Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: mikä asia teitä ärsyttää eniten "introverteissa"?

Vierailija
12.01.2021 |

Minua ärsyttää se ylimielisyys ja oma hyväisyys.

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertit ovat huonoa seuraa. Jos et johdata keskustelua, niin he ovat vain hiljaa. Ja jos johdatat niin, vastaavat kyllä tai ei.

Tällaisia ihmisiä Espoo on täynnä. Ikinä ei tervehdi naapuria, ei kykene katsomaan kuin maahan, ei pyydä anteeksi, vaan sanoo oho! Jos rappukäytävässä on joku ihminen, niin introvertti odottaa, että ihminen ensin poistuu. Ja vasta sitten menee.

Vältä introverttien seuraa. Huonointa parisuhde seuraa. Takuulla saat sikatylsän suhteen ja yleensä jäävätkin sinkuiksi.

Vierailija
122/134 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertit ovat huonoa seuraa. Jos et johdata keskustelua, niin he ovat vain hiljaa. Ja jos johdatat niin, vastaavat kyllä tai ei.

Tällaisia ihmisiä Espoo on täynnä. Ikinä ei tervehdi naapuria, ei kykene katsomaan kuin maahan, ei pyydä anteeksi, vaan sanoo oho! Jos rappukäytävässä on joku ihminen, niin introvertti odottaa, että ihminen ensin poistuu. Ja vasta sitten menee.

Vältä introverttien seuraa. Huonointa parisuhde seuraa. Takuulla saat sikatylsän suhteen ja yleensä jäävätkin sinkuiksi.

Sekoitat huonosti käyttäytyviä introvertteihin. Ei kannata huudella kun ei tiedä eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

asdf kirjoitti:

Kohteliaaseen käytökseen kuuluu osallistuminen keskusteluun ja aktiivisuus siinä, huvitti tai ei.

Noloimpia ovat ihmiset, jotka eivät edes vastaa kysyttäessä jotakin. Töllöttävät vain.

Kohteliaaseen käytökseen kuuluu huomioida ihmisten vuorovaikutuksen erilaisuus, huvitti huomiointi tai ei. Noloimpia ovat ihmiset, jotka eivät edes yritä olla empaattisia huomatessaan sosiaalisesti aran/kyvyttömän/ahdistuneen keskustelukumppaninsa jäätyvän.

Vierailija
124/134 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että viihtyy yksin, eikä isoissa porukoissa ei tee kenestäkään kyllä ylimielistä. Vain aito narsisti ottaa itseensä, jos joku viihtyy paremmin yksin, kuin ilman juuri sinun seuraasi. Ihmiset on erilaisia, on eri intressejä, ja eritapoja kommunikoida. Minusta lähtökohtaisesti intro- ja ekstroverteissa ei ole mitään ärsyttävää, kun on muuten käytöstavat, muidenhuomioonottaminen ja empatia kohdillaan.

Vierailija
125/134 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sutta ei onneksi kiinnosta lampaiden mielipide

Vierailija
126/134 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää se, että sosiaalisissa tilanteissa he kokevat, että vastuu kivasta ilmapiiristä kuuluu muille kuin heille. Olen ekstrovertti, mutta minäkin koen raskaaksi ylläpitää keskustelua, jos toinen vastailee kysymyksiin ja keskustelunavauksiin yhdellä sanalla. Siinä sitten ollaan vaivannuttavassa hiljaisuudessa kaikki, eikä kenelläkään ole kivaa.

Sinulle kiva ilmapiiri voi olla jatkuvaa hölötystä, mutta jonkun toisen käsitys kivasta ilmapiiristä voi olla ihan toinen. Onko ekstrovertin vaikea kestää hiljaisia hetkiä? Miksi pitäisi tanssia sinun pillisi mukaan? Onko kaikki ekstrovertit noin itsekeskeisiä?

Vierailija
127/134 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa esimerkki ekstrovertista julkkiksesta. Niinpä. Ainoa taitaa olla Krista Siegfrieds. Jokaikinen muukertoo aina haastatteluissa kuinka tarvitsevat omaa rauhaa ja viihtyvät yksin. Näin on myös tavallisessa elämässä. Aniharva täyttää mitään ekstrovertin määritelmiä Suomessa. Jokainen vain LUULEE olevansa poikkeusintrovertti. Joidenkin on vain pakko vetää ne kokoukset ja äärimmäisen typerät tyky-päivät vaikka tekis mieli haistattaa kaikille pitkät.

