Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen elämänasenne on paras?

Vierailija
14.01.2021 |

Jos mietitään vaikka onnellisuutta ja pärjäämistä, millaista asennetta se vaatii? Millainen asenne sinulla on? Missä tilanteissa asenteesi on pelastanut sinut tai kannatellut silloin kun on vaikeaa?

Kommentit (388)

Vierailija
121/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen omaksunut sellaisen muita nenänvartta katsovan asenteen. On paikallaan varsinkin täällä vauva-palstalla, missä kansankunnan pohjasakka tapaa kerääntyä yhteen tiivistämään tyhmyyttään.

****?

Vierailija
122/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa iltaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-2-v kirjoitti:

Älä luota ihmisiin vaan elä omaa elämääsi välittämättä mistään. Älä stressaa asioista joita et voi muuttaa. Kuuntele itseäsi ja tee asioita mistä sinä nautit miettimättä mitä muut ajattelee.

Entä jos ei pysty olemaan välittämättä ja stressaamatta asenteestaan huolimatta? Tai jos on liian neuroottinen ja epävarma kyetäkseen olemaan ajattelematta muiden mielipidettä, vaikka olisi asennoitunutkin niin?

Vierailija
124/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-2-v kirjoitti:

Älä luota ihmisiin vaan elä omaa elämääsi välittämättä mistään. Älä stressaa asioista joita et voi muuttaa. Kuuntele itseäsi ja tee asioita mistä sinä nautit miettimättä mitä muut ajattelee.

Entä jos ei pysty olemaan välittämättä ja stressaamatta asenteestaan huolimatta? Tai jos on liian neuroottinen ja epävarma kyetäkseen olemaan ajattelematta muiden mielipidettä, vaikka olisi asennoitunutkin niin?

tilanteen mukaan?

Vierailija
125/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
126/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmänä syntyi, tyhmänä kuoli

Siinä välissä näppejään nuoli

Vierailija
127/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon, että resilienssikyky on aika tärkeä eli kyky kohdata pettymyksiä ja päästä niistä yli. Kannattaa ymmärtää, että pettymykset kuuluu elämään ja ne on aina väliaikaisia. Tosi synkkien päivien jälkeenkin näkyy joskus taas valoa tunnelin päässä.

Lisäksi tärkeää on kyky nauttia elämän pienistä, ohikiitävistä hyvistä hetkistä ja ilonaiheista. Ihminen on sosiaalinen olento, joten hyvinvointi edellyttää myös hyviä ihmissuhteita. Ihan tutkitusti ihmisen onnellisuutta lisää toisten auttaminen eli kannattaa tehdä hyviä tekoja muille.

Vierailija
128/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon, että resilienssikyky on aika tärkeä eli kyky kohdata pettymyksiä ja päästä niistä yli. Kannattaa ymmärtää, että pettymykset kuuluu elämään ja ne on aina väliaikaisia. Tosi synkkien päivien jälkeenkin näkyy joskus taas valoa tunnelin päässä.

Lisäksi tärkeää on kyky nauttia elämän pienistä, ohikiitävistä hyvistä hetkistä ja ilonaiheista. Ihminen on sosiaalinen olento, joten hyvinvointi edellyttää myös hyviä ihmissuhteita. Ihan tutkitusti ihmisen onnellisuutta lisää toisten auttaminen eli kannattaa tehdä hyviä tekoja muille.

---eikä odottaa valmista?

Vierailija
129/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
130/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-2-v kirjoitti:

Älä tee kovin tarkkoja suunnitelmia ennakkoon....?

---mitä tapahtuu?

Vierailija
131/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
132/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet jos et pysty sietämään tilannetta jota et pysty muuttamaan? Totta, aina ei yrittämisestä huolimatta pysty pitämään positiivisuutta yllä; itse ajattelen silloin että tämä sietämätön olo on vaan pakko kestää ja se menee ohi jossain vaiheessa. Tietysti ihmiset ovat eri elämäntilanteissa ja sietämätön olo voi olla myös jotakin niin vakavaa että yksin ei siitä selviä vaan pitää hakea apua. Kuten joku täällä mainitsikin niin positiivisuuden ylläpito hampaat irvessä "periksi en anna" -periaatteella voi myös kääntyä itseä vastaan niin, ettei hae ajoissa apua. Omalla kohdallani on ollut paljon vaikeita hetkiä joihin en ole voinut vaikuttaa muuten kuin siten, että olen antanut surun/murheen ottaa vallan ja pakottanut itseni analysoimaan nämä asiat läpikotaisin ja jossain vaiheessa olo on helpottanut. Olen tavallaan alistunut siihen tosiasiaan että näin asiat ovat. Ja miettinyt että koska en voi tapahtunutta muuttaa niin jätän ne menneisyyteen parhaani mukaan ja yritän olla katkeroitumatta. Ja oppia niistä jotain. Ei silti aina helppoa.

Vierailija
133/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
134/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
135/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet jos et pysty sietämään tilannetta jota et pysty muuttamaan? Totta, aina ei yrittämisestä huolimatta pysty pitämään positiivisuutta yllä; itse ajattelen silloin että tämä sietämätön olo on vaan pakko kestää ja se menee ohi jossain vaiheessa. Tietysti ihmiset ovat eri elämäntilanteissa ja sietämätön olo voi olla myös jotakin niin vakavaa että yksin ei siitä selviä vaan pitää hakea apua. Kuten joku täällä mainitsikin niin positiivisuuden ylläpito hampaat irvessä "periksi en anna" -periaatteella voi myös kääntyä itseä vastaan niin, ettei hae ajoissa apua. Omalla kohdallani on ollut paljon vaikeita hetkiä joihin en ole voinut vaikuttaa muuten kuin siten, että olen antanut surun/murheen ottaa vallan ja pakottanut itseni analysoimaan nämä asiat läpikotaisin ja jossain vaiheessa olo on helpottanut. Olen tavallaan alistunut siihen tosiasiaan että näin asiat ovat. Ja miettinyt että koska en voi tapahtunutta muuttaa niin jätän ne menneisyyteen parhaani mukaan ja yritän olla katkeroitumatta. Ja oppia niistä jotain. Ei silti aina helppoa.

Päivä vaan ja hetki kerrallansa?

Ja huomenna on uusi huomen, päivänvalo!

Vierailija
136/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras asenne on se, kun annat muiden mielipiteiden tekemisistäsi/valinnoistasi valua kuin vesi hanhen selästä.

Totta. Jos joku kehuu tai kertoo sinulle jotain kivaa, niin ole vain ihan että "ei vois vähempää kiinnostaa". 

Vierailija
137/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
138/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras asenne on se, kun annat muiden mielipiteiden tekemisistäsi/valinnoistasi valua kuin vesi hanhen selästä.

Totta. Jos joku kehuu tai kertoo sinulle jotain kivaa, niin ole vain ihan että "ei vois vähempää kiinnostaa". 

Vierailija
139/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää nyt vähän toi musaspämmääjä, vaikka musiikista pidänkin. Hyvä aihe hukkuu. Tee oma ketju tolle. Lupaan käydä peukuttamassa.

Vierailija
140/388 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVVK?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän