Ensimmäinen euroviisukappale, jonka muistat?
Omani on Monica Aspelundin Lapponia, vuodelta 1977.
Syntymävuoteni on 1964.
Kommentit (232)
Joitain hajanaisia muistoja on jo aiemmaltakin ajalta, mutta kunnolla muistan vasta sen, kun Marion lauloi 1973 kappaleen Tom Tom Tom.
Vierailija kirjoitti:
Ann-Christine 'Playboy'. Edusti Suomea vuonna 1966. Pirteä kappale.
Nyt muistan aiemmalta. 1964 vuodelta eurovisiovoittaja 16-vuotias italialaistyttö. Nimeltään Gigliola. Suloinen tyttö ja kaunis laulu.
sama
Vierailija kirjoitti:
Monoja kaappiin. Olisikohan ollut 70-80-lukujen taitetta.
Mono i agapi, oli Kyproksen kappale v. 1982.
Mieleeni on jäänyt se Jugoslavian kappale, jossa mielestämme laulettiin: ”Ostamos namuja, piilota luuttuja booliin”. Taisi olla 1983.
Vierailija kirjoitti:
My Star, oisko ollut ysäriltä?
Latvialaisen Brainstorm-yhtyeen viisu v. 2000.
Omani on kappale vuodelta 1994 ja se on Cat Cat:n Bye Bye Baby. Olin tuolloin 11-vuotias ja muistan kun koulussa välitunnilla hoilattiin sitä kovaa ja korkealta 😂. Edelleen tykkään tuosta kappaleesta.
Oikeastaan ekana ei tullut mieleen tuo Cat Cat:n biisi vaan Michael Flatleyn Riverdance-esitys, joka oli tuolloin samana vuonna Euroviisujen väliaikanumerona. Esitys jäi vahvasti mieleen ja edelleenkin tulee kylmät väreet kun katson sitä. Joitakin vuosia sitten toteutin haaveeni, kun pääsin katsomaan Riverdance-esitystä Dublinin Gaiety teatterissa.
Ennen tuli aina katsottua Euroviisut, mutta nyt en ole useaan vuoteen niitä seurannut. Viimeisin kilpailu jonka katsoin kokonaan taisi olla vuonna 2015. Silloin esitettiin hyviä kappaleita, tosin voittajabiisistä Heroes en tykännyt yhtään. Nykyään tuntuu, että kilpailun taso on laskenut ja kappaleet on samaa tusinatavaraa. Lisäksi mielestäni moni maa pilaa kappaleensa sillä, että ne lauletaan englanniksi eikä heidän omalla kielellään. Tietynlainen aitous on jää pois.
En ole ikinä viisuja seurannut, mutta lordin voiton muistan aina.
Vm. 1966
Olen syntynyt 1970.
Kaikkien aikojen suosikkini on Sophia Vossoun I Anixi ysärin alusta. Hän edusti Kreikkaa.
Italialainen saksofonisti kyllä raiskasi sen biisin soolon, löytyy youtubesta.
Israelin A pani pio poni pe, tai siis näin lapsena lauloin.
Sweet Dreams: I'm never giving up ja Carola:Främling ja molemmat samana vuonna eli 1983. Olin silloin 10v ja molemmat vieläkin minun soittolistalla.
Meiking ap joor maind vuodelta 1981 ja mielestäni esiintyjä. Oli Buzcoks 😂
Vierailija kirjoitti:
Israelin A pani pio poni pe, tai siis näin lapsena lauloin.
Toinen minkä muistan on saman maan Hallelujaa laulaa. En muista kumpi oli ensin.
Anneli Saariston La Dolce Vita. Olin jotain 10v
Ploiri räkimässä huiluun tuossa rikoksessa ihmisyyttä vastaan nimeltä "Huilumies".
Vierailija kirjoitti:
Anneli Saariston La Dolce Vita. Olin jotain 10v
Ai että! Tää on kyllä ihana.
Ap
Monoja kaappiin. Olisikohan ollut 70-80-lukujen taitetta.