Mies ei hoida vauvaa
Miten saada mieskin hoitamaan vauvaa?
Ei vaihda vaippaa, ei sylittele, alun innostuksen jälkeen ei käy enää vaunuilemassa.. Lista on, loputon. Kahden käden sormilla laskettavissa kuinka monta vaippaa hän on vaihtanut. Syliin ei oma-alotteisesti ota vauvaa, vaan minä vien vauvan hänen syliinsä. Syyllistää minua jos kaipaan omaa aikaa. Kaupastakin aina hätäilee äkkiä kotiin hoitamaan vauvaa. Ei oikeen ymmärrä että tarvin omaa aikaa jotta jaksan tätä arkea.
Hän käy töissä, ja on sitä mieltä että hänen ei tästä syystä tarvi kotona tehdä mitään.
Luulen että hänenlaisia miehiä on varmasti liuta, mutta ei se silti tee tuosta käytöksestä hyväksyttävää.
Toinen ongelma on, että hän haluaisi seksiä nykyään usein, kun ei ole enää raskausmaha tiellä. Minulla taas ei oikein kiinnosta, kun käyttäytyy niin huonosti, ja ei kyllä oikeen ole aikaakaan siihen. Hän ei huomioi minua paitsi sillon kun haluaisi panna.. Tosi kiva. Kuulemma käyn vieraissa kun en anna, jaa missähän vaiheessa ehtisin käymään?!
En haluaisi erota vauvavuonna, mutta miehen käytös on todella törkeää.
En halua avautua tästä kellekkään tutulle, koska olen huono puhumaan murheistani. Miehen äiti aina kysyy miten meillä menee, mutta en kehtaa hälle valittaa.
Onko mitään vinkkejä?
Kommentit (650)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan mies juurikaan hoitanu lasta kun hän oli vauva. Mies kävi töissä ja toi ruuan pöytään. Parempi niin että minä hoidin lapsen, niin mies ei ollu kireänä ja pahantuulisena koko ajan. Moni tekee sen virheen että eroaa vauvavuotena. Se ei ole syy erota että mies ei hoida vauvaa.
Luitko ollenkaan tuota aloitusta? Ei ole eroamassa, purkaa tuntojaan ja pyytää neuvoa.
Oletko SINÄ lukenut kuinka moni tässä ketjussa käskee apta eroamaan? Liian moni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko mainita tuohon seksiasiaan, että se on miehen tehtävä tehdä itsestään seksuaalisesti haluttava....
Olen tästä (varauksin) samaa mieltä...
On ihan luontevaa että tutustumisvaiheessa mies tekee itsestään haluttavan, sehän on olennainen osa sitä "teerenpeliä".
Mutta siinä vaiheessa kun suhde on jo vakiintunut, pitäisi naiselle riittää, että mies on luopunut poikamies-elämästä. Toki naisen on lupa odottaa, että mies pitää perushygieniastaan huolta, mutta sen kummempia "taikatemppuja" ei mielestäni tarvita, kyllä miehen pitää kelvata omana itsenään.
Samaa mieltä.
Ja mitä tulee näiden naisten seksuaaliseen haluttavuuteen, suurin osa on vauva-aikana tosi homssuisen näköinen, ja tiedostavat tämän varmasti itsekin jos yhtään peiliin katsovat.
Siksi ihmettelenkin tätä vauva-ajan pihtaamista, luulisi että naista imartelee se että miehensä haluaa seksiä, vaikka olemus on kuin haudasta nousseella...
Onko se sitten joku hormonaalinen juttu, vai jotain ihme valtapeliä?
Uupumusta. Kun toinen ei hoida osuuttaan, jää työkuorma kokonaan toiselle. Ulkonäkö on ylellisyyttä, johon jaksaa panostaa, kun voi hyvin. Vink vink.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko mainita tuohon seksiasiaan, että se on miehen tehtävä tehdä itsestään seksuaalisesti haluttava....