Vierailija
128/134 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoitat huonosti käyttäytyviä introvertteihin. Ei kannata huudella kun ei tiedä eroa.

Eivät introvertit erityisesti käyttäydy. He välttelevät seuraa eivätkä puhu. Vaikea ymmärtää. Varmaan hyviä koodareita.

Vierailija
129/134 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät introvertit erityisesti käyttäydy. He välttelevät seuraa eivätkä puhu. Vaikea ymmärtää. Varmaan hyviä koodareita.

Ei sinun tarvitse ymmärtää kuin kaksi sanaa, anna olla.

Ja kyllä ollaan.

Vierailija
130/134 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että se kuka on keksinyt väitteen minkä mukaan extrovertti saa virtaa sosiaalisesta kanssakäymisestä ja introvertti taas väsyy siitä, on itsekin introvertti. En tunne yhtäkään extroverttiä kuka ei väsyisi ihmisvilinästä. Luulisi introverttienkin ymmärtävän, ettei kaikki ole sitä miltä näyttää. Se kahvihuoneen hölösuu saattaa olla kotona ihan rikki ja puhella hermostuneisuuttaan/tahdittomuuttaan. Bileiden keskipiste saattaa sulkea puhelimensa kolmeksi päiväksi juhlien jälkeen. Terv. Ko extrovertti

Millä perusteella ihminen, joka ei saa virtaa sosiaalisesta kanssakäymisestä ja tarvitsee kolme päivää aikaa itsekseen bileiden jälkeen, olisi ekstrovertti? Mä olen ihan vilpittömästi luullut, että juuri tuo yksinolon tarve on se ratkaiseva tekijä siinä, onko ihminen enemmän introvertti vai ekstrovertti. Minä ainakin miellän itseni introvertiksi just siksi, että vaikka olisin yhtenä iltana bileiden "keskipiste", tarvitsen sitten bileiden jälkeen sen ainakin pari päivää aikaa ihan itsekseni, niin ettei tarvitse edes puhelimeen vastata.

Millä perusteella kukaan on sitten intro- tai extrovertti? Saan kaikista persoonallisuustesteistä aina vahvan extro-funktion, mutta olen juuri se kyseisen ihminen kenen extroverttiyttä tässä kyseenalaistit. Olen kirjoittanut tänne jo miljoonaan kertaan, että millä oikeudella introvertit kertovat extroverteille, että he saavat energiaa sosiaalisesta kanssakäymisestä, kun taas introt väsyvät siitä. Ihan sulaa hulluutta. Tosiasiassa lähes kaikki (painosanalla) todella extrot ystäväni ovat ihan samanlaisia kuin minä. Sosiaalisten eventtien jälkeen kukaan ei halua nähdä ketään hetkeen. Työelämässä olemme kumminkin näitä halveksimianne hölöttäjiä ja juhlien keskipisteitä. Vaikka nautimmekin siitä, olemme sen jälkeen myös ihan poikki. Olemme yhdessä keskustelleet aiheesta, koska kaikki meistä on tahoiltaamme kuullut miten meidän pitäisi saada energiaa sosiaalisesta kanssakäymisestä. Ihme roskaa!!

No kerro sinä minulle, millä perusteella ihminen sitten on introvertti tai ekstrovertti? Minä olen tosiaan luullut, että ekstrovertit saavat energiaa hyvässä seurassa olemisesta kun taas introvertit tarvitsevat yksinäisyyttä. Jos näin ei kerran ole, niin millä tavalla introvertit sitten eroavat ekstroverteista?

