Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko kertoa miksi aina käytetään syynä "et saa sit ollenkaan eläkettä" kun ihmiset mieluummin rottailevat kuin tekevät paskaduunia?...

Vierailija
14.01.2021 |

Jos minä työllistyisin huomenna kaupan kassaksi 1600e/kk palkalla, ja tekisin niitä töitä taukoamatta eläkeikääni asti, jäisi eläkkeeni silti alle takuueläkkeen. Olen tämän eläkelaskureilla laskenut.
Olen nyt siis 34v pitkän linjan sossu rott a

Voisitteko te kertoa miksi siis aina vedetään esiin tuo eläkekortti näissä työttömyyskeskuteluissa?

Kommentit (195)

Vierailija
61/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa suomalaisista miehistä ei elä eläkeikään asti, pienipalkkaisista vain hyvin harva. Eläkkeen miettiminen heidän näkökulmasta on melkolailla teoreettista pohdiskelua. 70-luvulla syntyneiden sukupolveni miesten elinajanodote on alle 70 vuotta.  

Tasa-arvoista olisi vapauttaa duunarimiehet eläkemaksuista ja korottaa varsinkin koulutettujen naisten eläkemaksuja. 

Älä valehtele! Tuolla on laskuri: https://yle.fi/uutiset/3-11032819 jonka mukaan minä vuonna 1967 syntynyt kuolen vasta 2047, eli 80-vuotiaana.

Vierailija
62/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apllä on helvetin köyhä elämä, vielä köyhempi vanhuus ja muijaa on turha toivoa, saati perhettä. Apllä ei ole varaa sellaisiin. Ilmanko se näitä aloituksia väsää, ei taida uskoa itsekään enää juttuihinsa. Mutta haaveile toki!

Kuka järkevä enää haluaa perhettä? Parisuhdekin aiheuttaa usein vaan lähinnä harmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt 20-vuotta matalapalkkaisena yrittäjänä töitä. Tulen saamaan vain takuueläkkeen, koska ei ole varaa maksaa isompia eläkemaksuja.

Maksan itse kaikki käyttämäni palvelut, enkä ole rasittanut yhteiskumtaa työttömyydellä tai sairauksilla.

Mielestäni olette yhteiskunnan alinta saastaa. Toivon myös, että Suomeenkin tulee pisteytysjärjestelmä, koska mielestäni on täysin väärin että koko ilänsä lorvaillut rotta saatulevaisuudessa kaiken saman kuin minä ja muut kaltaiseni.

Tekemättä mitään.

Vierailija
64/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apllä on helvetin köyhä elämä, vielä köyhempi vanhuus ja muijaa on turha toivoa, saati perhettä. Apllä ei ole varaa sellaisiin. Ilmanko se näitä aloituksia väsää, ei taida uskoa itsekään enää juttuihinsa. Mutta haaveile toki!

Miten ihmeessä päättelit, että ap on lesbo?

Vierailija
65/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta rottia pätkääkään. Vaikka olen pienipalkkainen niin silti rehellisissä töissä.

Vierailija
66/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän halvennetaan rottia. Ne jos mitkä ovat selviytyjiä.

Vierailija
67/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa suomalaisista miehistä ei elä eläkeikään asti, pienipalkkaisista vain hyvin harva. Eläkkeen miettiminen heidän näkökulmasta on melkolailla teoreettista pohdiskelua. 70-luvulla syntyneiden sukupolveni miesten elinajanodote on alle 70 vuotta.  

Tasa-arvoista olisi vapauttaa duunarimiehet eläkemaksuista ja korottaa varsinkin koulutettujen naisten eläkemaksuja. 

Älä valehtele! Tuolla on laskuri: https://yle.fi/uutiset/3-11032819 jonka mukaan minä vuonna 1967 syntynyt kuolen vasta 2047, eli 80-vuotiaana.

Sinua on huijattu. Elinajanodote:

https://findikaattori.fi/fi/table/46

Taulukko alkaa 1971 syntyneistä ja heidän elinajanodotteensa on 65,89 vuotta. Sinulla on tilastollisesti vähän runsaat kymmenen vuotta jäljellä. 

Vierailija
68/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan itse kaikki käyttämäni palvelut, enkä ole rasittanut yhteiskumtaa työttömyydellä tai sairauksilla.

Lennätkö työpaikallesi omalla helikopterilla, vai kuljetko kenties julkisia teitä pitkin? Peruskoulun tai vastaavan olet luultavasti käynyt?

Vierailija
69/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä nykyistä eläkesysteemiä ole enää sitten kun me nykyiset kolmekymppiset ollaan vanhoja.

Olen samassa iässä kuin ap, enkä todellakaan ole motivoitunut menemään matalapalkka-alalle raatamaan. Kelan rahoilla pärjää ihan ok, ja jos saa toimeentulotukea, ei tarvitse maksaa itse lääkkeitä/toimenpiteitä, sähköä tai vakuutustakaan. En vaihtaisi nykyistä touhuani huonopalkkaiseen työhön, josta jäisi käteen ehkä pari sataa enemmän kuussa. Arvostan enemmän vapauttani tehdä mitä haluan milloin haluan. 

Sen vapauden maksamme me töissä raatavat. Ei ole oikein elää toisten rahoilla jos on työkykyinen. 

Vierailija
70/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt 20-vuotta matalapalkkaisena yrittäjänä töitä. Tulen saamaan vain takuueläkkeen, koska ei ole varaa maksaa isompia eläkemaksuja.

