Ensimmäinen euroviisukappale, jonka muistat?
Omani on Monica Aspelundin Lapponia, vuodelta 1977.
Syntymävuoteni on 1964.
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Pylly vasten pyllyä pum pum. Fredi taisi olla, vuotta en muista.
Olen syntynyt -69.
Sama, syntynyt -67.
Tai se on ensimmäinen, jonka muistan, koska se oli niin hauska. Muistelen, et aikuisista se oli vähän "tuhma", mutta lapsista se oli yksinomaan riemastuttavan hauska.
Diggiloo diggiley 1984. Olen syntynyt 1977 ja tietysti aiempienkin vuosien euroviisuja muistan, mutta tämän olen nähnyt tv:stä suorana.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt -69.
Sama.
-68
Ensimmäiset Euroviisut, joita muistan itse seuranneeni oli 2004, Jari Sillanpää ja Takes 2 to tango :D
Olin tuollon 11. Vanhempia euroviisukappaleita muistan kyllä, mutta en itse viisuja.
Tom Pillibi vuonna 1960, olen vm. 1945
CatCat - Bye Bye Baby, vuodelta 1994
1984 olen syntynyt.
Ami Aspelundin Fantasiaa (1983). Olin 5-vuotias. Melodia ja kappaleen kulku sykäytti.
Tuo muisto luultavasti siitä, kun on voittanut Suomen karsinnan.
Vierailija kirjoitti:
Monoja kaappiin. Olisikohan ollut 70-80-lukujen taitetta.
Nopsa googlaus, vuodelta 1982. Mono i Agapi
Minäkin tiedän tämän "monoja kaappiin" -kappaleena, vaikka tuskin on muistoa vuodelta 1982. Tätä on kai soitettu radiossa sittemmin.
Kas kun kukaan ei ole tehnyt tästä kappaleesta sellaista versiota, jossa on suomenkieliset tekstit.
Severinen esittämä voittokappale Ranskan biisistä Monacossa 1971 Euroviisuista suomalaisen Carolan tulkitsemana Penkki,puu,ja puistotie!
Marie N - I Wanna
Vuoden 2002 voittaja. Olen syntynyt 1996
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt -69.
Sama, syntynyt -67.
Tai se on ensimmäinen, jonka muistan, koska se oli niin hauska. Muistelen, et aikuisista se oli vähän "tuhma", mutta lapsista se oli yksinomaan riemastuttavan hauska.
Vauvapalstaversiona se olisi pyypyy vasten pyypyytä pump pump
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelin A pani pio poni pe, tai siis näin lapsena lauloin.
Toinen minkä muistan on saman maan Hallelujaa laulaa. En muista kumpi oli ensin.
A Ba Ni Bi voitti 1978
Hallelujah voitti 1979
Sandie Shaw, 1967, Puppet on a String. Olin 11v. ja opparin ekalla luokalla Ogelissa.
Kaija Kärkisen Yksi hullu yö v. 1991. Olin silloin ekaluokkalainen.