Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmasluokkalainen hukkaa tavaransa

Vierailija
12.01.2021 |

Meinaa kyllä hermo mennä. Taas on uudet ulkohousut kadonneet. Lapsi ei tiedä, opettaja ei tiedä. Kukaan ei tiedä. Ja minä sitten maksan palkastani. Huomenna ostetaan uudet, kun pitäähän sitä talvella olla ulkohousut. Ärsyttää, ettei koulussa voida valvoa sen vertaa, ettei kolmasluokkalaiselta menisi uudet ulkohousut hukkaan. Ja ei siis ole kyse pelkästään ulkohousuista, vaan välillä on hukassa joku kirja (minkä nään Wilmasta) tai kerran oli juomapullo, jota ei muuten koskaan löytynyt. Olen pyytänyt, että opettaja pitäisi silmällä ja vaikka pakkaisi kirjat lapsen reppuun (lapsi siis tosiaan vasta kolmannella eikä voi vielä vaatia, että on aina vastuullinen kaikesta), mutta ei voi ope tätä(kään!) tehdä. Turhauttaa ja suututtaa. Tulee kalliiksi, kun ei voi tavaroita pitää tallessa. Ei ollut näitä ongelmia eskarissa. Siellä pidettiin lapsista oikeasti huolta.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää.

Vierailija
2/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton ikäisen pitäisi itse pitää huolta tavaroistaan. Kolmasluokkalainen on opiskelemassa, ei päivähoidossa. Ei ole opettajien tehtävä katsoa, että tavarat pysyvät tallessa.

T. 6-luokkalaisen äiti, jonka tytär kadottanut kouluun 5 tai 6 pipoa, lukemattomia hanskoja, 2 hupparia, 1 takin, kirjoja, kaksi sateenvarjoa, vihkoja ja puhelimen kahdesti, jonka kerran löysi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmasluokkalaisen pitää osata jo itse pitää tarvaroistaan huolta. Jos on koko ajan tuon asian kanssa ongelmia, niin kannattaa miettiä onko asennevammaa tai esim joku neuropsykiatrinen ongelma jonka vuoksi niistä tavaroista on normaalia vaikeampi pitää huolta. 

T: ADHD-aikuinen joka sai diagnoosinsa vasta kolmekymppisenä mutta kaikki tavarat oli aina kateissa ja on edelleen 

Vierailija
4/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadonneen tilalle halvinta mitä löytyy ja parempaa ei tipu ennen kuin oppii huolehtimaan tavaroistaan. Ei ole opettajan tehtävä holhota lapsia ja vahtia heidän tavaroitaan. 

Vierailija
5/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo se on teidän tuomita, mutta minä olen se, joka maksan. Koululla pitäisi olla vakuutus, jos kerran sen tiloissa katoaa tavaroita. Tai sitten joku vastuu pitäisi olla opettajalla, jonka luokalla oppilas on. Kolmasluokkalainen ei ole vielä mikään yläkoululainen, vaan vasta OPETTELEE huolehtimaan tavaroistaan.  Ei minulla ole varaa olla jatkuvasti ostamassa uusia tavaroita. Pitäisi olla korvaussysteemi. Juu, juu, lapsi on minun MUTTA tavaroiden katoaminen tapahtuu kouluaikana, joten se on KOULUN vastuulla.

Vierailija
6/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotiaalta ei ainoastaan voi, vaan PITÄÄ vaatia omista tavaroista huolenpitämistä. Ja sen opettaminen on SINUN, ei opettajan tehtävä. 

Vierailija
7/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tylsä, etten jaksa edes leikillä tarttua. Keksi uus.

Vierailija
8/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo se on teidän tuomita, mutta minä olen se, joka maksan. Koululla pitäisi olla vakuutus, jos kerran sen tiloissa katoaa tavaroita. Tai sitten joku vastuu pitäisi olla opettajalla, jonka luokalla oppilas on. Kolmasluokkalainen ei ole vielä mikään yläkoululainen, vaan vasta OPETTELEE huolehtimaan tavaroistaan.  Ei minulla ole varaa olla jatkuvasti ostamassa uusia tavaroita. Pitäisi olla korvaussysteemi. Juu, juu, lapsi on minun MUTTA tavaroiden katoaminen tapahtuu kouluaikana, joten se on KOULUN vastuulla.

Kurkkaapa lakikirjasta, mitä sanotaan huoltajat velvollisuuksista.  

Vierailija
9/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin huolimaton lapsi, mutta kyllä kadonnut omaisuus yleensä koulusta, löytötavaroista, on jossain vaiheessa löytynyt.

Vierailija
10/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän niitä alkaisi kadotakkin. Tuskin sinäkään tuskailisit kadonneiden takia jos et itse maksaisi.

Vierailija
11/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkohousuja käytettynä. Olettehan menneet lapsen kanssa yhdessä koululle etsimään? Ja käyneet vielä viikon-kahdenkin kuluttua katsomassa löytötavarat, joita muuten kouluille jää valtavia määriä.

Lapselle vastuuta asiasta, ikätason mukaisesti toki.

Vierailija
12/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3-4-vuotias OPETTELEE huolehtimaan tavaroista. 9-vuotiaan kuuluu se jo osata. Jopa Porvoossa. 

Vierailija
13/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9-vuotiaalta ei ainoastaan voi, vaan PITÄÄ vaatia omista tavaroista huolenpitämistä. Ja sen opettaminen on SINUN, ei opettajan tehtävä. 

Opettajalle MAKSETAAN opettamisesta. Se on jo nimessäkin. Kyllä se on kuule opettajan vastuulla opettaa lapsille, miten KOULUSSA pidetään tavaroista huolta. Miten MINÄ voisin sen opettaa, kun olen itse töissä enkä siellä koulussa mukana?!! Kyllä täällä taas niin pädetään, vaikka ei edes tiedetä tilanteesta mitään. Ja siis kyseessä on vasta KOLMASLUOKKALAINEN.

Vierailija
14/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittakaa nimi ja luokka kaikkiin tavaroihin, niin palautuvat helpommin.

Vierailija
15/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkohousuja käytettynä. Olettehan menneet lapsen kanssa yhdessä koululle etsimään? Ja käyneet vielä viikon-kahdenkin kuluttua katsomassa löytötavarat, joita muuten kouluille jää valtavia määriä.

Lapselle vastuuta asiasta, ikätason mukaisesti toki.

En minä siellä ehdi ravata. Kyllä tällaisten asioiden pitäisi sujua ilman minuakin. Opettaja voisi käydä tavarat lapsen kanssa läpi vaikka välitunnilla, jos on kerran niin kiire kotiin pullalle ja kahville, ettei sen vertaa voi jäädä koulupäivän jälkeen.

Vierailija
16/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajalle MAKSETAAN opettamisesta. Se on jo nimessäkin. Kyllä se on kuule opettajan vastuulla opettaa lapsille, miten KOULUSSA pidetään tavaroista huolta. Miten MINÄ voisin sen opettaa, kun olen itse töissä enkä siellä koulussa mukana?!! Kyllä täällä taas niin pädetään, vaikka ei edes tiedetä tilanteesta mitään. Ja siis kyseessä on vasta KOLMASLUOKKALAINEN.

Oletko se itkuntuhruiset silmät - savukalatyyppi?

Vierailija
17/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 7-vuotias menee kouluun, niin yhdessä yössä se muuttuu vastuulliseksi isoksi lapseksi joka ei enää tarvitse peräänkatsomista, vaikka edellisenä päivänä vielä päiväkodissa tarvitsi.

Vierailija
18/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu ei ole mikään päiväkoti, jossa hoidetaan lapsia.

Siellä opetetaan.

Turha ärhennellä opettajille, jos kolmasluokkalainen ei osaa pitää huolta edes housuistaan. 

Vierailija
19/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei puhuta ekaluokkalaisesta.

Vierailija
20/36 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, maksetaan OPETTAMISESTA. Ei makseta lapsen tavaroista HUOLEHTIMISESTA. Kun lapsesi on perinyt sinun geenisi, ei mikään määrä opetusta saa häntä tajuamaan, että itse on otettava vastuuta. Sitten päätyy av:lle trollaamaan niin kuin äitinsäkin. Sääliksi käy pientä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän