Ensimmäinen euroviisukappale, jonka muistat?
Omani on Monica Aspelundin Lapponia, vuodelta 1977.
Syntymävuoteni on 1964.
Kommentit (232)
Marie Myriamin L'oiseau et l'enfant, 1977 voittajakappale, josta tykkäsin ihan hirveästi. Olin kilpailun aikaan 8-vuotias.
Puppet on a string oli lapsuudessa korvamato ja Sandie Shaw kuin prinsessa. Vuosi oli 1967, ja olin hädin tuskin kolmivuotias silloin, kun Sandie lauloi voittoon. Myös Abba 1974 jätti muistijäljen. Ei muuta kuin äidin satiiniaamutakki päälle ja laulamaan: Waterloo!
Nää oli mun elämän ensimmäiset euroviisut jotka katoin telkkarista 8-vuotiaana.
T: M27
Vierailija kirjoitti:
Pylly vasten pyllyä pum pum. Fredi taisi olla, vuotta en muista.
Olen syntynyt -69.
Tämä taitaa olla minunkin ensimuisto, tai sitten Lappoonia.
-72 syntynyt
Tipitii, taisin olla 7 vuotta silloin.
Un banc, un arbre, une rue, Monacon voittokappale vuodelta 1971. Lauloin sitä lapsena foneettisesti ihan omilla sanoilla
Bye bye baby. Suomi ennakkosuosikki. Oli iso hitti vuonna -94. Kauhee pettymys, kun pisteitä ei tullut kuin muutama ja häntäpään sijoitus.
Nocturne, v. 1995 voittaja.
N32
Ensimmäinen kerta kun katsoin euroviisuja oli kun Suomi voitti. Joten Hard Rock Hallelujah
Se, joka osoittautui osin kopsuksi, alkuajan euroviisuissa mutta on todella koukuttavan hyvä.
Ta ta ta ta ta taa, tiedän sen, nauttien, nauraen, sitä kaipaan, haikailen, unohtaa voi koskaan en...
Valoa ikkunassa, joka taisi olla se Suomen ihan ensimmäinen euroviisu. Ei katsottu televisiosta,mutta muistelen että radiosta olisi kuunneltu, tai sitten itse ohjelmaa ei kuunneltu tai tullut ollenkaan, vaan kappaletta esitettiin muuten.
Se on itse asiassa äärettömän upea kappale vieläkin kuunneltuna. Melodia on hieno, mutta edustaa tietysti omaa aikakauttaan.
Ja juu, olen jo vanha tietenkin, miten muuten muistaisinkaan.
Tykkäsin aina seurata Euroviisuja, mutta jossain nuoruuden vaiheissa sitten tuli sellainen "pää," että haistatin homeet koko asialle.
Sitten aloin seurata niitä uudestaan sinä vuonna, kun Jari Sillanpää oli edustajanamme, mutta eihän hän päässyt läpi edes alkukarsinnoista. Silloin kyllä suututti, koska Jarin esitys oli hieno ja loppuun asti hiottu. Itä-Euroopan mukaan tulo on muuttanut Euroviisujen luonnetta.
Vierailija kirjoitti:
Army of lovers: Israelism, 1993
Kuulostaa siltä, kuin siinä laulettaisiin "ne vei mun sanomalehden". Itsekin lauloin lapsena sitä niin :)
Tuskin oli Euroviisuissa...
Mun suursuosikki: Fleur de liberté, Jacques Hustin 1974
, Abba tietysti samalta vuodelta.
pohjolan pidot