Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (98)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eihän tekemiset määrittele suuntautumistaan.
Antaa kaikkien tehdä sitä mistä tykkää.

Ja miksi homoja pitää syrjiä?

Nyt on kyse pikkulapsista.

• ylös 22
  • alas 2
Vierailija

Hei yle, voisitte vakavasti alkaa miettiä tätä politisoitumista.
Molempi pahempi, jos sen olette huomanneet tai ette ole huomanneet.

• ylös 23
  • alas 3
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mies mekossa kirjoitti:
Ihana ohjelma! 😍

Ei niin kauheen ihana, ainoa peukku sulta☹️

Vierailija

Meillä lapset kasvatettiin omaan sukupuoleen, ihan roolien mukaan. Nyt ovat onnellisia heteroita suhteissaan.
Toki osaavat arvostaa toista sukupuolta, mutta myös omaansa.

• ylös 17
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki tuntemani lapset tietävät, ovatko he tyttöjä vai poikia? Onko niin, että sukupuolettomat olennot lisääntyvät vain sukupuolettomissa olosuhteissa?

Koska se on heille menneisyydessä elävien junttivanhempien puolesta kerrottu. Heidät on pakotettu haitalliseen muottiin, joka ruokkii stereotypioita ja tekee lapsen elämästä vaikeampaa kuin jos hänen olisi pienestä pitäen annettu valita sukupuolensa. Ketään ei pidä kasvattaa tytöksi tai pojaksi vaan ihmiseksi. Tämän takia henkilötunnuksista, passeista ja muista poistetaan sukupuoli. Se on turha.

• ylös 3
  • alas 39
Vierailija

Syödäänkö nykyään jotain bisfenoli A:ta kun sukupuoletkin neutralisoituvat jopa vaihtuvat

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki tuntemani lapset tietävät, ovatko he tyttöjä vai poikia? Onko niin, että sukupuolettomat olennot lisääntyvät vain sukupuolettomissa olosuhteissa?

Koska se on heille menneisyydessä elävien junttivanhempien puolesta kerrottu. Heidät on pakotettu haitalliseen muottiin, joka ruokkii stereotypioita ja tekee lapsen elämästä vaikeampaa kuin jos hänen olisi pienestä pitäen annettu valita sukupuolensa. Ketään ei pidä kasvattaa tytöksi tai pojaksi vaan ihmiseksi. Tämän takia henkilötunnuksista, passeista ja muista poistetaan sukupuoli. Se on turha.

Suosittelen hoitoon ohjausta. 

• ylös 26
  • alas 3
Vierailija

Herää kysymys mitä on sukupuolineutraali?
Mitä se tarkoittaa? Varsinkin kun puhutaan pienistä lapsista.

• ylös 29
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Suosittelen hoitoon ohjausta. 

Olen samaa mieltä. Valitettavasti lapsiaan vinoon kasvattavia vanhempia ei vielä voida ohjata hoitoon, mutta tulevaisuudessa kyllä.

• ylös 16
  • alas 1

Nämä on näitä ylilyöntejä, joita muistellaan häpeän puna poskilla joskus 2050-luvulla. Vähän sama asia kuin taistolaisuutta muistellaan nykyään enemmän huonona vitsinä kuin oikeana ideologiana. Tässä nykyisessä sirkuksessa on vain se ikävä puoli, että kärsijöiksi joutuvat pienet lapset. 

• ylös 46
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset kasvatettiin omaan sukupuoleen, ihan roolien mukaan. Nyt ovat onnellisia heteroita suhteissaan.
Toki osaavat arvostaa toista sukupuolta, mutta myös omaansa.

Mitin heterous nyt tähän liittyy?

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Opetustyössäni alakoulussa olen kohdannut jo useita lapsia, jotka eivät ilmennä luontaisesti sitä biologista "syntymäsukupuoltaan" identiteettinsä osalta. Muutama tyttö on selkeästi kasvamassa pojan ja nuoren miehen elämään, muutama poika taas tullee elämään myöhemmin naisen tai jonkin kolmannen identiteetin mukaista elämää. Näitä lapsia ei ole montaa, mutta heidän terveelliseen kasvuilmastoon kuuluu se, että heidät hyväksytään sellaisina kuin he ovat.

Aivan samalla tavalla jokainen poika tulee hyväksyä poikana ja jokainen tyttö tyttönä. Heillä on täsmälleen tämä sama oikeus nimenomaan yksilöinä, ei sukupuolensa edustajina.

Ongelmia tulee siinä vaiheessa, jos minä vallanpitäjänä koulussa päätän lapsen puolesta, että koska nimesi on Maija, sinä olet tyttö ja tykkäät piirrellä ja värittää. Ja jos minä edistän sitä mielikuvaa, että vain pojat osaa matikkaa, olen myös luomassa vääriä stereotypioita sukupuoleen perustuen.

• ylös 22
  • alas 26
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Opetustyössäni alakoulussa olen kohdannut jo useita lapsia, jotka eivät ilmennä luontaisesti sitä biologista "syntymäsukupuoltaan" identiteettinsä osalta. Muutama tyttö on selkeästi kasvamassa pojan ja nuoren miehen elämään, muutama poika taas tullee elämään myöhemmin naisen tai jonkin kolmannen identiteetin mukaista elämää. Näitä lapsia ei ole montaa, mutta heidän terveelliseen kasvuilmastoon kuuluu se, että heidät hyväksytään sellaisina kuin he ovat.

Aivan samalla tavalla jokainen poika tulee hyväksyä poikana ja jokainen tyttö tyttönä. Heillä on täsmälleen tämä sama oikeus nimenomaan yksilöinä, ei sukupuolensa edustajina.

