En halua enää koskettaa miestäni enkä hänen koskettavan minua
Mitä tehdä, kun kaikki halu läheisyyteen on kadonnut? En halua enää edes silittää miestä, puhumattakaan mistään muusta, ja miehen kosketus tuntuu vastenmieliseltä. Silloin harvoin kun miehen aloitteesta vaikka maataan vierekkäin,mies alkaa heti kiihottua ja puhua seksistä ja vauvoista. Minä en halua vauvaa enää, hän haluaa. Ei tee mieli koskea lainkaan kun tiedän mihin se taas johtaa. Kaipaus kosketukseen on hiipunut pois pikkuhiljaa. Nykyään vaatimus kosketukseen/läheisyyteen tuntuu silkalta velvollisuudelta ja työltä. Siivoiaisin vaikka vessaa paljon mielummin kuin lääpin miestä. Ikää kohta 40 vuotta, ei kai tää voi vielä hormonaalista olla? Mulle kelpaisi elää näin, en kaipaa mieheni kosketusta enää lainkaan enkä halua myöskään koskettaa häntä, mutta mies on tosi ahdistunut.
Taustalla erilaisia erimielisyyksiä asioista joita en nyt tässä rupea avaamaan. Mitään ulkonäöllistä syytä ei ole, vaikka mies siitä jatkuvasti kyselee. Miehelle tulee ymmärrettävästi kelpaamaton olo, mutta en vaan pysty antamaan läheisyyttä vastentahtoisesti. Ero taitaa olla ainoa vaihtoehto, en voi pakottaa miestä elämään ilman kosketusta :(
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Vanha viisaus: Mies rakastelee rentoutuakseen, nainen vasta, kun on rentoutunut. Olet kuin kultaköynnös, joka karuissa olosuhteissa alkaa säästää voimiaan pudottamalla lehden sieltä täältä jaksaakseen ja säilyäkseen hengissä. Sinun köynnöksessäsi on lehdet aika vähissä. Tarvitset ravinteita, valoa, ilmaa ja tilaa hengittää.
Ja sitten tietysti pitää huomioida se miten se mies haluaisi, eihän tollasta voi tehdä yksipuolisesti. Pitää osata myös jättää nuo taakseen ja rakastella vain rentoutumismielessä.
Sitä samaahan mieheltäkin vaaditaan, pitää tehdä jotain mikä ei ole luontaista.
Ideaalitilanteessa molemmat tulee vastaan, eihän ole mahdollista että vain toinen määrittelee tahdin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat väsyneeltä. Ei silloin kukaan jaksa seksiä. Onko teillä paljon lapsia?
Ehdotan, että teet hyvin selväksi miehelle, ettet halua enää lapsia. Kerro, että olet tässä asiassa täysin ehdoton ja haluat, että mies joko hyväksyy asian tai jatkaa yksin eteenpäin. Kerro miehellesi myös olevasi väsynyt ja että tarvitset omaa aikaa niin, että halusi voivat palata. Sopikaa, että kerran viikossa saat varata hotelliyön itsellesi nyt ainakin kuukauden tai kahden ajan ja silloin sinulla on 24h aikaa vain itsellesi. Lapset eikä mies saa soitella ellei ole jokin oikeasti hätänä. Jos mies uskoo nämä asiat, voisin harkita yhdessä jatkamista. Pariterapiasta on varmasti paljon apua tilanteeseenne, joka ei minusta kuulosta vielä lainkaan toivottomalta. Puhukaa!
Minulla on vähän samanlainen mies kuin sinulla, että seksin jälkeen on kimpussa aina päiviä. Joudun välillä todella tylysti sanomaan, että nyt haluan olla vain rauhassa tai nyt haluan vain maata tässä kainalossa ja lukea kirjaa. Mies kyllä siinä hetkessä aina uskoo ja kunnioittaa "viimeistä sanaani", eikä siis siitä suutu tai pakene läheisyyttä.
Eli seksiä on jos sinä armollisesti siihen suostut, vain sun tapasi haluta on oikea? Miehesi vaan sopeutuu siihen tilanteeseen.
Miksi sä olet sen miehen kanssa jos sen mielihyvä ei tuon enempää kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Johtaako teillä siis sinun kosketus miehen seksihalukkuuteen? Eli ette voi silitellä tai istua sylikkäin ilman, että mies alkaa viemään tai toivomaan tilannetta pidemmälle? Jos näin on, tämä saattaa olla yksi ongelman ydin. Kuka nyt haluaa silitellä toista, jos toinen samantien alkaa joka ikinen kerta "vonkaamaan".
Mieti tarkkaan, mistä sinulla tuo tunne tulee ja keskustele siitä miehelle suoraan. Jos kyse on siitä, että teillä on ollut riitoja, voit nekin sanoa suoraan. Voit sanoa, ettet koe oloasi hyväksi ja turvalliseksi hänen lähellään, koska syy X.
