Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras jauhelihakastike

Minna89hml
13.01.2021 |

Tarvitset 400g jauhelihaa, hyppysellisen suolaa, noin 10 jauhettua mustapippuria, vehnistä puoli kahvikupillista, vettä kaksi kahvikupillista, yksi semmoinen tuore ja mehevä sipuli, neljä valkosipulin kynttä, paprikamaustetta lusikallisen ja kahvikupillisen kuohukermaa. Kaikki ainekset sotketaan kylmänä keskenään isossa vispikulhossa ja levitään sen jälkeen pannulle paistumaan. Onkp kysyttävää?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eka jauheliha paistoon, sitten j-liha toiseen puoleen pannua, tyhjään puoleen 3 rkl jauhoja jotka ruskistetaan, sitten sekaisin ja vettä perään.

Miksi ne jauhot pitäis ruskistaa?

Hyvä kysymys. Vehnis kypsyy nesteessä, sitä ei pidä ruskistaa erikseen. Pannun pinta polttaa nesteessä kylpevää vehnistä koko prosessin ajan. Ruskistaminen tuottaa vain karsinogeenejä ruokaan.

Ap

Vierailija
42/53 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein tämän kastikkeen ranujen kanssa ja laitan loppuvaiheessa lautaselle hieman majoa pyöristämään makua. Vehnis on kyllä keittiön vakiotuote kun on niin helppo pyöristää ja pehmittää sopat ja soossit sillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna89hml kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä kun kerrankin tulee ravintola-alan asiantuntija kertomaan miten asiat oikeasti pitää tehdä ja millä termeillä, niin täällä vaan vängätään vastaan.

Nauran ääneen. Että oikein vehnistä ja hirveää sotkua mitä ap kehtaa kutsua jauhelihakastikkeeksi. Pakko olla provo.

T. Kokki

Olet "kokkina" varmaankin jossain duunariruokalan talouskeittiössä sekoittamassa valmista perunajauhetta kädenlämpöiseen veteen. Ja sitten tukusta ostettuja eineslihapullia lämmittämässä uunissa. Itse olen Valtioneuvoston palkkakirjoilla. Teen ruokaa mm. Marinille.

Ap

Olet samaan aikaan sekä hauska että surullinen 😂 Oikein Marinille. Vau.

Vierailija
44/53 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut ainesosat, mutta minulla on vähän eri järjestys tehdä. Jauhelihan paisto ensin kuivalla pannulla, mausteet ja sipuli puolivälissä joukkoon (ja voita jos jauheliha on vähärasvaista), sitten jauhojen ruskistus ja loput ainekset.

Vierailija
45/53 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aapeella antaa hyvää ohjetta mitä tehdä naudan kylkipalasta eli siis kyljiksistä?

Vierailija
46/53 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aapeella antaa hyvää ohjetta mitä tehdä naudan kylkipalasta eli siis kyljiksistä?

Suosittelen valmistamaan merisuolasta ja mustapippurista 1:1 seoksen jota hierotaan kunnolla lihaan. Pala sitten paistetaan lasivuoassa, koska silloin se saa kylpeä rasvassaan, jokan on maustettu suolalla ja pippurilla.

Ap

Vierailija
47/53 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok :( makuasioista ei voi kiistellä yhtä monta sörsessöliä ku ihmisiä

Vierailija
48/53 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minna89hml kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä kun kerrankin tulee ravintola-alan asiantuntija kertomaan miten asiat oikeasti pitää tehdä ja millä termeillä, niin täällä vaan vängätään vastaan.

Nauran ääneen. Että oikein vehnistä ja hirveää sotkua mitä ap kehtaa kutsua jauhelihakastikkeeksi. Pakko olla provo.

T. Kokki

Olet "kokkina" varmaankin jossain duunariruokalan talouskeittiössä sekoittamassa valmista perunajauhetta kädenlämpöiseen veteen. Ja sitten tukusta ostettuja eineslihapullia lämmittämässä uunissa. Itse olen Valtioneuvoston palkkakirjoilla. Teen ruokaa mm. Marinille.

Ap

Olet samaan aikaan sekä hauska että surullinen 😂 Oikein Marinille. Vau.

Millä tavalla surullinen? Et ilmeisesti tiennyt Valtioneuvostolla olevan edustuskokkeja? Presidentillä on aina useampi luottokokki. Olet itse aika surullinen.

Ap

Vierailija
49/53 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna89hml kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen valmistamaan merisuolasta ja mustapippurista 1:1 seoksen jota hierotaan kunnolla lihaan. Pala sitten paistetaan lasivuoassa, koska silloin se saa kylpeä rasvassaan, jokan on maustettu suolalla ja pippurilla.

Ap

Aika kuiva

Vierailija
50/53 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minna89hml kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aika kuiva

Itse olet.

Ap

Vierailija
51/53 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna89hml kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nimenomaan juurijauhettua mustista eikä maustista

Vierailija
52/53 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna89hml kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minna89hml kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aika kuiva

Itse olet.

Ap

Asennekin kuin ammattilaisella!

Vierailija
53/53 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suurrustan jauhenlihakastinkkeeni makaroonien pakastettuun ja tarkoitusta varten erikseen sulatettuun keitinveteen liuostetuilla juustonakseilla. Makuja pitää tajuta ottaa talteen ja osata myös käyttää niitä tarpeen tullen. Lisäksi jokainen ruokiani maistanut on kehunut keitoksiani.

T: kokki evp