G: mikä asia teitä ärsyttää eniten "introverteissa"?
Minua ärsyttää se ylimielisyys ja oma hyväisyys.
Kommentit (134)
Se ylimielisyys ja se asenne että kun itsellä ei ole hauskaa niin muillakaan ei saa olla
Ei mikään. Ekstroverteissa ärsyttää monikin asia.
Vierailija kirjoitti:
Olen introvertti, mutta en ole ylimielinen enkä omahyväinen.
Älä yleistä, jos olet joskus tavannut ylimielisen ja omahyväisen introvertin.
Kaikki "introvertit" ovat ylimielisiä. He eivät koe tarvetta liittyä porukkaan koska ovat mielestään jotenkin parempia.
Hahaha, et saa mitä haluat joten minä olen ylimielinen?
Sori, en ole ylimielinen tai omahyväinen.
Kuvitelma siitä, että vain he ahdistuvat ihmisten kanssa olemisesta.
Hahahaaa!
Minä en jaksa sinun seuraasi, viihdyn paremmin itsekseni.
Olen siis ylimielinen ja omahyväinen.
Miten nämä piirteet liittyvät juuri introvertteihin? Eikös tällaisia ihmisiä ole yhtä lailla myös ekstroverteissa? Itse taas introverttina en ole myöskään yhtään ylimielinen tai omahyväinen vain juuri päinvastoin. Toivoisin, että löytyisikin vähän myös noita piirteitä, olisi elämä helpompaa...
Se, etteivät saa sanaa suustaan. Vetämättömyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki "introvertit" ovat ylimielisiä. He eivät koe tarvetta liittyä porukkaan koska ovat mielestään jotenkin parempia.
Ei liity ylemmyyteen, vaan siihen mistä nauttii. Kaikki eivät nauti seurassa olemisesta yhtä paljon kuin itsekseen puuhastelemisesta.
Miltä kuulostaa seuraava?
”Jos et tule pelaamaan jääkiekkoa/opiskelemaan matematiikkaa/ajamaan romurallia, se johtuu siitä että luulet olevasi parempi kuin ne jotka nauttivat ko. ajanvietteistä.” Eikö ole vähän kaukaahaettua?
No semmonen "kaikki muut ovat kakkapyllyjä, joten viihdyn mieluummin yksin omassa erinomaisessa seurassani". Itsekin olen jonkin sortin introvertti, mutta minulla on muutamia hyviä ystäviä, joiden seurasta silloin tällöin nautin. Myös joistain työkavereista pidän. Silti viihdyn mieluiten yksin, koska muiden kanssa oleminen kuormittaa minua (eikä tämä ole muiden ihmisten syytä vaan minun henkilökohtainen ominaisuuteni).
Varmaan sua ärsyttää, kun mua ei kiinnosta sun seura.
Hahhaa. Nauran partaani.
Sekin sua varmaan äsyttää, kun mulla on yksinään kivaa ja sulla ei.
Ja vielä sekin naurattaa, että nimittelet minua omahyväiseksi ja olet asiasta ärsyyntynyt,
mutta minulla ei kiinnosta yhtään. Jatkan omaa kivaa.
Ärsyttääkö?
Jokaisella on oikeus valita seuransa. Ketään ei voi siihen pakottaa.
Se, että ovat yleensä todella tylsiä ihmisiä, joiden seurassa kello tuntuu pysähtyvän.
Olen itsekin intro. Eipä sitä voi yleistää, mikä introverteissä ärsyttää, koska jokainen on erilainen. Ehkä yksi asia, jonka olen huomannut introverttikeskusteluissa, on se, että jotkut suorastaan ylpeilevät ihmisvihallaan.
Lisäksi monilla, niin introilla itsellään kuin myös ekstroverteillä, on virheellisiä luuloja siitä, mikä on introvertti. Se joskus vähän kismittää, kun siihen liitetään mm. erilaisia persoonallisuuden piirteitä, erakkous, ujous, ylimielisyys...
Introvertin määritelmä on hyvin yksinkertainen ja siihen joukkoon mahtuu yhtä sun toista ja näin myös ekstroverttien kohdalla. Ärsyttää kaikenlainen yleistys, haukkuminen ja vastakkainasettelu.
Ei kukaan ole itse valinnut introverttiyttään. Se on synnynnäinen temperamenttipiirre. Etkö suvaitse erilaisuutta?
Jotkut introvertiksi itsensä määrittelevät kuvittelevat, että me muut mennään ilosta kiljuen johonkin ällöttäviin ja vaivaannuttaviin sosiaalisiin tilanteisiin, kuten nyt vaikka cocktail-kutsuille tai gynekologille. Kyllä me inhotaan noita tilanteita ihan yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ymmärtänyt väärin! He eivät koe tarvetta liittyä porukkaan, koska eivät koe tarvetta siihen.
Ei mitenkään liity siihen että kuvittelisi olevansa parempi.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut introvertiksi itsensä määrittelevät kuvittelevat, että me muut mennään ilosta kiljuen johonkin ällöttäviin ja vaivaannuttaviin sosiaalisiin tilanteisiin, kuten nyt vaikka cocktail-kutsuille tai gynekologille. Kyllä me inhotaan noita tilanteita ihan yhtä paljon.
Miksi menet jos ei huvita? Ärsyttääkö kun joku elääkin oman pään mukaan eikä sosiaalisen paineen?
Ap ei nyt vaan saa mitä hän haluaa, ei siitä tarvitse polkea jalkaa kuin kakara.