Ongelmia tulee siinä vaiheessa, jos minä vallanpitäjänä koulussa päätän lapsen puolesta, että koska nimesi on Maija, sinä olet tyttö ja tykkäät piirrellä ja värittää. Ja jos minä edistän sitä mielikuvaa, että vain pojat osaa matikkaa, olen myös luomassa vääriä stereotypioita sukupuoleen perustuen.

Hei kuules pölvästi.  
Maija ei ole tyttö sen nimen takia vaan sen takia että hän on sukupuoleltaan tyttö. 
Erilaisia sukupuolia lapsilla on:  Tyttö tai poika.   

Sukupuolia ei ole esim: ovenkahva, helikopteri, linnunpönttö, eikä muukaan jännä esine vaikka kuinka kovasti se kutkuttaisikin. 

• ylös 34
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Etkös sinä vallanpitäjän koulussa opeta molemmille sukupuolille kuvaamataitoa ja matikkaa?

Siis molemmille, tytöille ja pojille.

• ylös 34
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Syödäänkö nykyään jotain bisfenoli A:ta kun sukupuoletkin neutralisoituvat jopa vaihtuvat

Ei vassarit tajuu :DDDDD

Vierailija kirjoitti:

Olihan tämä vitsi? Eihän kukaan ole oikeasti näin yksinkertainen - eihän?

• ylös 4
  • alas 18
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eli tuet lasten kasvamista pois omasta sukupuolestaan, miksi et tue kasvamista omaan sukupuoleensa. Mikä siinä olisi väärin? Ja tämä on sitä politiikkaa. Tuet siis lasta pitkään ja vaikeaan prosessiin, mistä tiedät että se on oikein? Katso esim. Walt Heyerin tapaus.

• ylös 20
  • alas 10
Vierailija

Sukupuolineutraaliudessa on kyse siitä, että tytöt ja pojat voivat olla ihan mitä vaan, eikä se poista heidän naiseutta tai miehuutta, eikä heistä tule kolmatta sukupuolta tai jotain määrittelemätöntä, tai vastakkaista sukupuolta, jos eivät toteuta ja ilmaise itseään sukupuoliroolien vaatimalla tavalla. 

Kaikki muu on post-modernia paskaa, jonka tarkoitus on selittää uudelleen uusilla trendisanoilla ja '' tieteellä '' seksistiset, homofobiset ja rasistiset rakenteet meidän yhteiskunnassamme. sekä edesauttaa niitä.

• ylös 25
  • alas 2
Vierailija

Minä en ymmärrä tätä hössötystä, mutta syy onkin varmaan fiksuissa vanhemmissa, joille JO 40 vuotta sitten oli ihan ok että tyttö/poika tekee "poikien" tai "tyttöjen" juttuja.

Rehellisesti näen tuon sukupuolineutraaliuden enemmän "kaupunkien" juttuna, maalla kasvaneena en noita ongelmia tunnista. Olen pohtinut syitä, ja veikkaan seuraavia:

-Maalla on pienemmät piirit --> kylän ainoalla luistelukentällä ne muutamat lapset pelaavat yhdessä lätkää/kilpailevat kuka uskaltaa tehdä korkeimman "piruetin" jne. Koskee ihan harrastuksia myös, Marttojen käsityökerhossa oli pmyös poikia jne.

-Ihmiset tuntevat toisensa, eli vaikka joku on valtavirrasta poikkeava, tiedetään että ihan ns. normaali kunnon kaveri hän on, vaikka olisi Romu-Markuksen tmv. kaltainen habitius.

Kaupungeissa kaikki on enemmän jaoteltu "naisille"/"miehille", ja kun toisia ei todella TUNNETA leimataan enemmän ulkoisen olemuksen perusteella milloin miksikin.

Ja ehkä maalla muutenkin olla arkena enemmän "samanlaiset tuulipuvut" päällä kaupassa, ja töissäkin monella on se sama "työhaalari" tmv. mitä muillakin perheellä/naapureilla on. Kun nähdään toiset ns. ihmisinä/tasa-arvoisina, ei sitä hätkähdä jos toinen jossain vapaa-ajan riennossa onkin (yleisen näkemyksen) mukaan outo, koska se ihminen tunnetaan jo. Ei tarvitse leimata ketään miksikäään, äh, en osaa selittää mitä tarkoitan kunnolla sanoiksi!

Olen usein ihmetellyt miksi monen näitä asioita ajavien pitää määritellä itsensä ja myös muut.

Minä olen AINA nähnyt itseni MINUNA joka oli esim. teininä sekamelska peltoautoja/jalkapalloa/hevi-musiikkia/klassisia"tyttömäisiä"vaatteita/kakkujen leipomista/taulujen maalaamista ym.
Myönnän monesti kohdanneeni "ennakkoluuloja" siksi että olen ollut rokki-keikalla ns. "vaaleanpunaisessa-lookissa", mutta en silloin kun kyläläinen on hakenut leipomiani söpöjä kakkuja jossain "Mayhemin"(kärjistäen!) bändipaidassa.

Ja määrittelen itseni tytöksi/naiseksi, ihan koska se on biologinen fakta. Saan myös naiseudesta tiettyä "voimaa", minusta on kiva olla nainen, ja olen aina kokenut että pystyn ihan mihin vaan, sukupuoleni ei määrittele minua, teen juttuja mitä haluan, on ne sitten jonkun määrittelemiä "miestn/naisten" töiksi, ei kiinnosta.

• ylös 27
  • alas 4

Sivut