Ensimmäinen euroviisukappale, jonka muistat?
Omani on Monica Aspelundin Lapponia, vuodelta 1977.
Syntymävuoteni on 1964.
Kommentit (232)
Olin lapsena ihan varma, että Suomi voittaa Laura Voutilaisen biisillä! Viisuiltana olin piirtänyt Suomen liput käsiin ja olin varmaan jotain kymmenen. No ei ihan torilla tavattu
Vierailija kirjoitti:
Laura Voutilaisen biisi vuodelta 2002 taitaa olla ensimmäisiä.. myös Kreikan Helena Paparizou vuodelta 2005 on elävästi mielessä
-93
Olen katsonut euroviisuja pikkutytöstä lähtien yli 50 vuotta (90-luvulla joistakin kilpailuista katsoin vain pistelaskun), mutta harvemmin olen osannut arvata voittajan jo esikatseluvideon perusteella. Helena Paparizoun kohdalla sen tein. Muut sellaiset ovat olleet 1997 Englannin Katrina and the Wavesin Love Shine A Light ja 2010 Saksan Lenan Satellite.
Ekan kerran katsoin viisut kun se Diva-laulu voitti. Olin kyllä kuullut Waterloon ja Love shine a lightin, mutta en tiennyt että ne on viisuja.
Katu, penkki ja puu. Tosin ranskaksi (kai). Joskus 60-luvun alkupuolella.
Varmaankin Hard rock halleluja. Olin silloin yläasteella. En edes muista seurattiinko meillä koskaan viisuja niin aktiivisesti kun olin lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^Jotain etäisiä muistikuvia samalta vuodelta myös Latvian biisistä
Itse asiassa aika hauskaa, koska löysin Brainstormin uudelleen aikuisemmalla iällä enkä muistanut viisumenneisyyttä yhtään
Eikös tälle Brainstormin laulajalle käynyt jotenkin köpelösti myöhemmin?
Hui, toivottavasti ei! Wikipedia ei ainakaan tiedä asiasta:
Renārs Kaupers (s. 1. syyskuuta 1974 Jelgava, Latvian SNT, Neuvostoliitto), taiteilijanimeltään Reynard Cowper, on latvialainen poplaulaja ja Brainstorm-yhtyeen laulaja. Yhtye tuli tunnetuksi ympäri Eurooppaa edustettuaan ensimmäistä kertaa kilpailuun osallistunutta Latviaa vuoden 2000 Eurovision laulukilpailussa. Seuraavana vuonna Kaupers ilmoitti Latvian antamat pisteet, ja vuonna 2003 hän juonsi Marija Naumovan kanssa Eurovision laulukilpailun Riiassa sekä Congratulations-juhlalähetyksen. Kaupers on naimisissa vaimonsa Agnesen kanssa ja heillä on kaksospojat.
Jäin ekaa kertaa kiinni alkoholin juomisesta. Telkkarissa soi silloin Waterloo. Tosi tarina. Olen syntynyt 1959.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan Severinen esittämä Un banc (ja jotain). Monacon edustuskappale jotain 197x.
Tai se Eres tu (suomeksi väännettiin "ja kun hän ei eres tuu, eres tuu"). Ärsyttävä piisi aina ollut.
... kun ei telkkaristakaan mitään... eres tuu.
Anneli Saaristo ja La Dolce Vita, 1989. Olen syntynyt 1983.
Laura Voutilaisen biisi vuodelta 2002 taitaa olla ensimmäisiä.. myös Kreikan Helena Paparizou vuodelta 2005 on elävästi mielessä
-93