Mistä tämä valtava innostus ketoiluun on tullut?
Täälläkin kiihkomielisesti lytätään normaali terveellinen ruoka ja pidetään ketodieettinä ainoana oikeana ruokavaliona?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Ketoilijoilla menee aina tunteisiin, kun kerron, kuinka pysyn laihana vaikka ruokavalioni koostuu lähinnä täysviljatuotteista, ja käytän kasviksia, lihaa ja maitotuotteita lähinnä mausteena, ja oon terve kuin pukki :D "Mutkumutku hiilarit on saatanasta nyyh" no ette osaa vaan syödä vähemmän kuin mikä kulutus on.
No mutta jos ketolla osaa syödä vähemmän, niin onko siinä joku ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsensä huijaamista kaikki dietit. Olen koko aikuisikäni ollut samankokoinen. Terveisin rouva 50v. 159cm. ja 50kg. Syön kaikkea kohtuudella, hyötyliikuntaa joka päivä ja lisäksi hikiliikuntaa noin kolme kertaa viikossa.
Itsensä huijaamista että kaikki eivät pysty lopettamaan yhden kaljan jälkeen...
Niinpä. Minäkin olen ollut raitis koko elämäni. Terveisin rouva 49v.
Onko sut määrätty joskus käymään diabetshoitajalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsensä huijaamista kaikki dietit. Olen koko aikuisikäni ollut samankokoinen. Terveisin rouva 50v. 159cm. ja 50kg. Syön kaikkea kohtuudella, hyötyliikuntaa joka päivä ja lisäksi hikiliikuntaa noin kolme kertaa viikossa.
Ei, ei ole olleet verensokerit vinksallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketoilijoilla menee aina tunteisiin, kun kerron, kuinka pysyn laihana vaikka ruokavalioni koostuu lähinnä täysviljatuotteista, ja käytän kasviksia, lihaa ja maitotuotteita lähinnä mausteena, ja oon terve kuin pukki :D "Mutkumutku hiilarit on saatanasta nyyh" no ette osaa vaan syödä vähemmän kuin mikä kulutus on.
No mutta jos ketolla osaa syödä vähemmän, niin onko siinä joku ongelma?
Eikun sillä voisi pitää loitolla koko taudin ja vaivat, mutta kun tarkoitus on saada lääkitys kaikille mahdollisimman aikaisessa vaiheessa ja varsinkin saada niitä silmänpohjakuvauksia, joka on puhdasta businessta. Diabeteshoitajat lähettävät kaupungin allekirjoituksella niitä kutsuja. Varmaan muuallakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ole olleet verensokerit vinksallaan.
Mutta onko siihen ottanut kantaa nk. diabeteshoitaja?
Tiesitkö, että PEG se G on sokeria, se Glykoli. PolyEteeniGlykoli.
Äkkiä saa kaikenmoiista nappuloista sen arvon nousemaan, os jokaisessa on kerros sitä:-D
Kertoivat yhdessä puutarhaohjelmassa vasta, kun kasvattivat rypäleitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani keto toimii. Pari viikkoa ketoa ja lähes kaikki kivut poissa. Mistä syystä siis hankkisin kivuliaan olon takaisin?
https://yle.fi/uutiset/3-9818124
Ootko tuon lukenut?
Diabeteshoitaja lähettelee ikälopuille "asiakkailleen" kutsukirjeitä kaupungin terveyskeskuksen nimissä, vaikka ihmisellä EI OLE diabetesta ja vaikka näössä ei ole mitään vikaa: näkee jopa ilman laseja lukea sekä kirjaa että telkkaria - lasit paremminkin haittaa näkemistä, kun niitä ei kukaan pese. Näin on, kun täyttää 90 vuotta ja sitä varausaikaa ei pysty poistamaan, kun vaativat sostunnusta. Silmänpohjakuvaukseen käytettävä tippa, joka laaentaa mustuaisen Oftan Tropicamid sisältää sellaista myrkkyä, ettei ikinä pitäisi keneenkään laittaa... Tiedätkö siitä?Omalla kohdallani tämä ruokavalio (ei dieetti) ja elämäntapa on auttanut reumaan ja nivelrikkoon.
