Työnantaja ei anna kunnollisia työvälineitä
Valittaa kuitenkin hitaudesta ja on ilmoittanut siirtävänsä jotain työtehtäviä pois. Työnteko on hidasta, koska niitä ennakkoon sovittuja työvälineitä ei ole työnantaja hankkinut. Olen yrittänyt puhua asiasta, mutta viesti ei mene perille. Onko tästä oltava yhteydessä työsuojeluvaltuutettuun?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Auttaisiko työpaikan vaihto?
Mahdollisesti, mutta olen kiinni määräaikaisella työsopimuksella.
Onko sinulla todisteet tästä lupauksesta?
Ilmoitat työnantajalle, että sen kun siirtää työtehtäviä pois. Voit auttaa kertomalla mitä siirtää pois kun ei sinulle ole hankittu työvälineitä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla todisteet tästä lupauksesta?
Kyllä on.
Mene pääkonttorille keittelemään pomoille kahvia ja ilmoita tekeväsi niin jatkossakin kunnes työvälineet löytyy. Tee ilmoitus niin kovalla äänellä että ylin johtokin sen kuulee.
Vierailija kirjoitti:
Muilla työpaikoilla ei ole ollut tällaista. Olen todella hämmästynyt.
On.Siivouspuolella oli aikoinaan normi. Annettiin muutama pyyhe, lattiamoppi jonka sai pestä kerran viikossa. Enempää ei kuulemma tarvinnut. Ja niillä olisi pitänyt siivota 2 päiväkotia 8 tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.Siivouspuolella oli aikoinaan normi. Annettiin muutama pyyhe, lattiamoppi jonka sai pestä kerran viikossa. Enempää ei kuulemma tarvinnut. Ja niillä olisi pitänyt siivota 2 päiväkotia 8 tunnissa.
Sanattomaksi vetää 😔
Jos esimiehet laittavat työnteon läskiksi mikset tekisi samoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä tapauksessa teet hommat siihen tahtiin kuin ne on mahdollista. Jos työnantajaa ei kiinnosta, ei sinunkaan kannata murehtia. Tässä maassa on yllättävän paljon työnantajia, joiden kengännumero on paljon suurempi kuin äo.
Meilläkin on työpaikalla vielä vanhoja kuvaputkimonitoreita ja ollaan muka IT alalla nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on työpaikalla vielä vanhoja kuvaputkimonitoreita ja ollaan muka IT alalla nykyään.
Olisipa meilläkin. Sensijaan kaikki softa on nykyään jossain pilvipalvelussa eli jokaisella hiirenklikkaukselka on sekunneissa laskettava viive.
Vierailija kirjoitti:
Miten niihin saa ajurit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niihin saa ajurit?
Ne on sillä vga kaapelilla kiinni Dellin telakassa, ja siitä dvi tietokoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin 90-luvulla työkokeilussa yhdessä firmassa, jossa tehtiin todella kalliita elektroniikkalaitteita. Kasasin prototyyppiä halvalla, n. 50 markan kolvilla. Nauratti, kun itsellä harrastelijana oli n. 1000 markan säädettävällä lämpötilalla oleva kolvi kotona satunnaista tarvetta varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin 90-luvulla työkokeilussa yhdessä firmassa, jossa tehtiin todella kalliita elektroniikkalaitteita. Kasasin prototyyppiä halvalla, n. 50 markan kolvilla. Nauratti, kun itsellä harrastelijana oli n. 1000 markan säädettävällä lämpötilalla oleva kolvi kotona satunnaista tarvetta varten.
Työtietokoneeni on niin hidas että käynnistysnapin painamisen jälkeen lähden hakemaan kahvia. Pelkkä nettiselain vie 75% vapaasta muistista kun auki on pelkkä työsivusto. Kotona kone käynnistyy sekunneissa ja muisti riittää, kumma homma.
Olin kesällä yhessä firmassa viherrakentajana. Esihenkilö antoi todella esihistorialliset työvälineet, kuten lapion josta puuttui 1/3 lavasta. Tärykin oli totaalisen mäsä. Firman auto olisi voinut jättää meidät koska vain tielle. Sitten se kämmäsi isoja työmaita ylihinnoittelullaan ja tyhmillä pakkomielteillään piharakentamiseen, josta asiakkaat eivät tykänneet. Kohta sillä ei ollutkaan enää tarjota töitä. Hän alkoi ajamaan häntä koipiensa välissä pois hyviä työntekijöitään syyllistäen, että heidän pitäisi hankkia oma toiminimi ja omat työkalut, muutoin homma ei toimi.
Käsittämättömiin tunareihin sitä välillä törmääkin 😂 Sillä meni käytännössä kymmeniä tonneja ja päteviä työntekijöitä sivusuun, koska ei osannut johtaa sitten yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Olin kesällä yhessä firmassa viherrakentajana. Esihenkilö antoi todella esihistorialliset työvälineet, kuten lapion josta puuttui 1/3 lavasta. Tärykin oli totaalisen mäsä. Firman auto olisi voinut jättää meidät koska vain tielle. Sitten se kämmäsi isoja työmaita ylihinnoittelullaan ja tyhmillä pakkomielteillään piharakentamiseen, josta asiakkaat eivät tykänneet. Kohta sillä ei ollutkaan enää tarjota töitä. Hän alkoi ajamaan häntä koipiensa välissä pois hyviä työntekijöitään syyllistäen, että heidän pitäisi hankkia oma toiminimi ja omat työkalut, muutoin homma ei toimi.
Käsittämättömiin tunareihin sitä välillä törmääkin 😂 Sillä meni käytännössä kymmeniä tonneja ja päteviä työntekijöitä sivusuun, koska ei osannut johtaa sitten yhtään.
Silläkin riskillä, että tulen tunnistetuksi: meilläkin hassataan paljon rahaa sekä aikaa siihen,. että ostetaan ulkopuolelta kalliilla sellaista työtä, jota hyvin voisi itsekin tehdä, jos olisi ne luvatut työvälineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinäkin älyät pyytää irtisanomispykälän määräaikaisiin sopimuksiin? Mitä työnantaja vastaa, kun vaadit asianmukaisia työvälineitä?
Toisaalta, sinulla on määräaikainen sopimus ja sama palkka riippumatta siitä, kuinka hitaasti työsi teet.