Aamulla puhkes kunnon riita kun näin miesystävän laittavan tyttärelleen aamupalaa!
Ei jumankauta mies teki tytöölle teetä laskemalla kraanasta tuli kuumaa vettä! Jäin ihan sanattomaksi mutta kun sain sanottu että hyvä mies KEITÄ SE VESI! Vastaus oli että jos tyttö ei ole kahdeksaan vuoteen sairastunut kuumasta hanavedestä niin eiköhän se kelpaa jatkossakin. Mä sanoin että laitan vaikka viestiä tytön äidille mutta tästä lähtien keität sen veden. IKINÄ ei ole tullut mieleenkään että joku joisi kuumaa hanavettä saati tarjoais sitä lapselleen. Huh huh!
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyiii! Idio*tti oululainen tuttavani teki samalla tyylillä minulle kaakaota. Tajusin vasta juotuani (join väkisin kohteliaisuudesta, maistui ällöttävältä) että mistä hän sen veden oli hakenut - vessan hanasta! Ja miksi haki vessasta eikä keittiöstä? Sieltä kuulemma tulee nopeammin kuumaa.
Miksi ei voisi ottaa vettä vessan hanasta?
No hänhän otti, että kai sitä VOI ottaa! Mutta onhan se ällöttävää kun joku juottaa sinulle kuumaa hanavettä. Hiippaili mukeineen vessaan niin en huomannut.
Tyhjää saivartelua, minä olen laittanut lapsille ainakin 15 vuotta samalla tavalla teet, mehut ja kaakaot sekä pikapuurot, ja ei ole terveydessä ollut mitään ongelmaa. Meillä onkin vanhatalo ja teräsputket 59 vuodelta eli ei kuparia
No eipä ole koskaan tullut mieleenkään etteikö kuumaa hanavettä saisi juoda. Tarvitseeko tuollaisesta pultteja repiä, huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo Nesbøn kirjasta luin juuri, kun päähenkilö kertoi tekevänsä pikakahvin kuumaan hanaveteen. En ollut ikinä ajatellutkaan, että joku tekisi niin. Ja nyt täällä hoidetaan teehommat samalla tavalla. Näin sitä ihminen aina vain hämmästyy.
Nyt vähän ohis minultakin mutta pidätkö Nesbøn kirjoista? Olen ollut pikkutytöstä asti aivan mieletön lukija mutta jotenkin hänen ja Lars Keplerin kirjat eivät koukuta minua yhtään. Lapsena jo tein päätöksen että aloitettua kirjaa ei jätetä kesken eikä edes kirjasarjaa. Kuitenkin Nesbø ja Kepler olivat minulle sellasta pakkopullaa etten lukenut paria ekaa kirjaa pidemmälle. Ennenkuulumatonta minulta. Ymmärrän kyllä että suosinsa perusteella heillä täytyy olla laaja fani kunta. Eniten rakastan lukea kyllä elämäkertoja<3
Ap
ElämäNkertoja idiootti!
Tarkostapa, kuka on idiootti.
Tiesin kyllä että naiset on hysteerikkoja, mutta tämä on jo naurettavaa. Kuumasta hanavedestä raskasmetalleja xD
Siis eihän hanasta saa edes niin kuumaa vettä, se teehän jäähtyy silmän räpäyksessa. Yyhhhyyi juoda sellasta haaleeta teetä 🤢🤮
Tee tulee tehdä 100 asteiseen veteen ja antaa hautua pari/muutama minuutti ja sitten nauttia 😊🍵
ja minä asun maassa jossa en juo mitään kahvia teetä kaljaa siideriä viinaa enkä huumeita syö polta käytä.
hups hups
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo Nesbøn kirjasta luin juuri, kun päähenkilö kertoi tekevänsä pikakahvin kuumaan hanaveteen. En ollut ikinä ajatellutkaan, että joku tekisi niin. Ja nyt täällä hoidetaan teehommat samalla tavalla. Näin sitä ihminen aina vain hämmästyy.
Nyt vähän ohis minultakin mutta pidätkö Nesbøn kirjoista? Olen ollut pikkutytöstä asti aivan mieletön lukija mutta jotenkin hänen ja Lars Keplerin kirjat eivät koukuta minua yhtään. Lapsena jo tein päätöksen että aloitettua kirjaa ei jätetä kesken eikä edes kirjasarjaa. Kuitenkin Nesbø ja Kepler olivat minulle sellasta pakkopullaa etten lukenut paria ekaa kirjaa pidemmälle. Ennenkuulumatonta minulta. Ymmärrän kyllä että suosinsa perusteella heillä täytyy olla laaja fani kunta. Eniten rakastan lukea kyllä elämäkertoja<3
Ap
ElämäNkertoja idiootti!
Kannattaisko tarkistaa sanan oikeinkirjoitus ennen kuin haukkuu muita?
Vierailija kirjoitti:
Tytöölle= tytölleen.
Ap
Tuli kuumaa = tulikuumaa
Yllättävää kyllä
sana elämäkerta on oikein, EI elämänkerta.
Tämän opin 40 vuoden kirjastotyössä.
Mieheni vanhemmat tekee tätä myös. Mies tarjosi lämmintä/kuumaa hanavettä myös lapsille ja vaati yhden kunnon riidan ennen kuin lopetti. Jääräpäänä ei uskonut kun sanoin että se on epäterveellistä. Lopulta antoi periksi. Nykyään keittää veden aina ensin.
Olen myös yrittänyt selittää appivanhemmilla miksi kuumaa hanavettä ei saa juoda, eivät usko. Ei edes vaikka googlaan kaikkia tutkimustuloksia mitä löytyy, ”koskee vain vanhoja taloja, sitä on niin vähän, ei se haittaa, olemme juoneet kuumaa hanavettä aina ja emme ole sairastuneet”. Jääräpäitä.
Nykyään tarkistan aina ennen kuin anoppi antaa ”mummon lämmintä mehua” lapsille.
Kuumassa kraanavedessä on enemmän bakteereita kuin kylmässä. Muutenkin juoksutan aina ennen jraanavettä. Se isäpuoli on kyllä varsinainen lurjus!!!! Ei se OMALE tuttärelle näin tekisi!!!
Vierailija kirjoitti:
Tytöölle= tytölleen.
Ap
Ah, nyt valkeni. En ymmärtänyt viestistä mitään ennen tätä korjausta.
Sanktio. Sinun tapauksessa itsepäinen, silkka tyhmyys lienee riittävä sanktio. Tulet (ehkä) huomaamaan kerrannaisvaikutukset, tai sitten et...