Oletko köyhä?
12% Suomen väestöstä on köyhiä.
Köyhyysraja on alle 1200€/kk nettotulo.
Kommentit (204)
Viime kuussa en ollut, tässä kuussa olen.
Mulla vähän tulot vaihtelee, mutta tuon rajoilla keskiarvoisesti kyllä pyörin. Ei tässä silti suurempia hätiä ole, on oma kämppä enkä omista autoa, eikä ole elätettäviäkään joten ihan hyvää vaikkakin vaatimatonta elämää pystyn elämään.
Kyllä mielestäni olen. On kyllä velaton rivitalo-osake mutta todella huonossa kunnossa pintsremontin puutteen takia joten arvo todennäköisesti vain maksimissaan 70.000e, noin 40km Helsingistä. Tilillä on rahaa 42.000e mutta nettotulot kuukausittain ainoastaan 950e-1000e. Koen itseni köyhäksi ja onnettomaksi.
En ole köyhä. En ole myöskään rikas. Pärjään tuloillani. Välillä paremmin. Välillä huonommin.
Älä köyhyyttä, älä rikkautta minulle anna;
anna minulle ravinnoksi määräosani leipää,
etten kylläisenä tulisi kieltäjäksi
ja sanoisi: "Kuka on Herra?"
ja etten köyhtyneenä varastaisi
ja rikkoisi Jumalani nimeä vastaan.
Kyll maar mää ole mut oleks sää ???
Vierailija kirjoitti:
En ole tuon määritelmän mukaan köyhä, mutta olen hyvin riippuvainen jatkuvista ansiotuloista. Työtä tekemällä harva vaurastuu Suomessa. Tuntuu, että monella varakkaalla on perittyä omaisuutta, jota minulla ei ole. Jonkin verran minulla on säästöjä ja sijoituksia, mutta ei mitenkään merkittävästi. Velkaakin on, koska taloyhtiö on tehnyt jatkuvasti remontteja, joiden mielekkyydestä voidaan joskus olla montaa mieltä.
Isänn. ja huoltoyhtiön päätehtävä on laskutus.
Minulla on melko pienet menot, pakollisia lähes kaikki. Varsinaista elintasoa ei ole eikä velkaa.
Avis on onnellinen. Siinä saa haastajaa etsiä. Mainitut pienet menot vapauttavat rahahuolista, tosin hintoja nostetaan varsin innokkaasti.
-Riistävä luokka hallitsee maassamme täydellisesti.
Olen henkisesti rikas. Olen käynyt elämän koulun ja olen sieluntieteen maisteri.
Olen. Nykyään tieaan bruttona n. 3500 mutta koska ulosotto, ei käteen jää paljon mitään.
Tätä pitäisi vielä kestää vuoden 2026 loppuun saakka
Olen ihan rutiköyhä, aina ollut ja vakavasti nyt on mietinnässä kuinka pääsen siitä eroon.
Mie nyt vuan tässä kysyn mittee se siule kuulluu?
Suataaha mie köyhä ollannii ja suattaaha olla jotta en.
Tulot 1276 eli en ole köyhä mutta pienituloinen
Köyhä koska tuon rajan molemmin puolin. Pärjään kohtalaisen hyvin. Suku moittii jos käytän ronskisti rahaa.
Ei köyhyyttä pitäisi mitata tuloilla. Se on varallisuuden määre.
Olen tulot alle 900e jolla elätän 3 ihmistä. Elämä on helppoa nykyisin kun ei travi miettiä mitä ostaisi kun ei ole rahaa ostaa mitään.