Jos yhdessäoloa haluatte jatkaa, tulee tämä asia selvittää. Se ei ole reilua kummallekaan. Olisiko pariterapiasta apua?
Tuo voi juuri olla ongelman ydin. Toiset vaan eivät pidä seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Johtaako teillä siis sinun kosketus miehen seksihalukkuuteen? Eli ette voi silitellä tai istua sylikkäin ilman, että mies alkaa viemään tai toivomaan tilannetta pidemmälle? Jos näin on, tämä saattaa olla yksi ongelman ydin. Kuka nyt haluaa silitellä toista, jos toinen samantien alkaa joka ikinen kerta "vonkaamaan".
Saanko valottaa asian toista puolta hieman, koska tunnistan itseni tästä kommentista. Pitkään jatkunut ns. kuiva kausi tekee ainakin minulle sen, että pelkästään toisen näkeminen vähissä vaatteissa pistää halut liikkeelle. Miehistä tämä on lisäksi helppo huomata. Hellä kosketus todellakin johtaa silloin seksihalukkuuteen, mutta vähän iso hyppäys on olettaa, että joka ikinen kerta sen takia alettaisiin vonkaamaan seksiä. Omalla kohdallani se näyttää siltä, että koska se joskus on johtanut siihen, hellä kosketus lopetettiin, piste.
Vähän samat fiilikset täälläkin. Nyt ollut vielä raskas vuosi takana, molempien työt meni koronassa ja taloudellinen tilanne stressaa. Huomasin myös että kaikki kotityöt on edelleen yksin minun vastuulla siitäkin huolimatta että nyt myös miehellä olisi aikaa niitä tehdä.
Ja yhtään ei häiritse ajatus miehestä rakastelemassa toisen naisen kanssa? Ryhtykää avoimeen liittoon, jos haluatte olla yhdessä. Kaveruudessanne ei liene vikaa?
Minulla samankaltainen tilanne, ikääkin suunnilleen saman verran. En vaan enää halua miestäni yhtään. Välillä meillä on silti seksiä miehen mieliksi, mutta joka kerran suostumisen jälkeen pidän miehestä yhä vähemmän ja ahdistus kasvaa. Ei tämä voi johtaa kuin eroon.
Te jotka parjaatte aloittajaa, onko teidän mielestä avioliitossa siis pakko harrastaa seksiä? Mikä on tämän velvollisuuden määrä? Kerran viikossa, kerran kuussa?
Blue kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko valottaa asian toista puolta hieman, koska tunnistan itseni tästä kommentista. Pitkään jatkunut ns. kuiva kausi tekee ainakin minulle sen, että pelkästään toisen näkeminen vähissä vaatteissa pistää halut liikkeelle. Miehistä tämä on lisäksi helppo huomata. Hellä kosketus todellakin johtaa silloin seksihalukkuuteen, mutta vähän iso hyppäys on olettaa, että joka ikinen kerta sen takia alettaisiin vonkaamaan seksiä. Omalla kohdallani se näyttää siltä, että koska se joskus on johtanut siihen, hellä kosketus lopetettiin, piste.
Miksi naisen pitäisi täyttää sinun seksuaaliset halusi? On todella rasittavaa jos toinen kiihottuu heti kun kulkee vaikka alusvaatteissa ohi. Voithan hoidella itse tarpeesi, jolloin naiselle ei koidu sinusta vaivaa.
Ihan tavallista. Lähes kaikki tuntevat noin pitkässä suhteessa ja myös osa miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha viisaus: Mies rakastelee rentoutuakseen, nainen vasta, kun on rentoutunut. Olet kuin kultaköynnös, joka karuissa olosuhteissa alkaa säästää voimiaan pudottamalla lehden sieltä täältä jaksaakseen ja säilyäkseen hengissä. Sinun köynnöksessäsi on lehdet aika vähissä. Tarvitset ravinteita, valoa, ilmaa ja tilaa hengittää.
Kiitos, juuri tältä minusta tuntuu. Että kun saisi levätä ja olla rauhassa niin sitten voisi miettiä muutakin. Mies saa läheisyydestä ja seksistä voimia ja hyvää oloa, minulle se on vain ei-välttämätön rasite kaiken muun päälle. Nyt jos annan vähänkin läheisyyttä, mies intoutuu että nyt saa taas ja on entistä kiivaammin kimpussa koko ajan. Siksi en halua enää mitään, yhtään.
Ap
Meillä on puolisoni kanssa toisinpäin. Meillä tosi on edelleen läheisyyttä suhteessamme.
Olemme sopineet, että hän lähestyy minua itselleen sopivana hetkenä kerran kuukaudessa. Muutoin pidämme yllä liekkiä halaillen ja suukotellen ohimennen aamuisin, töihin lähtiessä ja nukkumaan mennessä. Pidämme siten rutiineilla läheisyyttä yllä.
Olen luvannut, etten painosta tai yritä lähestyä häntä muutoin kuukauden aikana ja hoidan muutoin seksin itsekseni.
