Tietokonepelejä pelaavat aikuiset, mitä pelaatte?
Itse olen hurahtanut Farming simulatoreihin ja nyt uusin versio 2019 menossa. Halusin nuorempana lähteä maataloustöihin Yhdysvaltoihin tai Australiaan, jossa isot pellot ja isot koneet. Noh nyt niin ei käynyt joten pelaan maamiestöisä vapaa-ajallani. Karttoina tyyliin Kansas tai Australia outback. Muita pelaavia?
Kommentit (86)
Pelaan hyvin monenlaisia pelejä. Strategiaa, sandbox-rakenteluita, roolipelejä, shootereita ja puzzleja nyt ainakin. Tuntimääräisesti eniten olen pelannut World of Tanksia ja Civilizationia (enimmäkseen 5 ja 6, mutta olen kyllä pelannut sarjaa ykkösosasta alkaen lapsena). Viime aikoina olen pelannut enimmäkseen shakkia, vaikka se nyt ei oikeastaan ole tietokonepeli.
Farming simulatoria en ole kokeillut, mutta se näyttää kyllä mukavan rennolta. Ehkä kuitenkaan ei ihan omaan makuuni, en niin välittäisi siitä työkoneilla ajamisesta. Mieluummin vain asettelisin maatilan härpäkkeitä kartalle, niin kuin kaupunginrakentelupeleissä.
Vierailija kirjoitti:
Pelaan hyvin monenlaisia pelejä. Strategiaa, sandbox-rakenteluita, roolipelejä, shootereita ja puzzleja nyt ainakin. Tuntimääräisesti eniten olen pelannut World of Tanksia ja Civilizationia (enimmäkseen 5 ja 6, mutta olen kyllä pelannut sarjaa ykkösosasta alkaen lapsena). Viime aikoina olen pelannut enimmäkseen shakkia, vaikka se nyt ei oikeastaan ole tietokonepeli.
Farming simulatoria en ole kokeillut, mutta se näyttää kyllä mukavan rennolta. Ehkä kuitenkaan ei ihan omaan makuuni, en niin välittäisi siitä työkoneilla ajamisesta. Mieluummin vain asettelisin maatilan härpäkkeitä kartalle, niin kuin kaupunginrakentelupeleissä.
Ne voi automatisoida courseplay-scriptillä. Mulla on parhaillaan 25 ukkoa/akkaa töis ja traktoreita/puimureita saman verran.
Ori and the blind forest, hollow knight, Crash, Plague doctor, the longing ja vastaavia plus Sims 😂 pleikkarilla ja Nintendolla sitten klassikkoja lapsuudesta, melkein kaikki menee.
Ps 4 ja pelaan ammuntapelejä missä nopeasti pääsee peliin mukaan. Enää ei jaksa mitään tarinavetoisia niin moninpeliä vaan ja muita pelaajia kurmottamaan 👍
Diablo 3 jaksaa naksutella ja haluaa samanlaista niin torchlight 3 uusin ps 4lla.
En tiedä, miksi kommenttini ei tullut läpi, mutta pelaan The Sims 4 ja Cyberpunk, sekä Heroes of the Storm. Aiemmin pelattiin miehen kanssa myös Monster Hunter Worldia, ja Divinity Original Siniä. Monster Hunter Worldin poistin, koska ei sitä ole tullut pelattua ja tuota Divinityä en ole uudelle koneelle asentanut. Pikkuvauvan äitinä ei muutenkaan hirveästi ehdi pelata, noista luetelluista ainoa, jota olen ehtinyt pelata enemmän kuin pari tuntia viimeisen kahden kuukauden aikana, on Cyberpunk, koska sitä mies tykkää katsella vauva sylissä. Onneksi napero ei vielä erota mitä ruudulla tapahtuu ja vaikka erottaisi, ei ymmärrä. Kunhan alkaa oivaltaa muutakin kuin kivoja värejä, pitänee vaihtaa lapsiystävällisimpiin peleihin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, miksi kommenttini ei tullut läpi, mutta pelaan The Sims 4 ja Cyberpunk, sekä Heroes of the Storm. Aiemmin pelattiin miehen kanssa myös Monster Hunter Worldia, ja Divinity Original Siniä. Monster Hunter Worldin poistin, koska ei sitä ole tullut pelattua ja tuota Divinityä en ole uudelle koneelle asentanut. Pikkuvauvan äitinä ei muutenkaan hirveästi ehdi pelata, noista luetelluista ainoa, jota olen ehtinyt pelata enemmän kuin pari tuntia viimeisen kahden kuukauden aikana, on Cyberpunk, koska sitä mies tykkää katsella vauva sylissä. Onneksi napero ei vielä erota mitä ruudulla tapahtuu ja vaikka erottaisi, ei ymmärrä. Kunhan alkaa oivaltaa muutakin kuin kivoja värejä, pitänee vaihtaa lapsiystävällisimpiin peleihin.
Tietokonepeleistä täällä kysyttiin, mutta lisään vielä, että ps4:llä pelaan/pelasin Spyro Reignited Trilogya, Final Fantasy VII remakea, Crash Bandicoot remakea ja Singstaria :D Kaikki muut paitsi FF7 onkin sitten noita lapsiystävällisempiä pelejä, joita voidaan sitten muksun kanssa yhdessä pelailla muutaman vuoden päästä, kunhan kasvaa sen verran, että hoksaa mitä ruudulla tapahtuu.
Sin2, starcraft 2, GTA V, witcher.
Eniten pelaan sellaisia pelejä jossa on hyvä juoni.
Super Mario Kart, on se kiva painaa menemään, en itse aja muuta kuin polkupyörää. En kyllä ole aika eka mutta joskus.
Cities Skylinesiä olen pelannut vuosia. Kaupunginrakennuspeli joka pesee mm. Simcityt mennen tullen, plussaa kotimaisuudesta lisäksi modeilla ja asseteilla saa aikaan niin realistisia kaupunkeja että heikompaa hirvittää.
Pelaan etupäässä roolipelejä, rakentelu/simulaatiopelejä ja strategiapelejä. Kaikkien aikojen suosikkipelejäni ovat mm. Elder Scrolls -sarja, Dragon Age:Origins ja Divinity Original Sin 2. Sims on pakko myös mainita kestosuosikkina, vaikka tähän uusimpaan eli neloseen en olekaan erityisen tykästynyt.
Viimeisen puolen vuoden aikana olen pelaillut seuraavia pelejä: Crusader Kings 3, Sims 4, Civilization 6. Juuri nyt pelaan Cyberpunk 2077 -roolipeliä.
Olen nelikymppinen nainen, tietokonepelit ovat lukemisen ohella tärkein ja rakkain harrastukseni. Rakentelupelien kanssa rentoudun ja käytän luovuuttani, roolipeleihin eläydyn ja uppoudun ja strategiapeleissä menetän joskus hermoni. :D
Animal Crossing: New Horizonsia. Ihanan rauhallinen, mieli lepää.
Taidan olla tulossa vanhaksi kun ei jaksa enää riehua ammuskelupeleissä paitsi satunnaisesti uusimpia doomeja tai wolfensteineja. Sen lisäksi kaikenlaista jossa on tarinaa ja muuta puuhaa, uusimpia control ja horizon zero dawn sekä joulualesta hommaamani outer worlds jota en vielä ole aloittanut kunnolla. Joskus retroilen jonkun tomb raiderin (uudempien tai vanhempien), mass effectien, dragon agejen, tai vielä vanhempien ropejen kanssa kuten kotor, baldurs gatet yms.
Harmi ettei Simcitystä ole tullut uudempia versioita. Sitä kliksutteli mielellään.
Skyrim