Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen euroviisukappale, jonka muistat?

Vierailija
15.01.2021 |

Omani on Monica Aspelundin Lapponia, vuodelta 1977.
Syntymävuoteni on 1964.

Kommentit (232)

Vierailija
201/232 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarkko ja Laura: Kuin silloin ennen, olin 6 v.

Vierailija
202/232 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko laskee länteen. Viktor Klimenko 1963.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/232 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

paipai peipi, peipi kuutpai

1994

Vierailija
204/232 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa ensimmäisenä mieleen Jasmine. Laulua en muista mutta hiukset. Olin lukioikäinen.

Toisena mieleen muistui myös Bye bye baby, olin yläasteella, Catcat herätti keskustelua.

Vierailija
205/232 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata salamaa iski jo pienenä ja tykkään kyllä edelleen. 🤩

Vierailija
206/232 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1964

Gigliola Cinquetti - Non Ho L'Età - Eurovision Song Contest Winner 1964 (original performance)

Vierailija
207/232 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biisiä en muista, mutta muistan kun Laura Voutilainen edusti. Sitä aiemmin eli ennen kouluikää tuskin edes kisoja katsoin.

Toi on mullakin ensimmäinen, jonka muistan.

Mä oikein muistan, että oikein laulelinkin sitä siansaksaksi 9 vuotiaana. Addicted to You on biisin nimi ja oon syntynyt vuonna 1993.

Vierailija
208/232 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vuonna 2000 syntynyt ja muistan 2004 viisut! Minusta wild dances oli hauska biisi, mulle tuli siitä Xena mieleen :)

Muistan kun katsoin Euroviisujen esikatseluita tv:stä ja tuli Ukrainan vuoro. Ja tuli tämä wild dances. Iski heti. Olin silleen että vau! Jäi mieleen ja kun tuli viisut odotin Ukrainan esitystä. Olin silleen, että tämä voittaa ja niin se voitti. Ikää oli itsellä 19 vee. Ensimmäisiä euroviisuja joita katsoin.  

Vierailija
209/232 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kojon nuku pommiin joskus kasarilla. Oli niin suuri myötähäpeä kappaleesta. Finland 0 poeng.

Vierailija
210/232 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä muista niistä juuri muuta kuin sen Lordin Hard Rock Halleluja vai miten se nyt kirjoitettiin ja senkin vain koska Suomi voitti silloin ensimmäisen ja ainakin vielä toistaiseksi ainoan kerran ne Euroviisut. Mutta ei ne Euroviisut minua oikein kovasti kiinnosta kun ne ovat homojen musiikkijuhlat jossa homot juhlivat homouttaan jorlaamalla erillaisia homojen lauluja. Siksi ne eivät kiinnosta minua koska minä en ole homo.

Vierailija
211/232 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marie Myriamin L'oiseau et l'enfant, 1977 voittajakappale, josta tykkäsin ihan hirveästi. Olin kilpailun aikaan 8-vuotias.

Sama, olin 3-vuotias. Lapsuusmuistokirjaani äitini on kirjannut, kuinka lauleskelin sitä. Katri-Helena levytti jossain vaiheessa tästä suomenkielisen version Lapsi ja lintu.

Vierailija
212/232 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppu pump pump 1976.

Vierailija
213/232 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kojon nuku pommiin joskus kasarilla. Oli niin suuri myötähäpeä kappaleesta. Finland 0 poeng.

Nämä oli ekat viisut, jotka katsoin, tai yritin katsoa. Kojo esiintyi ensimmäisenä ja esityksen jälkeen nukahdin sohvalle. Heräsin sopivasti, kun tuon vuoden voittaja Nicole, joka esiintyi viimeisenä, aloitti kappaleensa Ein Bissen Frieden. Olin 8, vuosi 1982.

Vierailija
214/232 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodelta 2000, jolloin olin 8-v. Taisin saada katsoa viisut ekaa kertaa (kun kerran tulevat niin kauhean myöhään). Muistan lähinnä voittajan, josta tykkäsin ihan hirveästi eli Tanskan. Nykyäänhään biisi on aivan hirveä Cher-autotuneineen :DDD ja intro kuulostaa ihan siltä Nooan saari -piirretyn tunnarilta!

Muistan myös jotenkin hämärästi, että jännitettiin kotona Suomen pärjäämistä ja että Nina Åströmin biisi kuulosti lapsen korviin niin tarttuvalta hitiltä :D Ollaan varmaan kotona katsottu itse Suomen karsinnatkin, mutta miten voi olla ettei ole mitään muistikuvaa suurista lapsuuden suosikkitähdistäni Nightwishistä ja Anna Erikssonista?!

Vierailija
215/232 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Jotain etäisiä muistikuvia samalta vuodelta myös Latvian biisistä 

Itse asiassa aika hauskaa, koska löysin Brainstormin uudelleen aikuisemmalla iällä enkä muistanut viisumenneisyyttä yhtään

Vierailija
216/232 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^Jotain etäisiä muistikuvia samalta vuodelta myös Latvian biisistä 

Itse asiassa aika hauskaa, koska löysin Brainstormin uudelleen aikuisemmalla iällä enkä muistanut viisumenneisyyttä yhtään

Eikös tälle Brainstormin laulajalle käynyt jotenkin köpelösti myöhemmin? 

Ja ap kysymykseen, itse muistan Carola Häggvistin varmaan vanhimpana, asuttiin tuolloin Ruotissa.

Vierailija
217/232 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tälle Brainstormin laulajalle käynyt jotenkin köpelösti myöhemmin? 

Renars on edelleen bändin laulaja ja heidän uusin musavideonsa julkaistu kuukausi sitten https://www.youtube.com/watch?v=Hxd4AgszxEU

Mutta yksi bändin soittajista menehtyi liikenneonnettomuudessa :'(

Vierailija
218/232 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mono ja kaappi", eli Anna Vishy: Mono i agapi. Vuosi oli 1982. Olin neljävuotias.

Off topic mutta Mono ja kaappi -Annan veretseisauttava veto Ateenan kotikisoissa 2006 on minulle yksi viisuhistorian ikimuistoisimmista hetkistä

Vierailija
219/232 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monojääkaapista löytyy myös Annan tuoreempi tulkinta ja viime vuoden Kyproksen Kreikan Gagan versio

Vierailija
220/232 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipitii tai Fredin pylly vasten pyllyä pum pum. Kumpikohan oli ensin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän