Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamulla puhkes kunnon riita kun näin miesystävän laittavan tyttärelleen aamupalaa!

Vierailija
12.01.2021 |

Ei jumankauta mies teki tytöölle teetä laskemalla kraanasta tuli kuumaa vettä! Jäin ihan sanattomaksi mutta kun sain sanottu että hyvä mies KEITÄ SE VESI! Vastaus oli että jos tyttö ei ole kahdeksaan vuoteen sairastunut kuumasta hanavedestä niin eiköhän se kelpaa jatkossakin. Mä sanoin että laitan vaikka viestiä tytön äidille mutta tästä lähtien keität sen veden. IKINÄ ei ole tullut mieleenkään että joku joisi kuumaa hanavettä saati tarjoais sitä lapselleen. Huh huh!

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kraanasta tule tulikuumaa vettä ainakaan kerrostaloissa. Meillä ainakin sen yläraja lienee jossain 65 cellsiusasteen tienoilla. Älä kuitenkaan juo sitä, koska lämminvesiputket ovat usein kuparia, josta liukenee metallia veteen.

Vierailija
122/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis peseekö joku oikeasti hampaat muulla kuin kylmällä vedellä? 😲

Minä myönnän. Syy on se, että hampaitani vihloo.

Vierailija
124/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se tuli selväksi, että periaatteessa sä oot väärässä. On kyllä viralliselta taholta annettu ohjeistus, että ei saa juoda lämmintä vettä raanasta. Mutta sehän oli todistettu, että mitään bakteereita tai metalleja siinä kuumassa vedessä ei ole.

Mutta tuo sun suuttuminen ja tänne kirjoittamisen tyyli kertoo kyllä sinusta ja parisuhteestanne jotain.  Olisiko niin, että tunnet jonkun sortin ylemmyyttä parisuhteessa, kun niin armottomasti miehesi toiminnan tuomitsit tarkistamatta faktoja?

Vierailija
125/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taas keksittyä paskaa, mutta mammat nielee 

Vaikka olisikin keksittyä niin keskustelu asiasta on kyllä ihan hyvä. Saattaa olla, että joku lukijoista hyötyy tästä paljon. Mielestäni tuon veden vahingolliset vaikutukset ovat vielä pahempia kun kysymyksessä on kasvava ihminen.

Vierailija
126/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patalaiska mies

Mutta reippaita oli talon naisväki (=tytöö ja ap), jotka eivät tehneet teetä millään tavalla?

Vierailija
127/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 tai psykoämmä jota jokin närästää.

Teessä ei mitään vikaa jos riittävän lämmintä.

Vierailija
128/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena sitten syöpä, kiitos isön laiskuuden!

Vierailija
129/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap taasen porvoosta. hups hups

Täällä on valitettavasti ihan oikeasti ihmisiä, jotka eivät ymmärrä/tiedä, ettei kuumaa hanavettä saa juoda. Olen viimeiset viisi vuotta noudattanut terveysasioiden vuoksi kiinalaisen lääketieteen oppeja ja ollut juomatta kylmää vettä. Yleensä tarjoilijoille on päivänselvää, että tilatessani ravintoloissa kupillisen kuumaa vettä, lämmitetään kylmä vesi vedenkeittimellä tms. kuumaksi, eikä oteta suoraan hanasta. Kuitenkin etenkin Helsingissä tulee aina silloin tällöin vastaan tarjoilijoita, jotka yrittävät tarjota kuumaa kraanavettä ja ovat ihmeissään, kun se ei minulle kelpaa. Helsingissä joudun silmä kovana vahtimaan, miten nämä tarjoilijat toimivat tilaukseni jälkeen. Muualla ei ole tullut vastaavaa vastaan. En sitten tiedä mistä johtuu.

Vierailija
130/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minun huushollista poistuisi ap.n kaltainen ärsyttävä myrkyn keittäjä nopeasti. tavarat lentäisivät perässä.

Vierailija
131/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä juoda vaikka tulisi omasta varaajastakin myoviputkia pitkin. Varaajan vesi usein seisoo ja veden lämpö on vain 55-65 astetta, joten bakteerit ovat myös suuri ongelma.

Kaiken lisäksi esim. Kaakao tuolla tavalla valmistettuna maistuu aivan kamalalta. Eräs kaverini tarjosi kerran, en juonut.

Vierailija
132/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, vesikaakao on aivan kauheeta! Vaikka sitä ei olis edes juonutkaan. 

133/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kouluikäinen voisi itse laittaa aamupala itselleen, kuten jogurttia ja marjoja ja itse tehdä teetä tai kaakaota

Vierailija
134/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa sanoa, kauanko olette tuota menoa vielä yhdessä. Jos olet kovin kaunis, niin ehkä muutama kuukausi mennään, muuten prognoosi ois pari viikkoa. 

Vierailija
135/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin juuri tänään netistä sämpyläohjeita,ja eikös vain yhdessä kehotettu ottamaan läämin vesisuoraan hanasta. En ottanut,vaan keitin kattilassa, kun vedenkeitin vetelee viimeisiään. Ja hei, syy reseptien etsimiseen ei johtunut uusavuttomuudesta, vaan vaihtelunhalusta.

Vierailija
136/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hohhoijaa, hanki elämä.

Vierailija
137/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea myrsky vesilasissa, Jos tykkää että hanasta tulee tarpeeksi kuumaa vettä teehen nii mikä ettei. Aivan herttasen yhdentekevää meneekö vesi muutaman metrin lämminvesi- vai kylmävesiputkessa.

Vierailija
138/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kraanavesi lähtee lämmönvaihtimelta n. 68 asteisena muoviputkia pitkin hanalle. Mikäs se bakteeri olikaan, mikä tuossa lämpötilassa elää hapettomissa oloissa?

Vierailija
139/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vain juoko koskaan viskiä tai konjakkia jota tislataan kuparisella tislauspannulla tai syökö kuparipannuilla tehtyä ruokaa. Tulee kuparimyrkytys ja kuolema.

Vierailija
140/145 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teen makuaineet edes irtoa teestä liian alhaisessa lämpötilassa.