Ensimmäinen euroviisukappale, jonka muistat?
Omani on Monica Aspelundin Lapponia, vuodelta 1977.
Syntymävuoteni on 1964.
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Typerä - tyttö mut tomera... Siltä se kuulosti pienenä. Arvaatko mikä voittobiisi kyseessä?
Näin kun kysytään, mä miettimään jään... 😉
"Mono ja kaappi", eli Anna Vishy: Mono i agapi. Vuosi oli 1982. Olin neljävuotias.
Vierailija kirjoitti:
Penkki, puu ja puistotie, Luxemburgin euroviisu 1971.
Syntynyt 1963
Monacon
Suomalaisista muistan TomTomTom,
Belgia 1974 Fleur de liberté oli ihana :)
Päivi Paunun ja Kim Floorin esittämä Suomen edustuskappale vuodelta 1972.
Olikohan sen nimi Muistatko sen illan tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä viisuja seurannut, mutta lordin voiton muistan aina.
Vm. 1966Ja Kojon nuku pommiin. No points.
Esitys oli kyllä hyvä siellä loppukilpailussa. Ei ollut esittäjän eli Kojon vika, ettei menestystä tullut.
Itse asiassa oli hyvä, että Suomella oli tuollainen kappale järkyttämässä sitä p*skantärkeän ja jäykän näköistä yleisöä.
Istuivat liikahtamatta paikoillaan, olipa kappale miten vauhdikas hyvänsä. Oli niin virallista, että!
https://www.google.com/search?q=tipi+tii+eurovision&rlz=1C1CHBF_svSE972…
Marion Rung Tipi tii. Radiossa jatkuvasti soitettiin 60 ja 70 luvun alussa,
Vierailija kirjoitti:
Päivi Paunun ja Kim Floorin esittämä Suomen edustuskappale vuodelta 1972.
Olikohan sen nimi Muistatko sen illan tms.
Muistathan
Suomalaisista se on joko Kirkan Hengaillaan tai Sonja Lumpeen Eläköön elämä. Kaikista ehkä Carola Häggkvistin Främling. Luulin lapsena että Carola on oikein megatähti.
Muistaa kappaleiden säkeitä noin 3 vuotiaasta lähtien kun laulanut mukana ja 1972 euroviisu 5 vuotiaana.
1972 Muistathan Päivi Paunu ja Kim Floor mutta kunnolla innostuin vasta ABBAn Waterloosta 1974
Vierailija kirjoitti:
Mikko Alatalo lauloi ''minen mee uimaan, minen mee uimaan, kalat on vetteen pissanneet''
saattoi olla syksyn sävelkin. Tosin jostain syystä ei päässyt jatkoon.
Minen mee uimaan oli Syksyn sävel kilpsilussa 1988. Kappale diskattiin, koska löytyi videotodiste, jossa Alatalo oli esittänyt pienen pätkän kappaleesta keikalla Kaustisilla. Kuulijoita keikalla oli kymmenkunta, kuusivuotias minä mukaan luettuna.
Tälle ovat vanhempani naureskelleet jälkikäteen, että Alatalon Syksyn sävel-voittoputki katkesi tuon esityksen vuoksi, jossa paikalla vain kourallinen maksanutta yleisöä. Alatalolla oli aiemmin samana päivänä ollut ilmaiskonsertti, minkä vuoksi maksullinen iltakeikka oli melkein tyhjä.
Meinasin vastata Vickyn Sata salamaa, mutta sitten kävin katsomassa listaa noista Suomen edustajista ja muistan kyllä pari vuotta aiemmin olleen Sonja Lumpeen Eläköön elämänkin hyvin.
Ensimmäinen mikä tuli mieleen on Ik hou van jou. Kukaan ei taatusti muista.
Suomalaisista ”Älä mene pois” ja ulkomaalaisista ”Save All Your Kisses For Me”. Olen synt. 1966.
Viktor Klimenko, Aurinko laskee länteen.
Brotherhood of Man: Save your kisses for me vuodelta 1996.
Itse olen syntynyt 1972.
Vierailija kirjoitti:
Brotherhood of Man: Save your kisses for me vuodelta 1996.
Itse olen syntynyt 1972.
Siis vuodelta 1976, tietenkin!
Ei lasketa ABBAa tai suomalaisia klassikoita, niin vuoden 96 Eestin Kaelakee Hääl. Viisuja aloin seuraamaan vuonna 1998.
Ai tämä?