Tämä on ollut yhteinen päätös, sillä miehelläni ei pidä seksiä niin tärkeänä suhteessa. Olen myös keskustellut hänen kanssaan muista vaihtoehdoista, kuten suhteen ulkopuolisesta kumppanista, mikä hänen mukaansa puolin tai toisin ei ole vaihtoehto ja kunnioitan sitä.
En kuitenkaan haluaisi lopettaa seksi elämääni vielä nyt hieman 40 :nä, joten meillä on kompromissi. Olen itse se, joka saa seksistä voimaa ja se on myös yksi tapa itselleni näyttää kumppanilleni rakkautta ja suhteen intimiyyttä vrt. muihin ihmissuhteisiin.
Rakastan puolisoani ja siksi olemme kompromissiin päätyneet. Erona varmasti on, että itse haluan vielä ylläpitää suhteemme hyvinvointia - meillä on vielä se kipinä ja puolisoni katsoo edelleen minua siten, kuten on vuosia katsonut. Siksi jaksan edelleen uskoa, että kumppanini mielestä olen vielä viehättävä ja syy seksin hiipumiseen ei ole minussa vaan hänen henkilökohtaisissa tarpeissaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla samankaltainen tilanne, ikääkin suunnilleen saman verran. En vaan enää halua miestäni yhtään. Välillä meillä on silti seksiä miehen mieliksi, mutta joka kerran suostumisen jälkeen pidän miehestä yhä vähemmän ja ahdistus kasvaa. Ei tämä voi johtaa kuin eroon.
Te jotka parjaatte aloittajaa, onko teidän mielestä avioliitossa siis pakko harrastaa seksiä? Mikä on tämän velvollisuuden määrä? Kerran viikossa, kerran kuussa?
Harmittava tilanne, vastaan vaikka en parjaakaan aloittajaa.
Seksin ei koskaan kuuluisi olla velvollisuus. Ikinä. En usko, että toinenkaan osapuoli siitä tilanteesta nauttii.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko kerrankin ajatella jotain muuta kuin itseäsi, nelikymppinen lumihiutale? Kerronpa sinulle salaisuuden: et sinä ole niin tärkeä. Jos ei nappaa, niin suksi suolle pilaamasta miehesi elämää.
Niinpäniin, saamaton miehen vätyshän ei itse tajua lähteä, vaikka häntä ei kukaan halua. Menköön helvettiin ja eläköön siellä.
Blue kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittava tilanne, vastaan vaikka en parjaakaan aloittajaa.
Seksin ei koskaan kuuluisi olla velvollisuus. Ikinä. En usko, että toinenkaan osapuoli siitä tilanteesta nauttii.
Kiitos lohdullisesti kommentista! Kyllä luulen että se tuntuu nimenomaan velvollisuudelta monesta nelikymppisestä tai vanhemmasta perheen äidistä. sama
Vierailija kirjoitti:
Blue kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen pitäisi täyttää sinun seksuaaliset halusi? On todella rasittavaa jos toinen kiihottuu heti kun kulkee vaikka alusvaatteissa ohi. Voithan hoidella itse tarpeesi, jolloin naiselle ei koidu sinusta vaivaa.
Ydinkysymys on, että sen toisenkin pitää vaan mukautua sun haluamisiisi? Miksi seksistä tehdään noin kamala mörkö?
Vierailija kirjoitti:
Blue kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää, minusta ei koidu naiselleni vaivaa. Voin tosiaan vaikka hoidella itse tarpeeni ja olen oppinut tukahduttamaan tunteeni. Täytyy silti sanoa, että en silti pidä parisuhteesta, jossa joudun toimimaan näin.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, et ollaan oltu useampi vuosi yhdessä ja alkuhuuma haihtunut ajat sitten, eli siitä ei ole kyse.
Miehesi kaipaa parempaa, lähde...
Selibaatti on parisuhteessa ihan hyvä vaihtoehto. S¤ksi on parisuhteessa täysin yliarvostettua. S¤ksiin painostaminen ja hyväksikäyttö parisuhteessa on Suomen lain mukaan rikollinen teko.
Molemmille omat makuuhuoneet ja selibaatti. Toimii! Tätä asumismuotoa voidaan jatkaa esimerkiksi niin kauan, kun lapset asuvat vielä kotona. Sitten voikin erota ja toinen voi muuttaa asunnosta muualle. Vaihtoehtona asunto voidaan myydä ja molemmat muuttavat omilleen.
Tämä oli hyvin kirjoitettu.
Miksi tosiaan parisuhteen toinen osapuoli määrittelee kaiken. Elämä pyörii vain tuossa tapauksessa sen naisen mielialan ympärillä. Yritä siinä sitten olla ja elää, eihän tuollainen ole parisuhde jossa toinen pompottaa omien mielihalujensa mukaisesti.
Sairasta.
Aika monelle varmaan sopisi eläminen yksin.