Mielestäni olette yhteiskunnan alinta saastaa. Toivon myös, että Suomeenkin tulee pisteytysjärjestelmä, koska mielestäni on täysin väärin että koko ilänsä lorvaillut rotta saatulevaisuudessa kaiken saman kuin minä ja muut kaltaiseni.

Tekemättä mitään.

Mene muualle keuhkoamaan. Kannattaisiko lukea aloituksen aihe, eli se miksi juuri eläkkeellä perustellaan nälkärajatöiden vastaanottamista. Ei tämä ole mikään yleinen sossurottailun ylistyslanka. Varmaan moni täälläkin on sitä mieltä, että työstä pitäisi jäädä enemmän käteen.

Vierailija
71/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 40v. ja työeläkettä on kertynyt jotain 10€:n euron verran 😄 Aivan sama. Rahaa tulee aina jostain jollain tapaa. Vanhuutta en muutenkaan odota, joten nautin runsaasta vapaa-ajasta siihen asti.

Vierailija
72/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokihan sitä minimit saa, mutta toivo ettet vanhana pahemmin sairastele.

Ainakin toimeentulotuella olevan lääkkeet korvataan täysimääräisesti. Ilmeisesti muitakin terveydenhuoltokuluja katetaan.

Niin NYT korvataan, mutta jos jäät eläkkeelle 30v päästä, tilanne voi olla ihan eri. Onko välttämättä edes sosiaaliturvaa enää tai koko eläkejärjestelmää kun herrat keksii lakipykälät joilla ne voidaan lopettaa kokonaan ja kyseiset varat annetaan heille itselleen, muualta tulleille tai muualle maailmalla kehitysapuna.

Vierailija
73/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se pitää paikkansa. Työeläkettä ei kerry, jos ei käy töissä.

Jos saat saman 30v töitä tekemällä, kuin tekemättä mitään, niin ei ole vaikea valinta

Näin ei voi käydä koska kertynyt työeläke huomioidaan. Jos ei tee töitä ollenkaan, saa takuueläkkeen. Takuueläke + vähän työeläkettä päälle, vaikka työvuosia olisi vähänkin.

30 vuoden työuralla pelkkä työeläke on pakostikin suurempi kuin takuueläke

Eikö mene jakeluun että työeläkkeen kasvaessa muita peruseläkkeitä pienennetään? Ei työeläkkeen päälle saa mitään täyttä kansan- ja takuueläkettä ellei työeläke jää hyvin pieneksi.

Vierailija
74/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua on huijattu. Elinajanodote:

https://findikaattori.fi/fi/table/46

Taulukko alkaa 1971 syntyneistä ja heidän elinajanodotteensa on 65,89 vuotta. Sinulla on tilastollisesti vähän runsaat kymmenen vuotta jäljellä. 

Tarkemmin ajatellen en usko kumpaakaan, sillä YLEn laskurin mukaan 1940 syntynyt isäni eläisi vielä 6 vuotta, eli vanhemmaksi kuin minä, mikä ei voi mitenkään pitää paikkaansa, koska elinajanodote kasvaa koko ajan.

Tuossa sinunkaan antamassasi tilastossa ei ole järkeä, koska kukaan enoistani tai sedistänikään ei ole kuollut alle 70-vuotiaana.

Vierailija
75/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet on niin pienet että keskitie paras, joka toinen vuosi tai puolikas töissä ja välissä saman verran ansiosidonnaisella. Tulotkaan ei merkittävästi pienene.

Vierailija
76/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kituuttaisin tuilla parhaat vuoteni, kun voin käydä töissä ja elellä tukiin verrattuna moninkertaisilla tuloilla? Omaisuuttakin kertyy pikkuhiljaa.

Mene kouluun ja hanki pätevyys, et voi laittaa sitä muiden syyks, ap ;)

Vierailija
77/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En arvosta rottia pätkääkään. Vaikka olen pienipalkkainen niin silti rehellisissä töissä.

Mikä siitä tekee "rehellistä"? Onko kyseessä ala, jolla työskentely ei kasvata hiilijalanjälkeäsi vaan pienentää sitä? 

Vierailija
78/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin NYT korvataan, mutta jos jäät eläkkeelle 30v päästä, tilanne voi olla ihan eri. Onko välttämättä edes sosiaaliturvaa enää tai koko eläkejärjestelmää kun herrat keksii lakipykälät joilla ne voidaan lopettaa kokonaan ja kyseiset varat annetaan heille itselleen, muualta tulleille tai muualle maailmalla kehitysapuna.

Jos elää tukien varassa koko elämänsä, on hyvin suuri todennäköisyys, ettei edes elä eläkkeelle asti. Joten ihan turha edes stressata moisella.

Vierailija
79/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kituuttaisin tuilla parhaat vuoteni, kun voin käydä töissä ja elellä tukiin verrattuna moninkertaisilla tuloilla? Omaisuuttakin kertyy pikkuhiljaa.

Mene kouluun ja hanki pätevyys, et voi laittaa sitä muiden syyks, ap ;)

Entä sitten kun on jo ylempiä korkeakoulututkintoja eikä siltikään saa kunnon töitä? Niinpä.

Vierailija
80/195 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään arvosta rottia, mutta eihän arvostusta voi syödä tai muuttaa rahaksi jota kuta kinostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan