Ensimmäinen euroviisukappale, jonka muistat?
Omani on Monica Aspelundin Lapponia, vuodelta 1977.
Syntymävuoteni on 1964.
Kommentit (232)
Valoa ikkunassa joskin ihan alkuaikoina. Viiskyt tai kuuskytluvulla. Olen sen verran vanha, eten ole varma esittäjästä Laila Halme tai joku muu !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monoja kaappiin. Olisikohan ollut 70-80-lukujen taitetta.
Nopsa googlaus, vuodelta 1982. Mono i Agapi
Minäkin tiedän tämän "monoja kaappiin" -kappaleena, vaikka tuskin on muistoa vuodelta 1982. Tätä on kai soitettu radiossa sittemmin.
Kas kun kukaan ei ole tehnyt tästä kappaleesta sellaista versiota, jossa on suomenkieliset tekstit.
On tehnyt Berit, rakkaus voittaa
Monacon voittoviisu Un banc, un arbre, une rue tai jotenkin noin se nimi meni. Vuosi oli 1971. Seuraavat jotka muistan ovat Hollannin What do I do v. 1972 ja saman vuoden voittajan Apres toin. Olen vuosimallia 1965.
Puhelinlangat kaulaan Waterloossa. Ystävällisin terveisin Kojo sekä Pave Maijanen.
Waterloo ja koko 1974 kisa jäi voimakkaasti mieleen. Myös vähän vanhempien kisojen suomalaisten lauluja muistan nähneeni TV:ssä lapsena. Ovat voineet olla jotain uusinta pätkiä...jos sellaisia nyt 70-luvun alun kanava määrällä oli. Tai sitten ovat jotain muita TV-esiintymisiä.
s.1965
Corinne Hermes ja Si la vie est cadeau vuodelta 1983.
Vierailija kirjoitti:
Muistan Katri-Helenan letkajenkan Minne tuuli kuljettaa. Sitä ei kyllä valittu Suomen edustajaksi vaan Aurinko laskee länteen ja Viktor Klimenko. Olen syntynyt 1954.
Hehe. Mulla on vieläkin trauma tästä.
Kerrankin sellainen kappale, josta olisi voitu odottaa hyvää sijoitusta, vaikka ihan ykköstä, koska letkajenkka oli maailmalla muotia juuri silloin. Niin ei, raati ohitti yleisön ja Klimenko sinne hitaasti veisaamaan...
Ja voittajakappale oli sitten jenkka.
Päivä kahden ihmisen - Finland 1986
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä viisuja seurannut, mutta lordin voiton muistan aina.
Vm. 1966
Ja Kojon nuku pommiin. No points.
Boulevardin Nauravat Silmät muistetaan.
Synnyin 1972.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tuo sama, olen tosin vuotta nuorempi.
Silloin kyllä Suomen lady veti korkealta ja kovaa. Kappale on vieläkin hyvä.
Muuten muistan israelilaisten kappaleen jossa laulettiin jotain Aba nibi tms.
Army of lovers: Israelism, 1993
Kuulostaa siltä, kuin siinä laulettaisiin "ne vei mun sanomalehden". Itsekin lauloin lapsena sitä niin :)
Gigliola Cinquetti: Non ho l'età.
Liian nuori rakkauteen - niin olin silloin minäkin.
Kaunis laulu, tykkään vieläkin.🥰
T:Eläkemummo
Typerä - tyttö mut tomera... Siltä se kuulosti pienenä. Arvaatko mikä voittobiisi kyseessä?
Penkki, puu ja puistotie, Luxemburgin euroviisu 1971.
Syntynyt 1963
Varmaan Severinen esittämä Un banc (ja jotain). Monacon edustuskappale jotain 197x.
Tai se Eres tu (suomeksi väännettiin "ja kun hän ei eres tuu, eres tuu"). Ärsyttävä piisi aina ollut.
Hurrian hymni Nikkalille 1400 eaa. Olin silloin 3v.
Olen syntynyt -74, ja ensimmäiset euroviisut, jotka varmuudella muistan, oli 1980. Vesku Loirin Huilumies ja Kirkan Karthago (joka oli karsinnoissa) olivat molemmat lauluja, joita muistan laulelleeni. Yritin jopa esittää Loirin kappaleen huilusooloa, tietysti ilman huilua.