Minkälainen elämänasenne on paras?
Jos mietitään vaikka onnellisuutta ja pärjäämistä, millaista asennetta se vaatii? Millainen asenne sinulla on? Missä tilanteissa asenteesi on pelastanut sinut tai kannatellut silloin kun on vaikeaa?
Kommentit (388)
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää nyt vähän toi musaspämmääjä, vaikka musiikista pidänkin. Hyvä aihe hukkuu. Tee oma ketju tolle. Lupaan käydä peukuttamassa.
en katso peukkuja koskaan, turha vaiva:-)
Optimistisuus ja tunnollisuus ainakin tutkimuksissa heijastelee yleensä parempaa terveyttä ja hyvinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Optimistisuus ja tunnollisuus ainakin tutkimuksissa heijastelee yleensä parempaa terveyttä ja hyvinvointia.
joo:-X
--enhän ymmärrä edes sanoja kaikista:-D
Yksinkertaisesti positiivinen elämänasenne. Ei stressaa liikoja eikä murehdi joka asiaa. Yrittää nähdä asioiden hyvän puolen ja keskittyä hyviin juttuihin. Hyväksyy itsensä sellaisena kuin on ja pyrkii tekemään elämässä sellaisia asioita joita juuri itse haluaa ja jotka tekee onnelliseksi. Ei yritä liikaa mielistellä muita vaan ajattelee omaa hyvinvointia ja onnellisuutta.
Sopivan rento asenne myös tärkeä.
1. Hakuna matata.
2. Älä kuuntele hesalaisten juttuja ja tekemisiä.
näillä pärjää
Vierailija kirjoitti:
Paras asenne on se, kun annat muiden mielipiteiden tekemisistäsi/valinnoistasi valua kuin vesi hanhen selästä.
Kiva vertaus, mutta eihän tää ole mikään asenne, koska asenne on jotain konkreettisia luonteenpiirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti positiivinen elämänasenne. Ei stressaa liikoja eikä murehdi joka asiaa. Yrittää nähdä asioiden hyvän puolen ja keskittyä hyviin juttuihin. Hyväksyy itsensä sellaisena kuin on ja pyrkii tekemään elämässä sellaisia asioita joita juuri itse haluaa ja jotka tekee onnelliseksi. Ei yritä liikaa mielistellä muita vaan ajattelee omaa hyvinvointia ja onnellisuutta.
Ympäristön asenteet kyllä vaikuttavat myös onnellisuuteen. Jouduin pakon edessä tekemään ratkaisun, josta kärsii monta ihmistä. Vaikka olen tuonut esille sen, että tilanne oli itselleni kestämätön, en ole saanut myötätuntoa osakseni kuin muutamilta ihmisiltä. No, positiivista on se, että nämä muutamat ihmiset ovat läheisiäni ja näin ollen heidän mielipiteensä merkitsee minulle eniten.
Vierailija kirjoitti:
1. Hakuna matata.
2. Älä kuuntele hesalaisten juttuja ja tekemisiä.
näillä pärjää
Universaali ajattelutapa. Ollaan kärpäsenkakkoja täällä kaikkeudessa ja lopulta kaikki palataan sinne tähtipölyksi. Loppupeleissä vain perheelläni on väliä tässä hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Universaali ajattelutapa. Ollaan kärpäsenkakkoja täällä kaikkeudessa ja lopulta kaikki palataan sinne tähtipölyksi. Loppupeleissä vain perheelläni on väliä tässä hetkessä.
---ei sitä kukaan muu voi tietää.
Pilkkaa, sortaa, nälvii, mollaa, kiusaa, huiputtaa, simputtaa, pääsee uralla etenemään ja helposti päättäjäksi tai huippuvirkaan. Varastaa ei pidä, mutta ryöstäminen ei ole niin paha.
Huonoja päiviä on harvoin. Tähtihetkiä on harvoin. Sitäkin enemmän on jokaisessa päivässä hyviä hetkiä: päivän ensimmäinen kahvikupillinen, suloisesti lämmittävä sauna, virkistävä ulkoiluhetki, lukutuokio, kuulumiset hyvän ystävän kanssa......
Tähtihetket ovat satakertaisia kun arki on tyydyttävää
-Kapanteri.- kirjoitti:
Pilkkaa, sortaa, nälvii, mollaa, kiusaa, huiputtaa, simputtaa, pääsee uralla etenemään ja helposti päättäjäksi tai huippuvirkaan. Varastaa ei pidä, mutta ryöstäminen ei ole niin paha.
Vierailija kirjoitti:
Olen pyrkinyt kaikkiin mainitsemistasi läpi elämän, kuitenkaan onnistumatta vaikka kuinka asennoituisi. Onnekas on se, joka siihen kykenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopivan rento asenne myös tärkeä.Olen pyrkinyt kaikkiin mainitsemistasi läpi elämän, kuitenkaan onnistumatta vaikka kuinka asennoituisi. Onnekas on se, joka siihen kykenee.
---hmmmm...?
Kannattaa elää... kuin raikulipoika! Ylämäki, alamäki, ylämäki, alamäki, yhdessä kulkien... hei!
Itse täytyy kuitenkin huolehtia siitä, että liikkuu r i i t t ä v ä s t i päivittäin!