On ihan luontevaa että tutustumisvaiheessa mies tekee itsestään haluttavan, sehän on olennainen osa sitä "teerenpeliä".
Mutta siinä vaiheessa kun suhde on jo vakiintunut, pitäisi naiselle riittää, että mies on luopunut poikamies-elämästä. Toki naisen on lupa odottaa, että mies pitää perushygieniastaan huolta, mutta sen kummempia "taikatemppuja" ei mielestäni tarvita, kyllä miehen pitää kelvata omana itsenään.
Jos mies ei toimi kuten vastuullinen aikuinen vaan taantuu teiniksi lapsen syntymän jälkeen, niin nainen ei näe haluttavaa miestä vaan keskenkasvuisen teinin. Aikuinen nainen harvoin näkee teinipojassa mitään haluttavaa. Sitten mies ihmettelee, mikä vaimossa on vikana, kun seksi ei maistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Ja mitä tulee näiden naisten seksuaaliseen haluttavuuteen, suurin osa on vauva-aikana tosi homssuisen näköinen, ja tiedostavat tämän varmasti itsekin jos yhtään peiliin katsovat.
Siksi ihmettelenkin tätä vauva-ajan pihtaamista, luulisi että naista imartelee se että miehensä haluaa seksiä, vaikka olemus on kuin haudasta nousseella...
Voi elämä.
Yritä nyt apina pikkuhiljaa käsittää että naista ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta mitkään seksihommelit siinä hullunmyllyssä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Viekö miehet ikinä syömään tai kylpylään? Ei. Hierooko? Ei. Kehuuko? Ei. Ostaako lahjaksi siivoojan? Ei.
Kiinnostaisiko mua elää tällaisen miehen kanssa? Oikein! Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies käy töissä, ja sinun tehtäväsi on hoitaa se vauva. Siitä yhteiskunta sinulle maksaa.
Ehdota miehelle osien vaihtoa, sinä käyt töissä ja mies hoitaa KAIKEN kotona24/7. Jos ei käy, miksi pitäisi käydä sinullekaan?
Miehillä on nykyään mahdollisuus jäädä vanhempainvapaalle. Harvempi haluaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan mies juurikaan hoitanu lasta kun hän oli vauva. Mies kävi töissä ja toi ruuan pöytään. Parempi niin että minä hoidin lapsen, niin mies ei ollu kireänä ja pahantuulisena koko ajan. Moni tekee sen virheen että eroaa vauvavuotena. Se ei ole syy erota että mies ei hoida vauvaa.
Luitko ollenkaan tuota aloitusta? Ei ole eroamassa, purkaa tuntojaan ja pyytää neuvoa.
Oletko SINÄ lukenut kuinka moni tässä ketjussa käskee apta eroamaan? Liian moni.
Ketju on ollut silmiäavaava. Väestöliiton pitäisi lukea tätä.
Vierailija kirjoitti:
Viekö miehet ikinä syömään tai kylpylään? Ei. Hierooko? Ei. Kehuuko? Ei. Ostaako lahjaksi siivoojan? Ei.
Kiinnostaisiko mua elää tällaisen miehen kanssa? Oikein! Ei.
Ja millähän ajalla ja energialla nainen sinne kylpylään muka lähtee, kun päivä on niin täynnä ohjelmaa, ettei jaksa/pysty/halua edes seksiä harrastaa?
Ap, onko miehesi halunnut vauvaa? Usein lapsi hankitaan siksi, koska nainen painostaa, uhkailee ja huijaa. Mies lopulta myöntyy, ettei tarvitse etsiä uutta pesää. Missään vaiheessa normaali mies ei kuitenkaan tunne vetoa p*skavaippojen vaihtamiseen, rääkyvän vauvan pitelyyn tai pitkin yötä heräilyyn. Moni mies ajattelee, että jo vauvan hankintaan suostuminen on niin suuri myönnytys, että sen pitäisi riittää siihen asiaan. Nainen hoitakoon vauvan, kun kerran sitä halusikin.
velamies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisiko mua elää tällaisen miehen kanssa? Oikein! Ei.Ja millähän ajalla ja energialla nainen sinne kylpylään muka lähtee, kun päivä on niin täynnä ohjelmaa, ettei jaksa/pysty/halua edes seksiä harrastaa?
