Mies ei hoida vauvaa
Miten saada mieskin hoitamaan vauvaa?
Ei vaihda vaippaa, ei sylittele, alun innostuksen jälkeen ei käy enää vaunuilemassa.. Lista on, loputon. Kahden käden sormilla laskettavissa kuinka monta vaippaa hän on vaihtanut. Syliin ei oma-alotteisesti ota vauvaa, vaan minä vien vauvan hänen syliinsä. Syyllistää minua jos kaipaan omaa aikaa. Kaupastakin aina hätäilee äkkiä kotiin hoitamaan vauvaa. Ei oikeen ymmärrä että tarvin omaa aikaa jotta jaksan tätä arkea.
Hän käy töissä, ja on sitä mieltä että hänen ei tästä syystä tarvi kotona tehdä mitään.
Luulen että hänenlaisia miehiä on varmasti liuta, mutta ei se silti tee tuosta käytöksestä hyväksyttävää.
Toinen ongelma on, että hän haluaisi seksiä nykyään usein, kun ei ole enää raskausmaha tiellä. Minulla taas ei oikein kiinnosta, kun käyttäytyy niin huonosti, ja ei kyllä oikeen ole aikaakaan siihen. Hän ei huomioi minua paitsi sillon kun haluaisi panna.. Tosi kiva. Kuulemma käyn vieraissa kun en anna, jaa missähän vaiheessa ehtisin käymään?!
En haluaisi erota vauvavuonna, mutta miehen käytös on todella törkeää.
En halua avautua tästä kellekkään tutulle, koska olen huono puhumaan murheistani. Miehen äiti aina kysyy miten meillä menee, mutta en kehtaa hälle valittaa.
Onko mitään vinkkejä?
Kommentit (650)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko mainita tuohon seksiasiaan, että se on miehen tehtävä tehdä itsestään seksuaalisesti haluttava....
Olen tästä (varauksin) samaa mieltä...
On ihan luontevaa että tutustumisvaiheessa mies tekee itsestään haluttavan, sehän on olennainen osa sitä "teerenpeliä".
Mutta siinä vaiheessa kun suhde on jo vakiintunut, pitäisi naiselle riittää, että mies on luopunut poikamies-elämästä. Toki naisen on lupa odottaa, että mies pitää perushygieniastaan huolta, mutta sen kummempia "taikatemppuja" ei mielestäni tarvita, kyllä miehen pitää kelvata omana itsenään.
Samaa mieltä.
Ja mitä tulee näiden naisten seksuaaliseen haluttavuuteen, suurin osa on vauva-aikana tosi homssuisen näköinen, ja tiedostavat tämän varmasti itsekin jos yhtään peiliin katsovat.
Siksi ihmettelenkin tätä vauva-ajan pihtaamista, luulisi että naista imartelee se että miehensä haluaa seksiä, vaikka olemus on kuin haudasta nousseella...
Onko se sitten joku hormonaalinen juttu, vai jotain ihme valtapeliä?Voi elämä.
Yritä nyt apina pikkuhiljaa käsittää että naista ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta mitkään seksihommelit siinä hullunmyllyssä!!!
Ei se vauva-aika kaikilla ole hullunmyllyä, tämäkin olisi hyvä tuoda esille. Oma vauvani nukkui alusta asti pitkät yöunet, samoin päiväunet. Vauva-aika oli rauhallista ja mukavaa ja koko vauvavuosi todella hyvää aikaa myös parisuhteessa. Tosin isä osallistui tasapuolisesti vauvan hoitoon ja jäi vielä hoitovapaallekin puoleksi vuodeksi, kun itse lähdin töihin. Ja ihan itse halusi hoitovapaalle jäädä, vaikka lapsen olisi voinut hoitoonkin jo viedä. Omassa ystäväpiirissä kyllä isät osallistuvat tasavertaisesti lastenhoitoon. Ja omakin isäni osallistui lastenhoitoon ja teki kotitöitä, vaikka on 40-luvulla syntynyt. En osaisi kyllä edes kuvitella elämääni miestä tai isää, joka ei vauvansa/lapsensa ja kotinsa hoitoon osallistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko mainita tuohon seksiasiaan, että se on miehen tehtävä tehdä itsestään seksuaalisesti haluttava....
On ihan luontevaa että tutustumisvaiheessa mies tekee itsestään haluttavan, sehän on olennainen osa sitä "teerenpeliä".
Mutta siinä vaiheessa kun suhde on jo vakiintunut, pitäisi naiselle riittää, että mies on luopunut poikamies-elämästä. Toki naisen on lupa odottaa, että mies pitää perushygieniastaan huolta, mutta sen kummempia "taikatemppuja" ei mielestäni tarvita, kyllä miehen pitää kelvata omana itsenään.
Samaa mieltä.
Ja mitä tulee näiden naisten seksuaaliseen haluttavuuteen, suurin osa on vauva-aikana tosi homssuisen näköinen, ja tiedostavat tämän varmasti itsekin jos yhtään peiliin katsovat.
Siksi ihmettelenkin tätä vauva-ajan pihtaamista, luulisi että naista imartelee se että miehensä haluaa seksiä, vaikka olemus on kuin haudasta nousseella...
Onko se sitten joku hormonaalinen juttu, vai jotain ihme valtapeliä?Voi elämä.
Yritä nyt apina pikkuhiljaa käsittää että naista ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta mitkään seksihommelit siinä hullunmyllyssä!!!Ei se vauva-aika kaikilla ole hullunmyllyä, tämäkin olisi hyvä tuoda esille. Oma vauvani nukkui alusta asti pitkät yöunet, samoin päiväunet. Vauva-aika oli rauhallista ja mukavaa ja koko vauvavuosi todella hyvää aikaa myös parisuhteessa. Tosin isä osallistui tasapuolisesti vauvan hoitoon ja jäi vielä hoitovapaallekin puoleksi vuodeksi, kun itse lähdin töihin. Ja ihan itse halusi hoitovapaalle jäädä, vaikka lapsen olisi voinut hoitoonkin jo viedä. Omassa ystäväpiirissä kyllä isät osallistuvat tasavertaisesti lastenhoitoon. Ja omakin isäni osallistui lastenhoitoon ja teki kotitöitä, vaikka on 40-luvulla syntynyt. En osaisi kyllä edes kuvitella elämääni miestä tai isää, joka ei vauvansa/lapsensa ja kotinsa hoitoon osallistuisi.
Sama juttu täällä, kolme hyvin nukkuvaa lasta ja melko rauhallista vauvavuotta ja tasapuolisesti lapsia hoitava ihana mies. Ei lastenhoidosta tai kotitöistä riitelyä eikä haluttomuutta. Meilläkin tuttavaperheissä aika pitkälle sama malli, isät osallistuvat tasapuolisesti lastenhoitoon ja monet pitävät osan hoitovapaistakin. Ehkä näissä asioissa samoin ajattelevat parit löytävät toisensa ja syntyy kuplia, joiden sisällä tuntuu että kaikilla on hyvä osallistuva mies tai ettei kenelläkään ole. Jos näin on, niin olen todella onnellinen että olen itse päässyt tänne tasa-arvokuplaan enkä sinne missä miehet on itsekeskeisiä juntteja.
Mies voi pelätä että satuttaa tai tekee väärin . Monet naisetkin pelkää pidellä toisen vauvaa ettei satuta tai tee jotain väärin. Lasten hoitajilla on myös helvettiä se että jos tekee jotain vääriin sitten syytetään. Myös lapsi voi painella jonnekin satuttaa itsensä kun ne nyt vaan on sellaisia että lähtee meneen . Sitten syytetään . Monet miehet ei aina myös voi olla varmoja onko tauteja tai onko lapsi edes heidän . Ettei tartuta lasta ja päinvastoin.
Monta syytä kirjoitti:
Mies voi pelätä että satuttaa tai tekee väärin . Monet naisetkin pelkää pidellä toisen vauvaa ettei satuta tai tee jotain väärin. Lasten hoitajilla on myös helvettiä se että jos tekee jotain vääriin sitten syytetään. Myös lapsi voi painella jonnekin satuttaa itsensä kun ne nyt vaan on sellaisia että lähtee meneen . Sitten syytetään . Monet miehet ei aina myös voi olla varmoja onko tauteja tai onko lapsi edes heidän . Ettei tartuta lasta ja päinvastoin.
No ei ole kyllä normaalia pelätä pitää omaa lastaan sylissä, mars hoitoon jos on noin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko omakin asenteesi, että miehen pitäisi auttaa vai pitäisikö isän hoitaa lastaan? Jos pidät häntä kakkosluokan vanhempana tai vain kotiapulaisena, ei se varsinaisesti innosta edes yrittämään.
Olen vasta nelikymppinen, mutta en ole montaa kertaa elämäni aikana törmännyt miesten kehumiseen tai kannustamiseen, yleensä kaikki kannustus on keskitetty äideille. Isiä haukutaan ja vähätellään ja sitä tekee koko yhteiskunta, niin neuvolat, päiväkodit, koulut kuin media ja naapuritkin. Sen takia moni mies ei usko kykenevänsä, harva kun on koskaan kuullut kelvollisesta isästä. Huonoista isistä on kuullut kaikki.
Häh? Kaikkihan suorastaan palvoo isää joka hoitaa lapsiaan. Kaikki vanhemmat sen tietää, jos äiti menee lasten kanssa ravintolaan niin sitä vaan n ulkoillaan pahasti, mutta jos isä menee niin se saa vaan ihailevia katseita kuinka hienoa on kun isä tekee lapsen kanssa juttuja. Kotiäidit on alinta kastia, koti-isät taas tekevät arvokasta työtä. Typeräähän tämmöinen ajattelu on ja tietyllä tavalla miehiä vähättelevääkin, ihan niinkuin lapsen hoito olisi miehelle jotenkin vaikeampaa kuin naiselle. Ei ole, enemmän se on vanhemman omasta luonteesta, persoonallisuudesta ja kasvatuksesta kiinni miten luontevasti lasten kasvatus sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaa, just tän takia mä tein lapseni yksin lahjasolulla. Ihan hirveä haitake tuollainen mies, ja noita on paljon. En kyllä millään jaksaisi vauva-arjessa enää kaiken muun lisäksi yrittää vääntää aikuiselle ihmisella rautalangasta, että sä et ole mun toinen lapsi, vaan tämän lapsen toinen vanhempi.
Olet siis kolunnut about kaikki miehet läpi kun tiedät niitä olevan PALJON
Jep, koska paljon on sama kuin about kaikki ja jokainen pitää ite henkilökohtaisesti kokeilla, muutenhan ei voi mistään tietää mitään.
Jos puhut että niitä on paljon niin missä mittakaavassa?
Paljon suomalaisista miehistä?
Paljon pihapiirisi miehistä?
Paljon luokkakavereistasi amiksessa?
Nyt kun Sinä kerran tiedät tutustumatta millainen mies on lapsen kanssa, miksi naiset jotka antavat nussia itseään eivät tiedä sitä? Onko sinulla antaa heille jotain hyvää vinkkiä kuinka havainnoit asian?
Mitä sä riehut. Naiset tekee Suomessakin edelleen valtaosan kotitöistä. Kyllä se ihan arjessakin näkyy kokemuksena erittäin monella. Meitä kaikkia ei kiinnosta olla aikuisen miehen palvelijattaria. Täällä on sulle dataa esimerkiksi, vaikka eihän se sulle kuitenkaan kelpaa. https://thl.fi/fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/tasa-arvon-tila/perheet-ja-…
Pyykinpesu eli kolmen tunnin pesuohjelma on 180 minuuttia työtä.
Ei ihme että teillä menee aikaa, siihen vielä metatyö päälle eli pohditte koska pitäisi ostaa lisää pyykinpesuainetta (vinkki: sitten kun on enää 1/4 purkista jäljellä)
Okei. No vastaa sitten tähän: Jos kotityöt ovat noinkin yksinkertaisia ja vaivattomia kuin kuvaat, niin miksette te sitten tee niitä? Kun ne kerta ovat niin helppoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista se valitettavasti on. Monia miehiä ei vauvanhoito kiinnosta pätkääkään.
Eikä kuulukaan. Niin se elämä vaan menee. Nainen on luotu synnyttämään, hoitamaan kotia ja tyydyttämään miehensä tarpeet. Mies on luotu siittämään ja tekemään töitä.
Maailma muuttuu ja jos miehet ei muutu sen mukana, he jäävät yksin. Kukaan täysjärkinen nainen ei halua suhteeseen kaltaisesi miehen kanssa. Sekö on hyvä?
