Minkälainen elämänasenne on paras?
Jos mietitään vaikka onnellisuutta ja pärjäämistä, millaista asennetta se vaatii? Millainen asenne sinulla on? Missä tilanteissa asenteesi on pelastanut sinut tai kannatellut silloin kun on vaikeaa?
Kommentit (388)
Jos elämäsi vaatii sinulta jonkinlaista "asennetta" niin elämäsi on aika perseeestä.
Vierailija kirjoitti:
Että on varaa unohtaa. Monet ajattelevat ja sanovatkin ääneen, itse saa tehdä pikkuisen väärin, mutta jos itselle tehdään sitten ankara asenne.
Toiselle ei voi sanoa, olisi pakko ajatella kuten kokee oikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmislaji on kummallinen.
Monet muut lajit ovat kehittyneempiä ja tasapainoisempia. Todelliset ystävät ovat esimerkiksi koiria ja hevosia.
Eletään, jos ei muuten, niin vaikka vittuillessaan, rinta rottingille, vaikka polvia myöten paskassa ja niin on hyvä, miten käy, koska muuten ei voi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Jos elämäsi vaatii sinulta jonkinlaista "asennetta" niin elämäsi on aika perseeestä.
Ei ehkä ole mitään asennetta, joka olisi hyvä joka suhteessa. Minä esim. olen optimisti ja idealistinen, ja vaikka se on ilman muuta hyvä suhtautumistapa henkisen hyvinvoinnin kannalta, se ei ole ollut hyvä taas käytännön pärjäämisen ja uuden saavuttamisen kannalta. Pärjätäkseen pitäisi olla kriittinen, vaativa ja proaktiivinen sekä sellainen joka ei arastele tarttua toimeen sekavassa ja epävarmassa tilanteessa.
Toisaalta taas kriittisellä ja vaativalla, vahvasti käytännöllisyyteen suuntautuvalla ihmisellä ei välttämättä ole yhtä vahvana sitä toiveikkuutta, myönteisyyttä ja potentiaalisen hyvän näkemisen kykyä joka taas meillä optimisteilla ja idealisteilla on vahvana.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Eletään, jos ei muuten, niin vaikka vittuillessaan, rinta rottingille, vaikka polvia myöten paskassa ja niin on hyvä, miten käy, koska muuten ei voi käydä.
Oman elämän salaisuus on optimistinen realismi. Eli ole realistinen odotuksien, riskien ym suhteen ja tee päätökset tietoisesti. Mutta älä jää rytemään pessimistiseen realismiin, eli passivoidu uhriksi omassa elämässä. Joskus tarvitsee ottaa järkeviä riskejäkin. Ole valmis kantamaan päätöksiesi seuraukset. Tiedosta kuinka onnellinen olet, siinä auttaa vertailu niihin, kellä oikeasti menee kurjasti. Se että koet olevasi pääsääntöisesti onnellinen ja onnekas vähentää katkeruuden tunteita, tämä ei kuitenkaan tarkoita ettei elämässä tulisi ankariakin vastaiskuja ja menetyksiä eteen.
Humoristis-realistinen
Ei tule otsaryppyjä ja pysyy jalat maassa
Realismilla tarkoitan tätä tyyneysrukoustyyliä: (suo minulle tyyneyttä) hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa, mitkä voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan
This too shall pass, mikään ei kestä ikuisesti. Helpottaa huonoina hetkinä ja sitoo maahan jos joskus kuplii liikaa
Ihmislaji on kummallinen.
Monet muut lajit ovat kehittyneempiä ja tasapainoisempia. Todelliset ystävät ovat esimerkiksi koiria ja hevosia.