Mahtavaa! Siitä nyt vaan täytys kertoa rohkeasti muillekin, koska tietoa ei ole ainakaan vanhustenhoidossa saatavilla. Edellinen linkki oli huono, kun ei siellä lukenut sitä mitä tarkoitin, tässä siitä silmänpohjakuvauksen tipasta:
http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humspc/6/88596.pdf
"Tropikamidi on atropiinin kaltainen, muskariinireseptoreita salpaava antikolinergi. Se on synteettinen
tertiaarinen amiini, joka vaikuttaa paikallisesti silmässä. Kolinergisiin nikotiinireseptoreihin ei
tropikamidilla ole merkityksellistä affiniteettia. Tropikamidi estää tehokkaasti silmäterää pienentävän
lihaksen supistumista, mutta useista muista muskariiniantagonisteista poiketen linssinmukauttajalihas ei
lamaannu täydellisesti. Lääkkeen syklopleginen vaikutus on lyhytaikainen. Tropikamidia käytetäänkin
lähes yksinomaan silmäterän laajentamiseksi (mydriaasi) esim. silmänpohjan tutkimusta tai leikkausta
varten."
Vierailija kirjoitti:
Kellään kokemusta tai tietoa ketoilusta ja kilpirauhasen vajaatoiminnasta (Thyroxin-lääkitys). Onko suosituksia puolesta tai vastaan.
Tiedän yhden yli 70 vuotiaan, joka pääsi kokonaan eroon kilpirauhaslääkityksestä erittäin tiukalla ketolla. On muutenkin lääkkeetön ja terve ja hoikka.
Pelkät hiilihydraatit ei lihota ketään, riippuu määristä. Sokeria ei tietenkään tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellään kokemusta tai tietoa ketoilusta ja kilpirauhasen vajaatoiminnasta (Thyroxin-lääkitys). Onko suosituksia puolesta tai vastaan.
Tiedän yhden yli 70 vuotiaan, joka pääsi kokonaan eroon kilpirauhaslääkityksestä erittäin tiukalla ketolla. On muutenkin lääkkeetön ja terve ja hoikka.
Paitsi että yleensä lääkärit eivät suosittele tiukkaa ketoa juurikin kilpirauhaspotilaille. Kyseisen henkilön ikä täytyy olla se tekijä minkä takia hormonit eivät menneet vituralleen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oisko siitä, kun ne viralliset suositukset eivät näytä toimivan. Syökää puuroa ja leipää ja perunaa, niin hyvin menee. Samaan aikaan lihavuus lisääntyy, samoin kakkostyypin diabetes.
Et ole selvästikään ymmärtänyt esimerkiksi lautasmallia joka on ihan virallinen suositus.
Lautasmallin mukaan on menty ja reilusti yli puolet suomalaisista on ylipainioisia. Hyvin toimii! :D
Että sitten ärsyttää tällaiset pösilöiden kommentit. Kyllä suomalaiset on lihoneet alkoholilla, pullalla, suklaalla, sipseillä ja ylensyömisellä. Lautasmalli liittyy tähän ainoastaan sillä, että sitä ei noudateta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että yleensä lääkärit eivät suosittele tiukkaa ketoa juurikin kilpirauhaspotilaille. Kyseisen henkilön ikä täytyy olla se tekijä minkä takia hormonit eivät menneet vituralleen..
Hän on ollut erinäisillä vhh ruokavalioilla jo pari vuosikymmentä. Pari vuotta lähes karnivoorilla ja nyt kokonaan karnivoorilla. Kilpparilääkityksen sai ennen vhh ruokavaliota. Ja nyt täysin lääkkeetön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oisko siitä, kun ne viralliset suositukset eivät näytä toimivan. Syökää puuroa ja leipää ja perunaa, niin hyvin menee. Samaan aikaan lihavuus lisääntyy, samoin kakkostyypin diabetes.
Et ole selvästikään ymmärtänyt esimerkiksi lautasmallia joka on ihan virallinen suositus.
Lautasmallin mukaan on menty ja reilusti yli puolet suomalaisista on ylipainioisia. Hyvin toimii! :D
Että sitten ärsyttää tällaiset pösilöiden kommentit. Kyllä suomalaiset on lihoneet alkoholilla, pullalla, suklaalla, sipseillä ja ylensyömisellä. Lautasmalli liittyy tähän ainoastaan sillä, että sitä ei noudateta!
No miksi sitä ei noudateta? Olisko niin, että se ei toimi. Mulla ainakin lautasmallin mukaan syöden jää pikkunälkä ja mässyhimo päälle.
Ketolla syödessä 2-3 ateriaa päivässä riittää eikä ole tarvetta naposteluun ja ylensyöntiin.
Aamulla puuro ja marjoja. Päivällä salaattia, iso annos. Salaatin seassa vihanneksia ja jotain proteeinia. Illalla täiden jälkeen lautasmallin mukainen lämmin ruoka, vihannesten osuus ehkä vähän enemmän kuin hiilareiden. Jos tässä välissä tai illalla on nälkä, voi syödä hedelmän tai porkkanan.