On se, ne on niitä Miehiä Jotka Kulkevat Omia Teitään. Kun vain älyäisivät olla toitottamatta sitä joka käänteessä - vauvapalstalla :D "Mä lähden nyt! Ihan varmasti kohta lähden! Mä menen pois ikuisiksi ajoiksi enkä koskaan palaa! Mä menen nyt! Hei kaikki kattokaa mua, mä lähden!"
Kun menisivätkin vain niitä omia polkujaan ja pysyisivät niillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurkul kirjoitti:
Lastenhoito ja synnyttäminen on naisten hommia! Siinä vaiheessa mies on jo työnsä tehnyt!
Sitten on ihan normaalia ja hyväksyttävää, että nainen haluaa eron.
tietysti on
Soisin toki että naiset kertovat aikeistaan rehellisesti:
Kun olet tehnyt haluamani määrän lapsia, tulen jättämään sinut ja jäät maksajan rooliin. Yhtäkään päätöstä et lastesi elämään tule tekemään ja jos yrität, leimaan sniut hankalaksi mieheksi joka vastustaa kaikkea mitä sovittelevasti yritän ehdottaa.
Hyvin harva nainen haluaa erota hyvästä miehestä. Hyvä mies on hyvä puoliso ja hyvä isä, sellaisesta miehestä pidetään kiinni. Tuo sinun kommentti sopii monelle tähän ketjuun kirjoittaneelle miehelle. Heitä ei kiinnosta oma lapsi eikä vastasynnyttäneen vaimon hyvinvointi.
... Eikä niiden pahoinvointikaan, näköjään.
-ohis
Moro, täällä Vauva!
Heti kun tästä kasvan semmoiset 120cm niin pistän välit poikki tähän isääni. Voi sitten keskenään ihmetellä miksi mua ei huvita tutustua 16 vuotta liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yhyyy kun me naiset kipuilemme ja itkettää. Miksi siitä jännämakesta ei ollutkaan isäksi? Yhyyyyyyyy"
Vaihda jo levy.
Tai, oikeastaan, sulje koko soitin. Et tuo tähän keskusteluun mitään hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaa, ilmankos naiset ottaa eroja paljon. Naisen pääasiallinen tehtävä on hoitaa lastaja itseään, eikä olla joka hetki miehen panopuuna. Jos miehestä ei ole apua vauvan hoidossa, ei nainenkaan jaksa olla kiinnostunut itsestään ja seksistä, kun on aivan rättiväsynyt aina. Parempi erota niin saa keskittyä pelkästään yhteen lapseen, siihen joka on oikeasti lapsi. Mieslapsi mäkeen, jätä se sika!
Muistuttaisin että nainen päättää raskaaksi tullessaan ihan yksin, pitääkö lapsen vai ei.
Ja koska miehellä ei ole tässä asiassa valtaa, on miehellä oikeus odottaa ettei lapsen syntymä polje hänen seksuaalisia oikeuksiaan.
Millaisiksi tällaiset miehet kasvattavat tyttärensä ja poikansa? Tyttäristään alistuvia kynnysmattoja ja pojistaan itsekeskeisiä mieslapsia? Jos katkeruudeltaan ylipäänsä kasvattavat lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uupumusta. Kun toinen ei hoida osuuttaan, jää työkuorma kokonaan toiselle. Ulkonäkö on ylellisyyttä, johon jaksaa panostaa, kun voi hyvin. Vink vink.
Ulkonäköön panostaminen kestää naisella puolesta tunnista kahteen tuntiin.
Miehen seksuaaliset tarpeet hoituu tarvittaessa vartissa.
Vink vink.
Huomaa ettei sinulla ole kokemusta vauvoista. Vastaa sen tarpeisiin yötä päivää oman hyvinvointisi (lepo, uni) kustannuksella, ja katso millä sijalla tarvehierarkiassasi seksi on. Mies on isä, vastuussa lapsestaan toisena vanhempana, ei vain yksi huomiota kärttävä tarvitsija lisää. Tässäkö ne menevätkin metsään?
Kuten olen aiemmin jo täällä todennut, nämä ovat arvovalintoja.
Olen ihan asiallisesti kysynyt, entäpä jos 100% sijaan aikaansa käyttäisikin vain 98...99% siihen vauvaan, ja loput parisuhteen vaalimiseen?
Kukaan ei vaivautunut tähän kysymykseeni vastaamaan...
Ainoa tulkinta minkä tästä voin tehdä on se, että naiset HALUAA laiminlyödä miehensä tarpeet täysin vauva-aikana. Tämä jos mikä on oman miehen ala-arvoistamista.
Ne ovat nimenomaan arvovalintoja. Vauva vaatii 100% valveillaoloajastaan, ja hommaa tosiaan riittää myös kahdelle. Jos vauva saa toiselta vanhemmalta 0%, se toinen vastaa sataprosenttisesti vauvan tarpeista. Näin ollen olisi huomattavasti järkevämpää ottaa omalle kontolleen 50% vauvan tarpeista, jolloin molemmille vanhemmille jää aikaa ja voimia myös sen parisuhteen vaalimiseen. Silkkaa typeryyttä on asettua jonon jatkoksi vaatimaan minä, minä, minun tarpeeni. Se vauva tulee ensin, yhteinen projekti, joka ei saa uuvuttaa kumpaakaan loppuun.
Mutta minä olenkin varsin vanhanaikainen, nainen, lapseni jo kasvattanut, ja edelleen onnellisesti naimisissa.
Te naiset ette edelleenkään ymmärrä villakoiran ydintä!
Se vauva tosiaan vaatii sen 100% , ja ylikin!
Mutta on täysin OMA valintanne, että haluatte tämän vauvalle suoda!
Jos ymmärtäisitte tinkiä edes sen prosentin, jotka omistaisitte miehellenne, ei vauva tätä edes huomaisi, mutta miehenne olisi PALJON tyytyväisempi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uupumusta. Kun toinen ei hoida osuuttaan, jää työkuorma kokonaan toiselle. Ulkonäkö on ylellisyyttä, johon jaksaa panostaa, kun voi hyvin. Vink vink.
Vink vink.
Huomaa ettei sinulla ole kokemusta vauvoista. Vastaa sen tarpeisiin yötä päivää oman hyvinvointisi (lepo, uni) kustannuksella, ja katso millä sijalla tarvehierarkiassasi seksi on. Mies on isä, vastuussa lapsestaan toisena vanhempana, ei vain yksi huomiota kärttävä tarvitsija lisää. Tässäkö ne menevätkin metsään?
Olen ihan asiallisesti kysynyt, entäpä jos 100% sijaan aikaansa käyttäisikin vain 98...99% siihen vauvaan, ja loput parisuhteen vaalimiseen?
Ainoa tulkinta minkä tästä voin tehdä on se, että naiset HALUAA laiminlyödä miehensä tarpeet täysin vauva-aikana. Tämä jos mikä on oman miehen ala-arvoistamista.
Ne ovat nimenomaan arvovalintoja. Vauva vaatii 100% valveillaoloajastaan, ja hommaa tosiaan riittää myös kahdelle. Jos vauva saa toiselta vanhemmalta 0%, se toinen vastaa sataprosenttisesti vauvan tarpeista. Näin ollen olisi huomattavasti järkevämpää ottaa omalle kontolleen 50% vauvan tarpeista, jolloin molemmille vanhemmille jää aikaa ja voimia myös sen parisuhteen vaalimiseen. Silkkaa typeryyttä on asettua jonon jatkoksi vaatimaan minä, minä, minun tarpeeni. Se vauva tulee ensin, yhteinen projekti, joka ei saa uuvuttaa kumpaakaan loppuun.
Mutta minä olenkin varsin vanhanaikainen, nainen, lapseni jo kasvattanut, ja edelleen onnellisesti naimisissa.
Se vauva tosiaan vaatii sen 100% , ja ylikin!Mutta on täysin OMA valintanne, että haluatte tämän vauvalle suoda!
Jos ymmärtäisitte tinkiä edes sen prosentin, jotka omistaisitte miehellenne, ei vauva tätä edes huomaisi, mutta miehenne olisi PALJON tyytyväisempi!