Olen eri, mutta mielestäni introvertti tarkoittaa sisäänpäin suuntaunutta ihmistä, ja ekstrovertti ulospäin suuntaunutta. Tästä syystä stereotyyppinen introvertti keskittyy mieluummin omaan kuin ulkopuoliseen maailmaansa, eli on ajatuksissaan ja viihtyy enemmän yksin. Sen sijaan ekstrovertti viihtyy enemmän ihmisten parissa ja sanoittaa ajatustulvaansa enemmän ääneen. Myös tästä syystä ekstrovertit saattavat vaikuttaa enemmän tyhjäpäiltä, koska heillä on paljon pienempi filtteri siihen kaikkeen pieneen hälinään mitä varmasti meidän kaikkiemme päässä joskus on. Introvertti puhuu todennäköisemmin vasta silloin, kun hänellä on oikeasti jotain asiaa minkä haluaa jakaa muille, milloin luonnollisesti myös ajatukset ovat paremmin rakenneltuja eivätkä vaikuta niin järjettömiltä. Sen sijaan ekstrovertit ulospäinsuuntautuneisuutensa takia havainnoivat nimenomaa ympäröivää maailmaa introverttejä enemmän, ja sen takia vaikuttavat ihmisinä paljon nopeatempoisemmilta. Näin siis kaikki stereotyypeiksi käännettynä. Toisin sanoen voi pitää paikkansa, että ekstrovertti viihtyy enemmän ihmisten parissa kuin introvertti, mutta ihan samalla tavalla kokee siitä väsymystä. Introvertin väsymys voi olla toki syvempää ja syntyä jo paljon pienemmästä kanssakäymisestä, mutta yleisesti ottaen kyllä ekstrovertitkin väsyvät sosialisoinnista ennen pitkää.

On myös ihan huuhaata väittää, etteikö ekstrovertti voisi olla kiinnostunut sanomalehdistä tai olla analyyttinen, tai päinvastoin, että introvertti olisi automaattisesti syvällinen tai että hiljaisuudessa olisi kyse mistään muusta kuin siitä, ettei ole mitään sanottavaa.

Viimeinen kappale: kerroin omista huomioistani ekstroverttien suhteen. Ei siis ole universaali totuus ja tuskinpa kukaan täällä semmoisia pystyy kirjoittelemaan. -Tietämilläni ekstroverteillä ei järin tietopainotteisia puheita, mutta juoruja ja ihmesalaisuuksia ns sisäpiiritietoa ja poliittisesti värittyneitä taustatapahtumia jne. Sanomalehtien nettilööpit vilkaistaan ja jos tärkeempää vingutaan multa kopiota nettiuutisesta koska tunnuksia en anna.

Muu keskustelu on huomauttelua naureskelua ja suoranaista vittuilua mutta se on näiden tapoja enkä ulospäin reagoi. En osaa sanoa mitään takaisin koska mietin miksi joku käyttäytyy niin. Pidän vain etäisyyttä, mitään iloa tällaisista tuttavuuksista ei minulle ole. He tuntevat paljon ihmisiä, haukkuvat myös selän takana joitain. Minulle huomautetaan kun en ole moikannut ruokakaupassa. En rekisteröi ketä siellä on, minä käyn siis ruokaostoksilla enkä seurustelemasssa. Tuntuu ettei tarvitse kuin aamulla herätä niin joku on kohta valittamassa käytöksestäni.

Vierailija
131/134 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle opetettiin että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, kannattaa olla hiljaa.

Kenelläkään ei siis ole rehellisesti sinusta mitään hyvää sanottavaa.

Vierailija
132/134 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertin kanssa sikatylsä parisuhde täällä kerrotaan. Eikö se onni ole itsestä kiinni, omalla vastuulla, ei kai toisen tehtävä ole viihdyttää ja tekemällä tehdä toinen "onnelliseksi".

Vierailija
133/134 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuhuomautus: Persoonallisuus on kokonaisuus, mitä pitää tarkastella myös muista tulokulmista. Big Five-ulottuvuudet ovat: Neurotismin aste, avoimuuden aste uusille kokemuksille, sovinnollisuuden aste, tunnollisuuden aste ja ekstroversion aste. Laiskuus, joka täällä mainittiin on merkki asteikolla alhaisempaa tunnollisuutta jollakin tunnollisuuden osa-alueella (kohdistuuko laiskuus itsekuriin vai velvollisuudentuntoon vai tavoitekeskeisyyteen yms.) eikä liity sinällään introversioon.

Vierailija
134/134 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ùp