Paino on normaali, ollut aina, ja olen terveempi kuin pukki. Ikää 60, sairaalassa kävin 90-luvulla pari kertaa synnyttämässä ja yhden yön olin tarkkailussa muutama vuosi sitten pienen tapaturman jälkeen. Flunssan sairastan kerran viidessä vuodessa.
Muutaa vuosi sitten paino lähti nousemaan lähelle ylipainoa. kokeilin karppausta, painon nousu hidastui, mutta olo oli aivan kamala eikä vatsa toiminut. Se nyt ei vaan aina samat asiat toimi kaikilla, miten se on monilla niin vaikea myöntää?
Vierailija kirjoitti:
Aamulla puuro ja marjoja. Päivällä salaattia, iso annos. Salaatin seassa vihanneksia ja jotain proteeinia. Illalla täiden jälkeen lautasmallin mukainen lämmin ruoka, vihannesten osuus ehkä vähän enemmän kuin hiilareiden. Jos tässä välissä tai illalla on nälkä, voi syödä hedelmän tai porkkanan.
Paino on normaali, ollut aina, ja olen terveempi kuin pukki. Ikää 60, sairaalassa kävin 90-luvulla pari kertaa synnyttämässä ja yhden yön olin tarkkailussa muutama vuosi sitten pienen tapaturman jälkeen. Flunssan sairastan kerran viidessä vuodessa.
Muutaa vuosi sitten paino lähti nousemaan lähelle ylipainoa. kokeilin karppausta, painon nousu hidastui, mutta olo oli aivan kamala eikä vatsa toiminut. Se nyt ei vaan aina samat asiat toimi kaikilla, miten se on monilla niin vaikea myöntää?
"Vihannesten osuus vähän enemmän kuin hiilareiden" Vihannekset on hiilaria.
Minkähänlaista karppausta olet kokeillut, kun et näköjään tiedä, mitä on hiilarit.
Enkä tällä tarkoita, että karppaus sopii kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitä ei noudateta? Olisko niin, että se ei toimi. Mulla ainakin lautasmallin mukaan syöden jää pikkunälkä ja mässyhimo päälle.
Ketolla syödessä 2-3 ateriaa päivässä riittää eikä ole tarvetta naposteluun ja ylensyöntiin.
No ei meillä kotonakaan noudatettu, eikä monen muunkaan kotona. Siitä jää epäsäännöllisen syömisen tavat päälle. Aikuisena olen opetellut syömään suurin piirtein lautasmallin mukaan, ennen kaikkea säännöllisesti. Silloin ei mässyhimo vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketolla syödessä 2-3 ateriaa päivässä riittää eikä ole tarvetta naposteluun ja ylensyöntiin.No ei meillä kotonakaan noudatettu, eikä monen muunkaan kotona. Siitä jää epäsäännöllisen syömisen tavat päälle. Aikuisena olen opetellut syömään suurin piirtein lautasmallin mukaan, ennen kaikkea säännöllisesti. Silloin ei mässyhimo vaivaa.
Kai sä kuitenkin tajuat, mitä tarkoittaa säännöllinen? Se ei kerro ruuan sisällöstä eikä ruokailuvälien pituudesta mitään.
Itselleni perimätestin mukaan hiilarit eivät ole ideaali ravinnonlähde. VHH:lla olen muuttunut energiseksi aamuihmiseksi. Välillä seurassa kohteliaisuudesta syön hiilareita huonoista lähteistä, ja tämä kostautuu aina fyysisellä huonovointisuutena tai väsymyksenä. Joillekin taas runsaampi siivu hiilareita ruokavaliossa sopii erinomaisesti! Pitäisi kuitenkin ymmärtää, että kaikille ei eikä tällä ruokavaliolla ole välttämättä tekemistä laihdutuksen kanssa.
T. Pohjois-Suomesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lautasmallia ei edes yritetä noudattaa. Lihominen ei johdu ainakaan suosituksista.
Voi ei, se makrogolhullu on vallannu tänkin. Miten vanhusten silmätipat liittyy keto-ruokavalioon? Niin paljon, että pitää kaksi sivua pitää monologia ja linkata itselleen vastauksia pelottavista vierasperäisesti nimetyistä aineista?
Mun mielestä jokainen voi syödä siten, että tuntuu hyvältä. Ei aina välttämättä terveellisin mahdollinen, mutta mulle ainakin ratkasee se, että oon energinen eikä ruoka hallitse arkea. Syön varmaan kokonaisuudessaan liian niukasti, mutta jos se lyhentää mun elämää vuosilla, niin voi voi. En noudata mitään ruokavaliota, pääasiassa eniten menee juureksia, pähkinöitä ja juustoja, kun niistä tykkään. Ei mikään täydellinen ruokavalio, mutta mulle sopiva.