Mies voi järjestää aikaa ja energiaa. Miksei omaa kultaa haluta auttaa millään tavoin? Tulisin hulluksi noin kylmän kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uupumusta. Kun toinen ei hoida osuuttaan, jää työkuorma kokonaan toiselle. Ulkonäkö on ylellisyyttä, johon jaksaa panostaa, kun voi hyvin. Vink vink.
Ulkonäköön panostaminen kestää naisella puolesta tunnista kahteen tuntiin.
Miehen seksuaaliset tarpeet hoituu tarvittaessa vartissa.
Vink vink.
Nainen on vain alusta. Niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vink vink.
Huomaa ettei sinulla ole kokemusta vauvoista. Vastaa sen tarpeisiin yötä päivää oman hyvinvointisi (lepo, uni) kustannuksella, ja katso millä sijalla tarvehierarkiassasi seksi on. Mies on isä, vastuussa lapsestaan toisena vanhempana, ei vain yksi huomiota kärttävä tarvitsija lisää. Tässäkö ne menevätkin metsään?
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko miehesi halunnut vauvaa? Usein lapsi hankitaan siksi, koska nainen painostaa, uhkailee ja huijaa. Mies lopulta myöntyy, ettei tarvitse etsiä uutta pesää. Missään vaiheessa normaali mies ei kuitenkaan tunne vetoa p*skavaippojen vaihtamiseen, rääkyvän vauvan pitelyyn tai pitkin yötä heräilyyn. Moni mies ajattelee, että jo vauvan hankintaan suostuminen on niin suuri myönnytys, että sen pitäisi riittää siihen asiaan. Nainen hoitakoon vauvan, kun kerran sitä halusikin.
velamies
Sen oikean kanssa lisäännytään oitis. Niin nähty. Oikean vauvaa halutaan hoitaa ja olla muutenkin mallikelpoinen isä. Vituttaa vaan kun noikin testasi muita ennen kuin siirtyivät nykyisiinsä. Turhaa ajanhaaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vink vink.
Nainen katsoo miestä ja näkee edessään lippalakki väärinpäin kiukuttelevan teinin, niin sinulle voi tulla yllätyksenä, että nainen ei tunne minkäänlaista vetoa mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vink vink.
Nainen on vain alusta. Niinkö?
No ei.
Tottakai mies arvostaa jos nainen näyttää hyvältä.
Pointtini oli lähinnä siinä, että mikäli naisella ei riitä aikaa ja energiaa ihan kaikkeen, olisi suotavaa että tinkii viimeisenä seksistä, ja karsii sitten vaikka pynttäytymisen kalenteristaan ensin.
No niinhän ne haudasta nousseet ovat tehneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella naisella on trauma (ei-tietoinen), jonka vuoksi vauvan hoitaminen haastavaa. Se katkeroittaa, jolloin huomio kääntyy helposti toisen syyttämiseen. Tämä ei ole rakentavin tapa saada apua omaan jaksamiseen. Henkilöstä, joka ei tuosta vain suostu hyväksikäytettäväksi (vauvan toinen vanhempi), tehdään pahis. Hänen tehtävänsä ei kuitenkaan ole tanssia anopin aiheuttamien traumojen tahdissa. "Tossu" voisi kyllä tehdä niin. Ap on hyvä ha ryhtyy aikuistumaan, eli ottamaan aktiivusemman roolin oman hyvinvointinsa eteen - vaatimatta sitä tarjottimella. Olosuhteiden helpottamiseen ei voi pakottaa.
Oman lapsen hoitamiseen osallistuminen päivittäin = hyväksikäyttö. Taattua palstalaatua. :D
Kuvitellaanpa tälle palstalle miehen tekemä avaus: "Vaimo ei suostu vaihtamaan Toyotan jakopään hihnaa! :("
Ja pohditaanpa hetki millaisia kommentteja tuo ketju keräisi?
Aivan... ketju täyttyisi naisten kommenteista: "Ei kuulu naisen tehtäviin"
Ja pliis, älkää naiset nyt alkako lässyttää mitään "noseonihaneriasia"-huttua, koska ei se ole!
Nainen ei käsittääkseni ole sen jakopään hihnan vanhempi?
Täysin käsittämätöntä että joidenkin mielestä on täysin ok ja hyväksyttävää että vauvan toinen vanhempi ei halua ottaa minkäänlaista kontaktia vauvaan eikä tehdä mitään tämän eteen, koska se on hänen mielestään automaattisesti vain toisen vanhemman tehtävä.
Itse asiassa ihminen joka tuollaiseen yleensä kykenee (= ei välitä omasta lapsestaan millään tavalla) on pakostakin pahasti vinksahtanut tunne-elämältään. Ei tuollainen ainakaan normaalia eikä luonnollista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vink vink.
Huomaa ettei sinulla ole kokemusta vauvoista. Vastaa sen tarpeisiin yötä päivää oman hyvinvointisi (lepo, uni) kustannuksella, ja katso millä sijalla tarvehierarkiassasi seksi on. Mies on isä, vastuussa lapsestaan toisena vanhempana, ei vain yksi huomiota kärttävä tarvitsija lisää. Tässäkö ne menevätkin metsään?
Kuten olen aiemmin jo täällä todennut, nämä ovat arvovalintoja.
Olen ihan asiallisesti kysynyt, entäpä jos 100% sijaan aikaansa käyttäisikin vain 98...99% siihen vauvaan, ja loput parisuhteen vaalimiseen?
Kukaan ei vaivautunut tähän kysymykseeni vastaamaan...
Ainoa tulkinta minkä tästä voin tehdä on se, että naiset HALUAA laiminlyödä miehensä tarpeet täysin vauva-aikana. Tämä jos mikä on oman miehen ala-arvoistamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vink vink.
Olen ihan asiallisesti kysynyt, entäpä jos 100% sijaan aikaansa käyttäisikin vain 98...99% siihen vauvaan, ja loput parisuhteen vaalimiseen?
Ainoa tulkinta minkä tästä voin tehdä on se, että naiset HALUAA laiminlyödä miehensä tarpeet täysin vauva-aikana. Tämä jos mikä on oman miehen ala-arvoistamista.
Niin, se on ikävää että nainen ei ole kiinnostunut seksistä miehen kanssa eikä tunne oloaan halukkaaksi kun vauva huutaa vieressä.
Ja silloin kun se vauva nukkuu tyytyväisenä, ja olisi hyvä hetki sille seksillekin, niin useinkin se mies ei ole edes kotona.
Ei noiden tarpeiden yhteensovittaminen ole tuollaista yksinkertaista numeropeliä kuin kuvittelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vink vink.
Mitä nämä miehet tekee muuta kuin käyvät hankkimassa rahaa omaan käyttöönsä ja istuvat sohvalla vaatimassa palveluksia? Epäilen etteivät edes kaukaa tuodut miesten mielestä pantavat tuonnit saa yhtään sen parempaa kohtelua mitä mekään. Jos voisin kirjoittaa kaukomaan naisille kirjeen, kehoittaisin välttämään Suomea.
Ehdota miehelle osien vaihtoa, sinä käyt töissä ja mies hoitaa KAIKEN kotona24/7. Jos ei käy, miksi pitäisi käydä sinullekaan?