Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: mikä asia teitä ärsyttää eniten "introverteissa"?

Vierailija
12.01.2021 |

Minua ärsyttää se ylimielisyys ja oma hyväisyys.

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin introvertti. Kun mietin oman työpaikkani introvertteja, en nyt nopeasti keksi mitään, mikä heissä ärsyttäisi. Sen sijaan muutamassa ekstrovertissa ärsyttää monikin asia, muun muassa tuo ap:nkin mainitseva omahyväisyys.

Esimerkki: olen taukohuoneessa juomassa kahvia erään työkaverin kanssa, ja kaikessa rauhassa keskustelemme mielenkiintoisesta aiheesta, kun sisään paukahtaa yksi näistä ekstroverteista. Hän ei normaalisti kiinnitä meihin mitään huomiota, mutta kun näki, että olimme ainoat paikalla, alkoi jo ovelta kailottaa juttelumme päälle "arvatkaas hei mitä MINÄ tein viikonloppuna!!!"

Teki mieli vastata, että ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta onnistuin pysymään kohteliaana.

Vierailija
42/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää se, että sosiaalisissa tilanteissa he kokevat, että vastuu kivasta ilmapiiristä kuuluu muille kuin heille. Olen ekstrovertti, mutta minäkin koen raskaaksi ylläpitää keskustelua, jos toinen vastailee kysymyksiin ja keskustelunavauksiin yhdellä sanalla. Siinä sitten ollaan vaivannuttavassa hiljaisuudessa kaikki, eikä kenelläkään ole kivaa.

Kaikki? Mikset keskustele niiden muiden kanssa? Jos taas olet kahdestaan ihmisen kanssa, joka selvästikään ei halua keskustella, eikö voi olla hiljaa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että ovat yleensä todella tylsiä ihmisiä, joiden seurassa kello tuntuu pysähtyvän.

Tai sitten olen mieluummin hiljaa kuin puhun mitään kanssasi. Olen liian kohtelias mitenkään ilmaisemaan sen, että 5 min seuraasi riittää kertomaan minulle että tiedän jo mitä päässäsi liikkuu.

Olen myös niin tyhmä etten osaa olla sinun mieleksi.

Vierailija
44/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti, joka kirjoittelee tämän tästä nettiin ei ole introvertti vaan kommunikaatiorajoitteinen ekstrovertti.

Vierailija
45/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista rasittavin on toisten päälle puhuva, omalla äänellään ja pätemisen tarpeellaan tilan täyttävä ekstrovertti.

Vierailija
46/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää se, että sosiaalisissa tilanteissa he kokevat, että vastuu kivasta ilmapiiristä kuuluu muille kuin heille. Olen ekstrovertti, mutta minäkin koen raskaaksi ylläpitää keskustelua, jos toinen vastailee kysymyksiin ja keskustelunavauksiin yhdellä sanalla. Siinä sitten ollaan vaivannuttavassa hiljaisuudessa kaikki, eikä kenelläkään ole kivaa.

Joo, ja sen jälkeen kaikki nämä introvertit tulevat tänne joukoin syyttämään extroverttejä siitä miten paljon he puhuvat.

Vierailija
47/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti, mutta en ole ylimielinen enkä omahyväinen.

Älä yleistä, jos olet joskus tavannut ylimielisen ja omahyväisen introvertin.

Kaikki "introvertit" ovat ylimielisiä. He eivät koe tarvetta liittyä porukkaan koska ovat mielestään jotenkin parempia.

Miksi sinua kaivelee tuo asia niin paljon jos jotakuta ei kiinnosta liittyä porukkaan? Miten se on sulta pois? Jos haluat viettää ko. henkilön kanssa aikaa niin sano se! Kyllä introvertit seuraa arvostaa, me vaan väsytään helposti isossa porukassa jossa jokainen puhuu toistensa päälle.

Vierailija
48/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen intovertti ja lisäksi hyvin ujo. En ole tietääkseni omahyväinen tai ylimielinen, jos osaan iloita muiden puolesta. Tai en uskalla jutustella vieraille tyypeille.

Vierailija
49/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä aina oletetaan, että se kahvihuoneen hölösuu on extrovertti? Eikö täällä ole miljoonaan kertaan toitotettu, että myös introvertti voi olla hölöttävä, sosiaalinen ja rohkea. Monien introverttien vihamielien suhtautuminen on mielestäni joskus todella vastenmielistä. Joku myös aiemmin selitti sen miten osa introista ei tunnu ollenkaan ottavan vastuuta sosiaalisesta kanssakäymisestä, vaikka ovatkin osallistumisellaan suostuneet yhteiseen illanviettoon.

Vierailija
50/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi olevan vellit ja puurot hyvin sekoitettu, kun introverttiyttä pidetään synonyymina ujouden, hiljaisuuden, ylimielisyyden, sosiaalisten taitojen puutteen ym. kanssa. Itse olen introvertti, mutta en ujo, en erakko, en kovin hiljainen ainakaan tuttujen ihmisten kesken ja sosiaalisista taidoista ei ainakaan tähän mennessä ole kukaan valittanut. Olen myös tehnyt vuosia töitä tiimissä ja asiakaspalvelussa, joten sekin onnistuu introverttiydestä huolimatta, vaikka siinä onkin oma vaivansa. Introvertin minusta tekee se, että vaikka minullakin on usein hauskaa seurassa, muiden ihmisten kanssa oleminen on enemmän kuluttavaa kuin palauttavaa. Tarvitsen omaa aikaa, haluan olla itsekseni omassa seurassa. Uusien ihmisten tapaaminen on itselleni parhaimmillaan ihan ok neutraali kokemus, mutta se vaatii energiaa sitä enemmän mitä enemmän ihmisiä on ja mitä enemmän itse pitäisi tilanteeseen panostaa. En halua olla jatkuvasti äänessä tai koe tarvetta olla huomion keskipisteenä. Viihdyn pienessä porukassa ihmisten kanssa, jotka tunnen hyvin. Ja tästä huolimatta tarvitsen sitä omaa aikaa, jotta näitä kontakteja jaksan ylläpitää myös tulevaisuudessa.