Kyllä me naiset ymmärrämme villakoiranytimen, se on tämä: kun ennen lasta puolisot tekivät kotityöt yhdessä ja harrastivat kiihkeää seksiä, lapsen syntymän jälkeenkin MIES olisi onnellinen, kunhan vain nainen hoitaisi vauvan ja kotityöt, koska kerran on kotona joka tapauksessa, ja edelleen harrastaisi sitä kiihkeää seksiä. Ja me naiset kyllä uskomme, että näin olisi. Tässähän mies pääsisi helpommalla kuin ennen, ei enää kotitöitä, jee.
Mutta kun ei vois vähempää kiinnostaa, onko se mies onnellinen vai ei, KOSKA ON JÄTTÄNYT VAIMONSA SELVIYTYMÄÄN YKSIN LÄHES MAHDOTTOMASTA TEHTÄVÄSTÄ. Etkö oikeasti tajua, että jos vaimo ei saa nukkua, ei syödä, ei käydä edes vessassa tai suihkussa rauhassa, se vaimo on niin katkeamispisteessä, että lähinnä haluaisi listiä sen ukkonsa. Sen tyytyväisyys ja onni ei vois vähempää kiinnostaa, eihän sitä miestäkään kiinnosta vaimonsa onni tai edes terveys.
Ei seksi ole mikään miehen oikeus, ei edes avioliitossa. Sitä harrastetaan, jos molemmat sitä tahtoo. Vastuuttoman mieslapsen kanssa ei yleensä tahdota, sorry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella naisella on trauma (ei-tietoinen), jonka vuoksi vauvan hoitaminen haastavaa. Se katkeroittaa, jolloin huomio kääntyy helposti toisen syyttämiseen. Tämä ei ole rakentavin tapa saada apua omaan jaksamiseen. Henkilöstä, joka ei tuosta vain suostu hyväksikäytettäväksi (vauvan toinen vanhempi), tehdään pahis. Hänen tehtävänsä ei kuitenkaan ole tanssia anopin aiheuttamien traumojen tahdissa. "Tossu" voisi kyllä tehdä niin. Ap on hyvä ha ryhtyy aikuistumaan, eli ottamaan aktiivusemman roolin oman hyvinvointinsa eteen - vaatimatta sitä tarjottimella. Olosuhteiden helpottamiseen ei voi pakottaa.
Oman lapsen hoitamiseen osallistuminen päivittäin = hyväksikäyttö. Taattua palstalaatua. :D
Kuvitellaanpa tälle palstalle miehen tekemä avaus: "Vaimo ei suostu vaihtamaan Toyotan jakopään hihnaa! :("
Ja pohditaanpa hetki millaisia kommentteja tuo ketju keräisi?
Aivan... ketju täyttyisi naisten kommenteista: "Ei kuulu naisen tehtäviin"
Ja pliis, älkää naiset nyt alkako lässyttää mitään "noseonihaneriasia"-huttua, koska ei se ole!
Jos tänne palstalle ilmaantuisi aloitus "mies ei suostu vaihtamaan jakopään hihnaa", ketju täyttyisi kommenteista joissa ihmeteltäisiin minkä h*lvetin takia sitä autoa ei viedä korjaamolle niinkuin suurin osa ihmisistä tekee.
Ei näitä asioita voi mitenkään verrata keskenään. Vauvan hoitoa ei vaan voi ulkoistaa, toisin kuin kaikki "miesten työt".
Kenen rahalla ne "miesten" työt ulkoistetaan, jos ei miehen? Miehet tienaavat naisia enemmän eivätkä naiset maksa edes puolta perheen yhteisistä menoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Onko se sitten joku hormonaalinen juttu, vai jotain ihme valtapeliä?Viekö miehet ikinä syömään tai kylpylään? Ei. Hierooko? Ei. Kehuuko? Ei. Ostaako lahjaksi siivoojan? Ei.
Kiinnostaisiko mua elää tällaisen miehen kanssa? Oikein! Ei.
Oletko koira? Itse naisena pystyn syömään ilman avustusta. Kylpylät ja hierojat nyt ovatkin ihan turhia enkä ikinä tuhlaisi pieniä rahojani moisiin vaikka joku taluttaisikin sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella naisella on trauma (ei-tietoinen), jonka vuoksi vauvan hoitaminen haastavaa. Se katkeroittaa, jolloin huomio kääntyy helposti toisen syyttämiseen. Tämä ei ole rakentavin tapa saada apua omaan jaksamiseen. Henkilöstä, joka ei tuosta vain suostu hyväksikäytettäväksi (vauvan toinen vanhempi), tehdään pahis. Hänen tehtävänsä ei kuitenkaan ole tanssia anopin aiheuttamien traumojen tahdissa. "Tossu" voisi kyllä tehdä niin. Ap on hyvä ha ryhtyy aikuistumaan, eli ottamaan aktiivusemman roolin oman hyvinvointinsa eteen - vaatimatta sitä tarjottimella. Olosuhteiden helpottamiseen ei voi pakottaa.
Oman lapsen hoitamiseen osallistuminen päivittäin = hyväksikäyttö. Taattua palstalaatua. :D
Kuvitellaanpa tälle palstalle miehen tekemä avaus: "Vaimo ei suostu vaihtamaan Toyotan jakopään hihnaa! :("
Ja pliis, älkää naiset nyt alkako lässyttää mitään "noseonihaneriasia"-huttua, koska ei se ole!
Jos tänne palstalle ilmaantuisi aloitus "mies ei suostu vaihtamaan jakopään hihnaa", ketju täyttyisi kommenteista joissa ihmeteltäisiin minkä h*lvetin takia sitä autoa ei viedä korjaamolle niinkuin suurin osa ihmisistä tekee.
Ei näitä asioita voi mitenkään verrata keskenään. Vauvan hoitoa ei vaan voi ulkoistaa, toisin kuin kaikki "miesten työt".
Kenen rahalla ne "miesten" työt ulkoistetaan, jos ei miehen? Miehet tienaavat naisia enemmän eivätkä naiset maksa edes puolta perheen yhteisistä menoista.
No ainakin minä (nainen) olen ulkoistanut auton korjauksen ihan omalla rahallani. Tienaan aivan tarpeeksi että voin sen tehdä. Miestä ei ole ja tällaisten asenteiden takia ei edes kiinnosta parisuhteeseen ryhtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin minä (nainen) olen ulkoistanut auton korjauksen ihan omalla rahallani. Tienaan aivan tarpeeksi että voin sen tehdä. Miestä ei ole ja tällaisten asenteiden takia ei edes kiinnosta parisuhteeseen ryhtyä.
Kuinka suuri olikaan otantasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki miehet tienaa enemmän kuin vaimonsa. Ja nekään jotka tienaa eivät kaikki suostu maksamaan enempää kuin vaimo. On jopa niitä, joissa se vähemmän tienaava nainen maksaa isomman osan menoista. Enemmän tienaavalle naiselle se enemmän maksaminen ei yleensä tuota mitään vaikeutta tai tarvetta muistutella siitä jatkuvasti, miehille tuntuu jostain syystä aiheuttavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vink vink.
Se vauva tosiaan vaatii sen 100% , ja ylikin!Mutta on täysin OMA valintanne, että haluatte tämän vauvalle suoda!
Minkä ihmeen takia nainen tai kukaan haluaisi käyttää yhtään prosenttia päivästään miellyttääkseen miestä, joka ei tunnu olevan naisen hyvinvoinnista tippaakaan kiinnostunut? Villakoiran ydin on siinä, että seksi perustuu haluun ja sitä halua ei ole jos puoliso jättää toisen yksin hoitamaan kaiken ja valittaa päälle. Jos mies haluaa seksiä niin hänen pitää olla haluttava naisen silmissä.
Tämä on niin totta. Sen fyysisen jaksamattomuuden lisäksi halujen esteeksi tulee juuri tuo epäoikeudenmukaisuuden ja yksinjäämisen tunteiden aiheuttama katkeruus. Ennen reiluna ja välittävänä pidetty kumppani näyttäytyykin nyt täysin uudessa valossa, itsekkäänä ja laiskana ja jopa julmana. Sellaista ihmistä on hirveän vaikea haluta seksiin, hyvä kun sitä sietää edes samassa huushollissa. Suhde voi selvitä vauvavuodesta, mutta ennallaan se ei välttämättä ole enää koskaan. Sitä on äärimmäisen vaikea unohtaa, että kumppani on hylännyt juuri vaikeimmalla hetkellä - ja kaiken sen epäreiluuden keskellä vielä vaatinut alistumaan eläväksi seksileluksi.