harvat kulttuurit pitävät tällaisesta. Poislukien jotkut pohjoismaat.
Tilanne alkaa onneksi korjautua. Tänne on tullut jo todella paljon ulkomaalaisia, kauniita ja naisellisia naisia. Fe - ma - kot ja soi - ja - po - jat ovat jo poissa muodista.
Mikä saa sinut kuvittelemaan täällä jo valmiiksi asuvien alkavan uudelleen jonottamaan suomalaisen pakeille? Yhden tiedän uudelleen avioutuneen. Loput keitä tunnen viihtyvät sinkkuna tai seurustelee maamiehensä kanssa.
Nyt kävi silleen hassusti, että sinä kuvittelit jotain mitä en tarkoittanut. Lisäksi saattaa olla, että kuvittelet myöskin tuntevasi useita ulkomaalaisia naisia, koska ainakin minun tuntemat ulkomaalaiset naiset, jotka ovat naimisissa suomalaisten miesten kanssa, välttelevät selvästi suomalaisia naisia ja ymmärrän kyllä miksi. Olettehan te erittäin rasistisia ja vihamielisiä otuksia. Olenkin aina ihmetellyt, että millaisia hirviöitä mahdattekaan olla, kun katkerissa vuodatuksissanne on aina joku kaljamahainen juopporetkumies vaihtanut teidät huomattavasti nuorempaan ja ennen kaikkea kauniimpaan ja ystävällisempään aasiattareen.
Erittäin harvalla aasialaisella näkyy täällä päin hyvin hoidettua ihoa, uusinta autoa ja kauniita vaatteita. Miksei miehensä hemmottele heitä? Olen nähnyt Jenkeissä ja Kiinassa rikkaita aasialaisia ja jokaisella oli kauniin kuulas iho.
Yksi mahdollinen syy voi löytyä siitä, että meillä täällä suomalainen nainen voi tulla miehen elämään pelkät pieruverkkarit päällään, mutta lähtiessää lopullisesti, on vienyt mukanaan vähintään puolet miehen omaisuudesta, vaikka ei ole sitä lainkaan kartuttanut.
Miksi halvennat miehiä? Ovatko suomalaiset miehet mielestäsi yksinkertaisia? Tyhmiä? Eivät osaa ja ymmärrä avioitua naisten kanssa, joilla on omat tulot, ja tehdä avioehtoa? Mihin tällainen mieskuvasi pohjautuu, omiin kokemuksiisi? Isäsi kokemuksiin?
Mitä se mielestäsi kertoo naisista, jos mies mennessään naimisiin joutuisi tekemään avioehdon? Minulle tulee mieleen, että nainenhan on silloin huijari. Ja miltä se naisesta tuntuu, jos mies vaatii avioehtoa? Ja minä kuvailin naisia, en suinkaan miehiä. Tunnistitko itsesi pieruverkkareista, vai mikä kirvoitti kommentoimaan? Oli avioehtoa tai ei, niin tuskin kukaan mies haluaisi ottaa mukaansa eron jälkeen puolikkaita pieruverkkareitasi.
Avioehto kertoo, että ihminen on kypsä realisti. Ottaisitko itse palovakuutuksen, jos olisi 40% riski tulipaloon? Mutta kun sama riski on avioeroon, niin silloinko ei?
Kuulostat todella katkeralta ja typerältä mieheltä, ei ihme ettet kelpaa kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En alennu tälle keskustelutasolle. Ellet osaa käydä dialogia ilman asiattomia rivien väliin heitettyjä väitteitä, keskustelen niiden kanssa, jotka osaavat.
Se kertoo vain siitä että sinulla ei ole aavistustakaan mistä puhut. Opiskele vaikka edes kandin verran sosiologiaa, sosiaalipsykologiaa tai antropologiaa, mielellään saman verran vielä historiaa niin homma alkaa aueta. Suomikaan ei ole lähellekään tasa-arvoinen maa. Ja mitä tapahtui sille että oma pesä ensin kuntoon?
Monikin meistä feministeistä tekee parhaansa että muillakin maailman naisilla olisi mahdollisuus parempaan. Mitä te miehet teette? Käytte huolehtimassa lomamatkoillanne että naisia alistava seksikauppa kukoistaa? Miksi laitat naisten niskoille ylipäänsä muiden maiden tilanteen parantamisen, kun lähes kaikissa maissa on valta edelleen miesten käsissä?