Vierailija
51/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttihan on sulkeutunut.

Vierailija
52/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ärsyttää, että introverttiys rinnastetaan usein analyyttisyyteen ja muihin älykkyyttä indikoiviin ominaisuuksiin. Fiksuimmat tuntemani ihmiset ovat sekä huipputeräviä sekä sosiaalisesti erittäin älykkäitä ja sosiaalisia. Kuta tahansa väsyy ihmisvilinästä ennen pitkää, myös extrovertti.

Vierailija
53/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakukissa kirjoitti:

Hahaha, et saa mitä haluat joten minä olen ylimielinen?

Sori, en ole ylimielinen tai omahyväinen.

Ethän sinä ole edes introvertti.

Vierailija
54/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että se kuka on keksinyt väitteen minkä mukaan extrovertti saa virtaa sosiaalisesta kanssakäymisestä ja introvertti taas väsyy siitä, on itsekin introvertti. En tunne yhtäkään extroverttiä kuka ei väsyisi ihmisvilinästä. Luulisi introverttienkin ymmärtävän, ettei kaikki ole sitä miltä näyttää. Se kahvihuoneen hölösuu saattaa olla kotona ihan rikki ja puhella hermostuneisuuttaan/tahdittomuuttaan. Bileiden keskipiste saattaa sulkea puhelimensa kolmeksi päiväksi juhlien jälkeen. Terv. Ko extrovertti

Vierailija
55/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti ja jouduin yläasteella luokan muiden tyttöjen kiusaamaksi. Kai hekin pitivät minua ärsyttävänä ja ylimielisenä, kun olin hiljainen enkä hinkunut mukaan heidän porukkaansa?

Vierailija
56/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertti, joka kirjoittelee tämän tästä nettiin ei ole introvertti vaan kommunikaatiorajoitteinen ekstrovertti.

Minä lataudun yksinolosta, voin olla yksin ja kirjoitella, tämähän käy minulle oikein hyvin mainiosti.

Sinä et kirjoituksieni perusteella voi tietää minkälainen ihminen minä olen.

Ei tulisi itselleni mieleenkään yrittää määräillä tai määritellä muita ihmisiä, heitä ollenkaan edes tuntematta. Enkä todennäköisesti haluaisi sellaiseen ihmiseen tutustuakaan.

Vierailija
57/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen janalla varmaankin enemmän introvertti kuin ekstrovertti, vaikkei sitä minusta aina uskoisikaan. Minulla on erittäin hyvät sosiaaliset taidot.

Eräässä tuttavaperheen introvertissa miehessä minua ärsyttää se, että hän ei ota mitään vastuuta keskustelusta sosiaalisissa tilanteissa. Esimerkiksi, jos kysyt häneltä jotain, hän vastaa lyhyesti, mutta ei kysy itse mitään. Saat koko ajan kiskoa hänestä sanoja ulos - tai sitten jättää hänet nököttämään yksinään.

Hän ei todennäköisesti kärsi yhtään nököttömisestään mutta miksi hän lähtee vaimonsa ja lastensa kanssa kyläpaikkoihin ja juhliin mukaansa?! Jotenkin kiusallista, kun ihminen voi istua kylässä kolmekin tuntia suu supussa. Kyllähän siitä tietyllä tavalla ylimielinen vaikutelma syntyy, vaikka en usko hänen olevan varsinaisesti ylimielinen. Jotenkin vaan katsoo oikeudekseen vetäytyä kokonaan seurusteluvastuusta tai sitten ei yksinkertaisesti osaa keskustella. 

99%;n todennäköisyydellä mies lähtee mukaan, koska hänen vaimonsa ja lapsensa eivät haluaisi mennä keskenäänkään. Lähtee siis vain vaimonsa ja lastensa vuoksi. Etkö sinä koskaan tee mitään puolisosi tai lastesi mieliksi, vaikka kyseinen tekeminen ei sua kiinnostaisikaan?

Vierailija
58/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikaation vaikeus

Vierailija
59/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että ovat yleensä todella tylsiä ihmisiä, joiden seurassa kello tuntuu pysähtyvän.

Tai sitten olen mieluummin hiljaa kuin puhun mitään kanssasi. Olen liian kohtelias mitenkään ilmaisemaan sen, että 5 min seuraasi riittää kertomaan minulle että tiedän jo mitä päässäsi liikkuu.

Olen myös niin tyhmä etten osaa olla sinun mieleksi.

Tosin saatat arvostaa minua silloin kun haluat puhua asian jota eiole tarkoitettu eteenpäin kerrottavaksi. Minä arvostan joissakin tilanteissa puheliaisuuttasi jäänsärkijänä.

Vaikeaa on, jos kanssakäyminen on niin raskasta että kellokin pysähtyy.

Vierailija
60/134 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommunikaation vaikeus

Niin sillä ekstrovertilla kun ei hyväksy että kaikki ei kommunikoi kuten hän?

Miksi edes kuvittelet voivasi määrätä asiasta jossa kaikki ovat erilaisia?