Ensimmäinen euroviisukappale, jonka muistat?
Omani on Monica Aspelundin Lapponia, vuodelta 1977.
Syntymävuoteni on 1964.
Kommentit (232)
Tätä muistan katselleeni. Olin 10-vuotias. Jäänyt varmaan mieleen kun se oli niin kamalan kuuloinen.
Cat Catin Bye Bye baby vuonna 1994. Olen syntynyt - 87, en ollut toukokuussa vielä täyttänyt seitsemää.
Virpi ja Katja olivat mielestäni kuin barbeja isoissa hiuksissaan ja värikkäissä esiintymishaalareissaan.
Vierailija kirjoitti:
Anneli Saaristo, La Dolce Vita 1989. Olen syntynyt 1975. Sijoitus 7:ksi. Jonkinlainen muistikuva, että istuin olohuoneessa perheen kanssa, ja jännitettiin Annelin sijoitusta kilpailussa.
Jugoslavia voitti. Oli minun suosikki.
Jarkko ja Laura - Kuin silloin ennen 1969. Ite olin 5v.
......Oho - googlatkaa! Ne on yhä aviopari, yhdessä vuodesta 1965...
Jos "muistamista" ei spesifioitu mitenkään erityisesti, niin olen lapsesta asti rakastanut Tanskan Dansevisea kun kuulin sitä radiosta (tosin vasta vuosia myöhemmin tajusin sen olevan Euroviisubiisi). Ensimmäiset viisut, mitä oikein kunnolla katsoin ja muistan tilanteen vieläkin, oli Abban voittovuosi ja Waterloo on hyvä biisi vieläkin :)
Vierailija kirjoitti:
Cat Catin Bye Bye baby vuonna 1994. Olen syntynyt - 87, en ollut toukokuussa vielä täyttänyt seitsemää.
Virpi ja Katja olivat mielestäni kuin barbeja isoissa hiuksissaan ja värikkäissä esiintymishaalareissaan.
Sama! Olen myös 1987 syntynyt ja muistan myös, että he olivat kuin tumma ja vaalea barbi.
Israelin Hallelujah vuodelta 1979. Olin kuusivuotias. Seuraavalta vuodelta muistan Loirin Huilumiehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anneli Saaristo, La Dolce Vita 1989. Olen syntynyt 1975. Sijoitus 7:ksi. Jonkinlainen muistikuva, että istuin olohuoneessa perheen kanssa, ja jännitettiin Annelin sijoitusta kilpailussa.
Jugoslavia voitti. Oli minun suosikki.
Ei sekään huono ollut, todella vetävä kappale.
Ap
Mikko Alatalo lauloi ''minen mee uimaan, minen mee uimaan, kalat on vetteen pissanneet''
saattoi olla syksyn sävelkin. Tosin jostain syystä ei päässyt jatkoon.
Ei erityisemmin euroviisut kiinnostaneet, mutta jotenkin on mieleen jäänyt 1993 Eva Santamaria - Hombres, tykkäsin tosi paljon, olin 17v.
Power to all our friends ja ihana Cliff Richards. Olikohan vuosi 1972 tai 1973. Olen syntynyt 1965.
Vierailija kirjoitti:
Pylly vasten pyllyä pum pum. Fredi taisi olla, vuotta en muista.
Olen syntynyt -69.
1976 tai niiltä main. Ihan mahtava sanoitus, harmi, ettei voittanut.
Digiluu Digilei vuodelta 1984.
Olen syntynyt 1974.
Italian euroviisu junasta johonkin. Aivan mahtava melodia. Muistaako joku? 65 on syntymävuoteni, joten viisu on vanha.
Sonja Lumme: Eläköön Elämä!
Biisi 1985, itse vuosikertaa 1977.
Tipi-tii
Marion Rung
En edes tiennyt, että kyseessä oli Euroviisu. Selvisi googlaamalla. Äiti lauloi tuota meille. :)
t. 1965