Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä syöpä voi viedä noin nopeasti? Oireet alkoi loppiaisena, kuolema eilen

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setäni hakeutui lääkäriin selkäkipujen vuoksi, ja noin 3 kuukautta myöhemmin oli jo kuollut. Kuolinsyynä haimasyöpä. Ainakin haimasyöpä voi viedä nopeasti.

22/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on kyseessä akuutti leukemia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoisen , nuoren kroppa kestää enemmän eikä elimistössä jylläävää sairautta huomata ennenkuin se on jo liian pitkällä.

Vierailija
24/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin kysyä tuon toisen lauseen kysymyksen, mutta tuo numero-osuus olisi 50.

Lääkärin pienen (olen vielä hengissä) virheen takia minulta otettiin laaja verenkuva ja sitä yli puolimetristä paperia pitkään katseltuaan lääkäri totesi minun olevan terve ja mitään ei saa muuttaa ruokailutottumuksissa, koska kaikki veriarvot ovat ihanteellisella tasolla. Roskaruoka on siis terveellistä. MOT.

Vierailija
25/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaverini menehtyi viikossa johonkin sisäelinsyöpään. Vatsakipujen takia meni lääkäriin, passitettiin sairaalaan tarkempiin tutkimuksiin ja viikon päästä peli oli selvä.

Vierailija
26/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin kysyä tuon toisen lauseen kysymyksen, mutta tuo numero-osuus olisi 50.

Lääkärin pienen (olen vielä hengissä) virheen takia minulta otettiin laaja verenkuva ja sitä yli puolimetristä paperia pitkään katseltuaan lääkäri totesi minun olevan terve ja mitään ei saa muuttaa ruokailutottumuksissa, koska kaikki veriarvot ovat ihanteellisella tasolla. Roskaruoka on siis terveellistä. MOT.

Anteeksi. Kommentti koski kommentoijaa 5.

Vierailija
27/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori, terve ja liikunnallinen.

Mitenkähän mä olenkin vielä hengissä, kun tupakoinut olen 30 vuotta, en liiku yhtään ja roskaruokaa syön enimmäkseen.

Samanikäinen olen kuin tuo menehtynyt.

Niin no, huomenna sinä voitkin olla jo kipeä ja kun menet lääkäriin niin ei ehditä enää edes tehdä kunnolla diagnoosia kun oletkin jo kuollut.

Ihan kunnossahan tuo kunnanjohtajakin oli vielä just ennen joulua ihan kuten sinäkin tänään.

Niin no, hyvin monet kuolevat terveenä.

Vierailija
28/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori, terve ja liikunnallinen.

Mitenkähän mä olenkin vielä hengissä, kun tupakoinut olen 30 vuotta, en liiku yhtään ja roskaruokaa syön enimmäkseen.

Samanikäinen olen kuin tuo menehtynyt.

Enemmän ihmettelisin sitä, miten voit olla selvinnyt hengissä, vaikka ymmärryksesi on lähinnä ameeban tasolla.

Hengissä et selviä sinäkään. Noutaja tulee joku päivä.

Vierailija
29/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi elää terveellisesti, mutta jatkuvasti tulee kuolinuutisia terveellisesti eläneistä sairauteen kuolleista nuorista ihmisistä. Jos unohtaa huumeiden käytön, niin mikähän on elintapojen vaikutus siihen, että kuolee ennen 50v ikää. Varmaan aika pieni.

Vierailija
30/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri menehtyi haimasyöpään, joitain epämääräisiä oireita (selkäkipua yms) oli ennen joulua, diagnoosin sai tammikuun lopussa, helmikuun puolivälissä kuoli. Perusterve kolmekymppinen mies, joten ei itse eikä lääkärikään osannut ensin epäillä mitään niin vakavaa, vaikkei aiempi diagnoosi olisi lopputulemaa mitenkään muuttanut.

Vierailija
31/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ei tokikaan mennyt noin nopeasti mutta tasan 4 viikkoa diagnoosista kuoli vatsasyöpään. Aika äkkiä kävi 🙁

Vierailija
32/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi elää terveellisesti, mutta jatkuvasti tulee kuolinuutisia terveellisesti eläneistä sairauteen kuolleista nuorista ihmisistä. Jos unohtaa huumeiden käytön, niin mikähän on elintapojen vaikutus siihen, että kuolee ennen 50v ikää. Varmaan aika pieni.

Geenit ja perimä ylipäätään on ratkaisevassa asemassa. Onhan näitä Keith Richardsoneja, jotka juo gallonan viskiä päivässä ja polttavat kaksi toppaa röökiä päivässä 50 vuotta, ja edelleen hengissä melkein kasikymppisenä. Sitten joku Janita L. sairastuu aggressiiviseen syöpään mikä vie alle kolmekymppisenä.

Vierailija
33/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siinä ole joku sen tyyppinen juttu taustalla, että oireita on ollut vähintäänkin pitkin viime vuotta jo, mutta joko mies itse ei ole halunnut mennä lääkäriin niiden takia, tai sitten on mennyt lääkäriin, mutta keski-ikäinen naislääkäri on sanonut "man up, nyt ryhtiä mies ei sulla ole mitään ongelmaa, ota asperiinia jos selkää särkee".

M/40

Vierailija
34/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni kuoli maksasyöpään hyvin nopeasti. Ensimmäinen oire oli se, että taju meni ja kaatui työpaikan lattialle.

Vierailija
35/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geenit ja perimä ylipäätään on ratkaisevassa asemassa. Onhan näitä Keith Richardsoneja, jotka juo gallonan viskiä päivässä ja polttavat kaksi toppaa röökiä päivässä 50 vuotta, ja edelleen hengissä melkein kasikymppisenä. Sitten joku Janita L. sairastuu aggressiiviseen syöpään mikä vie alle kolmekymppisenä.

Tämä. Loppujen lopuksi terveydenhoidolla on melko vähän vaikutusta siihen, kuinka pitkään ihmiset keskimäärin elävät. Esim. Englannissa on terveydenhoito hyvin erilaista kuin Suomessa, ja monet sanoisivat, että erikoissairaanhoito keskimäärin heikompaa kuin meillä. Silti ihmiset elävät tasan yhtä pitkään, hoidoista riippumatta. Eli tietyn perustason jälkeen geeneillä on suurin merkitys.

Vierailija
36/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutti leukemia tuli mieleen. Opiskelutoverini oli terve nuori nainen. Perjantaina lähdimme iloisin mielin hiihtolomille kotiseuduillemme ja seuraavana tiistaina sain puhelinsoiton että hänet oli maanantaina aamulla kiidätetty sairaalaan: hemoglobiini alle 30, sydämenpysähdys ja diagnoosi akuutti lymfaattinen leukemia. Kertoi minulle teholta ja eristyksestä päästyään että ensimmäiset oireet olivat alkaneet vaivihkaa viikkoa ennen diagnoosia.

Valitettavasti hän menehtyi vajaan vuoden sairastamisen jälkeen. 

37/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34334 kirjoitti:

Tämä. Syövistä nopeimmn tappava. Tosiaan päivissä voi mennä.

Vierailija
38/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuoresta saakka ihmetellyt: sairaus ei ole ihme, vaan TERVEYS ON IHME. Nyt ole vähä yli seitsemänkymppinen.

Vierailija
39/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpiä on n. 200 erilaista ja vain VIISI niistä liittyy elintapoihin. Siksi tämä ihmisten syyllistäminen syöpään sairastumisesta on täysin tarpeetonta.

Vierailija
40/64 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34334 kirjoitti:

Ei kai leukemia. Kun mies oli soittanut tai viestittänyt, että hänet nukutetaan!!

Eikä siitä sitten herännyt.

Eli jokin operoitava syöpä täytynyt olla. En keksi miksi olis nukutettu kun ei koronakaan ollut. Koronassa nukutetaan jos joutuu hengityskoneeseen.